ANNE BABA ÇOCUK DEMOKRATİK AİLE TUTUMU  EV HERKESİNDİR  EVDE YAŞAYAN BİREYLERİN KENDİLERİNE AİT ÖZEL DÜNYALARI OLABİLİR  EVDE YAŞAYAN HERKES KİŞİSEL.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÇOCUK NASIL ÖĞRENİR?.
Advertisements

VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ VELİ SUNUMU
ÇOCUĞUNUZUN OKUL BAŞARISINDA ÖNEMLİSİNİZ!!!
EĞİTİM BAŞARISINI ARTTIRMADA ANNE BABANIN ROLÜ
YARINA KALMAK ADINA SORUMLULUK EĞİTİMİ
GENÇLERDE ÖZGÜVEN GELİŞİMİ.
ÇOCUKLA İLETİŞİMDE KULLANILAN DİL.
OKUL-AİLE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ
ÖZEL ANTAKYA ATA İLKOKULU
ANNE-BABA TUTUMLARI.
ANNE-BABA ÇOCUK İLETİŞİMİ
ANA BABA TUTUMLARI. Tuncay DEMİRTAŞ.
ÇOCUKLARIMIZI NASIL KORURUZ
ANNE BABA TUTUMLARI.
ANNELER BABALAR/ÇOCUĞUNUZ SINAVA GİRİYOR …. Çocuklarımızı çok severken kişisel isteklerimizin, beklentilerimizin onlar için belki de aşırı bir yük olacağını.
İLETİŞİM   İletişim, dil kullanarak ya da kullanmaksızın insanlar arasındaki duygu, düşünce ve yaşantıların ifade edilme yöntemidir.
AİLE TUTUMLARI VE ÇOCUĞU ANLAMAK REHBERLİK SERVİSİ
ÇOCUĞA OLUMLU DAVRANIŞ KAZANDIRMA
OLUMLU DAVRANIŞ GELİŞTİRMEDE
ÖZEL TERCÜMAN LİSESİ ANAOKULUNDAN İLKÖĞRETİME SEMİNER PROGRAMI
HAZIRLAYANLAR NURTAÇ ÜNLÜ DERYA DEMİR GÜLŞAH BAŞARAN
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
HOŞGELDİNİZ.
DUYMAK MI, DİNLEMEK Mİ?.
AİLE EĞİTİM SEMİNERİNE HOŞ GELDİNİZ
ÇOCUKTA İSTENMEYEN DAVRANIŞLARIN DEĞİŞTİRİLMESİ
ÇOCUKLARDA SALDIRGANLIK VE ŞİDDET
Ailelerin Çocukları İle İlgili Dikkat Etmesi Gereken Noktalar
Ailelerin Çocukları İle İlgili Dikkat Etmesi Gereken Noktalar
Çocuğun Eğitiminde Disiplin ve Sınırlar
VE ÇOCUGUN GELİŞİMİNE ETKİLERİ
ÇOCUKLA İLETİŞİM KURMAK
Özgüvenli Çocuk Yetiştirme Seminerini
ÇOCUK VE AİLE İÇİ ŞİDDET
ÇOCUKLARDA OKUL BAŞARISIZLIĞI
ETKİLİ İLETİŞİM.
OLUMLU DİSİPLİN YÖNTEMLERİ
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
ANNE- - BABA OLMANIN ALTIN KURALLARI
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ
ANNE BABA TUTUMLARI.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ VELİ SUNUMU
ANNE BABALAR EV ÖDEVLERİNE NASIL YARDIMCI OLABİLİRLER?
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA.
ERGENLİK DÖNEMİ VE ÖZELLİKLERİ
1 CANSAN İLKÖĞRETİM OKULU. 2 “Dünyanın en güzel insanlarına” Sevgili anneme ve babama mektup.
ROTARY BÖLGE VAKFI İŞİTME ENGELLİLER İLK VE ORTA OKULU Toplantı Tarihi:01/12/2010 Toplantı Konusu: İşitme Engelli Öğrencilerle Etkili İletişim Kurabilme.
BAŞARISIZ ÇOCUK BAŞARISIZLIK NEDİR? NASIL ÖNLENEBİLİR?
AİLE İÇİ İLETİŞİM Öğr. Gör. Onur İŞBULAN.
A.PAKSOY ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
SBS - AİLELERE ÖNERİLERİMİZ ERHAN BUDAK (Psikolojik Danışman)
1. SINIF VELİSİ OLMAK.
SINAV KAYGISI KONUSUNDA VELİLERE ÖNERİLER
ÖĞRENCİ VELİLERİNE ÖNERİLER
VE ÇOCUGUN GELİŞİMİNE ETKİLERİ
ÇOCUĞUNUZUN OKUL BAŞARISINDA ÖNEMLİSİNİZ!!!
Hoş Geldiniz Hoş Geldiniz Sunum: Abdurrahman ÇIĞRIK İZMİR.
ÇOCUĞUMUN OKUL BAŞARISININ ARTMASI İÇİN NELER YAPMALIYIM?
ÇOCUKLARIYLA İLETİŞİMDE AİLELERE ÖNERİLER
AİLELERE ÖNERİLER Çocuklarımız Geleceğimizdir!!! Çocuklarımız Geleceğimizdir!!! Bizler anne babalar olarak kimi zaman bu değerli hazinenin farkında olamıyoruz.
“ Beni Duyuyor Musun? ” Anne – Baba - Çocuk İletişimi.
AİLE TUTUMLARI ve ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
"Bu proje T.C. Avrupa Birliği Bakanlığı, AB Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığınca (Ulusal Ajans, yürütülen Erasmus+
GÜNDEM 1.Açılış 2.Yeni müfredat programı 3.Öğrencilere evde yapılacak rehberlik çalışmaları 4.Eğitim öğretim çalışmalarının ailede de desteklenmesi 5.Ailede.
EĞİTİM BAŞARISINI ARTTIRMADA ANNE BABANIN ROLÜ
ÇOCUKLARDA SALDIRGANLIK VE ŞİDDET
1. SINIF VELİSİ OLMAK.
Ailelerin Çocukları İle İlgili Dikkat Etmesi Gereken Noktalar
ANNE BABA TUTUMLARI ÖDÜL-CEZA DİSİPLİN HAVVA DURUKAN
Sunum transkripti:

ANNE BABA ÇOCUK

DEMOKRATİK AİLE TUTUMU  EV HERKESİNDİR  EVDE YAŞAYAN BİREYLERİN KENDİLERİNE AİT ÖZEL DÜNYALARI OLABİLİR  EVDE YAŞAYAN HERKES KİŞİSEL SINIRLARINI BİLİR.  EVİN KURALLARI BERABER OLUŞTURULUR.  KURALLARIN ESNEME PAYI VARDIR. İLİŞKİLER YUMUŞAKTIR, ÖRSELEYİCİ DEĞİL YAPICIDIR. ÇOCUKTA ORTAYA ÇIKABİLECEK KİŞİLİK ÖZELLİKLERİ: KENDİNE GÜVEN BAĞIMSIZLIK AKADEMİK BAŞARI ANNE BABA ÇOCUK

İZİN VERİCİ AİLE TUTUMU  EV DAHA ÇOK ÇOCUKLARINDIR.  KURALLAR YOKTUR VEYA GELİŞİ GÜZELDİR. KONTROL EDİLMEZ.  DİSİPLİN UYGULAMALRINDA ANNE- BABA TUTARSIZDIR.  ÇOCUKLARIN EBEVEYNLERDEN NE KAZANDIKLARI BELİRSİZDİR. RASLANTISAL BİR GELİŞİM VARDIR. ÇOCUKTA ORTAYA ÇIKABİLECEK KİŞİLİK ÖZELLİKLERİ: KENDİNE İLİŞKİN BİR BENLİK SAYGISI YOK AŞIRI GİRİŞKEN ŞİŞİRİLMİŞ BİR ÖZGÜVENE SAHİP AKADEMİK BAŞARI DEĞİŞKEN ANNE BABA ÇOCUK

ANNE Büyük çocuk BABA Büyük çocuk ANNEANNE BABANNE DEDE ÇOCUK

MODEL: DAĞILMIŞ AİLE *SABİT BİR ‘EVİM’ KAVRAMI YOKTUR *MODEL OLUCU EBEVEYN SAYISI AZALMIŞTIR. *KURALLAR TUTARSIZDIR, SÜREKLİ UYMASI BEKLENİR ANCAK DENETLEYİCİ DEĞİLDİR VE SÜREKLİ DEĞİŞİR. *ÇOCUKTA ZAMAN ZAMAN İSTENMEME DUYGULARINA NEDEN OLABİLİR. ÇOCUKTA ORTAYA ÇIKABİLECEK KİŞİLİK ÖZELLİKLERİ: İÇE KAPANIM VE KARASIZLIK GÜVENSİZLİK SEVİLME-KAYBETME KAYGISI SALDIRGANLIK BENCİLLİK SUÇA EĞİLİM Anne veya baba çocu k Anneanne veya babaanne

Yumuşak bir sesle acele etmeden konuşun Daha iyi anlamak için sorular sorun Yüzyüze konuşun gerekirse boy hizasına inin Basit ve anlaşılır bir dil kullanın Dikkatli dinleyin ve davranışları nızla belli edin Geri bildirim verin Yeri ve zamanı uygun olduğundaş aka yapın Sabırlı ve kabul edici olun Göz teması kurun uygun olduğunda dokunun ve sarılır SAKIN YAPMAYIN Yargılamayın Kesmeyin Çok konuşmayın Yorum yapmayın Dinlerken başka bir işle uğraşmayın Zıtlaşmayın Tartışmayın

 TUTARLI OLMAK  SEVGİ ODAKLI OLMAK  DOLU TARAFA BAKMAK  PLANLI OLMAK  ADİL OLMAK  KATILIMCI OLMAK  MODEL OLMAK

 Cevabımız EVET ise peki biz nasıl davranıyoruz?

 Onlar nasıl davranıyor?

 1-Model oluruz....  Çocuklar başkalarını gözlemleyerek ve onların yaptığı davranışları taklit ederek davranış biçimleri geliştirirler. Onlar için herkes gizil bir modeldir. Çocuklar, genellikle, en çok sahip olmak istedikleri şeye sahip olan modeli gözlemlerler ve onu taklit ederler.

Babam benimle oynar mı acaba? beklenti1.deneme 2.deneme 3.deneme Babacım, benimle oynar mısın? Babacım mm..... Baba..

Oynamaz, çünkü o hep meşgul ve yorgundur. *Oğlunun farkında değil *Çocuk hayal kırıklığı yaşıyor *Aynı davranışı, kardeşine annesine, arkadaşına vb. yapma olasılığı yüksek. *Sizinle, kendisi için özel bir şey yapamayacağına dair inanç geliştiriyor. *İleride siz onunla konuşmak istediğinizde, umursamayabilir, dinlemeyebilir.

Yaptığım resmi annem de beğenir mi ki? beklenti Anne bak resim yaptım Anne, öğretmen de beğendi Anne... 1.deneme 2.deneme 3.deneme Yemeği yetiştirmeliyim içses

Güzel olmamıştı zaten *Çocuklarımızı duymazsak, fark etmeksek, onların yeteneklerini ve ilgilerini göremeyiz. *Sonucunda, kızgın olurlar. *Değersiz hissettikleri için yansıtır ve saldırgan tutumlar sergilerler. *Davranışları pekiştirilmeyen çocuk dağınık ve dikkatsiz olabilir.

 Ödül : 1-istenen bir davranışın yapılması koşuluyla kişiye vaad edilen haz ve keyif verici obje veya haktır. 2- İstenen bir davranış yapıldıktan sonra, kişiye verilen maddi ya da manevi katkıdır.  Çocuğun istenen davranışı yapması için genellikle önceden söz verilir çocuk davranışı yapar ve ödülünü alır. Davranışa verilen ödüller habersiz olduğu için daha çabuk hedefe ulaşır. “ Bu gün ders çalışırsam yı alacaksın değil mi?” Çocuk artık, o davranışı ödül için yapmaya başlar. Ödül çekiciliğini kaybettiğinde anne-baba daha etkili bir ödül bulmaya çalışır.

Ödül; küçük çocuklarda, iyi davranış alışkanlıklarını geliştirmek için ve ölçülü olarakkullanılmalıdır. Dikkat edilmesi gereken nokta; ebeveynin, ödülle beraber davranışı açık bir dille takdir etmesi, ne kadar beğendiğini belirtmesi ve kabul edilen davranışı teşvik etmesidir.

 Çocukluğunuzda yapmış olduğunuz bir davranıştan dolayı cezalandırıldığınız bir olayı hatırlıyor musunuz?  Kim? Nasıl cezalandırdı?

 Neler hissetiniz?  Sizi cezalandıran kişiye karşı neler hissetiniz?

 Cezalandırılan davranışı tekraretmek istediniz mi? Ne yaptınız?  Şu anda genellikle hangi davranışınızı saklamak için yalan atıyorsunuz?

 Ceza: Söndürülmek istenen bir davranışın tekrar edilmemesi için uygulanan yöntemdir.Çoğunlukla acı verici veya korkutucu olur. Reflex olarak aniden uygulanabilir. Bazen de mahrum bırakıcıdır. “ “ karnende zayıf not olursa döverim,..... hiç bana görünme,......eve gelme, vb” “ bir daha ellersen oyuncağını vermem,.....tek ayakta bekletirim,.....yemek yiyemezsin,vb.”

A) Çocuk davranışı yapmadan önce: 1) Önleyici açıklama: Davranış hiç oluşmamışken erbest sohbet ortamında beklentilerin bazen dolaylı bazen de direkt olarak söylenmesi. örn: “ Salonun her zaman temiz olması ne güzel değil mi? Bazen özel eşyalarımız burayı çok dağınık gösteriyor. Senin oyuncakların, abinin ders notları, içtiğimiz suyun bardağı...gibi. Ne yapalım sence?” Çözümün çocuğa bırakıldığı sorular daha kolay davranış değişikliğine neden olur.

2) Ortamı Değiştirmek : Çocuğa kımamak ve ceza vermemek için önceden önlem almak. Örn: Küçük kardeş,büyüğü ders çalışırken rahatsız ediyorsa, ders saati öncesi küçüğü oyalayacak bir iş yaratmak.( resim, puzle, vb) 3) Örnek olmak: Ebeveyn çocuğundan beklediği davranışa önce kendisi örnek olmalıdır. Örn : “Ben sana kardeşine vurma demedim mi? Şrakkkk ” “ Küfür etme seni salak çocuk...”

4) Çocuğun iyi alışkanlıklar geliştirmesine yardımcı olmak: Çocuklar, genellikle kendilerinden beklenen davranışı nasıl hayata geçireceklerini bilmezler. Henüz yeterli deneyim ve donanıma sahip değildirler. Anlatmak, göstermek ve bir kaç kere örenek olmak gerekir. Örn: “ hadi gel odanı toplayalım; ders kitapları için en uygun yer dolap galiba. Oyuncakları ise sepetine koyalım. Kirli kıyafetler sen ce de banyoya mı gitmeli? Evet.. İstersen sen kirlileri götür ben oyuncakları kaldırayım...vb.” El yıkama, diş fırçalama, banya yapma, yemek yeme, ders çalışma vb davranışlar için yapılabilir.

5) Kabul edilemeyen davranışın nedenini düşünmek: “ Bu davranışın yaramazlıktan, tembellikten, umursamazlıktan, dikkatsizlikten vb.... Farklı nedenleri olabilir” diyebilmek. Örn : “yemek yemiycem anne” “ sen de hep böyle yapıyorsun, büyüyemezsin......” DEMEYİP * Karnı ağrıyor olabilir, yediği bir şey rahatsız etmiş olabilir, tok olabilir,vb. Diye düşünmek gerekir. * Sürekli kardeşinin oyuncaklarını alıyor ve odasını dağıtıyorsa kardeşini kıskanıyor olabilir. * Ödevlerini yapmıyor ve defterleri eksik geliyorsa, disleksik olabilir. * Öğretmeni duymuyor ve konuşulanları kaçırıyorsa, işitme sıkıntıları olabilir, dikkati dağınık olabilir. * Yalan atıyorsa, sizden korkuyor olabilir. vb

6) Alternatif sunmak : kabul edilemez davranışın yerine yapabileceği istenir bir davranışı sunmak. Örn: * Abisinin defter ve kalemlerini elliyor ve alıyorsa, ona bir kalem ve defter vermek. * Okul defterlerinin köşeleri hep katlanıyor ve kirleniyorsa, ataş almak ve kullanmayı öğretmek. vb.

7) Duyguların belirtilmesi: Kabul edilemez davranıştan sonra anne- baba nın bu davranıştan dolayı hissetiği olumsuz duyguyu ve etkisini belirtmesi. Örn: “ çıkardığın kıyafetleri odanın dışında heryerde bırakman beni kızdırıyor, bundan dolayı daha çok yoruluyorum. Ve sizlerle eğlenerek geçireceğim vakti bu işleri yapmaya ayırdığım için daha az vakit geçiriyoruz.”

8) Etkileri göstererek pişmanlık duyurma: Çocuğun yaptığı davranışların, kendisine ve çevreye verdiği zararı fark etmesi gerekir. Böylece sebep- sonuç ilişkisini kurar. Pişmanlık ve suçluluk duyabilir. Bu durum iç denetimi geliştirir. Örn: “Acele ederken öçarptığın kapının camı kırıldığı için arkandan gelen arkadaşının eli kesildi ve canı çok yandı. Bu durumda yaptığın davranışı yeniden gözden geçirmen gerek miyor mu?”

9)Davranışın sonuçlarını yaşamasına izin vermek: Bütün çabalar rağmen değişmiyorsa, çocuk davranışının sonuçlarını yaşamalıdır.Bu yapılan davranışın şiddetiyle eş güdümlü olmalıdır. Örn: salonda top oynayan bir çocuğun topu artık alınabilir.

TEŞEKKÜR EDERİZ