TÜRKİYE’DE ULAŞIM:.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
NEREDE VE NASIL YAŞIYORUZ
Advertisements

NEREDE VE NASIL YAŞIYORUZ
TÜRKİYE’DE BÖLGE SINIFLANDIRMASI
COĞRAFYA PERFORMANS ÖDEVİ
TÜRKİYE’DE YERLEŞMELER
Yerleşme İklim Yerleşmeyi etkileyen en önemli faktördür. Nemli iklim bölgelerinde genellikle ahşap evler, kurak iklim bölgelerinde ise toprak ve kerpiç.
EKONOMİK GÖSTERGELER Gayri Safi Milli Hasıla(2007): 658 Milyar ABD Doları İthalat(2008) : 201,8 Milyar ABD Doları İhracat(2008) : 132 Milyar ABD Doları.
NECDET YILMAZ SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENİ 2008 ISPARTA
AB TÜRKİYE ODA FORUMU TOBB ODA/BORSA AKREDİTASYONU Dr. Mustafa LALE Sanayi Dairesi Başkanı 16 Kasım 2009, İSTANBUL.
GEÇMİŞTE VE GÜNÜMÜZDE PAYLAŞTIĞIMIZ AVRUPA TOPLU ANKET SONUÇLARI DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ, KÜTAHYA GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ, GAZİANTEP HARRAN ÜNİVERSİTESİ,
Karaca Mağarası / Gümüşhane
HAZIRLAYAN : BUSE DANIŞMAN 6-B
COĞRAFİ BÖLGELER.
Türkiye’nin Coğrafi Bölgeleri
Nerede, Nasıl Yaşıyoruz?
Hakem İşleri Organizasyon Şeması
TÜRKİYE DE ULAŞIM SİSTEMLERİNİN GELİŞİMİ
Doğu Anadolu Bölgesi.
Kazanım 3. Yaşadığı bölgedeki insanların yoğun olarak yaşadıkları yerlerle coğrafi özellikleri ilişkilendirir.
TÜRKİYE BÖLGELER COĞRAFYASI
MARMARA BÖLGESİ YERYÜZÜ ŞEKİLLERİ:
YURDUMUZUN COĞRAFİ BÖLGELERİ
Fırat Nehri Şanlıurfa Platosu Dicle Nehri Gaziantep Platosu
GÜZEL YURDUM TÜRKİYEM.
TÜRKİYE DE NÜFUSUN VE YERLEŞMENİN DAGILIŞINI ETKİYELEN FAKTÖRLER
5.SINIF 4.ÜN İ TEÜRETT İ KLER İ M İ Z. Bu ğ day ülkemizin neresinde yeti ş tirlir ?
YÖRE YÖRE HALK OYUNLARIMIZ
ÜLKEMİZDE NÜFUS Rasitgokhansucu.com.
BAŞLICA YERYÜZÜ ŞEKİLLERİ.
Yeryüzünü şekillendiren kuvvetler iki çeşittir.
TÜRKİYE’DE ARAZİ KULLANIMI
TÜRKİYE BÖLGELER COĞRAFYASI
Coğrafi Bölgeler.
ÜLKEMİZDE NÜFUS ÖZGÜR GÜVERCİN 7.Sınıf SOSYAL BİLGİLER.
TÜRKİYE’DE ULAŞIM.
7. Sınıf Sosyal Bilgiler Dersi
TÜRKİYE’DE ULAŞIM İnsanın hem kendisi, hem de ürettiği çeşitli eşya ile ham maddelerin bir yerden başka yere taşınmasına ulaşım ya da ulaştırma denir.
MESLEKİ VE TEKNİK ORTAÖĞRETİM OKUL VE KURUMLARINDAKİ ÖĞRENCİLERİN EĞİTİM ÖĞRETİM YILI BAŞARI DURUMLARI AÇIKLAMALAR 1. Bu çalışma, Meslekî ve.
1 DELL CONFIDENTIAL. 2 NASIL İŞLER? AMAÇ: –Müşterinin teknik desteği kendi adresinde alabilmesidir. –Müşteri Dell Destek Hattını arar. (Hafta içi 9:00-17:30)
ÜLKEMİZDE SANAYİ.
TÜRKİYE’NİN SIRADAĞLARI
Sabancı Gönüllüleri Programı nedir? Tüm Sabancı Topluluğu’nu kapsayan bir sosyal sorumluluk programı İki ana platform 1.Online eğitim 2. Gönüllülük Projeleri.
İMC MÜHENDİSLİK PROJE VE DANIŞMANLIK HİZMETLERİ
KUTLU OLSUN TUTUM ve YATIRIM HAFTASI TÜRK MALLARI.
Ulaşım Sorunları.
Yüzey şekilleri Yeryüzüne bakıldığında her yerin aynı yükseklikte olmadığını görürüz. Bu farklılıklar yüzey şekillerini meydana getirir.
TÜRKİYEDE SANAYİ ERCE Mola 11-f 768.
TÜRKİYE’DE GÖRÜLEN BAŞLICA İKLİM TİPLERİ
 İsmini Karadeniz'den alan bölge, Sakarya Ovası'nın doğusundan Gürcistan sınırına kadar uzanır. Büyüklük bakımından bölgelerimiz.
TÜRKİYE BÖLGELER COĞRAFYASI Hazırlayan: Esra ARTUÇ.
Türkiye’de Arazi Kullanımı
SAĞLIK TURİZMİ DAİRE BAŞKANLIĞI
EĞİTİM KOORDİNATÖRLÜĞÜ
ÜLKEMİZDE NÜFUS / Nüfusumuzun Dağılışı
FUAR PAZARLAMA & TANITIM SÜREÇLERİ HAKKINDA GENEL BİLGİLER
KPSSOKULU.NET 101 SORUDA COĞRAFYA.
ÜLKEMİZDE NÜFUS.
TÜRKİYE’NİN OVALARI.
ÖZET GİRİŞ MATERYAL VE METOT BULGULAR TARTIŞMA VE SONUÇ KAYNAKLAR
BAŞLICA YERYÜZÜ ŞEKİLLERİ.
BAŞLICA YERYÜZÜ ŞEKİLLERİ.
HALK OYUNLARI.
DOĞU ANADOLU BÖLGESİ Doğu Anadolu bölgesi Anadolu topraklarındaki konumunda doğuda yer alması nedeniyle Birinci Coğrafya Kongresi tarafından 1941 yılında.
TÜRKİYE’DE ULAŞIM SİSTEMLERİ. A.DOĞAL FAKTÖRLER 1.COĞRAFİ KONUM  Ülkemiz konumu itibariyle üç kıta arasında köprü konumundadır.  Bu özelliği ile Kafkaslar,
Bu Sunu En İyi Ofis 2010 Yüklü Bilgisayarlarda Görüntülenir
5. SINIF SOSYAL BİLGİLER 3. ÜNİTE: Bölgemizi Tanıyalım
Deprem öncesi yapılması gerekenler Deprem çantası hazırlanmalı Raflar duvarlara sabitlenmeli Ağır cisimler raflarda altlara yerleştirilmeli Duvardaki lamba,
TÜİK MAYIS İHRACAT RAKAMLARI
TÜİK NİSAN İHRACAT RAKAMLARI
Türkei mit Koch International
Sunum transkripti:

TÜRKİYE’DE ULAŞIM:

ULAŞIM: Ulaşım, bir nesneyi (veya bir bilgiyi) bulunduğu yerden farklı bir yere aktarmadır. Köyler, şehirler, ülkeler arasında bir yerden bir yere gidiş geliş demektir. Karayolu ulaşımı, denizyolu ulaşımı, havayolu ulaşımı ve demiryolu ulaşımından oluşmaktadır.

MARMARA BÖLGESİ’NDE ULAŞIM: Asya ve Avrupa kıtalarını birbirine bağlayan en kısa kara ve demiryolları bu bölgeden geçer. Yer şekillerinin sade olması ve yükseltinin azlığı ulaşımı kolaylaştırmıştır. Yıldız Dağları Bölümü ile Biga Yöresi’nde arazinin engebeli olması nedeniyle ulaşım gelişmemiştir. İstanbul, kara, hava, deniz ve demiryolu ulaşımının kesiştiği noktada yer alır. Bursa ve Edirne de önemli yolların geçtiği diğer merkezlerdir. Bandırma, Kocaeli (İzmit) ve Tekirdağ ise diğer önemli liman kentleridir.

KARADENİZ BÖLGESİ ’ NDE ULAŞIM: Eskiden denizyolundan başka ulaşım olanağı olmayan Karadeniz Bölgesi, günümüzde ulaşım olanağı açısından gelişmiş bir düzeydedir. Birçok iskelesi de bulunan bölgenin başlıca limanları Zonguldak, Samsun ve Trabzon kentlerindedir. Zonguldak ve Samsun limanları birer demiryolu hattıyla Anadolu'nun iç kesimlerine bağlanır. Karadeniz kıyı yolu, bölgenin kıyı kesiminde yer alan birçok kenti birbirine bağlar. Bu yolun en doğusunda yer alan Sarp sınır kapısı, ülkemiz ile Gürcistan arasındadır. Trabzon,Tokat, Samsun ve Sinop'ta havaalanları vardır.

EGE BÖLGESİ’NDE ULAŞIM: Doğu-batı yönlü uzanan dağlar ve arasındaki ovalar,kıyı kesimle iç kesimi birbirine bağlayan yolların yapımını kolaylaştırmıştır.Dağlık Menteşe Yöresi dışında bölgede ulaşım sorunu yoktur. Ege bölgesinde karayolu ulaşımı oldukça gelişmiştir. Başlıca ulaşım merkezleri:İzmir, Denizli, Aydın, Fethiye, Selçuk’tur.

AKDENİZ BÖLGESİ’NDE ULAŞIM: Toros Dağları’nın kıyıya paralel uzanması, ulaşımı güçleştirir. Adana Bölümü ulaşım bakımından daha elverişlidir. Çukurova, Gülek ve Belen geçitleri ile diğer bölgelere bağlanmıştır. Silifke ovası Sertavul geçidi ile Antalya ise Çubuk geçidi ile iç kesime bağlantılıdır. Antalya dışındaki kentler demiryolu ile diğer bölgelere bağlantılıdır.

İÇ ANADOLU BÖLGESİ’ NDE ULAŞIM: Kara ve demiryolu ulaşımının en çok geliştiği bölgedir.Demiryolu ulaşımı tüm bölgelere bağlantıyı sağlayacak durumdadır.Ankara,Eskişehir,Kayseri ve Sivas önemli yolların kavşağı durumundadır.Ayrıca bölgede Ankara,Eskişehir,Kayseri ve Sivas’ta havaalanı bulunmaktadır.

DOĞU ANADOLU BÖLGESİ’NDE ULAŞIM: Doğu-batı doğrultusunda iki önemli yol uzanır: Erzincan-Erzurum-Pasinler karayolu; Malatya-Elazığ-Muş-Van karayolu. Bölgede demiryolu hatları doğu-batı doğrultusunu izler: Sivas-Erzincan-Erzurum-Kars demiryolu,Malatya-Elazığ-Muş üstünden Tatvan’a ulaşan demiryolu.Bu iki demiryolu birbirine Çetinkaya-Malatya hattıyla bağlanır.Hava ulaşımı Erzurum,Van,Elazığ ve Malatya’ya yapılan uçak seferiyle sağlanmaktadır.

GÜNEYDOĞU ANADOLU BÖLGESİ’NDE ULAŞIM: Bölgede ulaşımı sağlayan demiryolları, Fevzipaşa, Malatya-Diyarbakır, Kurtalan hattı ile Suriye sınırını takip ederek Nusaybin’den ülke sınırları dışına çıkar. Güney hattı üzerinde Şenyurt’tan ayrılan bir ulaşım hattı Mardin’e gider. Diyarbakır, Gaziantep ve Batman’da hava ulaşımının sağlandığı havaalanları vardır. Eskiden önemli olan Fırat ve Dicle üzerindeki nehir ulaşımı günümüzde önemini kaybetmiştir.

SLAYTI YAPAN: YİĞİT SELAMOĞLU