DEĞERLER EĞİTİMİ AZİM VE KARALILIK

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
MOTİVASYON VE MOTİVASYON ENGELLERİNİ AŞABİLME
Advertisements

ANNE-BABA ÇOCUK İLİŞKİLERİ.
KÜÇÜK İTFAİYECİ lütfen sesi açıp Tıklayınız..
…Bu sunuda anlatılan olaylar gerçekten yaşanmıştır…
REHBERLİK SERVİSİ PANOSU
BORUSAN ASIM KOCABIYIK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ 2013/2014
SBS - AİLELERE ÖNERİLERİMİZ
BAŞARI VE MUTLULUK Ramazan BERKEBAN Psikolojik Danışman
AÇININ TEK RENKLİ BİR ELLE İKİNCİ KONUŞMASI Tek renkli bir elden bahsederken, gösterilebilecek sadece bir rengi olan (prensip olarak 6 kâğıdı içeren) bir.
İzler ve İnsanlar.
Maria Montessori.
Alexander Graham Bell.
T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI ANTALYA HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ
ANNE-BABA ÇOCUK İLETİŞİMİ
Ş EYMA ÖZÇEL İ K & EZG İ USTA 8\A 541 & 538 Ö Ğ RETMEN:SELMA ERASLAN
…Bu sunuda anlatılan olaylar gerçekten yaşanmıştır…
HALKALI GÜNEŞ ORTA OKULU
Alexander Graham Bell ( )
MUCİTLER ve İCATLARI.
Telefonun icadı Ve Graham Bell
Etkin Çalışma Yöntemleri.
Bilinçli Tercih Seminerine HOŞGELDİNİZ İÇERİK 1.Tercih listesini oluşturmadan önce yapılması gerekenler 2.Sıklıkla yapılan tercih hataları 3.Tercihlerinizi.
SAĞLIK BAKANLIĞI T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI ANTALYA HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ.
HEDEF VE AMAÇ BELİRLEMEK BAHÇE MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
ETKİLİ ÇALIŞMA VE ETKİN DİNLEME
CÜMLEDE ANLAM İLİŞKİLERİ - 1
KENDİNİ SEV HAZIRLAYAN : ELİF ÖZDEMİR
Hazırlayan Adı: Ercan Soyadı: Aşkan No:
ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE ÖĞRETMEN-ÖĞRENCİ İLİŞKİLERİ EĞİTİMİ
Ailelerin Çocukları İle İlgili Dikkat Etmesi Gereken Noktalar
Ailelerin Çocukları İle İlgili Dikkat Etmesi Gereken Noktalar
ANNELER BABALAR/ÇOCUĞUNUZ SINAVA GİRİYOR …
KONU: OKUMA ALIŞKANLIĞI
SINAV KAYGISI.
EĞİTİMDE AİLENİN ÖNEMİ
KÜL KEDiSi-SINDRELLA Hazırlayan: Emine KOÇAK- 7/A
VERİMLİ DERS ÇALIŞMAK İSTİYORUM!!!
Verimli Ders Çalışmayı öğrenmek istiyor musunuz?
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ
Güce Çok Programlı Anadolu Lisesi
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA VE HEDEF BELİRLEME
MOTİVASYON.
DURMUŞ ÇAVDAR (Rehber Öğretmen)
ALAN TERCİHLERİ VE MESLEK SEÇİMİ
HASAN TÜREK ANADOLU LİSESİ Uzman Psikolojik Danışman Murat AYDOĞDU Kasım, 2013.
FATİH SULTAN MEHMET Tarihte idari yönü yanında ilmî yönü
Verimli Ders Çalışma Teknikleri MEHMET EKİCİ
ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE ÖĞRETMEN-ÖĞRENCİ İLİŞKİLERİ EĞİTİMİ
Hocabey Toki Ortaokulu Rehberlik Servisi VERİMLİ DERS ÇALIŞMA Hocabey Toki Ortaokulu Rehberlik Servisi.
Eğitimde Engelsiz Bilişim. FATİH Projesi’nin temel amaçlarından biri, eğitim-öğretimde fırsat eşitliğini sağlamaktır. Bu amaçla okullarımız bilişim teknolojileri.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Kaybetsem de Vazgeçmem
İSTANBUL’ UN FETHİ.
VURUR YÜZE İFADESİ TEOG ZAMANI GELMİŞ BİTANESİ
Okumayı Sevmeyen Çocuklar OCAK 2016 İZMİT REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
1)…..saydı tipi düşünmediler Zamanım olsaydı İmkanım olsaydı Param olsaydı Özel dersim olsaydı Daha zeki olsaydım.
Alan-Ders Seçimi Seminerine HOŞGELDİNİZ
REHBERLİK ÇALIŞMALARI. 01 NİSAN 2012 Saat: 10:00 YAKLAŞIK ADAY ve SİZ.
REHBERLİK SERVİSİ Kübra KARAKALE. “ REHBERLİK SERVİSİ ” NEDİR? Rehberlik servisinde öğrencilerimize çalışmalar ve etkinlikler yapılır. Öğrencilerin gelişim.
OLUMLU DÜŞÜNCE NEDİR? Hayatın her alanında, bizi her konuda etkileyen aslında bizim olaylara nasıl baktığımızdır. Şunu unutmamak gerekir ki; meydana.
MOTİVASYON MOTİVASYON: İnsanların belirli bir amacı gerçekleştirmek için davranışa geçmeleridir. MOTİVASYON SORUNLARI Motivasyonu sağlayabilmek için öncelikle.
Babalar ve anneler adaletlidir! Peki tanıdığınız en adil kim? Sizce öğretmeniniz adaletli mi? Peki siz adaletli misiniz.
İstanbul’un Fethi.
ANNE BABALAR SINAVA HAZIR MISINIZ?
VERİMLİ VE ETKİLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ CUMHURİYET İLKOKULU REHBERLİK SERVİSİ.
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ Psikolojik Danışman Serpil KARACA
İnsanı belirli bir amaç için harekete geçiren, istek, arzu, güçtür.
İnsanı belirli bir amaç için harekete geçiren, istek, arzu, güçtür.
İnsanı belirli bir amaç için harekete geçiren, istek, arzu, güçtür.
Sunum transkripti:

DEĞERLER EĞİTİMİ AZİM VE KARALILIK

OCAK ayı DEĞERLER EĞİTİMİ konumuz AZİM VE KARARLILIK OCAK ayı DEĞERLER EĞİTİMİ konumuz AZİM VE KARARLILIK. Sizlere konu ile ilgili hazırladığımız sunum ve videoyu izleteceğiz.

Azim ve kararlılıkla çalışmak, insanı başarıya götürür Azim ve kararlılıkla çalışmak, insanı başarıya götürür. İnsan kendisine bir hedef seçer ve bundan sonra azim Ve karlılıkla çalışırsa başarılı olur.

Fatih Sultan Mehmet, genç yaşta padişah oldu Fatih Sultan Mehmet, genç yaşta padişah oldu. Onun en büyük hayali, İstanbul'u fethetmekti. Padişah olur olmaz hazırlıklara başladı. Dört ay gibi inanılmayacak kadar kısa bir sürede Rumeli Hisarını yaptırdı. Sonra büyük toplar döktürdü. Aylarca süren hazırlıklardan sonra İstanbul'u kuşattı. Kuşatma sırasında "Avrupalıların İstanbul'u kurtarmak için hazırlık yaptığı" haberi geldi.

"Paşa, paşa! Ya ben İstanbul'u alırım, ya İstanbul beni!" Sadrazam Çandarlı Halil Paşa Fatih Sultan Mehmet’e kuşatmayı kaldırıp Haçlı Ordusunu karşılamanın daha uygun olacağını söyledi. Yıldırım Bayezit ve İkinci Murat da böyle yapmışlardı. Genç padişah bu teklife çok kızdı. İstanbul'u almaya kesin karar vermişti. Tecrübeli sadrazama cevabı verdi: "Paşa, paşa! Ya ben İstanbul'u alırım, ya İstanbul beni!"

Yirmi sekiz defa kuşatılan, fakat bir türlü fethedilemeyen İstanbul'u fethetti. Bir işin birinci teşebbüste yapılamamış olması, yapılamayacağı anlamına gelmez. Fatih, 28 defa kuşatılmış, ama alınamamış İstanbul'u 29. defa kuşattı ve aldı. Hedefin büyüklüğüne göre teşebbüs sayısı artabilir. Önemli olan, azim ve kararlılıktır.

HİÇ BİR ŞEYDEN ASLA VAZGEÇME ÇÜNKÜ VAZGEÇENLER YALNIZCA KAYBEDENLERDİR HİÇ BİR ŞEYDEN ASLA VAZGEÇME ÇÜNKÜ VAZGEÇENLER YALNIZCA KAYBEDENLERDİR. Abraham LİNCOLN

Bir iş başarmak için yapılması gereken ilk şey, olumsuz düşünceleri kafamızdan silip atmak, olumlu düşüncelerle zihnimizi doldurmaktır. 1. Başaracağına inan ve yapabilirim, de. 2.  Hedefin büyük olması önemli değil; önemli olan, senin azmin, kararın ve çalışkanlığın. 3.  Zoru başarmak önemlidir. Kolay işleri yapanlara kimse hayranlık duymaz. Zoru başarmayı kafana koy. 4.  Başarının en büyük engeli, zihnindeki, ben bu işi yapamam, düşüncesidir. Zihnindeki olumsuz düşünceleri sil, at. İnan ve çalış, elbette başaracaksın.

Şimdi sizlere gerçek bir hayat öyküsü anlatmak istiyorum Şimdi sizlere gerçek bir hayat öyküsü anlatmak istiyorum. HELLEN KELLERİN öyküsünü ……

Helen Keller :27 Haziran 1880 – 1 Haziran 1968 tarihleri arasında yaşamış , ABD'li pedagog ve aktivist. Bebeklik çağından itibaren kör-sağır ve dilsiz olması, onu pek çok meslektaşından ayıran önemli özelliğiydi. Engellerine rağmen başardıkları, onu efsanevi bir kişilik haline getirmiştir. Beş lisan bilen, bisiklet, kano ve yelkenli ile gezintiye çıkan, yüzen, satranç oynayan Helen Keller, yazdığı makaleler ve bir dizi kitapla kendisini engellilere yardımcı olmaya adamıştır. Başta Amerikan Görme Engelliler Vakfı olmak üzere çok sayıda organizasyonda görev almış ve görevleri nedeniyle dünyanın pek çok yerine seyahat etmiştir. Helen Keller, on dokuz aylık iken geçirdiği bir ateşli hastalık sonucu görme, işitme ve konuşma yetilerini yitirdi.

Helen'in ebeveynleri Graham Bell ile temas kurdular Helen'in ebeveynleri Graham Bell ile temas kurdular. Graham Bell, telefonun icadından sonra kendisini sağır çocukları eğitmeye adamıştı. Bell, aileye Perkins Enstitüsü ve Massachusetts Sağırlar Evi ile görüşerek bir öğretmen bulabileceklerini belirti. Böylece efsanevi öğretmen Anne Mansfield Sullivan ile tanıştılar. Kendisi de çok az görme yeteneğine sahip olan ve aynı kurumda eğitim görmüş bulunan Anne Sullivan, Hellen'a okuma - yazmayı, konuşmayı öğretti ve normal bir eğitim almasını sağladı. Helen'in öğrenmeye başlaması, yaşamının ilk on dokuz ayında zihninde yer etmiş "su" sözcüğünden yola çıkarak başladı. Öğretmeni Anne Sullivan, Hellen'i bir su pompasının yanına götürüp elini oraya tutmuş ve hemen ardından eline "su" sözcüğünü yazmıştı. Bu ilk sözcüğü takip eden birkaç saat içinde Helen, 30 yeni sözcük daha öğrenmeyi başardı.

Helen Keller, 1890'dan itibaren konuşma dersleri almaya başlamıştı; ancak çok çabalaması, farklı kişilerle birlikte farklı teknikler deneyerek çalışmasına rağmen konuşması, Anne Sullivan ve birkaç yakınının anlayabileceği sesler çıkarmak seviyesine gelebildi. Üniversite eğitimi sırasında Helen, hayat hikâyesini kaleme aldı. Hem normal, hem braille daktilosu ile yazdığı bu kitabı 1903'te yayımladı. Başlangıçta çok satılmasa da "Hayatımın Öyküsü" adlı bu kitap, sonradan bir klasik halini aldı. Kitaplarının en popüleri olan Hayatımın Öyküsü, 50 dile çevrildi.

Şimdi Helen Keller’in yaşam öyküsünün küçük bir özeti olan videoyu izleyelim.

PEK ÇOK İNSAN GERÇEKLEŞTİRMEK ÜZEREYKEN HAYELLERİNDEN VAZGEÇER PEK ÇOK İNSAN GERÇEKLEŞTİRMEK ÜZEREYKEN HAYELLERİNDEN VAZGEÇER. ANCAK KARŞILAŞTIĞIN BİR ENGELİN SONUNCUSU OLDUĞUNU ASLA BİLEMEZSSİN. C. NORRİS

DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİZ. REHBERLİK SERVİSİ