Evin Okula Yakınlaşması Anne-Baba Rolleri

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BAŞARIYI ARTIRMADA AİLE VE ROLÜ
Advertisements

Öğrenciler Neden Başarısız Olur?
TED ANTALYA KOLEJİ REHBERLİK HİZMETLERİ.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ VELİ SUNUMU
ÇOCUĞUNUZUN OKUL BAŞARISINDA ÖNEMLİSİNİZ!!!
SINAVLARA HAZIRLIKTA AİLELERİN DİKKAT ETMESİ GEREKEN HUSUSLAR.
EĞİTİMDE OKUL AİLE İŞBİRLİĞİ
Okul Başarısında Ailenin Rolü
OKUL BAŞARISINDA ANNE BABANIN ROLÜ
OKUL-AİLE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ
ÖZEL ANTAKYA ATA İLKOKULU
ÜNAL GÜLMEZ REHBERLİK SERVİSİ
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Güce Çok Programlı Lisesi Onur ÖZDEMİR Okul Psikolojik Danışmanı
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ
ÇOCUKLARIMIZ… Bizim en değerli varlıklarımız… Tüm çabalarımız
EĞİTİMDE OKUL VELİ İŞBİRLİĞİ
Uzm.Psk.Dan.Sinem TARHAN
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
UĞUR DERSHANELERİ REHBERLİK BİRİMİ EYLÜL 2004
* OKUL AİLE ÇOCUK ve OKULDA BAŞARI Recep TEMİZ Rehber Öğretmen
ÇOCUĞUMA NASIL YARDIMCI OLURUM?.
1 - Sorumluluk duygusunu arttırmaya çalışın
ÇOCUKLARDA OKUL BAŞARISIZLIĞI
ÇOCUĞUN OKUL BAŞARISINI ARTTIRMAK İÇİN VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
ÇOCUĞUN OKULA UYUM BAŞARISINI ARTTIRMAK İÇİN VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
OKUL BAŞARISINI ARTIRMADA VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ
Mustafa kemal Akbay İlköğretim Okulu Veli Toplantısına Hoş Geldiniz.
“OKULLAR HAYAT OLSUN” PROJESİ KAPSAMINDA
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ VELİ SUNUMU
ERGENLİK DÖNEMİNDE RİSKLER ve SORUNLAR
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA.
Girne Orta Okulu Rehberlik Servisi
HASAN TÜREK ANADOLU LİSESİ Uzman Psikolojik Danışman Murat AYDOĞDU Kasım, 2013.
HOŞGELDİNİZ ELİF BAŞLARLI Rehber Öğretmen Genç Osman Ortaokulu
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
SULTANBEYLİ REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
ÇOCUĞUN OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ETKİSİ
ŞEHİT ALBAY İBRAHİM KARAOĞLANOĞLU ORTAOKULU
A.PAKSOY ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
PATNOS RAM 1 AİLE EĞİTİM SUNUSU 4. 2PATNOS RAM EĞİTİM BAŞARISINI YÜKSELTMEDE, SAĞLIKLI VE MUTLU İNSANLAR YETİŞTİRMEDE “AİLENİNİN ROLÜ”
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA.
SINAV KAYGISI KONUSUNDA VELİLERE ÖNERİLER
ÇOCUĞUNUZUN OKUL BAŞARISINDA ÖNEMLİSİNİZ!!!
ÇOCUĞUMUN OKUL BAŞARISININ ARTMASI İÇİN NELER YAPMALIYIM?
EĞİTİM BAŞARISINI ARTIRMADA AİLENİN ROLÜ
SINIF YÖNETİMİ.
BAŞARIYA GÖTÜREN AİLE KONURALP LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ AHMET ATİLLA.
Ailenin Çocuğun Başarısındaki Rolü ,Sağlıklı İletişim ve Aile Sağlığı
Öğrenciyi Tanıma Yrd. Doç. Dr. İhsan Sarı.
Manavgat RAM Yetenek : Bir duruma uyma konusunda organizmada bulunan ve doğuştan gelen güç, kapasite Yaratıcılık : Bir şeyi herkesten farklı yollarla.
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ
İLKOKUMA YAZMA ÖĞRETİMİNDE AİLE ETKİSİ
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
AİLE, ÇOCUK, ÖĞRETMEN İLETİŞİMİNİN ÇOCUK ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
BAŞARIYI ARTIRMADA AİLEYE DÜŞEN GÖREVLER REHBER ÖĞRETMEN HABİB TAŞAN
EVİN OKULA YAKINLAŞMASI PROJESİ
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ
AKÇAĞLAYAN ORTAOKULU HOŞGELDİNİZ.
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ Psikolojik Danışman Serpil KARACA
AİLELER ÇOCUKLARINI NASIL DESTEKLEYEBİLİR?
SAVUR ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ Gülçin UYSAL Psikolojik Danışman.
GRUP REHBERLİĞİ HİZMETLERİ
Sunum transkripti:

Evin Okula Yakınlaşması Anne-Baba Rolleri

Öğrenme öğretme sürecine ilişkin olarak okul başarısını arttıran faktörler üzerinde yapılan araştırmalar, okul başarısı üzerinde okul aile dayanışmasının önemli bir etkiye sahip olduğunu göstermektedir. Aile içi uyumun, ailenin destekleyici yaklaşımının ve ailenin okul etkinliklerine katılmasındaki çeşitliliğin, okul başarısı üzerinde önemli etkileri vardır. Yapılan bir araştırmada, akademik başarısı düşük ve sınıfta kalma riski taşıyan öğrencileri diğer öğrencilerden ayıran en önemli etkenin, anne baba desteği ve ilgisinden yoksunluk olduğu saptanmıştır. Okul Başarısı ve Aile

Aynı araştırmada anne baba katılık, tutarsızlık ve geçimsizliğinin de düşük okul başarısında önemli bir risk faktörü olduğu görülmüştür. Eğitim açısından destekleyici yaklaşım içerisinde olan ailelerin çocuklarında,okul başarısının daha yüksek olduğu sonucuna varılmıştır. Okul Başarısı ve Aile

Okul Başarısı ve Aile Çocuğuna yakın ilgi gösteren Çocuğun çalışma ortamını düzenleyen ve planlayan Çocuğunun başarısını övücü sözlerle destekleyen Çocuğunun başarısızlığında onu çalışırsan başarılı olursun sözleriyle yüreklendiren anne babaların çocuklarının akademik başarılarının yüksek olduğu sonucuna varılmıştır. Çelenk(2001),ilk okuma yazma öğretiminde,evde çocuğa eğitim yardımı sağlayan ve bu amaçla okul ile yakın iş birliğine giren ailelerin çocuklarının okuduğunu anlama başarılarının daha yüksek olduğu sonucuna varmıştır. Okul Başarısı ve Aile

Anne-Baba ve Okul İşbirliği Anne babalar çocuklarının okul dışındaki öğretmenleridirler. Bu nedenle de öğretmenler, anne babaların çocuklarına okul dışında yaptıkları eğitim uygulamalarının doğruluğundan kaygı duymaktadırlar. Öğretmenler ”Öğrenci ne tür bir eğitim ortamında yaşıyor? Aileler çocukların ödevlerini yapmalarına ne tür yardım sağlıyorlar? Okulu ve öğretmenleri eleştiriyorlar mı? gibi sorulara yanıt ararlar. Anne baba ve öğretmenler, elverişli bir öğrenme ortamı yaratabilmek için ortak bir çaba göstermelidirler. Anne-Baba ve Okul İşbirliği

Anne-Baba ve Okul İşbirliği Çocuğun evde oluşan ilk öğrenme deneyimleri,okuldaki öğrenme girişimlerine destek sağlayarak,öğretmenin sınıf içi uygulamalardaki başarı şansını yükseltir. Bu yüzden öğretmenlerin çocuğun aile ortamını iyi değerlendirmeleri ve onun daha iyi eğitimine olanak hazırlamak amacıyla aile sorumlularıyla iletişim kurmaları önemlidir. Bilgin(1999),okul ve aile işbirliği sorunları konusunda yaptığı araştırmada,”öğretmenlerin okul aile ilişkilerini geliştirmede başarılı çalışmalar yaptığı,anne babaların ise okul aile ilişkilerini geliştirmede yetersizlikler gösterdikleri,anne baba eğitiminin okul aile ilişkilerini düzene koymada ve öğrencilerin okul başarılarının arttırılmasında etkili olduğu sonucuna varılmıştır. Anne-Baba ve Okul İşbirliği

Anne-Baba ve Okul İşbirliği Çelenk(2001)in yaptığı bir başka araştırmada da öğretmenlerin;okul ile iş birliği içinde çocuğu ile ilgilenen velilerin okul başarısını olumlu yönde etkilediği,çocuğu yanlış bir yönlendirmeden korumak,öğretmen-aile çelişkisini önlemek amacıyla velilerin okul tarafından eğitilmelerinin gerekli olduğu sonucuna varılmıştır. Okulda yapılan evde anne babalar tarafından da desteklenmediği sürece okul eğitiminde başarıya ulaşmak olası değildir.Okul ve aile iki farklı toplumsal kurumdur ve farklı beklentiler etrafında şekillenmişlerdir. Anne-Baba ve Okul İşbirliği

KISACA Öğrencinin okul başarısı üzerinde aile faktörünün oynadığı rolü konu alan bu çalışmada ulaşılan sonuçları şu şekilde özetlemek mümkündür: Eğitim açısından destekleyici tutum içinde bulunan ailelerden gelen çocukların okul başarıları daha yüksektir. Okul ile ortak program üzerinde görüş birliği içinde düzenli iletişimde bulunan,bu anlayış içinde çocuğuna eğitim desteği sağlayan velilerin çocuklarının okul başarılarının daha yüksek olduğu anlaşılmaktadır. Bu sonuçların ışığında şu öneriler yapılabilir: Okulun izlediği eğitim yaklaşımları ,öğrenciye uygulanan sınıf içi öğretim etkinlikleri konusunda velilerle iletişim kurulmalı,ayrıca okul aile yardımlaşması ve bu çerçevede çocuğun eğitimi konusunda etkin işbirliğinin sağlanabilmesi amacıyla veliler eğitilmelidir.

Etkin bir okul veli yardımlaşmasını sağlayabilmek için,ilişkiler rastlantıya bırakılmamalı,okul-veli görüşme ve toplantıları,aylık ve haftalık dönemler içinde programlara bağlanmalı,aile büyükleri ile mektuplaşma,telefonlaşma ve ev ziyaretleri de bu çerçevede ele alınmalıdır.

OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ

Okul başarısı; Okul Başarısı Öğrencinin bulunduğu okul, sınıf ve derse göre belirlenmiş sonuçlara ulaşmada göstermiş olduğu ilerlemedir.

Başarısızlık kavramı; Başarısızlık kavramı; Çocuğun ya da gencin uzun süreli hemen her dersten, gelişim düzeyinin ve yeteneklerinin altında başarı göstermesi ve bu başarısızlığı bir türlü telafi edememesi durumudur.

BAŞARISIZLIK NEDENLERİ

Bireysel Nedenler -Bilişsel,fiziksel ve duygusal açıdan yetersizlik, -Kaygının çok düşük ya da çok yüksek olması, -Motivasyon eksikliği, -Öğrenme güçlüğü, -Düşük benlik saygısı, -Gelişim dönemi özellikleri, -Psikolojik düzensizlikler vb.

Ailevi Nedenler -Anne baba arasında sağlıksız iletişim, huzursuz ev ortamı, -Gerçekçi olmayan beklentiler, -Anne babanın olumsuz model olması, -Ailenin okula karşı olumsuz tutumları, -Çocuğa sınır koyamama, -Uygun çalışma ortamının sağlanamaması, -Anne babanın baskıcı tutumları vb.

VERİMLİ DERS ÇALIŞMA

Ders Çalışırken Dikkat Edilmesi Gerekenler Yeterli ışık alan ve uygun ısıda bir yerde çalışmak, Televizyon, müzik vb. uyarıcılardan uzakta çalışmak, Günlük, haftalık, aylık tekrarlar yapmak, Birbirine benzeyen dersleri arka arkaya çalışmamak,

ÖDEV YAPMA ALIŞKANLIĞINI KAZANDIRMA Ödeve ne zaman başlanılacağına karar vermesini isteyelim. Zamanında başlarsa ödüllendirelim. İlk beş dakika çocuğumuzun yanında oturalım. Ödevde kendisinden istenileni anlamada ona yardımcı olalım. Yeterli dinlenme araları verdiğinden emin olalım.

DERS ÇALIŞMA ALIŞKANLIĞINDA VELİLERE DÜŞEN GÖREVLER Sorumluluk bilinci aşılamak, Uygun çalışma ortamı hazırlamak, Çalışma hevesini arttırmak, Çok çalışmak yerine, etkili çalışmasını sağlamak

OKULA UYUM Onunla konuşun ve rahatlatıcı çözümler bulun. Okulun güvenli bir yer olduğunu ona aktarın. Çocuklarınızın olumlu yönlerini görüp,onlar üzerinde durunuz. Öğretmeniyle olumlu ve uyumlu bir ilişki kurun.

OKUMA ALIŞKANLIĞI Çocuğunuza okuma konusunda model olun. Tüm aile hep birlikte ortak okuma saatleri düzenleyin. İlk başta dikkatini çekebilecek kitapları okumasını sağlayın. Kendi kitabını kendisinin seçmesine izin verin.

OKUL BAŞARISININ ÖN KOŞULU: OKUL AİLE DAYANIŞMASI Anahtar sözcükler : - Okul aile ilişkisi, Öğrenci başarısı - Anne baba ve okul işbirliği

OKUL BAŞARISINDA AİLELERE ÖNERİLER

1- SORUMLULUK DUYGUSUNU ARTIRMAYA ÇALIŞIN Okul başarısını etkileyen en önemli faktörlerden biri de çocuğun sorumluluk almaya ve başladığı işi bitirmeye alışmasıdır.

2- YAŞINA UYGUN YAPABİLECEĞİ GÖREVLER VERİN 3- BAŞARILI OLMUŞ KİŞİLERİ ONA SEVDİRİN VE ÖRNEK GÖSTERİN

4- KENDİNE GÜVENMESİNİ SAĞLAYIN 5- OKUL ARKADAŞLARI İLE İYİ İLİŞKİLER KURMASINI SAĞLAYIN

6- ONDAN YAPAMAYACAĞI ŞEYLERİ İSTEMEYİN 7-ONA YAŞINDAN VE OLDUĞUNDAN DAHA KÜÇÜKMÜŞ GİBİ DAVRANMAYIN

8- ONUNLA BİRLİKTE VAKİT GEÇİRİN,KENDİNİ İFADE ETMESİNİ SAĞLAYIN 9- UYGUN OLMAYAN ARKADAŞLARINI ONUNLA KONUŞUN

10- ONUN OKUL BAŞARILARINI UYGUN BİR ŞEKİLDE ÖDÜLLENDİRİN 11- ONA HER ZAMAN CESARET VERİN , DESTEKLEYİN

12- BAŞARISIZLIKLARI İÇİN KONUŞUN , ONU BAŞARIYA MOTİVE EDİN 13- ÖĞRETMENİ İLE ONUN HAKKINDA SIK SIK İLETİŞİME GİRİN

14- ÖĞRETMENİNİN ONUN HAKKINDAKİ ÖNERİLERİNİ DİKKATE ALIN 15- HAYATTA DÜZENLİ VE PROGRAMLI OLMASINA YARDIMCI OLUN

16- ONUN STRES FAKTÖRLERİNİ HESABA KATIN , PSİKOLOJİK DURUMUNA DİKKAT EDİN 17- AİLE İÇİ HUZURU VE SEVGİ ORTAMINI ONUN İÇİN HAZIRLAYIN

18- ANNE VE BABA BİRLİKTE DERSLERİ KONUSUNDA DESTEK OLUN 19- DERS ÇALIŞMA HARİCİ ZAMANLARDA DİNLENMESİNİ SAĞLAYIN

20- ONU OKUMAYA TEŞVİK EDİN, OKUMA ALIŞKANLIĞI KAZANMASINA YARDIMCI OLUN 21- ONA UYGUN DİKKATİNİ DAĞITMAYACAK BİR DERS ÇALIŞMA ORTAMI HAZIRLAYIN

22- DİKKATİNİ DEVAM ETTİRME KONUSUNDA  EKSİKLİĞİ OLUP OLMADIĞINI KONTROL EDİN 23- ONUN KAPASİTESİNDEN DAHA FAZLA BEKLENTİLERE GİRMEYİN

24- OKULU SIRADAN BAHANELERLE AKSATMASINA İZİN VERMEYİN, BU DURUMU DENETLEYİN 25- DERSLERİNE ENGEL OLABİLECEK İSTEKLERİNİ UYGUN BİR ŞEKİLDE SINIRLAYIN

26- MADDE KULLANIMINDAN UZAK KALMASINI SAĞLAYIN 27- DERS İÇİN YETERLİ VAKİT AYIRMASINDA ONA YARDIMCI OLUN

28- ONU DERS VE SINAVLAR KONUSUNDA PANİĞE SEVK ETMEYİN 29- HER GÜN DÜZENLİ DERS ÇALIŞMASINI SAĞLAYIN

30- DÜZENLİ ÖĞÜNLER, GIDA ALIMI VE ÇEŞİTLİLİĞİNİ SAĞLAMAYA ÇALIŞIN 31- ONUN KABİLİYETLERİNİ YÖNLENDİRİN VE GELİŞMESİNİ SAĞLAYIN

32- ONUNLA MÜMKÜN OLDUĞU KADAR NİTELİKLİ ZAMAN GEÇİRİN 33- UYKU DÜZENİNİN BOZULMAMASINI SAĞLAYIN

34- HAFTA SONLARI VE YAZ TATİLLERİNDE YETERİNCE DİNLENMESİNİ SAĞLAYIN 35- OKULDA YOLUNDA GİTMEYEN ŞEYLERE KARŞI UYANIK OLUN

36- YAŞITLARI VE BAŞKALARI İLE ONU KIYASLAMAYIN 37- ONUNLA OKUL VE DERSLER HAKKINDA BELLİ ARALARLA DURUM DEĞERLENDİRMESİ YAPIN

38- ONU ARKADAŞLARI İLE REKABETE SÜRÜKLEMEYİN 39- ÇOK AŞIRI DERS ÇALIŞMASINI SINIRLAYIN

40- ONUN HOBİLERİNİ ARTIRIN,. DERS DIŞINDA HOBİLERİ 40- ONUN HOBİLERİNİ ARTIRIN, DERS DIŞINDA HOBİLERİ İLE  İLGİLENMESİNİSAĞLAYIN 41- ONUN HER ZAMAN İÇİN YANINDA OLDUĞUNUZU DEVAMLI HİSSETTİRİN

42- KÜÇÜK PROBLEMLER BÜYÜMEDEN ZAMANINDA MÜDAHALE EDİN 43- DERS ÇALIŞIRKEN BELLİ ARALARLA DİNLENMESİNİ SAĞLAYIN

44- DEFTER VE KİTAPLARINI DÜZENLİ VE TEMİZ KULLANMASINI SAĞLAYIN 45- KAPASİTESİNİN ALTINDA UYARI DÜZEYİ DÜŞÜK BİR SINIFTA İSE OKUL İLE DURUMUNU GÖRÜŞÜN

46- BAZI DERSLERDE BİRLİKTE ÇALIŞARAK ONA DESTEK OLUN 47- ÇOCUĞUNUZUN GÖRME VE İŞİTME PROBLEMİ OLUP OLMADIĞINI DEĞERLENDİRİN

49- SPORTİF FAALİYETLER İLE DERS DIŞI DİNLENMESİNİ SAĞLAYIN 48-BEKLENENİN ÇOK ALTINDA BAŞARI DURUMUNDA ÖZEL ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜNE DİKKAT EDİN 49- SPORTİF FAALİYETLER İLE DERS DIŞI DİNLENMESİNİ SAĞLAYIN

OKUL İÇİ SOSYAL ETKİNLİKLERDE ONU CESARETLENDİRİN

DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜRLER