VERİMLİ VE ETKİLİ DERS ÇALIŞMA
Yeteri kadar nedeniniz varsa, her şeyi yapabilirsiniz. Jim Rohn
Neden insanları %100 istiyor da Ancak %10’u başarıya ulaşıyor….
Başarılı olunca ne değişir? Annenizle ilişkileriniz değişir mi? Mahalledekilerle… Akrabalarla… İlkokul öğretmeninle, arkadaşlarınla…. Hiç tanımadıklarınla… Hayatında Neler Değişir……
BİR ŞEYİN YAPILABİLECEĞİNE GERÇEKTEN İNANDIĞINIZDA İNANDIĞINIZ ZAMAN AKLINIZ O ŞEYİ YAPMANIN YOLUNU BULUR. BİR ŞEYİN YAPILABİLECEĞİNE İNANMIYORSANIZ BEYNİNİZ BUNU İSPAT ETMEK İÇİN ÇALIŞIR. BİR ŞEYİN YAPILABİLECEĞİNE GERÇEKTEN İNANDIĞINIZDA AKLINIZ ONU YAPMAK ÜZERE ÇÖZÜMLER BULMANIZA YARDIM ETMEK İÇİN ÇALIŞMAYA BAŞLAR.
Ders çalışmama isteksizliği
İç engellere takılıyoruz Çoğu zaman kendimize en büyük engel biz olabiliyoruz… İç engellere takılıyoruz Nefes egzersizi ile başla
Başarısızlığı ve yetersizliği öğreniyoruz “ÖĞRENİLMİŞ ÇARESİZLİK”
İki İnsan Tipi RAĞMENCİLER OLSAYDICILAR
AMA Yaklaşımı AMAÇLI yaklaşım Yapacağım AMA ……..…..olmuyor ……......olmak için...….……yapacağım
YILMADAN ÇALIŞABİLMEK Çalışmayı bırakma Karamsarlık Kaygı, Stres HEDEFE ULAŞAMAMAK Başarısızlığın kaynağına inme ve önlem alma Başarabildiğini fark etme Özgüven artışı HEDEFE ULAŞMAK Başarılı olamama Başarılı olma Ders çalışmada artış Ders Çalışmaya Başlama
Öğrenme ortamının içinde yer al, “ mış ” gibi yapma. Pozitif düşünmeyi dene Sorun üretme ! Çözüme odaklan
SENİ GÜÇLÜ YAPAN NELERİN VAR
NELERİN VAR ? GÜÇLÜ YAPAN NELERİN VAR ZEKA YETENEKLER İLGİLER BECERİLER AİLE VE YAKINLAR ARKADAŞLAR OKULUN VE ÖĞRETMENLER DİĞER DESTEK ÖĞELERİ..
NASIL BİR STRATEJİ
ÖĞRENCİ BAŞARISINI ÖNEMLİ ÖLÇÜDE ETKİLEYEN ÇALIŞMA ALIŞKANLIKLARI Planlı ve programlı çalışma Zamanın iyi kullanılması ve planlanması Çalışma ortamının düzenlenmesi Etkili dinleme Not tutma Verimli okuma Özet çıkarma Güdülenme Derse hazırlıklı gelme Tekrar
VERİMLİ VE FAYDALI ÇALIŞMA ALIŞKANLIĞI KAZANMAK İÇİN GEREKEN YOLLAR Derse başlamadan önce ve ders çalışma sırasında gösterdiğiniz davranışları ve alışkanlıklarımızı gözden geçirmek, kendimizi tanımak. Çalışacağımız süreyi önceden iyi bir şekilde planlamak; bunu yaparken çalışılması gereken konuları belirlemek ve bunları sosyal dersler Sözel, sayısal dersleri ve uygulamalı dersler (müzik, resim gibi) gruplara ayırmak.
VERİMLİ VE FAYDALI ÇALIŞMA ALIŞKANLIĞI KAZANMAK İÇİN GEREKEN YOLLAR Çalışacağınız dersleri planlarken, okuma yolu ile öğrenilecek sözel derslere çalışmanın başında yer vermek uygundur. Çalışmanın başında zihin yorulmadan sosyal konuların okunması faydalıdır.
VERİMLİ VE FAYDALI ÇALIŞMA ALIŞKANLIĞI KAZANMAK İÇİN GEREKEN YOLLAR Her gün ders çalışmak için belirli bir zaman ayırmalı ve zor öğrenilen derslere daha çok zaman verilmelidir. Çalışma zamanı yavaş yavaş arttırılmalıdır. Ödevlerin çalışmanın en sonunda yapılması, öğrencilerin tekrar edilmesini sağlayacağından, yararlıdır.
VERİMLİ VE FAYDALI ÇALIŞMA ALIŞKANLIĞI KAZANMAK İÇİN GEREKEN YOLLAR Sürekli ders çalışmak, her zaman iyi öğrenmeye yol açmaz. Çalışmanın yanında, dinlendirici boş zaman uğraşlarına ve spora da yer vermek, bireyi uyumlu ve daha başarılı yapar. Bu nedenle ders çalışma programlarının aralarına boş zaman etkinliklerini de koymak faydalıdır.
VERİMLİ VE FAYDALI ÇALIŞMA ALIŞKANLIĞI KAZANMAK İÇİN GEREKEN YOLLAR Verimli ders çalışmada en yararlı sürelerin birer saatlik süreler olduğu söylenebilir. Örneğin, 30-40 dakikalık çalışmadan sonra 10 dakikalık tekrar yapmak çalışmanın bitiminde ise 10-15 dakika dinlenme zamanı ayırmak faydalıdır.
Dinlenme araları önemlidir ! 100% Planlanmış aralar verildiği zamanki hatırlama eğrileri 75% İki saat hiç ara verilmediği zaman hatırlama eğrisi 50% İki saatten fazla hiç ara verilmeden çalışılan hatırlama eğrisi 25% 0% 1 saat 2 saat öğrenmenin başladığı nokta
VERİMLİ VE FAYDALI ÇALIŞMA ALIŞKANLIĞI KAZANMAK İÇİN GEREKEN YOLLAR Çalışma ortamının uygun şekilde düzenlenmesi gerekir. Çalışma yerinin ışığı, ısısı, gürültülü veya az gürültülü olması, çalışırken dikkatimizi ve derse olan ilgimizi etkilemektedir. Ders çalışırken müzik dinlemek öğrenmeyi güçleştirmektedir.
VERİMLİ VE FAYDALI ÇALIŞMA ALIŞKANLIĞI KAZANMAK İÇİN GEREKEN YOLLAR Oturma yerinin çok rahat olması, çalışırken kaykılarak oturmak veya yatarak çalışma, dikkatimizi azaltıp, başka yönlere çevirir. Ders çalışmak için belirli bir yer ayırmalı ve burası sadece çalışma için kullanılmalıdır. Ders çalışmak için devamlı bir yeriniz yoksa, çalışılan yerin başka çağrışımlar yapacak şekilde olmasını önlemek gerekir. Yemek masasında veya yattığınız odada çalışırsanız, yemek yemeyi veya uyumayı çağrıştıracak ipuçlarını ortadan kaldırmanız gerekir.
VERİMLİ VE FAYDALI ÇALIŞMA ALIŞKANLIĞI KAZANMAK İÇİN GEREKEN YOLLAR Çalışma sırasında kendinize küçük ödüller koyun. İlgi ve dikkatiniz azalmış ise, okuduğunuz konuyu bitirince, hoşlandığınız bir işi yaparak kendinizi ödüllendireceğinize dair söz verin. Örnek:"çalıştığım bölümü bitirince, bir meyve yiyeceğim" veya "şu üç sayfayı bitirmeden çay içmeyeceğim", gibi.
VERİMLİ VE FAYDALI ÇALIŞMA ALIŞKANLIĞI KAZANMAK İÇİN GEREKEN YOLLAR Okuduklarımızı kendi kelime ve cümlelerimizle ifade etmemiz öğrenmeye aktif olarak katılmayı ve daha etkin öğrenmeyi sağlar. Öğrendiklerinizin aynı gün tekrarı yararlı olduğu gibi, aralıklı tekrar da önemlidir. Çünkü, kullanılmayan bilgiler unutulur.
Hafızanın işleyişi ve unutma 100% anında 90% 80% 70% 60% 20 dakika 50% 1 saat 40% 9 saat 30% 20% 10% 0% 1 gün 2 gün 7 gün 30 gün öğrenmenin başladığı nokta
Düzenli tekrarlarla hatırlanan miktarın sürekli üst düzeyde tutulması 10% 0% 10 dak 1 gün 7 gün 30 gün 6 ay öğrenmenin başladığı nokta
Hafıza Egzersizi bar kar masa ağaç taş şişe Sınav başarı at para gök at çiçek kitap eğitim emek müzik çiçek para Pablo Yavuz çiçek depo kapı yastık at sunuş beceri bulut kağıt yol bıçak koltuk kalem gülüş yay çiçek lastik hava uzman yağmur kuş YÖNERGE: ÖĞRENCİLERE BU SLAYT 1 DAK. SÜRE İLE GÖSTERİLİR. DAHA SONRA BUNLARDAN HANGİLERİNİ HATIRLAYABİLDİKLERİ ÜZERİNE KONUŞULUR.
VERİMLİ VE FAYDALI ÇALIŞMA ALIŞKANLIĞI KAZANMAK İÇİN GEREKEN YOLLAR Çalıştığınız dersle ilgili, sınavda çıkabilecek soruları tahmin etmeye çalışın. Sorular: a. Tanımlama isteyen sorular b. Konu veya kavramların ayrı veya benzer taraflarını yazma isteyen sorular c. Öğrenilen bilgilerin yeni durumlara uygulanmasını isteyen sorular gibi ayrılabilir.
hiçbir rüzgar yardım etmez. Hedefi olmayan gemiye, hiçbir rüzgar yardım etmez.
Bütünü görmek için yüksek bir yere çık Ne kadar istediğine karar ver Pozitif düşün ve pozitif düşünen insanlarla birlikte ol.. Hedef belirle Tutkulu ol Çalışma ve iş yapma alışkanlıklarını gözden geçir Harekete geç Hayır demeyi dene Sonuna kadar git,dayanıklı ol
Bütün bunları her şeye “RAĞMEN”, Her insan; Acıkır, susar, yorulur, uyur, hayal kurar, ağlar, güler, kızar, hata yapar.. Bütün bunları her şeye “RAĞMEN”, kendisi gibi yaşar