Yüksekova Kadıköy Köyü İlköğretim Kurumları 2 Yüksekova Kadıköy Köyü İlköğretim Kurumları 2012
YÜKSEKOVA TARİHİ-COĞRAFİ- EKONOMİK VE KÜLTÜREL DURUMU 2 KADIKÖY İLKÖĞRETİM KURUMU YÜKSEKOVA TARİHİ-COĞRAFİ- EKONOMİK VE KÜLTÜREL DURUMU Tarihi bir Kent olan Yüksekova' nın tarihi M.Ö.7000 lere değin uzandığı kesin olarak bilinmektedir. GEVEROK vadisinde kayalara kazılmış bini aşkın resim bulunmuştur. Bu resimler yapısal özellikleri nedeniyle NEOLOTİK dönemle tarihlenmektedir. M.Ö.1000' de ise yörede URARTU uygarlığı yaşanmıştır. Bu uygarlığın en kalıcı izleri ise İlçe sınırları içindeki ünlü ORDU yoludur. Bu yol, URARTU krallığının Van Gölü kıyısındaki merkezi TUŞBA'dan (Van İlinin eski ismi)başlayıp CİLO Dağlarına değin uzanmaktadır. KELYAŞİN ve TOPUZAVA anıtları üzerinde URARTU dili ile yazılmış yazıtlar vardır ki; Bu uygarlıkla en doğrudan bilgiler bu yazıtlardan elde edilmiştir. Büyükçiftlik (Hırvata) Köyü kalıntıları, Yüksekova' nın batısında Orişe deresi ağzındaki büyük bir kent ve kale kalıntısıdır. Burası Urartu' nun önemli kentlerinden Musaşir olduğu sanılmaktadır. Eski adı GEVER olan Yüksekova Kanuni Sultan Süleyman' ın egemenlik yıllarında Osmanlı topraklarına katılmıştır. 1.Dünya savaşında Ruslar Yüksekova' yı işgal ettiler. (24 Mayıs 1915) Nasturi liderlerinden Marşimonu HOY' a götürdüler. Onun aracılığı ile bütün Nasturileri ayaklandırarak Türk ordusuna karşı kullandılar. 1915' te bölgedeki Müslüman halk Rus ve Nasturi zulmünden kaçarak dağıldılar. 5 Mayıs 1919' da yerli milis kuvvetleri ve şanlı ordumuz tarafından Yüksekova kurtarılınca isyancı Nasturiler, Urumiye (İran'ın Yüksekova' ya komşu olan ili) bölgesine çekildiler. 19.Yüzyılda Van vilayetine bağlı Hakkari livasının kazası olan Yüksekova 1936' da ilçe konumuna getirilmiştir. İlçe Merkezinin eski adı Dize' dir.
COĞRAFİ- EKONOMİK VE KÜLTÜREL DURUMU Yüksekova, Doğu Anadolu Bölgesi'nin Hakkari bölümünde bulunur. Kuzeyinde Van'ın Başkale ilçesi, doğusunda İran, güneyinde Irak ve batısında Hakkari ana (merkez) ilçesi bulunur. Yüksekova, dağlar arasında bir çöküntü alanında kurulmuştur. Ovanın yükseltisi 2000 metreye yakındır. Genişliği 15 kilometre, uzunluğu 40 kilometredir. Ekonomik ve kültürel: Şehirdeki ekonomik etkinlikler yerel ölçeklidir. Ulaşımın zor olması ve şehrin adının güvenlik olaylarıyla anılması tüm Doğu Anadolu'yu olduğu gibi Yüksekova'yı da menfi yönde etkilemiştir. Türkiye-İran arasında bulunan gümrük kapılarından birinin burada olması ticareti biraz hareketlendirse de şehrin geçimini sağlayacak kadar yeterli değildir. Verimli topraklara sahip olmasına rağmen tarım çalışmaları, etkinlikleri kış aylarında ekinleri koruyacak teknik bilgi eksikliği nedeniyle çok azdır. Aylık ve günlük sıcaklık farkları tarımdan çok, gür çayır ve meralarla hayvancılığa zemin hazırlamıştır. Şehir ters lalesiyle ünlüdür. Yüksekova ilçesi, üç ülkenin birleştiği yer olması itibariyle bir kültür resitalidir. İlçenin ovalık kesimlerinde bulunan Sümer, Hitit uygarlıkları mezopotamyasından kalan birçok tarihi yapı bulunmaktadır. Halk geçimini sağlamak amacıyla genellikle ticaretle uğraşır. İranla eşya alım satımı yapılır.
KADIKÖY İLKÖĞRETİM KURUMU 2 KADIKÖY İLKÖĞRETİM KURUMU KADIKÖY KÖYÜ İLKÖĞRETİM KURUMLARI MÜDÜRLÜĞÜNÜN FİZİKİ MEKANI BAHÇE DURUMU YETERSİZ(ÖĞRENCİ SAYISINA GÖRE ) DERSLİK SAYISI OKULUN YÜZ ÖLÇÜMÜ 6000 m² BAHÇE YÜZ ÖLÇÜMÜ 2000 m² OKULUN YAPILIŞ TARİHİ 1998 15 KÜTÜPHANE SAYISI 1 ÇALIŞMA SALONU YOK KONFERANS SALONU SPOR SALONU KANTİN ANA OKULU VAR
İL MÜDÜRLÜĞÜMÜZ VE İLÇE MÜDÜRLÜKLERİ PERSONEL DURUMU 2 KADIKÖY İLKÖĞRETİM KURUMU PERSONEL DURUMU İL MÜDÜRLÜĞÜMÜZ VE İLÇE MÜDÜRLÜKLERİ PERSONEL DURUMU GÖREV ÜNVANI TOPLAM ASİL VEKİL BOŞ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRÜ İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRÜ EĞİTİM DENETMENLERİ BAŞKANI EĞİTİM DENETMENLERİ BAŞKAN YRD. İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜR YARDIMCISI İL MİLLİ EĞİTİM ŞUBE MÜDÜRÜ İLÇE MİLLİ EĞİTİM ŞUBE MÜDÜRÜ EĞİTİM DENETMENLERİ SAYISI OKUL /KURUM YÖNETİCİSİ ASİL TOPLAM MÜDÜR 1 MÜDÜR BAŞ YRD. MÜDÜR YARDIMCISI EĞİTİM ÖĞRETİM SINIFI OLMASI GEREKLİ NORM MEVCUT İHTİYAÇ ÖĞRETMEN 19 16 3
EĞİTİM ÖĞRETİM DIŞI PERSONEL DURUMU 2 KADIKÖY İLKÖĞRETİM KURUMU GENEL İDARE, TEKNİK, SAĞLIK VE YARDIMCI HİZMETLER SINIFINDAKİ PERSONELDURUMU EĞİTİM ÖĞRETİM DIŞI PERSONEL DURUMU PERSONEL GÖREV VE ÜNVANI OLMASI GEREKLİ NORM MEVCUT DURUM İHTİYAÇ GENEL İDARE HİZMETLERİ 2 TEKNİK HİZMETLER SINIFI 2 0 SAĞLIK HİZMETLERİ SINIFI 0 YARDIMCI HİZMETLER SINIFI 1 TOPLAM 7 5 DİĞER STATÜLER TÜRÜ MEVCUT GEÇİCİ PERSONEL (657 4/C) SÜREKLİ İŞÇİ HİZMET SATIN ALIM YOLUYLA ÇALIŞTIRILAN PERSONEL SAYISI TEMİZLİK ŞOFÖR GÜVENLİK 4 DERS KARŞILIĞI ÜCRETLİ ÖĞRETMEN
KADIKÖY İLKÖĞRETİM KURUMU 2 KADIKÖY İLKÖĞRETİM KURUMU ARAÇ-GEREÇ DEMİRBAŞ DURUMU ARAÇ GEREÇ DURUMU İlçe Adı BİLGİ TEKNOLOJİK KAYNAK DURUMU (Adet) RESMİ ARAÇ DURUMU DİGER ARAÇ DURUMU SERVER PC LAPTOP YAZICI SCANNER PROJEKSİYON OTOBÜS KAMYON KAMYONET MİNİBÜS OTOMOBİL Ortaokul 14 1 1 0 0 İlkokul ortak ortak Ortak Anasınıfı TOPLAM 15
KADIKÖY İLKÖĞRETİM KURUMU 2 KADIKÖY İLKÖĞRETİM KURUMU ÖĞRENCİ - ÖĞRETMEN SAYILARI İLKOKUL ORTA OKUL TOPLAM ÖĞRENCİ SAYISI 146 194 ERKEK ÖĞRENCİ SAYISI 66 118 KIZ ÖĞRENCİ SAYISI 80 76 PERSONEL SAYISI 4 ORTAK YENİ KAYIT ÖĞRENCİ S. 45 30 NAKİL GELEN NAKİL GİDEN 11 ÖĞRENCİ SAYISINDAKİ DEĞİŞİM +14 +34 BURSLU ÖĞRENCİ DERSANEYE GİDEN ÖĞRENCİ
KADIKÖY İLKÖĞRETİM KURUMU 2 İDARECİ BİLGİLERİ AD SOYAD GSM E-POSTA MÜDÜR FARUK FUAT KORKMAZ 0505 780 29 47 MÜDÜR YARD. MURAT YAĞAR 0533 362 83 82 TOPLAM 2 ÖĞRETMEN BİLGİLERİ KADROLU SÖZLEŞMELİ ÜCRETLİ USTA ÖĞRETİCİ ANA SINIFI 1 - SINIF 5 BRANŞ 8 TOPLAM 14 2
KADIKÖY İLKÖĞRETİM KURUMU 2 KADIKÖY İLKÖĞRETİM KURUMU EĞİTİM GÖSTERGELERİ SBS (İLKÖĞRETİM) YILLAR 8. SINIF SINAVA KATILAN ÖĞRENCİ SAYISI BAŞARI PUANI İLÇE SIRALAMASI 2010-2014 STRATEJİK PLANDAKİ HEDEF 2009 2010 2011 2012 50 244 17
2010-2014 STRATEJİK PLANDAKİ HEDEF KADIKÖY İLKÖĞRETİM KURUMU EĞİTİM GÖSTERGELERİ OKULLARI TERK EDEN (İLİŞİĞİ KESİLEN) ÖĞRENCİ ORANI YILLAR İLKÖĞRETİM ORTAÖĞRETİM GENEL ORTAÖĞRETİM MESLEKİ TEKNİK TERK ÖĞRENCİ SAYISI (1) TÜM ÖĞRENCİ SAYISI (2) ORANI % (1/2) 2010-2014 STRATEJİK PLANDAKİ HEDEF 2009 2010 2011 2012
2010-2014 STRATEJİK PLANDAKİ HEDEF KADIKÖY İLKÖĞRETİM KURUMU EĞİTİM GÖSTERGELERİ OKUL ÖNCESİ VE İLKÖĞRETİM KURUMLARINDA OKUL, DERSLİK, ŞUBE VE ÖĞRETMEN BAŞINA DÜŞEN ÖĞRENCİ SAYILARI YILLAR OKUL ÖNCESİ İLKÖĞRETİM OKULDAKİ ÖĞRENCİ SAYISI (1) DERSLİK BAŞINA DÜŞEN ÖĞRENCİ SAYISI (2) ŞUBE BAŞINA DÜŞEN ÖĞRENCİ SAYISI (3) ÖĞRETMEN BAŞINA DÜŞEN ÖĞRENCİ SAYISI (4) 2010-2014 STRATEJİK PLANDAKİ HEDEF OKUL BAŞINA DÜŞEN ÖĞRENCİ SAYISI 1 2 3 4 2009 2010 2011 2012 33 340 22 21 TOPLAM
KADIKÖY İLKÖĞRETİM KURUMU 2 KADIKÖY İLKÖĞRETİM KURUMU EĞİTİM GÖSTERGELERİ ÖĞRETMEN İHTİYACI Yıllar TEMEL EĞİTİM ORTAÖĞRETİM OKUL ÖNCESİ İLKÖĞRETİM İhtiyaç (1) Norm Kadro Sayısı (2) Mevcut Oran % (1/2) 2009 2010 2011 2012 1 2 0,5 18 16 0,1
KADIKÖY İLKÖĞRETİM KURUMU 2 KADIKÖY İLKÖĞRETİM KURUMU EĞİTİM GÖSTERGELERİ ÖĞRETMEN DURUMU Yıllar Kadrolu (1) 1/4 Oranı Ücretli (2) 2/4 Vekil (3) 3/4 Norm Kadro (4) Mevcut (5) 2009 2010 2011 2012 14 2 18 16
KADIKÖY İLKÖĞRETİM KURUMU 2 KADIKÖY İLKÖĞRETİM KURUMU EĞİTİM GÖSTERGELERİ ÖZEL EĞİTİM ALAN ÖĞRENCİ SAYISININ ÖZEL EĞİTİM İHTİYACI OLAN ÖĞRENCİ SAYISINA YÜZDESİ YILLAR İlköğretim Ortaöğretim Özel Eğitim Alan Öğrenci Sayısı (1) Özel Eğitime İhtiyacı olan tüm Öğrenci Sayısı (2) Oran % (1/2) 2010-2014 STRATEJİK PLANDAKİ HEDEF 2009 2010 2011 2012
KADIKÖY İLKÖĞRETİM KURUMU 2 KADIKÖY İLKÖĞRETİM KURUMU EĞİTİM GÖSTERGELERİ ULUSAL/ULUSLAR ARASI BİLİMSEL ETKİNLİKLERE (BİLGİ YARIŞMASI, PROJE ÇALIŞMALARI VB.) KATILAN ÖĞRENCİ SAYISI ORANI YILLAR İLKÖĞRETİM ULUSLAR ARASI BİLİMSEL ETKİNLERE KATILAN ÖĞRENCİ SAYISI (1) ULUSAL BİLİMSEL ETKİNLERE KATILAN ÖĞRENCİ SAYISI (2) ORANI % (1/3) TOPLAM ÖĞRENCİ SAYISI (3) ORANI % (2/3) 2009 2010 2011 2012 10 340 0,02
Disiplin Olaylarına katılan öğrenci Sayısı 2 KADIKÖY İLKÖĞRETİM KURUMU OKUL DİSİPLİN KURULUNDA GÖRÜŞÜLEN DİSİPLİN OLAYLARI ÖĞRENCİ SAYISININ OKULDAKİ TOPLAM ÖĞRENCİ SAYISINA YÜZDESİ YILLAR Disiplin Olaylarına katılan öğrenci Sayısı (1) Toplam Öğrenci Sayısı (2) Oran % (1/2) 2010-2014 STRATEJİK PLANDAKİ HEDEF 2009 2010 2011 2012 340
2010-2014 STRATEJİK PLANDAKİ HEDEF KADIKÖY İLKÖĞRETİM KURUMU EĞİTİM AMAÇLI BİLGİSAYAR KULLANIM ORANI YILLAR OKUL ÖNCESİ EĞİTİM İLKÖĞRETİM ORTAÖĞRETİM EĞİTİM AMAÇLI KULLANILAN BİLGİSAYAR SAYISI (1) TOPLAM BİLGİSAYAR SAYISI (2) ORANI % (1/2) 2010-2014 STRATEJİK PLANDAKİ HEDEF 2009 2010 2011 2012 1 2 14 15 0,9
KADIKÖY İLKÖĞRETİM KURUMU 2 KADIKÖY İLKÖĞRETİM KURUMU SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ Sorun 1- Okulumuzun mevcudu 370’ in üzerinde olup dersliklerin ve okul giriş çıkışında yığılmalar yüzünden sorun teşkil etmektedir. Sorun 2- Dersliklerin az olmasından ve spor salonunun olmamasından dolayı çok amaçlı bir salona ihtiyaç vardır. Sorun 3- Isınma probleminin çözümü için idari odalara ek kalorifer peteklerine ihtiyaç vardır. Sorun 4- Eğitimde bilişim teknolojilerinin daha etkin kullanılabilmesi için her sınıfa bir projeksiyon cihazı ve bilgisayar, fotokopi işlemlerinin daha hızlı yürümesi için 1 tane olan yazıcının yanında gelişmiş bir fotokopi makinesine ihtiyaç vardır.
KADIKÖY İLKÖĞRETİM KURUMU ÇÖZÜM ÖNERİLERİ Okulun yapım tarihi eski olduğundan bina durumunun gözden geçirilerek bakıma alınması gerekmektedir ve teknolojik açıdan donatılması gerekmektedir.