Doing Experiements 1- Let’s + Verb1 2- Commands

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
UNIT 3 PEOPLE & PLACES İnsanlar & Yerler
Advertisements

FORM 3 USE OF THE PRESENT CONTINUOUS TENSE • a)Bu tense ile temel olarak içinde bulunduğumuz anda yapmakta olduğumuz eylemleri anlatırız. Zamanı.
SİMPLE PRESENT TENSE (GENİŞ ZAMAN)
THE PRESENT PERFECT TENsE
Simple Present “Geniş zaman”.
SIMPLE PRESENT TENSE.
SIMPLE PRESENT TENSE (GENİŞ ZAMAN)
READING AND WRITING IN FOREIGN LANGUAGE
SIMPLE PRESENT TENSE.
Yabancı Dil - II Bölüm - 1.
Sıfat Cümleleri Which, whose, where
THE SİMPLE PRESENT TESNSE
(OLMAK FİİLİNİN GEÇMİŞ ZAMANI)
Click to add title in here
UNIT FIFTEEN Health and Sports
= DON’T need TO “gerek yok”
Relative clause Whose. Kız kardeş i benim sınıfımda olan çocuk A boy whose sister is in my class Onun kız kardeşi Kız kardeşi HIS sister WHOSE sister.
Soru sorma Geniş zaman “DO – DOES”
Yabancı Dil- II Bölüm - 3.
SIMPLE PRESENT TENSE.
NOUN CLAUSES (İSİM CÜMLECİKLERİ).
UNIT- 3 OUR NATURAL HERITAGE.
SORU CÜMLESİ (?) (QUESTIONS)
SIMPLE PRESENT TENSE ZAMAN İFADELERİ (Tıme Expressıons)
UNIT 1 IN THE CLASSROOM.
2010 – 2011 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI İNGİLİZCE DERSİ PERFORMANS ÖDEVİ
Tercihlerimizi Prefer yapısını kullanarak ifade ederiz.
HOW OFTEN (NE KADAR SIKLIKLA)
FERD İ FER İ T MALGARALI PARTS TRUE-FALSEQUESTIONS.
POSSESSIVE PRONOUNS.
PRESENT CONTINUOUS PRESENT SIMPLE
HAVE GOT/HAS GOT AFFIRMATIVE NEGATIVE QUESTION FORMS
 The water is cold.  Everything became clear.
Expressing Daily Routines
Have to / has to ©2016 ingilizcebankasi.com.
PRESENT CONTINUOUS © 2016 ingilizcebankasi.com.
©2016 be ©2016 ingilizcebankasi.com.
ENGLISH GRAMMAR İNGİLİZCE DİLBİLGİSİ
:Hazırlayan: BARIŞ AKYÜZ
İNGİLİZCE GRAMER SIMPLE PRESENT TENSE TO BE (OLMAK FİİLİNİN GENİŞ ZAMANI) GRAMER ANLATIMI ALIŞTIRMA.
COUNTABLE AND UNCOUNTABLE NOUNS
Simple Present Tense Simple Present Tense (Basit Geniş Zaman)
SHOULD EXPLANATION   *Should öğüt ya da tavsiye bildirmektedir. Bir kişiye öğütte bulunurken kullanılmaktadır. Yapılmasının iyi olmayacağını söyleyebilmek.
YDI101 YABANCI DIL 1 HAFTA 1. We use subject pronouns when the pronoun is the subject of the sentence. When the subject appears the second time, we don’t.
1. ” THE COMPUTER IS ON THE BED” A. BİLGİSAYAR YATAĞIN İÇİNDE B
İNGİLİZCE 6. SINIF 2. ÜNİTE YUMMY BREAKFAST
Simple Present Tense (Geniş Zaman)
1- I _____ A STUDENT. A. AM B. IS C. ARE D. A
YUMMY BREAKFAST.
Would you like a different color?
MY HOME Hello guys now tell you the house I'm living in.
YES YOU CAN A1.1 THEME 2.
Welcome to our competition.
SHOULD EXPLANATION   *Should öğüt ya da tavsiye bildirmektedir. Bir kişiye öğütte bulunurken kullanılmaktadır. Yapılmasının iyi olmayacağını söyleyebilmek.
2010 – 2011 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI İNGİLİZCE DERSİ PERFORMANS ÖDEVİ
Future: I will/shall & I am going to. Structure: Subject+will/shall+verb(base form)+object.
HEALTH.
PRESENT CONTINUOUS TENSE
CONDITIONALS TYPE
PRESENT CONTINUOUS. Present continuous (am/is/are + V-ing) I am (=’m) playing football today. He She It is (=’s) We You They are (=’re)
WORDS.
UNIT 8: CHORES Günlük Ev İşleri.
Imagine that you are a teacher and you are taking your 20 students to England for the summer school.
İNGİLİZCE GRAMER THERE IS /THERE ARE (SAHİP OLMA) KALIPLARI
CONDITIONALS TYPE
Simple Present “Geniş zaman”.
Should / Shouldn’t Prepared by Salih Hoca.
SHOULD EXPLANATION   *Should öğüt ya da tavsiye bildirmektedir. Bir kişiye öğütte bulunurken kullanılmaktadır. Yapılmasının iyi olmayacağını söyleyebilmek.
Unit 6 Fun With Science.
Sunum transkripti:

Doing Experiements 1- Let’s + Verb1 2- Commands 3-The Simple Present Tense 4-Prepositions of Place 5- Test 6- Vocabulary 26.2.2015

Let's + Verb 1 ... Bu yapı, karşımızdaki kişi ya da kişilerle yapılabilecek ortak bir eylemi önermede kullanılır. Örnekleri inceleyiniz. Let's do the experiment! (Deney yapalım!) Let's cut the paper into small pieces! (Kâğıdı küçük parçalar halinde keselim!) Let's fill the bottle with water! (Şişeyi su ile dolduralım!) Let's boil the water! (Suyu kaynatalım!) Let's shake the bottle! (Şişeyi sallayalım!) Let's blow up the balloons! (Balonları şişirelim!) Let's fold the paper! (Kâğıdı kıvıralım!) Let's plant a tree! (Bir ağaç dikelim!) Let's water the flowers! (Çiçekleri sulayalım!) Let's cover the box! (Kutuyu kaplayalım!) 26.2.2015

Commands (Emir Cümleleri) ... Karşımızdaki kişi veya kişilere yapmaları istenilen eylemi bildiren cümledir. Fiil ile başlar ... Örnekleri inceleyiniz. Mix red and orange! (Kırmızı ve portakal renklerini karıştır!) Do an experiment! (Bir deney yap!) Cut the paper! (Kâğıdı kes!) Brush your teeth every day! (Dişlerini hergün fırçala!) Plant and water a tree! (Bir ağaç dik ve sula!) Fold the paper! (Kâğıdı kıvır!) 26.2.2015

The Simple Present Tense (Basit Geniş Zaman) ... Bu zamanın, sürekli yapılan, belli aralıklarla tekrarlanan eylem(ler)in anlatılırken kullanıldığını daha önce öğrenmiştik. Şimdi de ünitenin teması ile yeni cümleleri göreceğiz. Örnekleri inceleyiniz. I water the flowers in the garden. (Ben, bahçedeki çiçekleri sularım.) I do the experiments at the laboratory. (Ben, laboratuvarda deneyler yaparım.) You boil the water in the kitchen. (Sen, mutfakta su kaynatırsın.) You plant trees in the spring. (Sen, ilkbaharda ağaç dikersin.) He folds the papers on his desk. (O, sırasının üstünde kâğıtları kıvırır.) He covers the boxes in the shop. (O, dükkanda kutuları kaplardı.) My mother fills the bottles with water very day. (Annem, hergün şişelere su doldurur.) My sister stirs the meals in the kitchen. (Kızkardeşim, mutfakta yemekleri karıştırır.) We blow up the balloons. (Biz, balonları şişiririz.) We heat a teapot of water in the kitchen. (Biz, mutfakta bir çaydanlık su kaynatırız.) They shake the bottles in the cafeteria. (Onlar, kafeteryada şişeleri çalkalarlar.) They pick up the flowers in the garden. (Onlar, bahçedeki çiçekleri toplarlar.) 26.2.2015

Prepositions (Edatlar) ... Kişi ya da nesnenin konumunu (nerede olduğunu) bildiren kelimelerdir. Örnekleri inceleyiniz. On (Üstünde) ... The brush is on the table. (Fırça, masanın üzerinde.) The papers are on the desk. (Kâğıtlar, sıranın üzerinde.) The bottle is on the box. (Şişe, kutunun üzerinde.) 26.2.2015

My umbrella is in the box. (Şemsiyem, kutunun içinde.) In (İçinde) ... My umbrella is in the box. (Şemsiyem, kutunun içinde.) The books are in the schoolbag. (Kitaplar, okul çantasının içinde.) The tea is in the glass. (Çay, bardağın içinde.) Under (Altında) … The box is under the table. (Kutu, masanın altında.) My teddy bear is under the bed. (Oyuncak ayım, yatağın altında.) The ball is under the desk. (Top, sıranın altında.) 26.2.2015

The tape is near the scissors. (Bant, makasın yanında.) Near (Yanında) … The tape is near the scissors. (Bant, makasın yanında.) My laptop is near my cell phone. (Laptopum, cep telefonumun yanında.) The chair is near the table. (Sandalye, masanın yanında.) In front of (Önünde) … The students are in front of the smart board. (Öğrenciler, akıllı tahtanın önünde.) My brother is in front of the television. (Erkek kardeşim, televizyonun önünde.) My new car is in front of my house. (Yeni otomobilim, evimin önünde.) 26.2.2015

You are behind the armchair. (Sen, koltuğun arkasındasın.) Behind (Arkasında) … You are behind the armchair. (Sen, koltuğun arkasındasın.) My bicycle is behind the school bus. (Bisikletim, okul servis otobüsünün arkasında.) The chairs are behind the table. (Sandalyeler, masanın arkasında.) 26.2.2015

1- Görseli anlatan doğru seçeneği işaretleyiniz. Plant Stir Take Carry 26.2.2015

2- Kelimenin eksik harflerini tamamlayan doğru seçeneği işaretleyiniz 2- Kelimenin eksik harflerini tamamlayan doğru seçeneği işaretleyiniz. S C __ S S __ R S I / O O / I I / A A / I 26.2.2015

3- Görseli anlatan doğru seçeneği işaretleyiniz. Fold the paper ! Drink a glass of juice ! Draw a picture ! Cut the paper ! 26.2.2015

4- Görsele bakıp, cümleyi tamamlayan doğru seçeneği işaretleyiniz 4- Görsele bakıp, cümleyi tamamlayan doğru seçeneği işaretleyiniz. My school bag is __________ the table. Under İn On Near 26.2.2015

5- Aşağıdaki eşleştirmelerde yanlış olan seçeneği işaretleyiniz. Brush – Teeth Cover – Paper Plant – Flowers Cut – Orange Juice 26.2.2015

I am in front of the board She is in the kitchen He is in the lab 6- Konuşmayı tamamlayan doğru seçeneği işaretleyiniz. - Where is the scientist? - __________ . I am in front of the board She is in the kitchen He is in the lab You are under the table 26.2.2015

7- Cümleyi tamamlayan doğru seçeneği işaretleyiniz 7- Cümleyi tamamlayan doğru seçeneği işaretleyiniz. Mix blue and red, and you get __________ . pink purple black blue 26.2.2015

8- Konuşmayı tamamlayan doğru seçeneği işaretleyiniz. - __________ 8- Konuşmayı tamamlayan doğru seçeneği işaretleyiniz. - __________ ? - It is an experiment. What is this Who are they What is your name What is there 26.2.2015

Do you water the flowers every day? 9- Verilen kelimelerden oluşan doğru seçeneği işaretleyiniz. (she / flowers / day / water / the / does / every / ?) Do you water the flowers every day? She does water the flowers every day? Does she water the flowers every day? She water does every day the flowers? 26.2.2015

I don't like experiments Yes, I do 10- Soruyu cevaplayan doğru seçeneği işaretleyiniz. - Do you like experiments? - __________ . No, it doesn't I like experiments I don't like experiments Yes, I do 26.2.2015

11- Görseli anlatan doğru seçeneği işaretleyiniz. fold pour stir cover 26.2.2015

12- Görseli anlatan doğru seçeneği işaretleyiniz. mix cut plant water 26.2.2015

13- Görseli anlatan doğru seçeneği işaretleyiniz. tape pick up scientist liquid 26.2.2015

14- Görseli anlatan doğru seçeneği işaretleyiniz. fill scientist tape blow up 26.2.2015

15- Görseli anlatan doğru seçeneği işaretleyiniz soil water shake cut 26.2.2015

16- Görseli anlatan doğru seçeneği işaretleyiniz. cover pour stir experiment 26.2.2015

17- Görseli anlatan doğru seçeneği işaretleyiniz. fold stir experiment grey 26.2.2015

18- Görseli anlatan doğru seçeneği işaretleyiniz. cut shake plant pour 26.2.2015

19- Görseli anlatan doğru seçeneği işaretleyiniz. tape blow up pick up fold 26.2.2015

20- Görseli anlatan doğru seçeneği işaretleyiniz. blow up scientist pick up rub 26.2.2015

VOCABUARY fold the paper : kâğıt katlamak plant tree : ağaç ekmek water the flowers : çiçekleri sulamak cut the paper : kâğıt kesmek boil water : su kaynatmak pick up the flowers : çiçek toplamak blow up : şişirmek rub : sürtmek, ovmak fill : doldurmak liquid : sıvı gas : gaz solid : katı (madde) plastic glass : plastik bardak soil : toprak bean : fasulye a bottle of water : bir şişe su shoe box : ayakkabı kutusu cardboard : karton tape : şerit bant pour : dökmek, koymak shake : sallamak, çalkalamak mix : karıştırmak stir : karıştırmak stick : yapıştırmak spread : yaymak do an experiment : deney yapmak combine : karıştırmak, birleştirmek 26.2.2015