KONU: OKUMA ALIŞKANLIĞI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Bilgisayar ve Internet Bağımlılığı
Advertisements

AİLELERİN EĞİTİM SÜRECİNE KATILIM ÇALIŞMALARI
ÖZEL ENVAR ilköğretim okulu
Hazrlayan: Sebiha Şafak
ANA BABA VE ERGENLİK.
Okul Başarısında Ailenin Rolü
Yrd. Doç. Dr. Yasemin ÇAYIR
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
AİLE EĞİTİM SUNUSU 5.
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları Eser ÇEKER (M.Sc.)
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMLARINA AİLE KATILIMININ ÖNEMİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
TOKİ ŞEHİT MUSTAFA DOLUMAY ANAOKULU
Çocuğunuza kitap okuma alışkanlığı kazandırmada altın öneriler...
SINIF YÖNETİMİ ÇOCUK EĞİTİMİ “ÇOCUĞUN RUHSAL GELİŞİMİ”
REHBERLİK.
ÇOCUKLARIMIZIN EVDEKİ ÇELIŞMALARINA NASIL YARDIMCI OLABİLİRİZ ?
ANNELER BABALAR/ÇOCUĞUNUZ SINAVA GİRİYOR …. Çocuklarımızı çok severken kişisel isteklerimizin, beklentilerimizin onlar için belki de aşırı bir yük olacağını.
OKULÖNCESİ EĞİTİM NEDİR?
TAHSİN YENTUR İLKOKULU
3-6 Yaş Çocuğunun Gelişim Özellikleri ve Çocukla Etkili İletişim
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE ANNE BABANIN ROLÜ
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
BİREYSEL VE TOPLUMSAL SORUMLULUKLARIMIZ
HAYIR DİYEBİLMEK LÜLEBURGAZ REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ.
Tutum Kişinin herhangi bir olaya ve kişiye karşı olan tutumu onun kişiliği doğrultusunda gerçekleşir. Genellikle ev dışındaki ortamlarda yaşıtları tarafından.
KENDİMİ TANIYORUM Kazanım: Kendini tanımanın ders seçimindeki önemini fark eder. 9. Sınıf 74 nolu kazanım etkinliği.
İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNE DİL BECERİLERİNİN GELİŞTİRİLMESİNE YÖNELİK VELİLERE ÖNERİLER (KİTAP KULLANIMI) Yrd. Doç Dr. Ş. Dilek BELET.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN İLKELERİ
ANNELER BABALAR/ÇOCUĞUNUZ SINAVA GİRİYOR …
ETKİLİ TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ VE SINAV ANI STRATEJİLERİ
EĞİTİMDE AİLENİN ÖNEMİ
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ
KALEMLERİNİZİ YARIŞTIRMAYA VAR MISINIZ? DEĞERLER EĞİTİMİ KAPSAMINDA BİRLİK BEREBERİLİK VE KARDEŞLİK KONULU KOMPOZİSYON YARIŞMAMIZA.
0-18 YAŞ AİLE EĞİTİMİ PROGRAMI
OKULÖNCESİNİN ÖNEMİ.
ÇOCUK GELİŞİMİNDE OKULÖNCESİ EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
VAKTİN AKTIĞININ FARKINDA OLMAYANLAR HAZIRLAYAN: Burcu GÜLBAHAR Psikolojik Danışman.
ALAN TERCİHLERİ VE MESLEK SEÇİMİ
GELECEĞİ PLANLAMAK MESLEK SEÇİMİ.
ERGENLİK DÖNEMİ VE GENÇLERLE İLİŞKİLER
ÇOCUK EDEBİYATI ÖĞRETİMİ
Eğitimin ve Toplum.
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
KİŞİSEL GELİŞİM & İKY.
Mehmet ŞAHİN Toprak Sanayi İ.Ö.O./ÇORUM
GÜNDEM: 1. Toplantının açılışı, oklama kağıdının imzalanması. 2. Birinci dönem çalışmalarının değerlendirilmesi. 3. Okuma – yazma öğreniminde sınıfın.
VE ÇOCUGUN GELİŞİMİNE ETKİLERİ
Okul Öncesi Dönemde Rehberlik Hizmetinin Özellikleri
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
Okumayı Sevmeyen Çocuklar OCAK 2016 İZMİT REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Manavgat RAM Yetenek : Bir duruma uyma konusunda organizmada bulunan ve doğuştan gelen güç, kapasite Yaratıcılık : Bir şeyi herkesten farklı yollarla.
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
ÖZEL EĞİTİMDE KAYNAŞTIRMA UYGULAMARI
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE GELİŞİM
Okul Öncesi Eğitim Dr. Burcu Çabuk.
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ
Aile Katılımı Nedir? Çocuğun gelişimi hakkında anne babaları bilgilendirme. Anne babalara duygusal destek sağlama. Çocuklarına öğretmenlik ve rehberlik.
ALAN TERCİHLERİ VE MESLEK SEÇİMİ
Anne Baba Tutumları ve Çocuğun Kişilik Gelişimine Etkileri.
ANA BABA VE ERGENLİK.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ. ETKİLİ OKUMA BECERİLERİ  Okurken anlamayı kontrol etmek Metin hakkında soru sormak ve cevaplamak Yüksek sesle okumak.
ÇOCUK VE ERGENLERDE CİNSEL GELİŞİM VE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ Ankara İl Milli Eğitim Müdürlüğü Sağlık Sunumları:
OKUMA.
1 /A Sınıfı Veli Toplantısına HOŞGELDİNİZ Ramazan SERİNOĞLU
ANNEM OKUYOR BİZ DİNLİYORUZ
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Sunum transkripti:

KONU: OKUMA ALIŞKANLIĞI

OKUMA ALIŞKANLIĞI Okuma alışkanlığını, bireyin bir ihtiyaç olarak algılaması sonucunda okuma eylemini sürekli, düzenli ve eleştirel bir biçimde gerçekleştirmesidir şeklinde tanımlayabiliriz. İyi bir okuma alışkanlığının iki yönü vardır.

Birincisi okuma sabrı, ikincisi, okuma zevki. Okuma kültürü de dediğimiz bu iki alışkanlık ailede ve okulda kazanılır. Çocuğa okuma alışkanlığı kazandırmanın başlangıçta iki önemli şartı vardır.

Biliyorsunuz kitap, çocuğun zihinsel, duygusal ve sosyal gelişiminde önemli bir uyarandır. Gelişim süreci içinde çocuk, kendine özgü bir kişiliğe sahiptir. Çocuğun yetişkin insandan farklı oluşu, nitelik ve zihniyet farkından gelmektedir

Çocuk gelişimi boyunca zihinsel, bedensel, duygusal ve sosyal ihtiyaçlarını tamamlamak ister. Bu nedenle çocuklar için hazırlanmış kitaplar çocuğun bu ihtiyaçlarına cevap vermelidir. Okuma alışkanlığı kazandırma da bu ilk şarttır.

Çocuk başlangıçta, yani okul öncesi dönemde, kısa öyküleri, büyük ve resimli olan kitapları sever. 3-4 yaşlarındayken resimli öykü kitaplarını kendisine okunmasını ister. Ve hayali serüvenlerden oluşan hikayeleri dinlemekten zevk alır.

6 yaşına geldiğinde, yatağa yattıktan sonra, kendisine kitap okunmasını ya da kitaplara bakma fırsatının verilmesini ister. İşte bu dönem, çocuğun okumaya karşı olan ilgisini geliştirmek için en uygun zamandır.

İkinci şartta bu bu uygun zamanı iyi değerlendirmektir. Bu dönemde yani çocuk 6 yaşındayken onun okuma alışkanlığına hazırlanması anlamında ona yüksek sesle öyküler okunmalı, onunla resimli kitaplar hakkında konuşulmalıdır.

Çünkü bunların hepsi okuma alışkanlığı uyandırırlar. Kitap deneyimi kazandırırlar aynı zamanda da çocuğun kelime dağarcığını geliştirirler. Okuma isteği bu şekilde uyandırılırsa, çocuğun okumaya başlaması daha kolay olur.

Okuma öğrenildikten sonra da ana babanın yardımı aynı şekilde gereklidir. Çocuk okuduğu şeylere ana-babasının ilgi duyduğunu hissedebilmelidir. Fakat bu hiçbir zaman çocuğa soru sorma şeklinde olmamalıdır.

Armağan ve kendi cep harçlığıyla alınmış kitaplarla çocuk için küçük bir kişisel kütüphane kurma onun okuma gelişimini ilerletmenin en iyi yoludur. Anne- baba çocuğu bu konuda eğitmelidir.

Ayrıca çocuğunun yanında kitap okuyarak olumlu bir model oluşturan anne-babalar okuma ilgisinin gelişimine önemli ölçüde katkıda bulunurlar. Çocuk okul çağına geldiğinde aile ile birlikte öğretmene de bir takım görevler düşmektedir.

Okuma alışkanlığı, öğretimden çok eğitim çabasının bir parçasıdır Okuma alışkanlığı, öğretimden çok eğitim çabasının bir parçasıdır. Eğitimi kısaca; “ Öğrencide kişilik oluşturma ve geliştirme sürecidir.” şeklinde tanımlayabiliriz.

Okuma alışkanlığının en önemli işlevlerinden biri de, sağlıklı, çok yönlü, dinamik ve eleştirici bir kişilik oluşumuna katkıda bulunmaktır. Ayrıca okuma alışkanlığı anlama ve kavrama gücünü geliştirir.

Öğrencilere okuma alışkanlığı kazandırmada belirtilmesi gereken ilk nokta; bu alışkınlığa öğretmenin de sahip olması gerektiğidir.

Okuma alışkanlığına sahip olmayan öğretmen, bu alışkanlığın öğrenciler için anlam ve önemini yeterince kavrayamayacak, kendini öğrencilere bu alışkanlığı kazandırmada yeterince veremeyecektir. Yaratıcı olamayacaktır.

Ayrıca ilkokuldan itibaren öğretmen çocuk için ana-babadan daha çok önem verilen ve örnek alınan kişidir. Ana-babadan çok öğretmenin doğru söylediğine inanan çocuklar, öğretmenin okuma alışkanlığına sahip olmayışını örnek alırlar.

Gençler bu alışkanlığı kazanmak istiyorlarsa şunu unutmamalıdırlar: Her gün 15 dakika okumak, gün aşırı yarım saat okumaktan, gün aşırı yarım saat okumak ise haftada bir kez okumaktan daha iyidir.