Zeka. Zekanın ne olduğu ve nasıl tanımlanacağı yüzyıllardır insanoğlunu meşgul etmiş olan bir konudur. Zeka, öğrenme gücü ya da yeni durumlar karşısında.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Güvenirlilik, Geçerlilik Kaynakları ve Model Oluşturma
Advertisements

Özel Gereksinimi Olan Çocuklar ve Özel Eğitim
Ölçme Düzeyleri Ölçeklerin Kullanılması
ÖZEL EĞİTİM VE ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
Özel eğitim hizmetleri yönetmeliği
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
ÖĞRETİM MODELLERİ S.59-74; 1-Carroll’in Okullarda Öğrenme Modeli 2-Bloom’un Tam Öğrenme Modeli 3-Gardner’in Öğretimde Çoklu Zeka Kuramı Kaynak;Öğretimi.
Özel Eğitim Dersi Ayşegül KORKMAZ.
ÖZBAKIM BECERİLERİNİN ÖĞRETİMİ
BİLİŞSEL GELİŞİM.
BİLİM VE SANAT MERKEZİ ÖĞRENCİ TANILAMA SÜRECİ
ÇOCUKLARDA ZEKA GERİLİĞİ
ZİHİNSEL YETERSİZLİĞİ OLAN VE İLKÖĞRETİM OKULLARINDA ÖZEL EĞİTİM ALAN ÖĞRENCİLERE BASİT DÜZEYDE ÖZ BAKIM VE GÜNLÜK YAŞAM BECERİLERİ KAZANDIRMAK İÇİN ÇOKLU.
MUŞ BİLİM VE SANAT MERKEZİ 2009 HOŞGELDİNİZ. ÖZEL EĞİTİM SINIFLAMA TABLOSU.
MUSTAFA ABAK ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMENİ
ZEKA ZEKA: Problem çözme, öğrenme ve soyut düşünme yeteneği.
ZİHİNSEL YETERSİZLİĞİ OLAN VE İLKÖĞRETİM OKULLARINDA ÖZEL EĞİTİM ALAN ÖĞRENCİLERE BASİT DÜZEYDE ÖZ BAKIM VE GÜNLÜK YAŞAM BECERİLERİ KAZANDIRMAK İÇİN ÇOKLU.
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
ERKEN ÇOCUKLUK ÖZEL EĞİTİMİ
ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLAR
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ VE OKULA UYUM
Zihin Engellilerin Eğitimi-2
ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLAR
Zihinsel Yetersizliği Olanların Değerlendirilmesi
DURMUŞ ÇAVDAR (Rehber Öğretmen)
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİNDE DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR
ÖZEL EĞİTİM OKUL VE SINIFLARI MALTEPE RAM
ZİHİN ENGELLİ ÇOCUKLARIN MOTOR GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
Zihinsel Yetersizlik Tanım ve Sınıflandırma
EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ Dr. Kerim Karabacak
KUMLUCA RAM’DA TANILANAN ENGEL TÜRLERİ VE YÖNLENDİRME
Zekâ zihinsel bir gücü, bir genel yeteneği ifade etmektedir.
Üçlü Zeka Kuramı.
Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve ÖZEL EĞİTİM
SOSYAL YETERLİLİK VE SOSYAL BECERİLER
EĞİTİMDE ÇOKLU ZEKA KURAMI A.Zeka Nedir Ne Değildir? Zeka, kimi zaman bir testten alınan puan, kimi zaman çevreye uyum sağlama ve kimi zaman problem çözme.
Okuma bozukluğu olan çocuklar kelime tanıma, okuduğunu anlama ve tipik olarak da yazarken harf karıştırırlar. Bir yazıyı sözlü olarak okuduklarında yaşıtlarından.
DİLEK DİKEÇ Matematik Öğretmeni
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Endüstri ve Örgüt Psikolojisi Nedir?
Sembolik Düşünce Nedir
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 6
DOÇ. DR. HATİCE BAKKALOĞLU
ÜSTÜN ZEKALI VE DAHİ ÇOCUKLAR
HASAN ALİ YÜCEL EĞİTİM FAKÜLTESİ
Matematik Öğrenme Bozukluğu/ Güçlüğü
DOÇ. DR. HATİCE BAKKALOĞLU
ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME
AZE216 KÜÇÜK ADIMLAR ERKEN EĞİTİM PROGRAMI
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR
SOSYAL BİLGİLER DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Zeka Gerilikleri.
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
Özel Gereksinimli Çocuklar
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 10
Deney Bilimsel bir gerçeği kanıtlamak için yapılan deneyler, bilimsel olayların çocuklar tarafından somut bir şekilde yapılmasını sağlamakta ve çocukların.
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
BE BEP NEDİR ?.
İlk oturumda, adaylar Temel Yeterlilik Testi’ni alacaklardır
Bir psikolojik yapı olarak "başarı" ve madde geliştirme süreci
SOSYAL UYUM GÜÇLÜĞÜ OLAN BİREYLER. Tanım ve Sınıflandırma Sosyal Uyum: Bireyin aynı anda çevresindeki değişiklikleri algılaması, yeniliklere uyum sağlaması,
Zeka Dr. Ege Akgün.
Yrd.doç.dr.h.denİz GÜlleroĞlu
BİREYSEL FARKLILIKLAR
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
ZEKA (Dilsel, Görsel, Müziksel, Matematiksel) ve YARATICILIK Hazırlayan:İrem Yürük- ÇOMÜ (Sınıf Öğretmenliği) 1.
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR Sağlık Bilimleri Fakültesi
Üst Düzey Zihinsel Beceriler
Sunum transkripti:

Zeka

Zekanın ne olduğu ve nasıl tanımlanacağı yüzyıllardır insanoğlunu meşgul etmiş olan bir konudur. Zeka, öğrenme gücü ya da yeni durumlar karşısında çevreye uyum sağlayabilme gücü olarak tanımlanmaktadır.

Günlük yaşamda başarılı olan, çok konuşan ya da popüler kişilerin zeki olduğuna ilişkin görüşlere rastlanabilmektedir. Aslında zeka tek bir faktörler açıklanamayacak kadar karmaşık bir yapıdır.

Eğitimciler ve psikologlar arasında genel olarak zekanın tek boyutlu bir yapı değil, sözel, sayısal, görsel ve mekanik becerilerin bir bileşeni olduğu görüşü yaygındır. Örneğin çoklu zeka kuramı zekanın 9 farklı boyutundan bahsetmektedir.

Bu sebeple zekanın ölçülmesi amacıyla hazırlanan testler sayısal, sözel gibi farklı bölümlerden oluşmaktadır.

Aslında zekanın ölçülmesiyle ilgili geliştirilen ölçme araçları oldukça tartışmalıdır. Bu araçlarla ölçülen yapının ne olduğu konusunda fikir birliği bulunmamaktadır.

Belki de zekanın tanımlanmasında yaşanan güçlüklerden dolayı günümüz araştırmacıları zekadan çok beceriler üzerinde durmaktadır.

Zekanın ölçülmesiyle ilgili yaygın olarak bilinen bir ölçüt zeka bölümüdür (IQ). Zeka bölümü, zeka testinde belirlenen bilişsel yaşın takvim yaşına bölünüp yüz ile çarpılmasıyla hesaplanmaktadır.

Zeka bölümüne göre yapılan sınıflandırma şu şekildedir: Ağır derecede zeka geriliği (0 – 35) Orta derecede zeka geriliği (36-55) Hafif derecede zeka geriliği (56-75) Donuk zeka (76-85) Normal zeka (86-110) Üstün zeka ( ) Çok üstün zeka ( )

Ağır derecede zeka geriliği (0 – 35) Zeka bölümü bu düzeyde olan bireyler ağır zihinsel engelli olarak kabul edilirler. Zeka yaşları 0-3 yaş arasındadır. Yaşamlarını sürdürebilmeleri için sürekli bakıma ihtiyaç duyarlar. Zihinsel engellilerin %5’ini oluştururlar.

Orta derecede zeka geriliği (36-55) Bu gruptaki bireyler zihinsel engellilerin %20’sini oluşturmaktadır. Günlük hayatlarını sürdürebilecek bazı becerileri öğrenebilseler de yardıma ihtiyaç duyarlar.

Hafif derecede zeka geriliği (56-75) Zeka bölümü bu düzeyde olan bireyler zihinsel engellilerin yaklaşıl %75’ini oluşturmaktadır. Özel sınıflarda özel programla sayesinde okuma yazma öğrenebilir ve bir mesleği icra edebilecek becerileri kazanabilirler.

Donuk zeka (76-85) Bu gruptaki bireyler ağır da olsa okullarda sürdürülmekte olan programları izleyebilirler.

Normal zeka (86-110) İlk ve ortaöğretimdeki bireylerin üçte ikisi bu gruptadır. Ders programları genellikle bu grubun özellikleri dikkate alınarak hazırlanır.

Üstün zeka ( ) Bu zeka bölümüne sahip olan bireyler üstün zekalı olarak kabul edilirler. Üniversite öğrenimlerini rahatlıkla sürdürebilirler.

Çok üstün zeka ( ) Bu gruptaki bireyler çok üstün zekalı olarak kabul edilirler. Yaşıtlarına göre daha hızlı öğrenirler, öğrenmeye çok isteklidirler. Belirli alanlarda yaşıtlarının çok ilerisindedirler.

Kaynaklar Selçuk, Z. (2014). Eğitim Psikolojisi. Nobel: Ankara.