HANOİ KULELERİ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Algoritmalar Ders 8 Dinamik Programlama.
Advertisements

BAĞINTI SAYISI VE ÇEŞİTLERİ Kim korkar matematikten?
EĞİTİM SETİ TANITIMI.
GAME GANRES (Oyun Tarzları)
ÜSLÜ SAYILAR Hazırlayan:Yunus YILMAZ
SATRANÇTA BERABERLİKLER
ÜSLÜ SAYILAR DERS : Matematik SINIF : 8 ÖĞRENME ALANI : Sayılar
İKİ BASAMAKLI DOĞAL SAYILAR
ÖĞRETİMİ TASARLAMA: STRATEJİLER
Hazırlayan: KENDOKU NASIL OYNANIR? Hazırlayan:
Adı:tamer soyadı:marap Sınıfı:6-b No:58.
DRAMA 5. HAFTA DRAMANIN YAPISI VE UYGULANMA AŞAMALARI
OKULÖNCESİNDE BİR GÜNLÜK EĞİTİM PROĞRAMI UYGULAMALARI
Matematik Dersi üslü sayılar.
SATRANÇ TAHTASI.
PLAYSTATION EĞLENCE KONSOLU
İBN-İ SİNA İbn-i Sina ’nın Hayatı.
ÜSLÜ SAYILAR ileri.
İLKÖĞRETİM MATEMATİK 7.SINIF
LOGARİTMA MATEMATİK RÜZGARI.
ÜSLÜ SAYILAR.
KOORDİNAT GEOMETRİYE GİRİŞ
Asal Sayılar ve Çarpanlarına Ayırma
ÜSLÜ İFADELER.
PROJE TABANLI ÖĞRENME. Proje tabanlı öğrenme, öğrenci merkezli bir öğretim modelidir.
Oyun Kuramına Giriş.
8 VEZİR PROBLEMİ (N QUEEN PROBLEM)
DENKLEM ÇÖZME Sonraki sayfa
Matematiğe merakı olan arkadaşlar, lütfen aşağıdaki soruyu çok dikkatle inceleyiniz ve hemen cevaba bakmayınız !!! Aşağıdaki soru Barcelona Üniversitesi.
MATEMATİK 1 POLİNOMLAR.
PROBLEM ÇÖZME YAZILIMLARI
MATEMATİK DERSİ KONU : DENKLEM ÇÖZME SEMİH YAŞAR
ENF 204 Bilgisayar Programlama Algoritma ve Akış Diyagramları
Uzayda Kapalı Yüzeyler
Asal Sayılar ve Çarpanlarına Ayırma
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ ÖZKAN ÖZCAN
İLKÖĞRETİM MATEMATİK 8.SINIF
CEBİR CEBİRSEL İFADELER Cebirsel ifadelerde toplama ve çıkarma işlemi
ÜSLÜ SAYILAR.
Strateji, yöntem ve teknik kavramlarını açıklayabilme, Strateji, yöntem ve teknik kavramları arasındaki ilişkiyi kavrayabilme,
Dijital Ölçüler.
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler
Bilimsel düşünme becerileri
Otizmde öğretim içeriklerinin oluşturulması ZEE 307 – OTİZM SPEKTRUM BOZUKLUĞU Arş. Gör. Ahmet FİDAN.
İŞLEMLERDE KOLAYLIKLAR, PROBLEM KURMA ve ÇÖZME
Strateji Oyunları.
DOWN SENDROMLU ÇOCUKLAR NASIL GELİŞİR ?
MATEMATİK KONU ANLATIMI
Minimaks Algoritması Kullanılarak Tasarlanması ve Geliştirilmesi
Ders Yazılımlarının Geliştirilmesi ve Bilgisayar Destekli Öğretim Programları.
Fatih Projesi Okulu ve Etkileşimli Tahta
Avusturyalı Fizikçi Erwin Schrödinger, de Broglie dalga denkleminin zamana ve uzaya bağlı fonksiyonunu üst düzeyde matematik denklemi hâline getirmiştir.
EĞİTİCİ OYUNCAKLAR.
İŞLEM KAVRAMI.
Matematik Öğrenme Bozukluğu/ Güçlüğü
TETRİS PROJEYİ HAZIRLAYANLAR: Murat Karacaköylü
Oyun programlama final projesi
M A T E M A T İ K.
TAM SAYILAR.
İŞLEM KAVRAMI.
HANOI KULESI HANOI KULESI OYUNU, 1883 YıLıNDA FRANSıZ MATEMATIKÇI EDOUARD LUCAS TARAFıNDAN ORTAYA ATıLMıŞTıR. OYUN ORTAYA ÇıKıŞı HINT INANıŞLARıNA DAYANMAKTADıR.
ÜSLÜ SAYILAR-8 İrfan KAYAŞ.
ETKİNLİK PROGRAMI 24 Kasım 2014 Saat: 17:00 Kokteyl 18:00
Programdan Sorular.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Oyuncular hazinelerinde en fazla taşı biriktirmeye çalışırlar.
ÜSLÜ SAYILAR-7 İrfan KAYAŞ.
Halka Üçgen Doğru Petek oyunu kuralları:
ÜSLÜ SAYILAR KÜRŞAT BULUT 9/C 1126 HıDıR SEVER ANADOLU LISESI.
MATEMATİK DERSİ PARALARIMIZ
Sunum transkripti:

HANOİ KULELERİ

Hanoi kuleleri Hanoi kuleleri matematik oyunu veya bulmacasıdır. Bu matematik oyununun oynandığı platform 3 direkten ve farklı boyutlarda disklerden oluşur.Bulmaca en küçük diskin farklı bir çubukta en üste koyulmasıyla biter fakat oyunun bazı kuralları vardır bunlar 1- Her hamlede sadece bir disk taşınabilir. 2-Hiç bir disk kendisinden küçük bir diskin üzerine koyulamaz.

Oyun çözümleri 3 disk = 7 hareket 4 disk = 15 hareket

OYUN FORMÜLÜ 2’nin disk sayısı kuvveti - 1 üzeri.Yani kuralı "2(üzeri n)-1“dir. 3 disk = (2x2x2)-1 = 7 4 disk = (2x2x2x2)-1 = 15 5 disk = (2x2x2x2x2)-1 = 31 6 disk = (2x2x2x2x2x2)-1 = 63 7 disk = (2x2x2x2x2x2x2)-1 = 127 8 disk _ (2x2x2x2x2x2x2x2)-1 = 255

Nasıl Oynanır ? İlk önce Diskler büyükten küçüğe doğru sıralanır.En büyük disk en altta olmak üzere. Oyunun amacı en küçük diskin şekil nereye oynatılacaksa o direğe takılması ve ardından küçük diskten sonraki disklerin farklı direklere geçirilerek aynı kulenin farklı bir direğe kurallara uyulmak şartıyla konulmasıdır.Şekildeki gibi eyer 3 tane disk varsa o zaman 7 hareket yapılması gerekir 7 hareketi geçmemeli.

Hanoi kulesinin Matematik ile olan ilişkisi Hanoi kulesi matematik öğretiminde eğitici bir oyun olarak birçok ülkenin öğretim programındadır.Hanoi Kulelerinde disk sayısı ile hamle sayısı arasındaki ilişkiyi açıklayacak olursak; 1, 2, 3 disk için sırası ile toplam hamle sayısı 1, 3, 7 olacaktır.Disk sayısı ile hamle sayısı arasında bir ilişki vardır. 2 adet disk için 2×2 – 1 = 3 hamle sayısı olmalıdır. O halde, n tane disk için toplam hamle sayısı 2nin n. kuvveti – 1 olacak. Hanoi kulesi, matematik dersinde üslü sayılar konusu ile ilişkilidir.Bunun dışında problem çözme stratejilerinden tablo yapma stratejisi ve bağlantı kurma stratejisinin kullanılması ile de ilişkilidir.