GELİŞİMSEL YAŞAM KRİZLERİNE MÜDAHALE SÜRECİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
STRES YÖNETİMİ.
Advertisements

Psikolojik Danışma ve Rehberlik Servisi
ÜNİVERSİTEYE UYUM SÜRECİ
Şİddet Muhammet GÜLER.
MS ve Ruhsal Sorunlar Dr. Levent Tokuçoğlu 2004.
KİMLİK GELİŞİMİ VE KENDİNİ KABUL
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
KRONİK HASTALIK TANISINA İLK TEPKİLER Fadime Şahin
SINAV KAYGISIYLA BAŞAÇIKMA
Ergenlerde Madde Bağımlılığı
Çağdaş Bilimler Merkezi Dershanesi
1. Alkol, madde kullanan 2.OKULDAN KAÇAN 3.Suç işleyen ya da işleme eğilimi olan.
1. DUYGUSAL GELİŞİM 1.1. Tanımı ve Önemi
TAHSİN YENTUR İLKOKULU
DSM-IV tanı ölçütlerine göre Major Depresyon
BÖLÜM 1. BÖLÜM 1 Biyolojik, Bilişsel ve Sosyo-Duygusal Süreçler B) Gelişimin Doğası Biyolojik, Bilişsel ve Sosyo-Duygusal Süreçler Gelişim Dönemleri.
ÇOCUĞU SINAVA HAZIRLANAN AİLELER
SINAV KAYGISI SEMİNERİNE HOŞGELDİNİZ
ENGELLİLER AİLE VE ÇEVRE
MADDE BAĞIMLILIĞI Nihat HASPOLAT
“ÖZEL EĞİTİM GÜZEL GELECEK”
OKUL BAŞARISIZLIĞI.
ZİHİNSEL ENGELLİLERDE AİLE EĞİTİMİ
Okul Öncesi Eğitimden İlköğretime Geçiş.
ERGENLİK DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ VE SORUNLARI
Beş Aşamalı Mesleki Rehberlik ve
HACI KADRİYE ARSLAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
“Stres ve Başa Çıkma Yöntemleri”
MADDE BAĞIMLILIĞI.
Bölüm 7 Yeme Bozuklukları
BÖLÜM 5 CİNSİYET. BÖLÜM 5 CİNSİYET CİNSİYET Cinsiyet Üzerindeki Biyolojik, Sosyal ve Bilişsel Etkiler Cinsiyet Kalıp Yargıları, Benzerlikler ve Farklılıklar.
Öfke kontrolü.
ÖZÜRLÜLÜK(ENGELL İ )NED İ R? Bedensel, zihinsel ve ruhsal özelliklerinden belirli oranda fonksiyon kaybına neden olan organ yokluğu ve bozukluğu sonucu.
DAVRANIŞ BOZUKLUKLARI
DUYGUSAL GELİŞİM Duygu: Ansızın şiddet ve yoğunluk düzeyi değişebilen yansıma veya tepki olarak hissedilen içsel yaşantılardır.
BÖLÜM 13 DEPRESYON VE İNTİHAR DAVRANIŞI. BÖLÜM 13 DEPRESYON VE İNTİHAR DAVRANIŞI.
Psikolojik Hizmetler Klinik Psikolog Barış Gürkaş.
BÖLÜM 5 Birey, Toplum ve Başkaları: Sosyal Beceriler.
ERGENLİK DÖNEMİ PSİKOSOSYAL GELİŞME
MADDE ve ALKOL KULLANIM BOZUKLUKLARI
Gelişimsel Yaşam Krizleri
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
ERGENLİK.
YAŞLILIKTA DEPRESYON ANTALYA HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ
Yrd. Doç. DR. Tülay KUZLU AYYILDIZ ERGENLİK DÖNEMİ SAĞLIK SORUNLARI
ÇOCUKLUK ÇAĞI KANSERLERİNDE PALYATİF BAKIM
ERGENLİK DÖNEMİ(12-18 YAŞ)
AZE201 ERKEN ÇOCUKLUKTA ÖZEL EĞİTİM
Yrd. Doç. Dr. Tülay KUZLU AYYILDIZ
GÜNLÜK YAŞAM AKTİVİTELERİ
Erken çocukluk döneminde fen ve matematiğin önemi
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Anne Baba Tutumları ve Çocuğun Kişilik Gelişimine Etkileri.
Dr. Aysel BADIR ERİŞKİN SAĞLIĞI II
GELİŞİMSEL YAŞAM KRİZLERİNE MÜDAHALE SÜRECİ
Sınav Kaygısı.
Fiziksel hastalıklara ruhsal tepkiler
Risk faktörleri-koruyucu faktörler perspektifi
DOÇ. DR. GONCA POLAT ARŞ.GÖR.CİHAN ASLAN TIBBİ SOSYAL HİZMET DERSİ
Gençlerle Grup Çalışması
ERGENLİK DÖNEMİ ANNE-BABA SORUMLULUKLARI
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
SAĞLIKLI BİR YAŞAM İÇİN ZİHİNSEL,DUYGUSAL VE SOSYAL SAĞLIĞIN ERGEN BİREYLER AÇISINDAN ÖNEMİ.
KİŞİLİK GELİŞİMİ PSİKOANALİTİK KURAM.
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
AİLEDE İLETİŞİM.
Spor hareketleri dönemi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
EMPATİK İLETİŞİM.
Sunum transkripti:

GELİŞİMSEL YAŞAM KRİZLERİNE MÜDAHALE SÜRECİ

Değerlendirme Aşamasında Dikkat Edilmesi Gereken Yol Gösterici Kurallar 1. Kriz durumunu gelişiminde belli bir presipitan olay, bireyin gelişimsel görevleri ile başa çıkma çabalarında gizli olabilir. 2. Belli bir gelişim döneminin görevini tamamlamada güçlük oluştuğunda, bu güçlüğe katkısı olan bireyin bilgi, beceri, risk alma isteği, fiziksel ve sosyal kaynak ve destekleri gözden geçirilmelidir

3. Bireyin duygusal olarak dağılmasına yol açan belli bir presipitan olayı nasıl algıladığı gözden geçirilmelidir. 4. Bireyin bir dönemden diğerine geçiş çabalarının aile ve arkadaş çevresindeki etkilerinin neler olduğu araştırılmalıdır. 5. Bireyin değişim çabaları yakın çevresinde diğerlerinin de değişim çabalarıyla uyum gösteriyor mu incelenmelidir.

6. Bireyin kriz durumuyla ilişkili olarak toplumsal beklentilerin rolü araştırılmalıdır. 7. Bireyin gerçekleşen olaydan önceki beklentilerinin kriz durumuyla ilişkisi sorgulanmalıdır.

Danışma ya da Terapi Seanslarında Gelişimsel Dilin ya da Kavramların Kullanımına İlişkin Varsayımlar Evre ya da dönem kavramı belli davranış ya da çeşitli duygulara bahane olarak gösterilemez Kişinin dengesinin sarsılmasını gelişimsel bağlamda düşünmek kriz yaşantısının yapıcı sonucunu vurgular.

Bir dönemden diğerine geçişlerde yaşananları tanımlamak için çeşitli meteforlar kullanılabilir. Gelişimsel yaşam krizlerinde yaşanan duygusal dağılma sırasında bireylerin uzun dönem bağlantılar kurmaması ve ani kararlar almaması konusunda uyarıda bulunulmalıdır.

Tüm analizler ve presipitan olay ile gelişimsel görev ya da zihinsel uğraşlar arasında kurulan bağlar deneme niteliğinde olmalı ve de bireye farkında olması için sunulmalıdır Bireyin deneyimlerini, belli bir algı çerçevesine oturtmak ya da bunun için zorlamak terapötik süreçte direnç geliştir bu nedenle dikkat edilmesi gereken bir husustur.

M’nin Belirlediği Kriz Durumunun Kişiliğin Alt Sistemleri Bağlamında Açıklanması

SOMATİK SİSTEM Uykusuzluk Yorgunluk

BİLİŞSEL SİSTEM Eşinin bebek bakımında beceri sahibi, kendisinin bu konuda beceriksiz olduğu algısı, iyi bir anne olamayacağını düşünme, yetersizlik algısı, eşinin ilgisini kaybettiği inancı.

EMOSYONEL SİSTEM Kendini yalnız hissetme Bebeğe anbivalan duygular Çaresizlik, gereginlik, öfke duyma Engellenme, çökkün duygudurum

DAVRANIŞSAL SİSTEM Uyku uyuma güçlüğü Ağlamalar Bebeğin bakımını reddetme

KİŞİLERARASI SİSTEM Sosyal ilişkilerde sınırlılık Çevreden uzaklaşma Eşiyle duygularını paylaşma güçlüğü İletişime geçmeme Çevresel destek eksikliği

M.S nin Kriz Durumunun Oluşumu ve Rol Oynayan Etkenler

Dengenin bozulması anksiyete ve depresyon Ebeveyn Rolüne Hazır Olmama → Denge Durumu ← Eşinin Reddi Duyguları ↓ Dengenin bozulması anksiyete ve depresyon Anksiyete ve depresyonu azaltma gereksinimi Dengeleyici faktörlerin yokluğu Anbivalan duygularını fark etme ve kabulde güçlüğü Eşine gerçek öfke ve engellenme duygularını ifade etmeme Ebeveyn rolü konusunda bilgi, beceri eksikliği Sonuçta anksiyete ve depresif belirtilerin yoğunluğu Çevreden geri çekilme Kriz

Teşekkür Ederim GONCA ÖCAL