KISA DÖNEMLİ HEDEFLER.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
PROJE HAZIRLARKEN DİKKAT EDİLECEK ADIMLAR
Advertisements

Yazılım Geliştirme Süreci
NİĞDE ÜNİVERSİTESİ Hedefler, Faaliyetler, Performans Kriterleri
Apple Computer Inc. Altı Aşamalı Teknoloji Planlama Modeli (2005)
KISA CEVAPLI TESTLER ve DOĞRU-YANLIŞ TESTLERİ
EĞİTSEL DEĞERLENDİRME VE BEP
Öğr. Gör. Feyza Tekinbas Bilgisayar II (3) 22 Mart- 26 Mart 2010.
Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölümü DİZİLER C Programlama Dili Yaz Stajı Cengiz TEPE SAMSUN 2007.
WEBQUEST Ali ÇİMEN.
END3061 SİSTEM ANALİZİ VE MÜHENDİSLİĞİ
Yazılı Sınavlar ve Açık Uçlu Yanıtların Değerlendirilmesi
Yaş Basamaklarına Göre Eğitim Gereksinimleri. Yaş Basamakları  8-11 Yavrukurt  İzci  Ergin İzci.
MERHABA.
BEP-BÖP HAZIRLAMA.
Üst Düzey Düşünme Becerilerine Odaklanma
=>SÖZCÜKTE ANLAM<=
Ders Etkinlikleri Hazırlama
SINIF KURALLARI.
İHTİYAÇ BELİRLEME VE ANALİZİ
NEDEN BEP?.
Proje, Performans Değerlendirme
ÖĞRETİM PROGRAMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ
=>SÖZCÜK TÜRLERİ<=
BEP GELİŞTİRME BASAMAKLARI
Yrd. Doç. Dr. Özcan PALAVAN
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ Özel eğitim gerektiren bireylerin,yetersizliği olmayan akranlarıyla birlikte eğitim-öğretimlerini resmi okullarda sürdürmesi esasına.
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI (BEP)
=> SÖZCÜKTE ANLAM <=
Gözde Ocak, Yasemin Koçak Usluel, Günnur Uzunbeycan, Galip Kaya
KOŞUL İFADELERİ.
BEP GELİŞTİRME BİRİMİNİN GÖREVLERİ
AMAÇ BELİRLEME.
Yrd. Doç. Dr. Özcan PALAVAN
MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE ÖZEL EĞİTİM
Bu BEP’in Geliştirildiği BEP Toplantısı
YÖNETİM EYLEM PLANI Y.E.P YÖNETİM EYLEM PLANI Tanımı: -gelecekte yapılacak uygulamaların bir kopyasıdır. -geleceği bugüne getirme sanaatıdır.
TAHSİN TEMİZER SİLVAN R.A.M. MÜDÜRÜ
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EGİTİM
ÖZEL EĞİTİM BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM. Özel gereksinimli öğrencinin zihinsel, duygusal, sosyal, dil ve iletişim alanlarında yapabildiklerini dikkate.
ARAŞTIRMA TÜRLERİ.
YANLIŞSIZ ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ Öğr. Gör. Fidan Özbey
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMLARI
Özel eğitim hizmetleri kurulu, özel eğitim değerlendirme kurul raporu doğrultusunda özel eğitime ihtiyacı olan bireyi uygun resmî okul veya kuruma yerleştirir.
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERS KİTAPLARI
Gündem  Eşzamanlı İpucuyla Öğretim (EİÖ)  EİÖ’de karşılaşılan olası öğrenci tepkileri  EİÖ ile öğretilebilen davranışlar  EİÖ’nün basamakları 6/2/2016.
GENEL İŞLETME İŞLETMENİN AMAÇLARI
BEP BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMLARI.
Bir İŞLEM Öğretilecekse, Öğretmenin Sunuda Kullanacağı içerik Öğeleri Öğrencinin Alıştırma + Değerlendirme Etkinliklerinde Kullanacağı İçerik Öğeleri Genelleme.
İŞLEM KAVRAMI.
DERS 8: Ölçüt Bağımlı Değerlendirmeler
ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME
SOYUT(ABSTRACT) SINIFLAR METODLAR
12. Ders Bilişsel becerilere hazırlık öğretimi
EĞİTSEL VE DAVRANIŞSAL DEĞERLENDİRME- ASSESSMENT Ders 1: Değerlendirme Basamakları Gönderme Öncesi Süreç Prof. Dr. Tevhide Kargın.
BİREYSEL EĞİTİM PROĞRAMI GRUP EĞİTİM PROGRAMI
BİLİM KAVRAMI TANIMI-AMACI-SINIRLARI-ÖZELLİKLERİ
AZE216 KÜÇÜK ADIMLAR ERKEN EĞİTİM PROGRAMI
Ders 5 Kavram öğretiminde öğretim yöntemleri
DEĞERLENDİRME VE BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
Araştırma Sürecinin Aşamaları
Bir Bilenle Bilge Nesil projesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Değişkenler Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme ile İlgili Genel Kavramlar
İŞLEM KAVRAMI.
KASTAMONU ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİMDE BİLGİSAYAR KULLANIMI
Problemi Tanımlama.
Yükseköğretim Kalite Kurulu DIŞ DEĞERLENDİRME SÜRECİ
Bilgisayar Bilimi Problem Çözme Süreci-3.
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
Sunum transkripti:

KISA DÖNEMLİ HEDEFLER

Kısa Dönemli Hedefler Kısa dönemli hedefler bireyin varolan performans düzeyi ile uzun dönemli hedefler arasındaki ölçülebilir ara basamaklardır. Kısa dönemli hedefler uzun dönemli hedeflerle kıyaslandığında daha özel ve ayrıntılıdır. Kısa dönemli hedefler oluştururken, bireyin varolan performansından, uzun dönemli hedeflere ulaşabilmesi için hangi aşamaları izleyeceği belirlenir .

Kısa Dönemli Hedef Yazma İlkeleri Kısa dönemli hedef ifadelerinde 4 öğe bulunmalıdır. Bu öğeler 1. birey, 2. davranış, 3. koşul ve 4. ölçüttür. 1. Birey: Kısa dönemli hedef ifadeleri, öğrencinin davranışı üzerine odaklanmalı, öğretmenden değil, öğrenciden beklenen davranış tanımlanmalıdır. Buna göre “Öğrenciye haftanın günlerini öğret” ifadesi yerine “Ayşe, haftanın günlerini söylemesi istendiğinde % 100 yardımsız olarak söyler” ifadesi kullanılmalıdır. Birinci ifade, öğretmenden beklenen davranışı göstermektedir. Oysaki hedef ifadelerinde öğretmenin değil, öğrencinin ne yapacağı belirtilmektedir.

Kısa Dönemli Hedef Yazma İlkeleri 2. Davranış: Kısa dönemli hedefler, öğrenciden ne beklendiğinin açık bir ifadesi olmalıdır. Tıpkı uzun dönemli amaçlarda olduğu gibi, kısa dönemli amaçlar da ölçülebilir, gözlenebilir terimlerle ifade edilmelidir. “Akın, dairenin çevresini bilir” ifadesi yeterince açık olmadığı gibi aynı zamanda “bilir” eylemi ile Akın’da gerçekleştirilecek davranış değişikliği tanımlanmış değildir. “Akın, kendisinden (dairenin çevresini hesaplaması) istendiğinde, çevre formülünü kullanarak verilen dairenin çevresini hesaplar” ifadesi Akın’dan beklenen davranışı daha açık, ölçülebilir ve gözlenebilir biçimde tanımlanmaktadır.

Kısa Dönemli Hedef Yazma İlkeleri 3. Koşul: Kısa dönemli hedef ifadelerinde koşul, davranışın hangi koşullar altında (nerede, ne zaman, nasıl) gösterilmesi gerektiğini tanımlar. Kısa dönemli hedeflerde koşul, “yazması” ya da “söylemesi” istendiğinde olduğu gibi bir istek/yönergeyi belirttiği gibi, “hesap makinesi kullanarak”, “çevre formülünü kullanarak” ifadelerinde olduğu gibi

Kısa Dönemli Hedef Yazma İlkeleri 4. Ölçüt: Ölçüt, öğrencinin gösterdiği davranışın yeterliliği hakkında karar vermek için kullandığımız standarttır. Bir öğrencinin hedef davranışı kazanıp kazanmadığına karar vermemizi sağlayan standarttır. Ölçüt bir yandan öğrencinin hedef davranışa ne kadar ulaştığını gösterirken, diğer yandan da bir sonraki hedefe geçip geçmeme konusunda öğretmene yol gösterir.

Ölçüt bir zaman sınırı olabileceği gibi, öğrenciden beklenen doğru davranışın sayısı ya da davranış yüzdesi de olabilir. “Ayşe, kendisine ikinci sınıf düzeyine ait bir metin verildiğinde, bir dakikada 70 kelimeyi doğru olarak okur” ifadesinde öğrencinin okuma hızının artırılması için ölçüt 70 kelime olarak belirlenmiştir.   “Mehmet, ikinci sınıf düzeyine ait bir metne ilişkin soru sorulduğunda % 90 doğrulukla cevaplandırır” ifadesinde öğrencinin okuduğunu anlama doğruluğunun artırılması için ölçüt % 90 olarak belirlenmiştir. “Ali kendisine 200 sözcükten oluşan ikinci sınıf düzeyine ait bir metin verildiğinde en fazla % 10 hata ile okur” ifadesinde ise öğrencinin hata sayısının ya da oranının azaltılması için ölçüt % 10 olarak belirlenmiştir.