Bil 102 Bölüm 3 Java’da Program Akış Denetimi Bil 1021.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Programlama-II (Java ile Bilgisayar Programlama)
Advertisements

Java Programlama Giriş/Çıkış
Saatte V km hız ile giden bir aracın t zamanda aldığı yolu bulan metodu yazınız. Metodu kullanacak bir program yazınız. ( yol=hız*zaman, x=V*t) — Metot.
Dizi Kullanan Örnekler
SCANNER SINIFI ve KLAVYEDEN VERİ OKUNMASI
Nesnelerin Özellikleri. - Üye nesneler - friend belirtesi - Nesnelerin operatörlere yüklenmesi - this yerel (lokal) değişkeni - inline tanımlı üye fonksiyonlar.
Değişkenler ve bellek Değişkenler
Ders İçeriği Bağlantılı Liste İki Yönlü Bağlantılı Liste
void medyan(int cevap[]) { int j; siralama(cevap);
Programlama-II (Java ile Bilgisayar Programlama)
Bölüm 4 – Kontrol İfadeleri:1.kısım
OOP UYGULAMA 5.
EDUTIME Java Day 4 Serdar TÜRKEL.
BPR152 ALGORİTMA VE PROGRAMLAMA - II
PROGRAMLAMA DİLLERİNE GİRİŞ Ders 4: Diziler
Karar ifadeleri ve Döngüler
PROGRAMLAMA DİLLERİNE GİRİŞ Ders 6: Sınıflar
P AKET E RIŞIMLERI SıNıFLARıN YENIDEN KULLANıMı. P AKET ( P ACKAGE ) Paketler kütüphaneleri oluşturan elemanlardır. import java.io.BufferedReader; BufferedReader.
Nesne Tabanlı Programlama Dersi Edirne Kız Teknik ve Meslek Lisesi Hazırlayan : Nuri AVCI
BPR152 ALGORİTMA VE PROGRAMLAMA - II
Nesneye Yönelik Programlama Dr. Pelin GÖRGEL
DİZİLER.
DELEGATE OOP-UYG.
Erişim Denetimi, Fonksiyon
C# Metot Overloading (Aşırı yükleme)
JAVADA PROGRAM DENET İ M İ VE OPERATÖRLER. int a ; a=4 ; // do ğ ru bir atama 4=a ; // yanlış bir atama!
NESNEYE DAYALI PROGRAMLAMA
C#.NET 5.0 C# .NET 5.0 Eğitimleri Volkan KANAT.
JAVA İ LE PROGRAMLAMAYA G İ R İ Ş Ekim Dr. Galip Aydın.
C#.NET 5.0 C# .NET 5.0 Eğitimleri Volkan KANAT.
İş Parçacıkları Thread(s)
C#.NET 5.0 C# .NET 5.0 Eğitimleri Volkan KANAT.
Java Sınıf ve Nesne Kavramı UML Gösterimi
ALGORİTMALAR VE PROGRAMLAMAYA GİRİŞ
JAVA İLE PROGRAMLAMAYA GİRİŞ
Ders 2- Veri türleri, Karar ve Döngü Yapıları, Görsel Kontröller Aslı Ergün.
ÇOK BİÇİMLİLİK POLYMORPHISM
EDUTIME Java Day 8 Serdar TÜRKEL.
Numaralandırmalar(Enumaration)
Kalıtım , Sınıf Asli Ergün.
Class KahveFincani { public KahveFincani() { System.out.println("KahveFincani..."); } } public class YapilandirciBasitOrnek { public static void main(String[]
Diziler (Arrays).
JAVA’DA DİZİLER Dr.Galip AYDIN.
Sınıflar ve Nesneler Sınıf: bir nesnenin şablonunu, kalıbını, şeklini, davranışını, kalıtımını değişkenleri, metodları ve ebeveynleri vasıtasıyla tanımlar.
Trees, Vectors, Iterators. ADT Abstract Data Type (ADT) vs implementation -Soyut Veri Türleri - Uygulamaları.
Ders İçeriği Liste Soyut veri yapısı (ADT)
Bölüm 5 Nesneler ve Metotlar
Bil 102 Bölüm 6 Diziler.
Bilgisayar programlarının en büyük avantajı, kullanıcının işini kolaylaştırmalarıdır. Her bilgisayar programı bunu değişik metotlar kullanarak sağlar.
Outline 4.1 Giriş 4.2 Algoritmalar 4.3 Pseudocode 4.4 Kontrol İfadeleri 4.5 if tek-seçimli ifadeler 4.6 if else seçimli ifadeler 4.7 while döngü ifadeleri.
Ders 2- Veri türleri, Karar ve Döngü Yapıları, Görsel Kontröller
JAVA PROGRAMLAMA ORNEKLER
KOŞUL İFADELERİ.
ODTU-SEM Copyright (c) 2011 Kalıtım(Inheritance) Subclass lar tüm method ve attributes larının superclass ından alırlar. Bu işlem için extends keyword.
SINIFLAR ve NESNELER. İlk sınıfımızı ekleyelim class KrediHesap { public ulong HesapNo; public double Limit; public string KartSahibi; }
PROGRAMLAMA DİLLERİNE GİRİŞ Ders 4: Diziler
Kompozisyon Bir Sınıf diğer sınıf nesne referanslarını içinde barındırabilir. Bu referanslar sınıfın üyeleridir.
Bilgisayar Programlama III C
Hafta2 Rekürsif Algoritmalar
NBP103 Programlama Temelleri Öğr. Gör. Mahmut Kılıçaslan
Veri Tipleri 12/4/2018.
Bilgisayar Programlama
JAVA’DA DİZİLER. Özet  Dizi: belirli sayıda ve aynı veri türünden de ğ işkenlere aynı adla erişilmesini sa ğ layan bir yapıdır.  Dizilerde döngü işlemleri.
Kurucular(Yapıcılar), Yıkıcılar
Java İle Programlamaya GİRİş
Nesneye Dayalı Programlama 1
Nesneye Dayalı Programlama 1
Nesneye Dayalı Programlama 1
MTM216 GÖRSEL PROGRAMLAMA
BLP 4210 PLATFORM BAĞIMSIZ PROGRAMLAMA
Sunum transkripti:

Bil 102 Bölüm 3 Java’da Program Akış Denetimi Bil 1021

Karar Verme Yapısı if (koşul) deyim; if (koşul) { deyim1; deyim2; … } Bil 1022 if (koşul) deyim1; else deyim2; if (koşul) { deyim1; deyim2; } else { deyim4; …; }

if-else public class IfOrnegi { public static void main(String[] args) { int dersSaati = 5; if (dersSaati>=0 && dersSaati<8){ System.out.println("Cok erken, ogrenciler gelmez!"); }else if (dersSaati>=8 && dersSaati<19){ System.out.println("Ders saati uygun"); }else{ System.out.println(“Çok geç"); } } } Konsol çıktısı Cok erken, ogrenciler gelmez! Bil 1023

Java’da Karşılaştırma İ şlemleri Koşul: true veya false de ğ eri verir Koşulu oluşturan de ğ işkenlerle kullanılabilecek işleçler: Matematiksel Gösterim Java Gösterimi === ≠!= ≤<= ≥>= << >> Bil 102 4

Java’da Karşılaştırma İ şlemleri if (satisFiyati > 200) { indirim = satisFiyati * 0.25; satisFiyati = satisFiyati – indirim; } if (cinsiyet != ‘E’) cocukYardimi = 45; if (b*b – 4*a*c > 0) System.out.println(“Karekok alinabilir”); Bil 1025

Java’da Karşılaştırma İ şlemleri == Temel veri türleri için geçerli bir karşılaştırma yolu E ğ er iki double veya iki float karşılaştırılıyorsa hatalı sonuç çıkabilir, aralarındaki fark belli bir de ğ erin altındaysa. Dizgileri karşılaştırmak için ->.equals() Bil 1026

Java’da Karşılaştırma İ şlemleri String s1 = “MERHABA”, s2=“Merhaba”; if (s1.equalsIgnoreCase(s2)) System.out.println(“dizgiler ayni”); s1.compareTo(s2) < 0  s1 s2’den önce (küçük) s1.compareTo(s2) == 0  s1 = s2 s1.compareTo(s2) > 0  s1 s2’den sonra (büyük) Karşılaştırma alfabetik olarak yapılır. A karakterinin sayı de ğ eri = 65, B = 66, … a karakterinin sayı de ğ eri = 97, b = 98, … ◦ Merhaba < merhaba ◦ merhaba < merhabax ◦ aa > ZZa Bil 1027

Java’da Mantık İ şlemleri Bir cümle içinde birden fazla koşul olabilir Bu koşullar arasında mantıksal işleçler kullanılmalıdır Java Gösterimi Mantıksal Karşılığı &&VE (AND) ||VEYA (OR) !DEĞİL (NOT) Bil 102 8

Java’da Mantık İ şlemleri if (yas >= 18 && yas <= 65) if (! (fiyat >100)) if (fiyat <= 100) Bil 1029

Java’da Mantık İ şlemleri import java.util.*; public class IfOrnegi { public static void main(String[] args) { Scanner klavye = new Scanner(System.in); System.out.println("Ortalamanizi giriniz: "); float ortalama = klavye.nextFloat(); if (ortalama > 4 || ortalama < 0) System.out.println("Hatali ortalama"); else if (ortalama <=2) System.out.println("Sinifta kaldiniz"); else if (ortalama >=3) System.out.println("Seref listesindesiniz"); else // ortalama > 2.0 && ortalama < 3.0 System.out.println("Sinifi gectiniz"); } Bil 10210

Örnekler if (x>0) if(x > 10) System.out.println("x 0 ve 10'dan buyuk"); else System.out.println("x 0'dan buyuk 10'dan kucuk"); else hangi if’e ait??? x = 15 ise  “x 0 ve 10’dan buyuk” x = 7 ise  “x 0’dan buyuk 10’dan kucuk” x = -3 ise  Ekrana birsey cikmaz else ifadesi kendisinden önceki ilk eşi olmayan (else’i olmayan) if ile eşleştirilir Ancak karışıklı ğ a yol açmamak için öbek parantezlerinin kullanılması daha uygun bir tercih olacaktır. Bil 10211

Örnekler if (x>0) { if(x > 10) System.out.println("x 0 ve 10'dan buyuk"); else System.out.println("x 0'dan buyuk 10'dan kucuk"); } Bil 10212

Örnekler if (x>0); x = -100; Bu ifadede, if oncesinde x de ğ eri ne olursa olsun sonuc olarak x de ğ eri -100 olacaktır. if (x>0); ifadesinde (x>0) olsa dahi deyim kısmı olmadı ğ ı için herhangi bir işlem yapılmayacaktır. Bil 10213

Scanner klavye = new Scanner(System.in); System.out.println("Ortalama?:"); float ortalama = klavye.nextFloat(); if (ortalama>4 || ortalama<0) System.out.println("Hatali ortalama"); else { int sonuc = (int) ortalama; switch (sonuc) { case 0: case 1: System.out.println("Sinifta kaldiniz"); break; case 3: case 4: System.out.println("Seref listesine girdiniz"); break; default: System.out.println("Sinifi gectiniz"); break; } Bil 10214

public static void main(String[] args) { int secim; double x, y, toplam, fark, carpim, bolum; Scanner klavye = new Scanner(System.in); System.out.println("Hangi islem?:"); secim = klavye.nextInt(); switch(secim) { case 1: System.out.println("+"); x = klavye.nextInt(); y = klavye.nextInt(); System.out.println("Sonuc = "+ (x+y)); break; case 2: System.out.println("-"); x = klavye.nextInt(); y = klavye.nextInt(); System.out.println("Sonuc = "+ (x-y)); break; case 3: System.out.println("*"); x = klavye.nextInt(); y = klavye.nextInt(); System.out.println("Sonuc = "+ (x*y)); break; case 4: System.out.println("/"); x = klavye.nextInt(); y = klavye.nextInt(); System.out.println("Sonuc = "+ (x/y)); break; default: System.out.println("CIKIS"); break; } } Bil 10215

Koşullu İ şleç if (a>b) sonuc = a; else sonuc = b; if ( yas > 18) durum = “oy kullanabilir”; else durum = “oy kullanamaz”; Bil sonuc = (a>b) ? a:b; durum = (yas > 18) ? “oy kullanabilir”:”oy kullanamaz ”;

Örnekler Santigrat Fahrenheit dönüşümü Bil 10217

Math Sınıfı Matematiksel işlemler için kullanılabilecek metodlar: Math.pow(x,y) Math.abs(x) Math.max(x,y) Math.min(x,y) Math.sqrt(x) Math.round(x) Math.ceil(x) Math.floor(x) Bil 10218

Math Sınıfı Math.pow(2,3) = 8.0 Math.pow(2, 3.5) = Math.min(4, 5.5) = 4.0 Math.ceil(3.1) = 4.0 … Örnek: sayfa 72 Bil 10219

Döngüler Döngü tasarımında döngüye giriş koşulu, döngünün uygulanan tekrar kısmı ve döngüden çıkış koşuluna dikkat etmek gerekir. while (koşul) { deyim1; deyim2; } Bil 10220

Örnekler Bir sınıftaki ö ğ rencilerin notlarının ortalamasını bulunuz ◦ Ö ğ renci sayısı biliniyorsa ◦ Ö ğ renci sayısı bilinmiyorsa N sayının toplamı ◦ N Bil 10221

do-while Döngüsü do { deyim1; deyim2; … } while (koşul); Bil 10222

for Döngüsü for (başlangıç ifadesi; koşul; yenileme ifadesi) ◦ Döngü gövdesi for (sayac=1; sayac<=5; sayac++) System.out.println(“sayac = “ + sayac); Bil 10223

Örnekler 10 sayının ortalaması for (sayac=1; sayac<=10; sayac++) { sayi = klavye.nextDouble(); toplam += sayi; } ortalama = toplam / 10; Bil 10224

Örnekler for(sayac=1; sayac=<3; sayac++); System.out.println(“Sayac= ”+sayac); for(i=1; i<=5; i++) {for(j=1; j<=5; j++) System.out.print(“*”); System.out.println(); } Bil 10225

Örnekler Sayfa 89: (14) 1 0 … (sonsuz döngü) Bil 10226

Örnekler (15) Döngü koşulu daha baştan yanlış, o nedenle ekrana birşey yazılmaz. (17) Bil 10227

Örnekler (18) 0 (for ifadesinden hemen sonra ; oldu ğ u için sadece bu satır koşul yanlış oluncaya kadar çalışır, sonra da biter. Bitti ğ i zamanki i de ğ eri sıfır oldu ğ u için ekrana yalnızca 0 yazılır.) Bil 10228

Rastgele Sayılar Math.random() 0.0 – arasında sayı verir. Elde edilen sayı istenilen aralıkta bir tamsayıya dönüştürülerek kullanılabilir. System.out.println(“Kac kere zar atalim?”); kacKere = klavye.nextInt(); for (i=1; i<=kacKere; i++) { zar1 = (int) (Math.random() * 6) + 1); System.out.println(zar1); } Bil 10229

Döngülerde Break Komutu Herhangi bir döngüden çıkmak için break komutu kullanılabilir. Programı belli bir noktada sona erdirmek için: System.exit(0) While(koşul){ if(koşul2){ break; } if (elemanSayisi == 0) { System.out.println(“Hata! 0\’a bolunemez”); System.exit(0); break; } else { isBolumu = toplamSaat / elemanSayisi; System.out.println(“Her eleman “ + isBolumu + “ saat calisacak”); } Bil 10230

İ ç İ çe Döngüler Dıştaki döngünün her tekrarı sırasında içteki döngü tam olarak çalışır. Dıştaki döngü N kere tekrar ediyorsa, içteki döngü de kendi başına M kere tekrar ediyorsa, bu döngüler iç içe yazıldı ğ ında içteki döngü NxM kere tekrar eder. Bil 10231

Örnekler int i, j; for(i=1; i<=3; i++) { for(j=1; j<=3; j++) System.out.print("*"); System.out.println(); } *** Bil 10232

Referans: kadio ğ lu Bil 10233