Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Temel Kavramlar ve İlkeler
Advertisements

Öğretim Etkinlikleri Modeli
Bilişsel Öğrenme Kuramı
Öğrenme Kuramı ve Öğretim Kuramı
BİLİŞSEL AĞIRLIKLI DAVRANIŞÇI YAKLAŞIM EDWARD C. TOLMAN ( )
Problem Çözme.
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
Eğitim Psikolojisi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Eğitim ve Eğitim Psikolojisi
ÖĞRENME Yrd. Doç. Dr. Mukaddes Erdem H.Ü. Eğitim Fakültesi
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Problem Çözme Becerileri
Beyin Temelli Öğrenme.
Eğitim Psikolojisi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Basamaklı Öğretim Modeli (Layered Curriculum Model)
Yapılandırmacı yaklaşımın dayandığı ilkeler
Gagné’in Öğrenme Koşulları Modeli
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
Eğitim Psikolojisi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Öğrenme Kuramları ve Nasıl Öğretmeliyiz?
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Eğitim Psikolojisi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık Öğretim İlke ve Yöntemleri
Eğitim Psikolojisi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
ÖĞRENME KURAMLARI DAVRANIŞÇI ÖĞRENME BİLİŞSEL ÖĞRENME.
Gözleyerek Öğrenme Kuramı
ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ MODELİ
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI
Durumlu Öğrenme (Situated Learning)
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL GELİŞTİRME
Devinişsel Hedeflere Ulaşma Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
ÖĞRETİMDE STRATEJİ Ali ÇELiK (Biyoloji).
Eğitim Psikolojisi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Öğretim İlke ve Yöntemleri
Öğretim Materyallerinin Değerlendirilmesi
Çoklu Ortamda Öğrenme Modeli
İkili Kodlama Kuramı Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyı.
Gestalt Kuramı Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Öğrenme ve Bazı Duyuşsal Değişkenler Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Temel Kavramlar ve İlkeler
Öğretim Teknolojisinin Tarihsel Gelişimi
Probleme Dayalı Öğrenme
Buluş Yoluyla Öğrenme Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Problem Çözme Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
FİZYOLOJİK PSİKOLOJİ Doç. Dr. Şenol Beşoluk.
Probleme Dayalı Öğrenme
Programlı Öğretim Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Eğitim Psikolojisi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Kolb’un Yaşantısal Öğretim Modeli
Bilişşsel Yük Kuramı Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
GİRİŞ.
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
Eğitim Psikolojisi Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ.
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Güdülenme ve Bireysel Farklılıklar
GELİŞİM VE ÖĞRENME ÖĞRENME TEORİLERİ VE KLASİK ŞARTLANMA
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Öğrenmeye Bilişsel Yaklaşım
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
Üst Düzey Zihinsel Beceriler
Sunum transkripti:

Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık Bilişsel Yaklaşım Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık

Biliş, dikkat, algı, düşünme gibi zihinsel etkinliklerimizdir.

İnsan zihni yüzyılardır merak konusu olagelmiştir.

Biliş, davranışçı yaklaşımı benimseyen bilim insanları tarafından kara kutu olarak görülerek bilimsel incelemenin dışında tutulmuştur.

Bilişsel yaklaşım bu anlayışa karşı çıkarak insan davranışlarının biliş tarafından biçimlendirildiğini ve bilişsel süreçlerin anlaşılmaya çalışılması gerektiğini ileri sürmüştür.

Bilişsel yaklaşım da nesnelci bilgi kuramına dayanmaktadır, ancak bilişsel yaklaşımda öğrenme davranışçılıkla olduğu gibi uyarıcı-tepki bağlantısı içerisinde görülmemekte, bilişsel süreçlere kara kutu olarak kabul edilmeyip açıklanmaya çalışılmaktadır.

Bilişsel yaklaşım aynı dışsal uyarıcılara maruz bırakılarak eğitilen kişilerin farklı performans sergilemelerini örnek göstererek insan davranışlarının karmaşık örüntüler içerdiğini, insan davranışlarının yalnızca uyarıcı-tepki ilişkisi ile açıklanamayacağını ileri sürer.

Bilişsel yaklaşımda öğrenme, uyarıcı tepki ilişkinin ötesinde karmaşık bilişsel bir süreç olarak görülür.

Örneğin davranışçılıkta deneme yanılma yoluyla kazanıldığı ileri sürülen problem çözme davranışı, bilişsel yaklaşımda problemin algılanıp karşılaşılan problem ve çözüm yolları üzerinde düşünülmesi ile açıklanır.

Bilişsel açıdan öğrenme ise bireyin zihinsel yapılarındaki değişme olarak tanımlanmaktadır.

Bilişsel yaklaşımın eğitim kurumları üzerine birçok etkisi olmuştur Bilişsel yaklaşımın eğitim kurumları üzerine birçok etkisi olmuştur. Örneğin öğrenenlerin gelişim düzeylerinin dikkate alınması, öğrenmede algının, kodlama ve anlamlandırmanın öneminin anlaşılması bilişsel yaklaşımın etkileri olarak sayılabilir.

Bilişsel yaklaşım çerçevesinde çeşitli kuram ve modeller geliştirilmiştir. Bilgiyi işleme modeli, Gestalt kuramı, öğretim etkinlikleri modeli, ikili kodlama kuramı, bilişsel yük kuramı, öğrenme stili modelleri, öğrenme stratejileri bu kuram ve modellerin başlıcalarıdır.