TRANSİT TAŞIMA (TRANSSHIPMENT)

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KARAR TEORİSİ.
Advertisements

Algoritmalar Ders 8 Dinamik Programlama.
DÜZLEMDEKİ DOĞRULAR.
ULUSLARARASI İKTİSAT DERS-10 SLAYT GÖSTERİSİ
Dr. Burçin Bozkaya Seda Uğurlu Dr. Ronan deKervenoael.
PROJENİN AMACI Ankara ve İstanbul arasında çift hatlı, elektrikli, sinyalli, 250 km hıza uygun hızlı demiryolu inşa edilerek hızlı, konforlu, güvenli bir.
BİRLEŞİK İMALATTA MALİYETLEME
ÜPK FİNAL ÖNCESİ ÇALIŞMA SORULARI
Algoritma ve Akış Diyagramları
htpp://kisi.deu.edu.tr/dilek.seymen
DÜZENLİ YOLCU TAŞIMACILIĞI SORULARI
PARALLEL ADDER y0y1y3y0y1y3 s0s1s3s0s1s3 X 4-bits Y 4-bits S 4-bits x0x1x3x0x1x3.
ARZ VE TALEP II: PİYASALAR VE REFAH
MATEMATİKSEL PROGRAMLAMA
MALİYET VE YÖNETİM MUHASEBESİ
Microsoft Excel.
Firma Teorisi Tam Rekabet Piyasası.
Basit Dişli Zincirler Dr. Sadettin KAPUCU
MATEMATİKSEL PROGRAMLAMA
ULUSLARARASI İKTİSAT DERS-4 SLAYT GÖSTERİSİ
Ek 2A Diferansiyel Hesaplama Teknikleri
PRİMAL-DUAL SİMPLEKS ÖRNEK
ULUSLARARASI İKTİSAT DERS-3 SLAYT GÖSTERİSİ
ULUSLARARASI İKTİSAT DERS-5 SLAYT GÖSTERİSİ
SİMPLEKS YÖNTEM (Özel Durumlar)
ULUSLARARASI İKTİSAT DERS-8 SLAYT GÖSTERİSİ
END 503 Doğrusal Programlama
ULAŞTIRMA MODELLERİ Ulaştırma Modelleri, doğrusal programlama problemlerinin özel bir hali olup, belirli merkezlerde üretilen ürünlerin,belirli hedeflere.
SİMPLEKS YÖNTEM.
Algoritma ve Akış Diyagramları
Orta Doğu Teknik Üniversitesi Çevre Mühendisliği Bölümü LIFE Projesi, III.Çalıştay 9-10 Aralık 2004 ODTÜ, Ankara 1 Klavuz B Dış Ortamdaki Koku Seviyesi.
Excel.
BİRLEŞİK İMALATTA MALİYETLEME
Temel Bilgisayar Bilimleri Dersi
MALİYET MUHASEBESİ Soru A.5-6
Excel.
Kâr Maksimizasyonu.
VERİ İLETİŞİM HİZMETLERİ VERİ İLETİŞİM HİZMETLERİ Yrd. Doç. Dr. Ersoy ÖZ.
DOĞRULAR VE AÇILAR.
BULANIK İLİŞKİ MATRİSİ İLE ATAMA PROBLEMİ ÜZERİNE
TPM (Toplam Verimli Bakım)
3. Üretim Sistemi Geliştirme Planı ve Üretim Planının Hazırlanması
SİSTEM MÜHENDİSLİĞİ DOĞRUSAL PROGRAMLAMA MODEL KURMA ÖRNEKLERİ.
rojelendirme esasları
DEÜ.İİBF-İktisat Bölümü
Anahtar Terimler Piyasa Talep Arz Denge fiyatı
DP SİMPLEKS ÇÖZÜM.
İHRACAT MUHASEBE KAYITLARI
GEOMETRİK PROGRAMLAMA
MOPAK Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi
DOĞRUSAL PROGRAMLAMANIN ÖZEL TÜRLERİ
KADRO TALEP FORMU DOLDURULMASINA İLİŞKİN AÇIKLAMA
örnek: Max Z=5x1+4x2 6x1+4x2≤24. x1+2x2≤6
HARİTALARDA UZUNLUK HESAPLARI
Orta Doğu Teknik Üniversitesi Çevre Mühendisliği Bölümü LIFE Projesi-Eğitim Semineri ODTÜ, 1-2 Nisan 2004 Ankara 1 İmisyon Ölçümleri HAZIRLAYANLAR: Prof.
ÜÇGENDE AÇILAR 7.sınıf.
SİSTEM MÜHENDİSLİĞİ (ZYS 419) DERS SUNUMLARI PROF. DR
Lojik Laboratuvarı deneyleri
DÖVİZ ARZI İhraç Malının YTL Fiyatı YTL Talebi Döviz Kuru YTL/$ İhraç
DERS:5 TRİGONOMETRİK FONKSİYONLAR.
Simpleks Yöntemi.
Prof. Dr. Halil İbrahim Karakaş
DOĞRUSAL EŞİTSİZLİKLER
Lineer Programlama: Model Formulasyonu ve Grafik Çözümü
DOĞRUSAL PROGRAMLAMA Doğrusal Programlama
SİMPLEKS METOT Müh. Ekonomisi.
ÖRNEK:RMC Şirketi küçük bir boya fabrikasına sahiptir ve bu şirket toptan satış şeklinde bir dağıtım için iç ve dış cephe ev boyaları üretmektedir. İki.
SAĞLIK KURUMLARINDA KARAR VERME YÖNTEMLERİ
SAĞLIK KURUMLARINDA KARAR VERME YÖNTEMLERİ
Optimizasyon Teknikleri
Sunum transkripti:

TRANSİT TAŞIMA (TRANSSHIPMENT)

TRANSPORTASYON S: KAYNAK NOKTALARI (SOURCE) (VERİCİ) KAPASİTE POZİTİF: ARZ DEĞERLERİ D: VARIŞ NOKTALARI (DESTINATION) (ALICI) KAPASİTE NEGATİF: TALEP DEĞERLERİ MAL NAKLİ: KAYNAKTAN VARIŞA (Bir kaynaktan diğer kaynağa veya bir varıştan diğer varışa mal nakli mümkün değil)

TRANSPORTASYON D2 S2 a2 b2 S1 b3 D3 a1 b1 D1 bj a3 S3 D4

TRANSİT TAŞIMA S: KAYNAK NOKTALARI (SOURCE) (VERİCİ) KAPASİTE POZİTİF: ARZ DEĞERLERİ T: TRANSİT NOKTALAR (TRANSSHIPMENT) (HEM VERİCİ HEM ALICI) KAPASİTE POZİTİF: ARZ DEĞERLERİ veya KAPASİTE NEGATİF: TALEP DEĞERLERİ D: VARIŞ NOKTALARI (DESTINATION) (ALICI) MAL NAKLİ: KAYNAKTAN VARIŞA veya KAYNAKTAN TRANSİTE veya TRANSİTTEN VARIŞA

TRANSİT TAŞIMA BAZI PROBLEMLERDE KAYNAK (S), TRANSİT (T) VE VARIŞ (D) NOKTALARININ ÜÇÜ DE OLABİLİR BAZI PROBLEMLERDE KAYNAK (S), VE TRANSİT (T) NOKTALARI OLABİLİR BAZI PROBLEMLERDE TRANSİT (T) VE VARIŞ (D) NOKTALARI OLABİLİR BAZI PROBLEMLERDE SADECE TRANSİT (T) NOKTALARI OLABİLİR EĞER SADECE KAYNAK (S) VE VARIŞ (D) NOKTALARI VARSA: TRANSPORTASYON PROBLEMİ OLUR

TRANSİT TAŞIMA D2 T2 a2 b2 S1 b3 D3 a1 b1 D1 bj a3 T3 T4

ÖRNEK PROBLEM Bir firmanın 9 ayrı yerleşim yerinde alt birimleri vardır. Bu birimlerin arz veya talep kapasiteleri, ulaşım hatları ve birim taşıma maliyetleri aşağıdaki tabloda verilmiştir. Toplam taşıma maliyetini minimize eden dağıtım planını bulunuz.

TRANSİT TAŞIMA MATRİSİ BİRİM TAŞIMA MALİYETLERİ

Problemde 2 kaynak, 4 transit (2 arz, 2 talep), 3 varış noktası vardır. Toplam arz: 600+800+350+200=1950 Toplam talep: -200-100-500-350-900=-2050 Toplam arz < Toplam talep 100 birim talep karşılanamayacaktır

TRANSİT TAŞIMA GRAFİK GÖSTERİM

4 KAYNAK, 5 VARIŞ

TRANSİT TAŞIMA ÇÖZÜM TEKNİKLERİ SİMPLEKS YÖNTEM (DP MODELİ) TRANSPORTASYON MODELİ ÇÖZÜM YAKLAŞIMI

PROBLEMİN WinQSB İLE ÇÖZÜMÜ VERİ GİRİŞİ ÇÖZÜM YORUM

WinQSB

TRANSİT ATŞIMA İÇİN: NETWORK FLOW

MATRİS FORM

NOKTA İSİMLERİNİN DEĞİŞTİRİLMESİ

NOKTA İSİMLERİNİN DEĞİŞTİRİLMESİ

YENİ NOKTA İSİMLERİ

VERİ GİRİŞİ

KAYDETME

GRAFİK MODELE ÇEVİRME

GRAFİK MODEL

OPTİMUM ÇÖZÜM

Optimum Çözüm

AYRINTILI ÇÖZÜM

OPTİMUM ÇÖZÜM-GRAFİK

WinQSB Optimum Çözümü Optimum Çözüm

YORUM Optimum dağıtım planı (şekilde) Zmin=7900 YTL D2’nin 100 birimlik talebi karşılanamıyor.