OKUMAK ÜZERİNE Hüdayi Can Çankırı, 2014.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Mütekaip Görüşme (Follow Up)
Advertisements

BAŞARI ZAMANI İYİ KULLANABİLME VE
Bu ne ? Bu kitap. Bu kitap mı? Evet , bu kitap
4-5 YAŞ ÇOCUĞUNUN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
Gözlerini severim en çok, Gökteki yıldızlardan parlak; Bir parça da ba ş tan çıkarak. Dans edelim gel! Ne halleri vardı, sahiden, Bedbaht a ş ı ğ ı berbat.
Bursa Birey Dershaneleri
DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ ÖĞRETMENLİĞİ
SUPREME Çalışma Aracı Giriş: Mentörün Rolü “Mentörün öğrencinin hayatına etkisi ve mentörden beklenen roller” Tool developed based on the presentation.
“YAZARLAR OKULLARDA’’ PROJESİ
“ YAZARLAR OKULLARDA’’ PROJESİ 20 ŞUBAT 2014 FATMA BARBAROSOĞLU.
HOBİLERİMİZ VE BİZ Kazanım: Hobilerin insan hayatındaki önemini belirtir. 11. Sınıf 26 nolu kazanım etkinliği.
Güdülenme Dr. Şirin KARADENİZ.
PİLİÇ OLAYI OLAY: Bir piliç, bir yolda karşıdan karşıya geçer. SORU: Piliç karşıdan karşıya niçin geçer?
Güce Çok Programlı Lisesi Onur ÖZDEMİR Okul Psikolojik Danışmanı
PARMAK OYUNLARI.
Etkin Çalışma Yöntemleri.
KİTAPLIKTA NELER VAR ? Şeyma KURPLİKAYA. Ders kitaplarımızın dışında, bilgiye ulaşmak için çeşitli kitaplar vardır. Ansiklopediler, dergiler, şiir kitapları,
KÜTÜPHANE KULÜBÜ.
HAYIR DEMEYİ ÖĞRENELİM Erkan İLGÜN Rehber Öğretmen
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
“ YAZARLAR OKULLARDA’’ PROJESİ 20 ŞUBAT 2014 NAZİFE ŞİŞMAN.
Demek ki geceler bensiz de güzel Yoklu ğ um canına tesir etmemi ş Ha benim ellerim ha ba ş ka bir el Gariplikler garibine gitmemi ş Demek ki.
FİİLLER.
BAŞARI VE MOTİVASYON.
1.soru Kabı boşaltmak , büyük sorulara yer açmak demektir.Açık olmak , yer açmak demektir. Açık olmak , kabul edebilmek için kendimizi yeniden.
VERİLMEYEN TOPLANANIN BULUNMASI
DİLLERİN SINIFLANDIRILMASI Hazırlık Çalışmaları
Hazırlayan Halil AYCAN Sınıf öğretmenliği(i.ö.) 1/B
Boya sandığına saklı düşler
Boya sandığına saklı düşler
 SINIF BAŞKANIMIZI NASIL SEÇMİŞTİK?  AİLENİZDE KARAR ALINIRKEN DÜŞÜNCELERİNİZ SORULUYOR MU?  HANGİ KONULARDA DÜŞÜNCELERİNİZ SORULUYOR?  VERDİĞİNİZ.
YEŞİM KULA ÖMER MART İLKÖĞRETİM OKULU REHBER ÖĞRETMENİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
Gözlerine Selam Söyle gözlerine selam söyle benden Selamlarımı söyle benden O güzel gözlerine Dalıp dalıp gidersem.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNE DİL BECERİLERİNİN GELİŞTİRİLMESİNE YÖNELİK VELİLERE ÖNERİLER (KİTAP KULLANIMI) Yrd. Doç Dr. Ş. Dilek BELET.
HAYAT VE ANLAMI.
KONU: OKUMA ALIŞKANLIĞI
Hep gerçeği, hep dürüstçe yazan insan… ESKİ DATÇA.
SEBEP – SONUÇ İLİŞKİLERİ.
GÖNÜLLE SOHBET Elime değmemişse bir kere eli, Adım dememişse sus ise dili. Kaçırıp aklımı eylerdim deli, Ben senin yerinde olaydım gönül...
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
ASIL EKSİKLİK.
AKLIMDASIN...
FİİLLERDE KİP A-HABER KİPLERİ(Bildirme) Bu kiplerde belirli bir zaman kavramı vardır,işin yapılıp yapılmadığı bellidir.Fiilin yapıldığını,yapılmakta.
ÖZEL MÜZEYYEN ÇELEBİOĞLU
MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ VE ÇUKUROVA İLİM VAKFI SUNUMU HAZIRLAYAN MEHMET AVCI.
ÇOCUKLARINIZ DİYOR Kİ;
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ. Gelecekte iyi bir meslek sahibi olmanın yolunun daha verimli çalışmaktan geçtiği bir gerçektir. Çok çalışmak değil, Etkili.
MOTİVASYON Fatma Nur İSPENOĞLU
*Bu insanlar, yaşamın her yönünü severler, şikâyet etmekle ya da olayların daha değişik olmasını istemekle vakit kaybetmezler. *Bağımsızlıklarına çok.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
OKUMANIN İLKELERİ.
BİLGİ FELSEFESİ EPİSTEMOLOJİ.
Dosya, Klasör ve Sürücüler
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
İNCİRLİOVA SPOR LİSESİ EĞİTİMDE KOÇLUK SİSTEMİ SUNUSU
 1.)Aşağıdaki verilen kesirlerden bileşik kesir olanları tıklatınız Sonraki Soruya.
ŞARKILARDA TEOG. T.C Milli Eğitim Bakanlığı Rehberlik ve Araştırma Merkezi Şarkılar ile TEOG Kasım 2015 Malatya.
K AZANMAK DA D OĞAL, K AYBETMEK DE 1.Takımınız oyunu kaybettiğinde neler hissedersiniz ? Söyleyiniz. 2. Sınıf içi oyunlarından” deve- cüce” oyununu kazandığınızda.
Adım Adım Başarıya.... Çalıştığınız masada başka bir işle uğraşmayın Evde kendinize bir köşe, mümkünse bir oda hazırlayın. Ders çalışırken kesinlikle.
ANLAMA TEKNİKLERİ: OKUMA EĞİTİMİ
Fareler İlk doğduklarında henüz tüyleri yoktur. Bir süre sonra yavaş yavaş büyürler veee..
8.Sınıf /1.ünite KAZA ve KADER Hazırlayan:Serpil AKTAŞ.
Mustafa DİNÇ Türkçe Öğretmeni
AZDAVAY ANADOLU İMAM-HATİP LİSESİ
Kazanmak da Doğal , Kaybetmek de
FİİLİMSİLER (EYLEMSİLER)
Okul Psikolojik Danışmanı ve Rehber Öğretmen
TATİLİMTATİLİM Bilgisayar oynadım kitaplarımı okudum tamam bitti.
Sunum transkripti:

OKUMAK ÜZERİNE Hüdayi Can Çankırı, 2014

“Okuma türleri ve okuma yöntemleri” ne demektir? Okuma fiili sınıflandırılacaksa “niçin” ve “nasıl” diye sınıflandırılabilir. O zaman kendimize şu soruları sormamız lazım; 1- İnsan/(Ben) niçin okur/(um)? 2- Bu “niçin”e ulaşmak için nasıl okumalı/(yım)?

İnsan niçin okur? Öğrenmek için… Meraktan olmalı... Okuması gerektiği için Dersini geçmek için Sınav kazanmak için Bir yazı hazırlamak için vs… Zevk aldığı için… Hoşça vakit geçirmek için vs… Okumak insan için varoluşsal bir eylemdir.

İnsan nasıl okur? Hızlı okur Yavaş okur Tarayarak okur Altını çizerek okur Tadını çıkararak okur Tekrar tekrar okur, her okuyuşta bir şeyler bulur

İnsan nasıl okur? Masa başında oturarak okur Bilgisayardan/internetten okur Yatağına uzanarak okur Ciddiyetle okur (Halil Kuli’nin Ezizov’un şiirini okuyuşu gibi… Belki diz çökerek okur… (mu acaba?)

Okumak nedir o zaman? Okumak aramaktır. Okumak öğrenmektir. Okumak kazanmaktır. Okumak kaybetmektir. (?) Okumak olmaktır. Okumak akrabalıktır. (C. Meriç’e atfen)

“Kitabın Deli Yalnızlığı” Okumak neyim olur?