XII.BÖLÜM DURUMSAL FAKTÖRLER
TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI Malın Tüketim Durumu Pazarı bölümlere ayırmak Markayı konumlandırma Markanın reklamını yapma TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI
TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI Durumsal Faktörler Tüketim ile ilgili olanlar Satın alma ile ilgili olanlar Haberleşme ile ilgili olanlar TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI
Durumsal Faktörlerin Özellikleri Fiziksel sınırlamalar Toplumsal sınırlamalar Zamana ilişkin sınırlamalar Satın almanın amacı Satın almanın eski ve yeni oluşu TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI
Durumsal Faktörlerin Ölçülmesi Durumsal faktörlerle ilgili envanter oluşturulmalı; Soru envanteri Tüketiciler hangisine uygun satın alır Hazır yemek sektörü örneği Uzun yolculuklarda hazır yemek yer misiniz? Hazır yemekleri TV izlerken yer misiniz? Hazır yemek satınalma kararını nasıl verirsiniz? TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI
Tüketici Davranış Modelleri Davranış biçimi yapısını inceleyen modeller Davranış ile ilgili bazı faktörleri inceleyen modeller Davranış sürecini inceleyen kuramsal modeller Henry Assael Modeli Nicosia Modeli HS Modeli TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI
TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI