TOPLUMSAL DUYARLILIK PROJESİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
8. SINIF 3. ÜNİTE BİLGİ YARIŞMASI
Advertisements

el ma 1Erdoğan ÖZTÜRK ma ma 2 Em re 3 E ren 4.
KADAVRANIN TIP EĞİTİMİNDEKİ YERİ VE TOPLUMUN KADAVRA BAĞIŞINA BAKIŞI
ALİ YALKIN İLKÖĞRETİM OKULU 2/A SINIFI ÇALIŞMA SAYFASI
NOKTA, DOĞRU, DOĞRU PARÇASI, IŞIN, DÜZLEMDEKİ DOĞRULAR
Birlikler ve onluklar Aşağıdaki tabloyu inceleyerek, sonuçları üzerinde konuşalım.
AİLE HEKİMLİĞİNDE KBB HASTALIKLARINA PRATİK YAKLAŞIMLAR VAKA SUNUMLARI
Ünlü ve Ünsüz Harfleri Tanıyalım.
Saydığımızda 15 tane sayı olduğunu görürüz.
Eğitim Programı Kurulum Aşamaları E. Savaş Başcı ASO 1. ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİ AVRUPA BİLGİSAYAR YERKİNLİĞİ SERTİFİKASI EĞİTİM PROJESİ (OBİYEP)
ASELSAN- TOKİ YAPRACIK KONUTLARI KOORDİNASYON KURULU
Erzurum Masa Tenisi İl Temsilciliği Faaliyet Sunumu
ÜNİTE DEĞERLENDİRMESİ 1.Sınıf Türkçe
E- İ MZA KULLANIM REHBER İ 1- E-imza pin numarasını öğrenme 2- Doküman Yönetim Sisteminde E-imza’nın kullanımı.
Zamanı Ölçme Yıl Ay Hafta Gün
Küresel Büyüme Oranları (%)
1/27 GEOMETRİ (Kare) Aşağıdaki şekillerden hangisi karedir? AB C D.
Prof. Dr. Öner Süzer Cerrahpaşa Tıp Fakültesi
TC ÇAVDARHİSAR KAYMAKAMLIĞI İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ 2011 – 2012 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI OKULLAR HAYAT OLSUN PROJESİ.
BASINÇ SORULAR.
Verimli Ders Çalışma Teknikleri.
Sıvı Ölçüleri Değerlendirme.
Yarbaşı İlköğretim Yarbaşı İlköğretim.
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
1/25 Dört İşlem Problemleri A B C D Sınıfımızda toplam 49 öğrenci okuyor. Erkek öğrencilerin sayısı, kız öğrencilerin sayısından 3 kişi azdır.
SAATLER Zamanı ölçmek için kullanılan ölçme aracı SAATTİR.
ARALARINDA ASAL SAYILAR
ZAMBAK 1 SORU BANKASI UĞUR CESUR 1 ZAMBAK 1 SORU BANKASI ÖZEL SORULARI Hazırlayan: UĞUR CESUR.
1/20 BÖLME İŞLEMİ A B C D : 4 işleminde, bölüm kaçtır?
Gün Kitabın Adı ve Yazarı Okuduğu sayfa sayısı
1 YASED BAROMETRE 18 MART 2008 İSTANBUL.
Atatürk Üniversitesi KKEF BÖTE-2
FİİLİMSİLER (EYLEMSİLER)
KONU KESİRLER BASİT KESİR GJFX BİLEŞİK KESİR.
Problem Çözme Ve Problem Çözme Stratejileri Ödevi Cihan GÖÇ
Matematik 2 Örüntü Alıştırmaları.
Bulut bilişim için Üniversitelerimizde bilişim personeli yeterlikleri 18 Aralık 2013 – Aksaray Üniversitesi Bilişim Teknik Personeli Yeterlik Ölçeği Toplantısı.
TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU İzmir Bölge Müdürlüğü 1/25.
Tam sayılarda bölme ve çarpma işlemi
TEST – 1.
3tane3=9 3kere3=9 3 x 3 =9 4tane3=12 4kere3=12 4 x 3 =12.
TOPLAMA İŞLEMİNDE VERİLMEYEN TOPLANANI BULMA.
HABTEKUS' HABTEKUS'08 3.
Bülent Şenver Liderlik Oyunları Kalıcı ve her durumda geçerli olan bir yaklaşım var mı? Etik Liderlik.
DEMO-VILLAGE Orda Bir Köy Var Demokrasiyle!
8 ? E K S İ L E N EKSİLEN _ 5 5 ÇIKAN FARK(KALAN) 8.
Dotnetfx (Microsoft.net framework 2.0 kurulumu) Bilnex - Ticari ve Muhasebe Paket Programları1.
Ek-2 Örnekler.
İKİNCİ DERECEDEN FONKSİYONLAR ve GRAFİKLER
Diferansiyel Denklemler
1 GEDİZ TSO SEÇİM TAKVİMİ MART SEÇİM SÜRECİ 18 ŞUBAT 2005 Cuma: Listelerin hakime verilmesi ( 3 nüsha ) 23 ŞUBAT 2005 Çarşamba: Listelerin hakimden.
VERİ İŞLEME VERİ İŞLEME-4.
Abra-Kadavra A4 Grubu Toplumsal Duyarlılık Projesi
SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ TEKNOLOJİ FAKÜLTESİ
1 (2009 OCAK-ARALIK) TAHAKKUK ARTIŞ ORANLARI. 2 VERGİ GELİRLERİ TOPLAMIDA TAHAKKUK ARTIŞ ORANLARI ( OCAK-ARLIK/2009 )
Çocuklar,sayılar arasındaki İlişkiyi fark ettiniz mi?
İSMİN HALLERİ.
Toplama Yapalım Hikmet Sırma 1-A sınıfı.
RASYONEL SAYILARLA TOPLAMA ve ÇIKARMA İŞLEMLERİ
SAYILAR NUMBERS. SAYILAR 77 55 66 99 11 33 88.
DÖRTGENSEL BÖLGELERİN
ÖZEL MÜZEYYEN ÇELEBİOĞLU İLK OKULU.
1/20 ÇARPMA İŞLEMİ A B C D x 5 işleminin sonucu kaçtır?
1.HAFTA 26 Ağustos 2009 ÇARŞAMBA 2.HAFTA 01 EYLÜL 2009 SALI 3.HAFTA 09 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 4.HAFTA 15 EYLÜL 2009 SALI 5.HAFTA 23 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 6.HAFTA.
1.HAFTA 26 Ağustos 2009 ÇARŞAMBA 2.HAFTA 01 EYLÜL 2009 SALI 3.HAFTA 09 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 4.HAFTA 15 EYLÜL 2009 SALI 5.HAFTA 23 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 6.HAFTA.
CEBİRSEL İFADELERİ ÇARPANLARINA AYIRMA
Yard. Doç. Dr. Mustafa Akkol
ÖĞR. GRV. Ş.ENGIN ŞAHİN BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİSİ.
Diferansiyel Denklemler
Sunum transkripti:

TOPLUMSAL DUYARLILIK PROJESİ KADAVRA GRUBU

KADAVRANIN TIP EĞİTİMİNDE ÖNEMİ

Proje Amaci Kadavranın tıp eğitimindeki önemi anlatmak, toplumu kadavra bulmanın zorluğu ve bağışı hakkında bilgilendirmek

Kadavra Nedir? Ceset; diseksiyon için kullanılan cansız insan vücudu. Daha çok, hekimlik öğretiminde kullanılmak için hazırlanmış ceset manasındadır.

Kadavra Nasil Saklanir? 2 lt su + 2 lt formol + 2 lt alkol

KADAVRANİN TARİHSEL GELİŞİMİ Galen 16. yüzyıl Andreas Vesalius 17. yüzyıl Emir Çelebi- Enmuzec el-Tıb

Kadavra Tip Eğitimine Nasil Katki Sağlar?

Batı ülkelerinde kadavra bağışı 19. yüzyılda resmiyet kazanırken , Ülkemizde 1980 yılından itibaren başlamıştır.

Toplumun gittikçe bilinçlendiği doku, organ ve kadavra bağış oranlarından anlaşılmaktadır.

Prof. Dr. Ahmet Kağan Karabulut: ”Kadavra kullanımı klasik tıp eğitiminin vazgeçilmezi olmasının yanı sıra, özellikle kadın doğum, ortopedi, üroloji, kulak-burun-boğaz, anestezi, plastik ve genel cerrahi gibi bölümlerin asistan eğitiminde de kullanılmaktadır. Yeni operasyon tekniklerinin denenmesinde ve klinik anatomi çalışmalarındaki önemi de çok büyüktür”

”Gelişmiş ülkelerde binlerce kişi bedenini, eğitim ve bilimsel amaçlı değerlendirilmek üzere tıp fakültelerine bağışlamaktadır. Ülkemizde ise kadavra bağışı yok denecek kadar az. Hızla yeni tıp fakültelerinin açıldığı ülkemizde kadavra sıkıntısı gittikçe artmakta ve tıp eğitimini aksatacak seviyeye yaklaşmakta. 70 milyonluk Türkiye’de yılda sadece bir kaç adet kadavra bağışlanmakta. Kadavra bağışının azlığı ve ithali konusunda yasal engeller bulunması, sorunun çözümünü engelleyen en önemli etkenlerdir. Ülkemizde genellikle kimsesiz cesetlerden kadavra olarak yararlanılmaktadır.”

İstatistikler Türkiye’de her yıl 0-10 arası kadavra bağışı yapıldığı düşünülmektedir. Dünya ortalamasında her 4-6 öğrenciye 1 kadavra düşmektedir. Japonya’da her 2 öğrenciye yıl içinde 1 kadavra düşmektedir. İran ve Suudi Arabistan Türkiye’deki kadavraların 3 katına sahiptir.

Avrupa genelinde ise her 10 öğrenciye 1 kadavra düşmektedir.

Türk Tabipleri Birliği Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitimi Raporu (2002’ye göre)

Biz Neler Yaptik? Adli Tıp Kurumu’na gittik:

Cerrahpaşa Tıp Fakültesi’ne gittik:

VEFA ZAMANI Kadavra defin öncesi tören düzenledik: Fakültemizde 6 senedir bulunan kadavranın defin işlemi yapılacaktır. Bu işlemden önce yapılacak olan KADAVRA Grubu ’nun düzenlediği törene katılmanızı bekleriz Tarih:17 Ocak salI Saat:13.30 YER: Anatomi lab.

Todup Grubumuz: Barış Çelenk Muhammet Serdar Sefil Yasemin Selalmaz Emine Doğan Gözde Öksüzler Melek Akpınarlı Kübra Bağdatlıoğlu Onur Şen Hasan Hacıkamiloğlu Yasin Vural Ahmet Yıldız

Kaynakça www.wikipedia.org www.anatomidernegi.com www.saglik.gov.tr http://tipetigi.turkiyeklinikleri.com http://fotogaleri.haberler.com

Bizi Dinlediğiniz İçin Teşekkür Ederiz!