GELİŞİM DÖNEMLERİ w bağımlılıktan.......................................özerkliğe ve bağımsızlığa w bencil davranıştan...............................işbirliği.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
GELİŞİM DÖNEMLERİ.
Advertisements

NESLİHAN AKÇER PSİKOLOG STRESS & BAŞETME YÖNTEMLERİ
SINIF ORTAMININ FİZİKSEL ÖZELLİKLERİ Fiziksel ortamın önemi nedir?
TELEVİZYON VE BİLGİSAYAR
PAZARLAMA YÖNETİMİ: ÜNİTE 3
ANA BABA VE ERGENLİK.
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
ÇOCUK EĞİTİMİNİN ANAHTARI: ÖZGÜVEN
ÇOCUKLARDA PSİKOSOSYAL GELİŞME
FARKI BİRLİKTE YAŞAYALIM
ÇOCUK İHMALİ.
Gelişime Giriş.
UYUMSUZ ÇOCUKLARIN TANINMASI VE TEŞHİSİ
Uzm.Psk.Dan.Sinem TARHAN
ERGENLİK DÖNEMİNDE ARKADAŞ ETKİSİ
0-6 YAŞ GELİŞİM DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ
HOŞGELDİNİZ.
Tutum Kişinin herhangi bir olaya ve kişiye karşı olan tutumu onun kişiliği doğrultusunda gerçekleşir. Genellikle ev dışındaki ortamlarda yaşıtları tarafından.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN İLKELERİ
GELİŞİMSEL YAŞAM KRİZLERİNE MÜDAHALE SÜRECİ
ANNE BABA TUTUMLARI Karatay Rehberlik ve Araştırma Merkezi.
Hazırlayanlar Psk.Dan Nazan MUTLU Uzm.Psk.Dan Sinem TARHAN
OKUL BAŞARISIZLIĞI.
Okul Öncesi Eğitimden İlköğretime Geçiş.
KİŞİLİK İSMAİL YILMAZ.
ERGENLİK DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ VE SORUNLARI
ANNELER İÇİN EVDE DİSİPLİNİ SAĞLAMA YOLLARI
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ VE OKULA UYUM
ÇOCUKLARDA TİKLER İLKNUR NURKAN PSİKOLOJİK DANIŞMAN VE REHBER ÖĞRETMEN
7-19 YAŞ AİLE EĞİTİMİ PROGRAMI
ERGENLİK DÖNEMİNDE RİSKLER ve SORUNLAR
Öğr. Gör. Songül DURAN Hemşirelik ve Bakım Hizmetleri Bölüm Başkanı
BİLİŞSEL (KOGNİTİF) GELİŞİM
Otizmin nedenleri, belirtileri ve tanılama
KİŞİLİK,SOSYAL, DUYGUSAL VE AHLAKSAL DEĞİŞİM
BÖLÜM 10 ERKEN ÇOCUKLUKTA DUYGUSAL ve SOSYAL GELİŞİM.
DAVRANIŞ BOZUKLUKLARI
DİĞER TUTUMLAR.
BÖLÜM 7 AHLAKİ GELİŞİM, DEĞERLER ve DİN. BÖLÜM 7 AHLAKİ GELİŞİM, DEĞERLER ve DİN.
GÖKKUŞAĞI ÖZEL EĞİTİM UYGULAMA MERKEZİ (I. ve II. KADEME)
Öğrenciyi Tanıma Yrd. Doç. Dr. İhsan Sarı.
AİLE TUTUMLARI ve ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
ERGENLİK DÖNEMİ YAŞ BİLİŞSEL GELİŞİM * * Soyut işlemler dönemidir. * Tartışmaları sever, düşüncelerini ifade etmek isterler. * Mantık üzerinde.
BİLİŞSEL GELİŞİM: İYİ SEYİRLER .
Öğr.Gör. Dr. Songül DOĞANAY
YAŞLILIKTA DEPRESYON ANTALYA HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ
Oyun ve Din Öğretimi Dr. H. Kader ZENGİN.
Aile Katılımı Nedir? Çocuğun gelişimi hakkında anne babaları bilgilendirme. Anne babalara duygusal destek sağlama. Çocuklarına öğretmenlik ve rehberlik.
Yrd. Doç. Dr. Tülay KUZLU AYYILDIZ
ANA BABA VE ERGENLİK.
GELİŞİMSEL YAŞAM KRİZLERİNE MÜDAHALE SÜRECİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
Fiziksel hastalıklara ruhsal tepkiler
HASTA ÇOCUKLARDA KARŞILAŞILAN SORUNLAR
ERGENLİK DÖNEMİ ANNE-BABA SORUMLULUKLARI
OYUN Halime Helin YILMAZ Hazal Ekşi.
II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR. Kazanımlar Bu üniteyi tamamladığınızda aşağıdaki hedeflere ulaşmanız beklenmektedir: Gelişimle ilişkili olan.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
OKUL DÖNEMİNDE GELİŞİM 6-11 YAŞ
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
AİLEDE İLETİŞİM.
GELİŞİM DÖNEMLERİ İÇİNDE RUH SAĞLIĞI İLKELERİ
BİLİŞSEL GELİŞİM KURAMI
Sağlık Bilimleri Fakültesi
DUYGUSAL İLETİŞİM EKSİKLİĞİ VE ANNEDEN UZAKLAŞMA HAZIRLAYAN
ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİ (3-6)
Sunum transkripti:

GELİŞİM DÖNEMLERİ w bağımlılıktan özerkliğe ve bağımsızlığa w bencil davranıştan işbirliği ve paylaşıma w haz ilkesinden gerçeklik ilkesine w tutarsız davranıştan tutarlı davranışa w somut düşünceden soyut düşünceye w birincil süreç düşünceden mantıklı düşünceye w etkili,düzenleyici egodan olgunlaşmış süperegoya doğru ilerler.

BİLİŞSEL GELİŞİM EVRELERİ w Sensöromotor evre çevre etkisiyle öğrenme, özkimlik duygusu, w ( 0 2 yaş ) araştırma ve daha sonra basit araç kullanma, w motor ve duygusal izlenimlerle kalıcı nesne yerleşimi, w öğrenme gelişir. benmerkezcilik, w Uygulama öncesi dil kullanımı,oyun,taklit, sembollerle oynama, w ( 2 7 yaş ) sembolleri kullanma, başkalarını dikkate alma, w sistemik düşünce yok. dil ve çizim kullanma, w Somut uygulamalar sınırlı mantıksal düşünme koruyuculuk, w ( 7 11 yaş ) somut gereçler istenir. tersine çevrilebilirlik, w eski ilişkilerden yenileri w çıkartma,serileştirme, w sınıflandırma, w Biçimsel uygulamalar mantıksal düşünce,formülleştirme, soyut düşünce  ( 12 yaş üstü ) varsayımları sınama kendi fikrini irdeleme

Çocuk gelişiminde ailelerin bilmesi gereken temel ilkeler w Ruhsal gelişim için sevgi ve ilgi gereklidir.Ancak sevgi ile disiplin dengelenmelidir. w Çocuğa disiplin verilmesinde yetişkin sakin ancak kesin,kararlı ve makul bir tutum sergilemelidir. w Sergilenen tutum devamlılık göstermeli,değişken olmamalıdır. w Çocuğun konuşma ve nasihatten çok erişkin davranışını kendisine örnek aldığı unutulmamalıdır.

Yeme problemi: Kilo almama veya kaybetme durumunda önemlidir.Yiyeceği reddetmede;ailede aşırı ilgi,ısrarlı tutum,aile içi bireylerin farklı tutum ve davranışları etkilidir. Obesite: Ailelerin aşırı koruması,çocuğun otonomisini engellemek,çocuğun kendini aç hissetmesine fırsat vermeme ve böylece kendi yiyeceğine karar verme yeteneğini kaybetmesi söz konusudur. Huzursuz olduklarında daha çok yerler.Toplumsal eleştirilere duyarlı ve endişeli olup kendini aşağılama duygusu belirgindir. Pika: İlgisiz,sevgisiz bırakılmış,terkedilmiş,otistik veya mental retarde çocuklarda daha çok gözlenir.

SÜTÇOCUĞU VE OYUN ÇOCUĞUNDA UYKU SORUNLARI w Çocuklarda en sık rastlanılan davranış sorunları arasındadır. w İyi uyku hijyeni sağlamak bazı uyku bozukluklarını önler,bazı sorunları çözmekte ise tek girişim olabilir. w Fiziksel,gelişimsel,davranışsal ve çevresel faktörler,uyku reddi ve gece uyanma gibi sık rastlanılan sorunlara katkıda bulunur. w Uyku bozukluklarının giderilmesinde en önemli basamak,ebeveynlerin anlayış ve tavrını değiştirmektir. w Gece korkusu ve kabuslara karşı girişimde ilk basamak hangisinin gerçekleştiğini bilmektir.

Dizsomnia: Uykunun miktar ve zamanlamasındaki bozukluktur. Narkolepsi ve uyku apneleri gibiintrensek uyku bozuklukları,gece sık uyanma,uyku faz bozuklukları,çocuk ve ebeveynin uyku zamanının senkronize olmaması Parasomnia: Uyku sırasındaki anormal davranışlardır.Gece korkuları,kabus görme,uyurgezerlik,uykuda konuşma

İYİ UYKU HİJYENİ w Çevre: karanlık,sakinlik,uygun serinlik w Şema: düzenli kalkış zamanı,belirli uyku miktarı,düzenli yatma zamanı w Aktiviteler: korkutucu film ve öykü olmaması,yatmadan bir saat önce aşırı fizik aktivitenin kesilmesi,belirli yatma zamanı rutini olması,belirli sakinleşme metodlarının olması,çocuğun yatağa uyanıkken konulması

UYKUYU BOZMA POTANSİYELİ OLAN FAKTÖRLER w Fiziksel faktörler: fiziksel hastalık,gebelik veya doğum komplikasyonları,diğer fiziksel faktörler w Gelişimsel faktörler: ayrılık anksiyetesi w Davranışsal faktörler:düzensiz,duyarlı ve uyumsuz bir huyun olması,anneye aşırı bağımlılık w Çevresel faktörler: gece boyunca beslemek,ebeveyn olmadan uykuya dalamama,ebeveynin aşırı düşkün olması,psikolojik sıkıntılar

GECE KORKUSU KABUS GÖRME w Zaman: erken,gn.le ilk 4 saatte, w Uyanma durumu:dezoriyente,konfüz e, w Ebeveyne tepki: varlığının farkında değil, w Olayı hatırlama: tamamen uyanmadıkça yok, w Yeniden uyuma: tamamen uyanmadıkça gn.le hızlı, w Uyku evresi: derin nonREM uykusundan kısmenuyanmada, w geç, w korkmuş,üzgün, w rahat, w rüyayı canlı hatırlar, w gecikir, w REM uykusunda,

GELİŞİM DÖNEMLERİ w bağımlılıktan özerkliğe ve bağımsızlığa w bencil davranıştan işbirliği ve paylaşıma w haz ilkesinden gerçeklik ilkesine w tutarsız davranıştan tutarlı davranışa w somut düşünceden soyut düşünceye w birincil süreç düşünceden mantıklı düşünceye w etkili,düzenleyici egodan olgunlaşmış süperegoya doğru ilerler.

Gelişme:Organizmada iç ve dış etkenler sonucu birbirine bağlı ve düzenli bir biçimde ortaya çıkan ilerleyici bir dizi değişikliklerdir. Yeni beliren yetenek ve davranış biçimleriyle gerçekleşir. Bireye özgüdür,önceden kestirilebilen bir sıra izler. Amaç bireyin olgunluğa erişebilmesidir.

Gelişme dönemlerinin bilinmesinin yararları w Gelişim önceden kestirilebilir. w Gelişim dönemlerinde beliren yetenekler tanınarak eğitim ona göre ayarlanır. w Döneme uyan normal veya normal dışı davranışlar seçilebilir. Buna göre düzeltici ve onarıcı yollara başvurulur. w Kişinin kendi özellikleri ile çevresel etkenlerin bileşkesi olarak ortaya çıkan kişiliğin oluşumu incelenebilir. Böylece olumlu veya olumsuz davranışların kökeni açıklanabilir.