Www.turkceciler.com Türkçe Eğitimi Kaynak Sitesi.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
FİİLLER.
Advertisements

FİİLLERDE ZAMAN
BEYŞEHİR ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ
A) Zilin çalmasıyla yarışma başladı.
GEÇİŞLİ - GEÇİŞSİZ FİİL
TÜRKÇE DERSİ FİİLDE YAPI

Sevgi Koleji Türkçe Dersi Ödevi 7/B Sınıfı Kübra MENEKŞE.
ÖZEL MÜZEYYEN ÇELEBİOĞLU İLKÖĞRETİM OKULU.
FİİL SOYLU KELİMELER: FİİLLER (EYLEMLER)
1/20 Cümle Bilgisi A B C D İşine her sabah erkenden giderdi. Çocuklar akşama kadar bizde kalırdı. Bahçeye gözü gibi bakardı. Evinin her köşesi tertemizdi.
YAPILARINA GÖRE FİİLER:
YAZIM KURALLARI.
DERSİMİZ TÜRKÇE İbrahim AKÇA.
1- Nesnelerine göre fiiller 2- Öznelerine göre fiiller
ERCİYES ÜNİVERSİTESİ TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ 2 AYŞE DARICI
SÖZCÜK YAPISI HAZIRLAYAN; ONUR BUĞTEKİN 5/A 232.
Eylemlerin Yapısı.
KISALTMA GRUPLARI.
9. EYLEMLERİN YAPISI.
BİRLEŞİK FİİL GRUBU.
YAPILARINA GÖRE FİİLLER TÜRKÇE ÖĞRETMENİ&EĞİTİM KOÇU
ÜÇ İHTİYAR MİSAFİR ÖYKÜSÜ
Soru 1 I. İlkokul öğretmenimiz oldukça yaşlanmış. II. Behçet Necatigil’in şiirlerini okuyorum. III. Yaz tatilin de boyun nasıl da uzamış? IV. Hastalıktan.
yapIlarIna göre fİİller
YAPILARINA GÖRE FİİLLER
Aşağıdaki birleşik sözcüklerden hangisinin yapılışı diğerlerinden farklıdır? Sivrisinek Ayakkabı Karagöz Uludağ.
EK FİİL,BİRLEŞİK ZAMANLI FİİLER FİİLER VE FİİLİMSİLER
TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ(İ.Ö) 2.SINIF
اَعُوذُ بِاللهِ مِنَ الشَّيْطَانِ الرَّجِيمِ
EK - FİİL.
1/20 Yapısına Göre Fiiller A B C D “ Annesi sonunda bebeği uyutabildi.” cümlesindeki fiilin çeşidi aşağıdakilerden hangisidir? Tezlik Yaklaşma Sürerlik.
SİHİRLİ KELİMELER.
SÖZCÜK YAPISI ...
yapIlarIna göre fİİller
Mustafa AKBAŞ Malatya-2014
Erken Çocukluk Dönemi Öğretmen!n!n Özell!kler!.
CÜMLENİN ÖGELERİ Cümle; bir düşünceyi, bir duyguyu, bir olayı, bir isteği, bir yargıyı tam olarak anlatan sözcük veya söz grubuna denir. Cümleyi oluşturan.
DİLEKLER.
Bir varmış bir yokmuş.Kaf dağının ardında bir köy varmış.Bu köyde Nasreddin Hoca ‘da varmış.Nasreddin Hoca bir gün pazardan koyun almaya karar vermiş.Hanımı.
MEHMET TEKİNALP ANADOLU LİSESİ 11/E SINIFI
Fiiller (Eylemler).
Nasrettin Hoca henüz çocukmuş. Annesi bir gün onu yanına çağırmış:
FİİL SOYLU KELİMELER: FİİLLER (EYLEMLER)
DİL VE ANLATIM SELAMİ İPEK
FİİLLER.
A-Basit sözcük B-Türemiş sözcük C-Bileşik sözcük
VURGU VE TONLAMA VURGU Konuşma sırasında sözcüğün bir hecesinin ya da cümlenin bir sözcüğünün diğerlerine göre daha belirgin ,daha baskılı söylenmesine.
YAPILARINA GÖRE FİİLLER TÜRKÇE / ZARFLAR (BELİRTEÇLER) Eren TAŞKAYA
CÜMLENİN ÖĞELERİ 1. YÜKLEM Türkçe bir cümlede, yüklem mutlaka olmalıdır. Yüklemi olmayan bir cümle olmaz. Yüklem, tümcede iş, oluş, hareket, davranış,
ANLAMINA GÖRE CÜMLELER
TÜRKÇE GENEL TEKRAR -4 EKLER VE SÖZCÜK YAPISI FEM DERSHANELERİ.
SÖZCÜKTE YAPI.
FİİLDE YAPI GURBET DUYMUŞ.
FİİLLERDE KİP.
 Adların yerini çeşitli yönlerden tutan sözcüklerdir. İzmir’de doğdum; ama yıllardır oraya gitmedim. Bu cümlede, “İzmir” adını tekrar etmemek için, bu.
TÜRKÇE ANLATI SLAYTI EV İ N KAYAHAN. CÜMLE, BIR DÜŞÜNCEYI, BIR DILE Ğ I, BIR HABERI YA DA DUYGUYU TAM OLARAK ANLATAN, BIR VEYA BIRDEN ÇOK SÖZCÜKTEN.
YAPI BAKIMINDAN FİİLLER
Ergun DÖNMEZ İRFANİYE İLKÖĞRETİM OKULU. BASİT SÖZCÜKLERTÜREMİŞ SÖZCÜKLERBİRLEŞİK SÖZCÜKLER İRFANİYE İLKÖĞRETİM OKULU.
Basit Türemiş Birleşik
Hazırlayan Zahide KURT 9/A -23
ERCİYES ÜNİVERSİTESİ TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ-2 ŞADİYE DİLSİZ Sunuindir.blogspot.com.
KISALTMA GRUPLARI.
Neden kitap okuyoruz.
1) «Ahmet ile beraber İzmir’deydik.»
HATIRLAYALIM.
EYLEMDE YAPI.
BEYŞEHİR ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ
Türkçe Eğitimi Kaynak Sitesi.
BİRLEŞİK FİİLLER CİHANGİR çağlar
Sunum transkripti:

www.turkceciler.com Türkçe Eğitimi Kaynak Sitesi

ÖRNEKLER “Bayramda hoca, cemaate namaz kıldırdı.” (yardımcı fiille oluşmuş) “Çocuk, arabanın ardından bakakaldı.” (kurallı b.f.-sürerlik) “Güzel gönüllü çocuklarım,öğretmenlerinin doğum gününe beni de davet ettiler.”

ÖRNEKLER “Bayramda hoca, cemaate namaz kıldırdı.” (yardımcı fiille oluşmuş) “Çocuk, arabanın ardından bakakaldı.” (kurallı b.f.-sürerlik) “Güzel gönüllü çocuklarım,öğretmenlerinin doğum gününe beni de davet ettiler.”

Her akşam bir saat kitap okuyabilirsin.” (kurallı b.f.-yeterlik) Kadıncağız bayılayazdı.” (kurallı b.f.-yaklaşma) Bazıları da burnundan kıl aldırmıyor.” (deyimleşmiş) Yaptıklarını duyunca kahroldum.” (yardımcı fiille oluşmuş)

Her akşam bir saat kitap okuyabilirsin.” (kurallı b.f.-yeterlik) Kadıncağız bayılayazdı.” (kurallı b.f.-yaklaşma) Bazıları da burnundan kıl aldırmıyor.” (deyimleşmiş) Yaptıklarını duyunca kahroldum.” (yardımcı fiille oluşmuş)

“O bu davranışlarıyla hepimizin gözünden düştü. (deyimleşmiş) “Bir an senin bunlara göz yumacağını zannettim.” (yardımcı fiille oluşmuş) “Haberi alınca koşuverdi.” (kurallı b.f-tezlik)

“O bu davranışlarıyla hepimizin gözünden düştü. (deyimleşmiş) “Bir an senin bunlara göz yumacağını zannettim.” (yardımcı fiille oluşmuş) “Haberi alınca koşuverdi.” (kurallı b.f-tezlik)

“Yaptıklarını lütfen başıma kakma.” (deyimleşmiş) “Onu bu konuda yetkili kıldık.” (yardımcı fiille oluşmuş)

“Yaptıklarını lütfen başıma kakma.” (deyimleşmiş) “Onu bu konuda yetkili kıldık.” (yardımcı fiille oluşmuş)