DUYMAK MI, DİNLEMEK Mİ?.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DEĞERLİ KATILIMCILAR HEPİNİZ HOŞ GELDİNİZ!
Advertisements

PSİKOSOSYAL KORUMA VE ÖNLEME ÇALIŞMALARI
ÖĞRENCİ VE YAŞAM KOÇLUĞU PROGRAMI
İLETİŞİM NEDİR? İletişim,nesnel kriterlere dayalı aktaranın ve algılayanın,algısından bağımsız olan bilginin ve kişilerin özelliklerinin ifadesi olan duygu.
ANNE-BABA ÇOCUK İLİŞKİLERİ.
DUYGUSAL ZEKAYI NASIL GELİŞTİRELİM?

DİNLEME KONUŞMA VE ELEŞTRİ ADABI
HASTA VE YAKINLARI İLE İLETİŞİM
Antalya Rehberlik ve Araştırma Merkezi
Antalya Rehberlik ve Araştırma Merkezi
İLETİŞİM & HASTA MEMNUNİYETİ
İletişim Kaynak Mesaj Kanal Alıcı Kim Ne Söyledi Hangi Yolla Kime
İLETİŞİM ENGELLERİ.
ETKİLİ İLETİŞİM.
DEĞERLİ KATILIMCILAR HEPİNİZ HOŞ GELDİNİZ!
Rehberlik ve Araştırma Merkezi
ANNE BABA SEMİNERLERİ MART 2005
İLETİŞİM   İletişim, dil kullanarak ya da kullanmaksızın insanlar arasındaki duygu, düşünce ve yaşantıların ifade edilme yöntemidir.
Ailelere Ergen Gelişimi Hakkında Dipnotlar
İLETİŞİM Kendimizi anlatma ve karşımızdakini anlama çabası ile sözlü ya da sözsüz olarak kurulan ilişki biçimidir.
ZONGULDAK PSİKOEĞİTİM İL EKİBİ SUNAR
Hazırlayan Psk.Dan.Nazan MUTLU
İLETİŞİM VE BEDEN DİLİ MERVE AYDIN
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
ETKİLİ İLETİŞİM ve EMPATİ Hazırlayan: Psk. Sezgi Gümüş
İLETİŞİM BECERİLERİ ANNE BABA SEMİNERİ
İletişim ve Empati.
DIŞIMDA BİR ŞEYLERİN DEĞİŞMEYECEĞİNİ
HOŞ GELDİNİZ....
-İLETİŞİM- SUNUSU.
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük İLETİŞİM VE İNSANİ İLİŞKİLER
Aile İçi İletişim.
ÇOCUKLA İLETİŞİM KURMAK
ETKİLİ İLETİŞİM.
ANİ YAŞANAN VE YAŞAMI TEHDİT EDEN OLAYLAR
İLETİŞİM BECERİLERİ.
ÇOCUKLARLA İLETİŞİM ÖZEL İDARE ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ.
İlköğretim Grubu ÖĞRETMEN EĞİTİM SEMİNERİ
İLETİŞİM BECERİLERİ SEMİNERİ
AMACIMIZ… Bu Çalışmamızın Amacı; “Meğer ben yanlış anlamışım”,
ETKİLİ ÖĞRETMENLİK VE SINIF YÖNETİMİ
ERGEN ÇOCUĞUNUZLA ETKİLİ İLETİŞİM BECERİLERİ-II
MİDYAT ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
M.E.B./UNICEF PSİKOSOSYAL OKUL PROJESİ TRAVMA SONRASI NORMAL TEPKİLER M.E.B./UNICEF PSİKOSOSYAL OKUL PROJESİ PSİKOEĞİTİM UYGULAMA EL KİTABINDAN DERLENMİŞTİR.
ROTARY BÖLGE VAKFI İŞİTME ENGELLİLER İLK VE ORTA OKULU Toplantı Tarihi:01/12/2010 Toplantı Konusu: İşitme Engelli Öğrencilerle Etkili İletişim Kurabilme.
İLETİŞİM VE EMPATİ.
DİNLEME.
PS İ KOSOSYAL OKUL PROJES İ Ö Ğ RETMEN E Ğİ T İ M İ.
DİNLEME BECERİLERİ YAPILANDIRILMIŞ GRUP PROGRAMI
Pozitif psikoloji İletişim becerileri.
ETKİN DİNLEME BEN DİLİ VE SEN DİLİ
İLETİŞİM Yaşamı Zenginleştiren Ya da Fakirleştiren Sihirli Olay Kişiler Arası İletişim.
En uzak mesafe ne Afrika’dır
KİŞİLERARASI İLETİŞİM
İletişim Katılanların bilgi/semboller üreterek birbirlerine ilettikleri ve bu iletileri anlayıp yorumladıkları süreçtir. Bilgi üretme, aktarma ve anlamlandırma.
Dr. Tuncay Ergene Eğitim Fakültesi Hacettepe Üniversitesi
İLETİŞİM.
İLETİŞİM VE İNSAN İLİŞKİLERİ TEST
İLETİŞİM NEDİR?. İLETİŞİM NEDİR? İLETİŞİM: Duygu,düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır. Bu sürecin amacı.
UZMANLAR YUVA AİLE EĞİTİMİ 2 ÇOCUKLA İLETİŞİM 1.
Diksiyon ve Güzel Konuşma 1. Hafta
Hazırlayan Psk.Dan.Nazan MUTLU
Gökçe Erinç Büyükşengür
ETKİLİ ÖĞRETMENLİK VE SINIF YÖNETİMİ
İLETİŞİMİN TEMEL BECERİLERİ
İLETİŞİM NEDİR??.
Sunum transkripti:

DUYMAK MI, DİNLEMEK Mİ?

ÇOCUĞUNA GERÇEK SERVET BIRAKMAK İSTEYEN ANNE BABA , ONA İYİ DİNLEMEYİ ÖĞRETİR. Publilus SYRUS

İletişim sadece konuşma değildir. İletişim, aynı zamanda; *Ne söyleyeceğimizi bilmek. *Ne zaman söylemenin uygun olacağına, *Nerede söylemenin doğru olduğuna karar vermek, *En iyi nasıl söyleneceği hususunda fikir yürütmek, *Olayları basite indirgeyerek sunabilmek, *Karşınızdaki kişiyle göz kontağı kurarak konuşabilmek, *Karşınızdaki kişinin mesajı anlayıp anlamadığını kontrol edebilmektir.

SENİ DUYUYORUM DEVAM ET! Yarı dinleme yerine... ALİ BANA YUMRUK ATTI BABA BENİ DUYUYOR MUSUN! SENİ DUYUYORUM DEVAM ET! VE BEN DE ONA VURDUM. O DA BANA BİRKEZ DAHA VURDU. DİNLİYOR MUSUN BABA!...

*İletişime, kendini vererek değil de, sadece KELİMESİ KELİMESİNE DİNLİYORUM. HAYIR DİNLEMİYORSUN!. AYNI ANDA HEM MAÇI İZLEYİP HEM DE SENİ DİNLEYEBİLİRİM. BOŞVER *İletişime, kendini vererek değil de, sadece dudaklarıyla katılan biriyle iletişim kurmaya çalışmak cesaret kırıcı olabilir.

Tüm dikkatinizi vererek dinleyin. ALİ BANA YUMRUK ATTI VE..BABA BENİ DUYUYOR MUSUN? VE BEN DE ONA VURDUM. O DA BANA SERT VURDU. O ÇOK KÖTÜ BİR ÇOCUK.

duygularının anlaşıldığını hissettiren, sıcak bir sessizlik ortamıdır. BİLİYOR MUSUN, BUNDAN SONRA HASAN’LA OYNAYACAĞIM. O KİMSEYE YUMRUK ATMIYOR. Dertlerinizi sizi gerçekten dinleyen birine anlatmak çok daha kolaydır. Bazen ebeveynin birşey söylemesine bile gerek yoktur. Çoğu kez bir çocuğun ihtiyacı olan tek şey, ona duygularının anlaşıldığını hissettiren, sıcak bir sessizlik ortamıdır.

ÇOCUKLAR NEDEN KONUŞMAK İSTEMEZ?

Kendileri ve özel yaşamları hakkında konuşmaya alışkın olmayabilirler. Duygularını tanımakta zorlanıyor olabilirler. Yetişkinlerden korkuyor yada güvenmiyor olabilirler. Yetişkinlerin kendilerini anlamayacaklarını düşünüyor olabilirler. Yetişkinleri üzmek yada endişelendirmek istemiyor olabilirler.

İLETİŞİMİN TEMEL KURALLARI(1) Konuşulanları yarıda kesmeyin Çok Fazla Konuşmayın Yargılamayın ve eleştirmeyin Anlatılanlara gülmeyin; İnsanları utandırmayın Kişiler hakkında yorum yapmayın Saldırgan tavırlar takınmayın Dinlerken başka şeyler yapmayın Duygularınızı gizlemeye çalışmayın Birisi ağlamaya başladığında tedirgin olmayın Kişileri karar vermeye, yorum yapmaya zorlamayın Zıtlaşmayın ve tartışmayın Savunmaya geçmeyin; sadece dinleyin

İLETİŞİMİN TEMEL KURALLARI(2) Yeri ve zamanı uygun olduğunda şaka yapın ve gülümseyin Daha iyi anlamak için sorular sorun Yumuşak bir sesle ve acele etmeden konuşun Göz teması kurun Gerçekçi ve belirli Önerilerde bulunun. Çocukla yüz yüze konuşun, Gerekirse yere yanına oturun Geri bildirim verin Açık uçlu sorular sorun Dikkatli bir şekilde dinleyin ve dinlediğinizi davranışlarınızla belli edin. Empatik,sabırlı ve kabul edici olun Basit ve anlaşılır bir dil kullanın Etkileşime önem verin, uygun olduğunda kişiye dokunun ve sarılın

İLETİŞİM ENGELLERİ İletişimde hemen dinlemek anlamaya çalışma yerine hemen yargılamak Tek bir olaydan giderek kişiyi tanıdığımızı düşünmek Beklentilerimizin söylenileni yorumlamakta etkili olması Kendimizi ifade etmekten kaçınmak, onun yerine anlaşılmayı beklemek Konuştuğumuzda da herkesin bizim düşünce ve duygularımızı hemen anlayıp onaylaması ve paylaşması gerektiğine inanmak Kendi kişisel algımızı gerçekmiş gibi düşünmek

NEDEN DİNLEMEYİZ? Eğer karşımızdakinin ne söyleyeceğini biliyorsak ( Bildiğimizi zannedersek) dinlemeyiz. Hoşumuza gitmeyen bir şeyi duymak istemeyiz. Hoşlanmadığımız bir insanın söylediklerini dinlemekte zorlanırız. Karşımızdaki daha sözüne başlar başlamaz cevap hazırlamaya başladığımız için ne dediğini duyamayız.

NASIL DAHA İYİ DİNLERİZ? Konuşurken dinleyemezsiniz, konuşmayı kesin ve dinlemeye istekli olun. Kendinizi konuşanın yerine koyun.Onun bakış açısını, tutumlarını, değerlerini ve yaşını göz önüne alarak anlamaya çalışın. Onu daha iyi anlamak için sorular sorun. Dikkatinizi konuşulana verip, duygularınızı kontrol etmeye çalışın.

ÇOCUĞU DİNLEMENİN YARARLARI Konuşma yeteneği artar, kendini daha iyi ifade etmesini öğrenir, kelime bilgisi zenginleşir. Bir derdi varsa bunu davranışla göstermek yerine (hırçınlık, ağlamak, içe kapanmak, saldırganlık) sözle ifade ederek rahatlamasını sağlar Anlaşıldığını hisseden çocuk, kendini daha huzurlu ve rahat hisseder. Çocuk ile anne ve baba arasında bir yakınlık doğar, çocuk onlara danışır ve diyalog kurar. Söyledikleri dinlenen çocuk da anne ve babasının sözünü dinlemeye başlar.

DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM. Zeynep ÇOLAK