Televİzyon ve çocuk.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
el ma 1Erdoğan ÖZTÜRK ma ma 2 Em re 3 E ren 4.
Advertisements

Yrd. Doç. Dr. Mustafa Akkol
Prof.Dr.Şaban EREN Yasar Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi
DOĞAL SAYILAR.
T.C. İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ Arapgir Meslek YÜKSEKOKULU
Eğitim Programı Kurulum Aşamaları E. Savaş Başcı ASO 1. ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİ AVRUPA BİLGİSAYAR YERKİNLİĞİ SERTİFİKASI EĞİTİM PROJESİ (OBİYEP)
FAKÜLTE/BÖLÜM/ YÜKSEKOKUL ADI STRATEJİK PLANLAMA SUNUMU Not:Süreçler değişebilir…
KİŞİSEL KAMP MALZEMEN Kamp malzemelerini şu ana başlıklar altında düşünebilirsin. Uyku malzemesi Yemek malzemesi Temizlik malzemesi Zorluklara karşı hazır.
Atlayarak Sayalım Birer sayalım
ÇÖZÜM SÜRECİNE TOPLUMSAL BAKIŞ
BEIER CÜMLE TAMAMLAMA TESTİ
Diferansiyel Denklemler
ÖRNEKLEME DAĞILIŞLARI VE TAHMİNLEYİCİLERİN ÖZELLİKLERİ
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 05 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
BEIER CÜMLE TAMAMLAMA TESTİ
ALIŞVERİŞ ALIŞKANLIKLARI ARAŞTIRMASI ÖZET SONUÇLARI Haziran 2001.
Orta Öğretimden Üniversiteye Gelen Öğrencilerin Temel Bilgisayar Bilgilerinin İl ve Bölge Bazında İncelenmesi: Karadeniz Teknik Üniversitesi Uygulaması.
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
Verimli Ders Çalışma Teknikleri.
Sıvı Ölçüleri Değerlendirme.
HİSTOGRAM OLUŞTURMA VE YORUMLAMA
ETİK ve İTİBAR YÖNETİMİ
Soruya geri dön
Prof. Dr. Leyla Küçükahmet
MÜRŞİT BEKTAŞ 1-A SINIFI
CAN Özel Güvenlik Eğt. Hizmetleri canozelguvenlik.com.tr.
“Dünyada ve Türkiye’de Pamuk Piyasaları ile İlgili Gelişmeler”
1/20 PROBLEMLER A B C D Bir fabrikada kadın ve çocuk toplam 122 işçi çalışmaktadır. Bu fabrikada kadın işçilerin sayısı, çocuk işçilerin sayısının 4 katından.
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
1/25 Dört İşlem Problemleri A B C D Sınıfımızda toplam 49 öğrenci okuyor. Erkek öğrencilerin sayısı, kız öğrencilerin sayısından 3 kişi azdır.
Dördüncü Grup İkinci Harf B sesi sunumu Mürşit BEKTAŞ.
ÖRNEKLEM VE ÖRNEKLEME Dr.A.Tevfik SÜNTER.
USLE R FAKTÖRÜ DR. GÜNAY ERPUL.
YASED BAROMETRE 2006 AĞUSTOS.
HİKMET SIRMA (ARİFİYE/SAKARYA) 1-A SINIFI 1 Mehmet YÜCEDAĞ.
TÜRKİYE KAMU HASTANELERİ KURUMU
1 YASED BAROMETRE 18 MART 2008 İSTANBUL.
 Demet Cengiz, “Bilişim Teknolojilerinin Öğrenciler Tarafından Kullanılmasını Sağlayacak Unsurların Belirlenmesi,” TBD Bilişim Kurultayı, Ankara, Eylül.
İL KOORDİNASYON KURULU I.NCİ DÖNEM TOPLANTISI
İmalat Yöntemleri Teyfik Demir
Matematik 2 Örüntü Alıştırmaları.
Tam sayılarda bölme ve çarpma işlemi
İKİ BASAMAKLI DOĞAL SAYILARIN
PÇAĞEXER / SAYILAR Ali İhsan TARI İnş. Yük. Müh. F5 tuşu slaytları çalıştırmaktadır.
19 Ekim 2006 GfK TürkiyeCustom ResearchGrowth from Knowledge 1 TUHID - İDA İletişim Hizmetleri Algılama Araştırması Eylül 2006.
2/H Sınıfı Bilgi Yarışması
DOĞUM VE SAĞLIK: DOĞUM SAYISI SAĞLIK DURUMUNU ETKİLİYOR MU ? Amaç Annelik kadının varoluşunda ona bahşedilen bir duygudur. Anneliğin birçok getirisi olduğu.
RUHU ŞAD OLSUN.
4 X x X X X
Mukavemet II Strength of Materials II
Yard. Doç. Dr. Mustafa Akkol
1 FİNANSBANK A.Ş Sinan Şahinbaş Finansbank Genel Müdürü
Strateji Geliştirme Başkanlığı 1 DÜNYA EKONOMİSİ REEL SEKTÖR.
Bir bölme işleminde bölen 8,Bölüm 7, kalan 1ise bölünen Kaçtır?
Metin’in yaşı kardeşinin yaşının 3 katı kadardır
ANA BABA TUTUMU ENVANTERİ
1 DEĞİŞMEYİN !!!
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ
Test : 2 Konu: Çarpanlar ve Katlar
1 2 3 GÜVENLİK İÇİN ÖNCELİKLE RİSKİ YOK EDİLMELİDİR. RİSKİ YOK EDEMIYORSANIZ KORUNUN KKD; SİZİ KAZALARDAN KORUMAZ, SADECE KAZANIN ŞİDDETİNİ AZALTIR.
Diferansiyel Denklemler
Bankacılık sektörü 2010 yılının ilk yarısındaki gelişmeler “Temmuz 2010”
Çocuklar,sayılar arasındaki İlişkiyi fark ettiniz mi?
HAYAT BİLGİSİ SORULARI.
ÇOK DEĞİŞKENLİ FONKSİYONLARDA
Proje Konuları.
ECHİNODERMATA Kambriyen – Güncel tümüyle denizel Filum
PÇAĞEXER / SAYILAR Ali İhsan TARI İnş. Yük. Müh. F5 tuşu slaytları çalıştırmaktadır.
ÖĞR. GRV. Ş.ENGIN ŞAHİN BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİSİ.
Diferansiyel Denklemler
Sunum transkripti:

Televİzyon ve çocuk

televİZYON VE ÇOCUK Televizyon 19. Yy sonlarıyla 20.yy ın başlarında elektrik alanındaki ilerlemeler sonucu ortaya çıkmıştır. 1884 yılında Alman bir mucit telsiz yoluyla resim yayınlayan bir diskin geliştirmiş, bu televizyonun doğuşu olmuştur.

TELEVİZYON VE ÇOCUK Televizyonun ve televizyonda yer alan ürünlerin iki toplumsal işlevi vardır. Açık İşlevi Gizli İşlevi

Televizyon psikolojik bağımlılık yapar. TELEVİZYON VE ÇOCUK Televizyon psikolojik bağımlılık yapar.

TELEVİZYON VE ÇOCUK Televizyonda çocukların en çok izlediği programlar çizgi filmlerdir.

çİzgİ FİLMLER NASIL OLUŞTU? Çizgi film, film karakterlerinin bir hareketinin art arda gelen evrelerini çözümleyen resimlerin tek tek filme alınmasıyla gerçekleşir. Çizgi filmin kökeni Gölge Oyununa dayanır. Daha sonra resim resim görüntüleme tekniği bulunarak gelişmiştir ve film halini almıştır.

çİzgİ FİLMLER NASIL OLUŞTU?

TELEVİZYON VE ÇOCUK Çocukların televizyonla ve bilgisayarla tanışmaları maalesef çok erken yaşlara hatta aylara düştü.

TELEVİZYON VE ÇOCUK Aileler çocuklarına eğitici olduğunu düşündüğü için bebek kanalları ya da setleri izlettirmekte fakat bu içerikler eğitici bir kazanım sağlamadığı gibi erken yaşlarda dil ve zeka gelişime ciddi zararlar vermektedir.

Televİzyonun çocuklara zararlarI Bakıcı Kadın Sendromu: Annesi ya da bakıcısı tarafından oyalanması amacıyla televizyonun karşısına oturtulan çocuk, özellikle reklamlar ve kliplerde, hızla akıp giden görüntüleri algılamakta yetersiz kalıyor ve pasif bir izleyici olarak kendisini dış dünyaya kapatıyor.

Televİzyonun çocuklara zararlarI Aşırı Beslenme Sendromu: -Televizyon izlerken çocuklar aşırı miktarda beslenirler ve trans durumuna geçerler. -Son yıllarda çocuklardaki obesitenin %50 artmasından televizyonu sorumlu göstermiştir.

Televİzyonun çocuklara zararlarI Yetersiz Aktivite ve Sosyal Gelişmede Gecikme: -Televizyon izlerken çocuklar konuşup oynayamazlar, diğer çocuklarla ilgilenemezler, kitaplara bakamazlar ve bedenlerini ve zihinlerini çalıştıramazlar. -Uzun süre dikkat gerektiren görevlere kendini veremez , bu da aktif öğrenmeyi engeller.

Televİzyonun çocuklara zararlarI Hayal Gücü ve Yaratıcılıkta Azalma, Tekrarlayan Deneyimlerle Kalıplaştırma: -Televizyon tüm sahneyi gösterir ve hayal gücüne ve yaratıcılığa yer bırakmaz. - Yeni araştırmalar tekrar tekrar yaşanan deneyimlerin çocukluktan itibaren çeşitli kalıpların oluşmasına ve bunların ergenliğe kadar devam etmesine neden olabildiğini göstermektedir.

Televİzyonun çocuklara zararlarI Hayal ile Gerçekliği Ayırt Edememe:

Televİzyonun çocuklara zararlarI Hayal ile Gerçekliği Ayırt Edememe -Çocuklar bir programın gerçek olup olmadığına üç yolla karar verirler: Televizyondaki şeyleri ve kişileri kendi deneyimlerinden tanırlar. Kendi deneyimleri ile çelişmesi halinde programın gerçek olmadığına inanırlar. Programların nasıl yapıldığını anlarlar.

Televİzyonun çocuklara zararlarI Kahramanlara Benzemek İsteme : -Bir çocuk yaklaşık olarak iki yaş civarında taklitlere başlar ve oyunlarında kişiselleştirmelere yer verir. -Sıklıkla, kendisini Süpermen zannedip, çatılardan aşağıya atlayan çocukların haberlerini okuyoruz.

Televİzyonun çocuklara zararlarI Değer Yargılarında Bozulma: -Çizgi filmlerde istediğinizi elde etmek için şiddet kullanın, yalan söyleyin, ne gerekiyorsa yapın ya da sizi popüler yapan şeyler, sahip olduğunuz şeylerdir mesajı veriliyor.

Televİzyonun çocuklara zararlarI Korkunun Artması : -Durum her bir çocuk için farklı olmakla birlikte, bazı görüntüler çocuklar için korku verici olabilir.

Televİzyonun çocuklara zararlarI Saldırganlık Davranışında Artış : -Başka çocuklara ve hayvanlara yönelik şiddet ve aile içi şiddet görüntüleri her yaştan çocuğu rahatsız eder.

Televİzyonun çocuklara zararlarI Saldırganlık Davranışında Artış : -Şiddetin yararlı olduğu mesajını çıkarabilirler.

Televİzyonun çocuklara zararlarI Şiddet görüntülerine sürekli maruz kalmak nelere yol açar? -Çocukların sorunları çözümlemek için saldırgan yöntemlere başvurmaları olasılığını artırır. -Dünyanın “acımasız ve korkutucu” bir yer olarak gösterilmesi çocuklarda kaygı düzeyini artırır. -Çocukların gerçek yaşamdaki şiddete karşı duyarsızlaşmasına neden olur. -Televizyondaki şiddet en fazla günde 3 saatten fazla televizyon izleyen çocukları, küçük çocukları, erkek çocukları, ailesinde şiddete tanık olan çocukları ve güvensiz çocukları etkileyecektir.

Çİzgİ fİlm İzlemeyİ sever mİsİnİz? "Biz çocuk muyuz?" demeyin hemen. Zira bu sektör o kadar ilerledi ki, değil yalnız küçükleri, büyükleri bile kendisine cezp edecek bir güzellik kazandı.

Çİzgİ fİlm İzlemeyİ sever mİsİnİz? Bu sektörün menfî yönleri artık iyice açığa çıktığından, halkımızda kısmen bir bilinç oluştu, diyebiliriz. . Bu konuda RTÜK de çeşitli sembollerle izleyicilere yardımcı oluyor.

YalNIz bİr sanİye !!!

Çİzgİ fİlmler de bu süreçten geçİyor mu?

ÇİZGİ FİLMLER NE KADAR MASUM? Çizgi film sektörü büyüdükçe insanlar çizgi film üreticilerinden çocukları eğiten çizgi film üretmelerini bekledi. Ne var ki, üreticiler bu yolu tercih etmedi ve genelde şiddet, cinsellik içerikli çizgi filmler yaptılar.

ÇİZGİ FİLMLER NE KADAR MASUM? Günümüzde erkeklerin beğenerek izlediği Ben Ten, Bakugan, Spider Man çizgi filmlerinde şiddetten başka ne vardır?

ÇİZGİ FİLMLER NE KADAR MASUM? Disney ilk yıllarından bu yana cinsellik içeren, eşcinselliği teşvik eden görüntülü, sesli mesajları bazen açık bazen de bilinçaltı düzeyinde çizgi filmlerinin içine serpiştirmiştir.

ÇİZGİ FİLMLERDEKİ SUBLİMİNAL MESAJLAR Çocukları ve gençleri hedef alan subliminal mesajlar (bilinçaltı mesaj), cinsellik ve tüketim düşkünü nesiller yetişmesine neden oluyor.

ÇİZGİ FİLMLERDEKİ SUBLİMİNAL MESAJLAR Çocuklar kolay lokma !

ÇİZGİ FİLMLERDEKİ SUBLİMİNAL MESAJLAR İlk kez 1957’de kullanıldı.

ÇİZGİ FİLMLERDEKİ SUBLİMİNAL MESAJLAR İnsanın en savunmasız mekanizmasının bilinçaltına, özellikle bazı çizgi filmlere yerleştirilen cinsel içerikli şekiller ve 'Sex' yazıları ile çocukların bilinçaltı kolaylıkla kontrol ediliyor.

ÇİZGİ FİLMLERDEKİ SUBLİMİNAL MESAJLAR Şimdi bu konudaki örneklere bir göz atalım…

ÇİZGİ FİLMLERDEKİ SUBLİMİNAL MESAJLAR

ÇİZGİ FİLMLERDEKİ SUBLİMİNAL MESAJLAR

ÇİZGİ FİLMLERDEKİ SUBLİMİNAL MESAJLAR

ÇİZGİ FİLMLERDEKİ SUBLİMİNAL MESAJLAR

ÇİZGİ FİLMLERDEKİ SUBLİMİNAL MESAJLAR

ÇİZGİ FİLMLERDEKİ SUBLİMİNAL MESAJLAR

ÇİZGİ FİLMLERDEKİ SUBLİMİNAL MESAJLAR

ÇİZGİ FİLMLERDEKİ SUBLİMİNAL MESAJLAR

ÇİZGİ FİLMLERDEKİ SUBLİMİNAL MESAJLAR

ÇİZGİ FİLMLERDEKİ SUBLİMİNAL MESAJLAR

ÇİZGİ FİLMLERDEKİ SUBLİMİNAL MESAJLAR

ÇİZGİ FİLMLERDEKİ SUBLİMİNAL MESAJLAR

ÇİZGİ FİLMLERDEKİ SUBLİMİNAL MESAJLAR

ÇİZGİ FİLMLERDEKİ SUBLİMİNAL MESAJLAR

ÇİZGİ FİLMLERDEKİ SUBLİMİNAL MESAJLAR

ÇİZGİ FİLMLERDEKİ SUBLİMİNAL MESAJLAR

ÇİZGİ FİLMLERDEKİ SUBLİMİNAL MESAJLAR

ÇİZGİ FİLMLERDEKİ SUBLİMİNAL MESAJLAR

ÇİZGİ FİLMLERDEKİ SUBLİMİNAL MESAJLAR

ÇİZGİ FİLMLERDEKİ SUBLİMİNAL MESAJLAR

ÇİZGİ FİLMLERDEKİ SUBLİMİNAL MESAJLAR

ÇİZGİ FİLMLERDEKİ SUBLİMİNAL MESAJLAR

ÇİZGİ FİLMLERDEKİ SUBLİMİNAL MESAJLAR

ÇİZGİ FİLMLERDEKİ SUBLİMİNAL MESAJLAR

ÇİZGİ FİLMLERDEKİ SUBLİMİNAL MESAJLAR

ÇİZGİ FİLMLERDEKİ SUBLİMİNAL MESAJLAR

ÇİZGİ FİLMLERDEKİ SUBLİMİNAL MESAJLAR

ÇİZGİ FİLMLERDEKİ SUBLİMİNAL MESAJLAR

ÇİZGİ FİLMLERDEKİ SUBLİMİNAL MESAJLAR

ÇİZGİ FİLMLERDEKİ SUBLİMİNAL MESAJLAR

ÇİZGİ FİLMLERDEKİ SUBLİMİNAL MESAJLAR

ÇİZGİ FİLMLERDEKİ SUBLİMİNAL MESAJLAR

ÇİZGİ FİLMLERDEKİ SUBLİMİNAL MESAJLAR ASK ABOUT ILLUMINATI

ÇİZGİ FİLMLERDEKİ SUBLİMİNAL MESAJLAR

ÇİZGİ FİLMLERDEKİ SUBLİMİNAL MESAJLAR

ÇİZGİ FİLMLER HEP Mİ ZARARLI ? Çizgi filmin çocuk gelişiminde tamamen zararlı olduğunu söylemek de imkansızdır. Çünkü iyi örnekler de var. Bazı çizgi filmler çocuklarda sevgi, yardımseverlik , duygularının gelişmesini sağlar. Finlandiya’daki 6 yaşındaki Mike Jahnen nehire düşen arkadaşı Tukka Klaus ‘u , çizgi filmlerde gördüklerini kurtarması nedeniyle madalya alarak ülkesinde ‘’milli kahraman ‘’ ilan edilmiştir. Bu gibi özel durumlar dışında çizgi filmlerin tahmin edildiğinden daha fazla zararları bulunmaktadır.

Pekİ NE YAPABİLİRİZ ? Bu konuda hepimize görev düşüyor. Öncelikle anne babalar, eğitimciler ve elbette ki yetkililer konuyu ciddiye almak zorundalar. Anne baba olarak bizim dikkat edeceğimiz ilk nokta, ilköğretim çağındaki çocukların odalarında televizyon olmamasıdır. Teknolojinin hayatımıza bu kadar yoğun olarak yerleştiği son yıllarda artık yararlarından çok zararlarını konuşuyoruz ve bu zararlardan özellikle çocuklarımızı korumak zorundayız.

KAYNAKÇA http://www.tavsiyeediyorum.com/makale_9216.htm http://yagancumhuriyet.com/makaleler.php?&sayfa_no=2 http://www.edebiyatdefteri.com/yazioku.asp?id=44871 http://www.facebook.com/cizgifilmlerdekitehlike/photos_stream http://www.sabah.com.tr/Yasam/2012/11/03/reklam-ve-cizgi-filmlerdeki-gizli-tehlikeye-dikkat http://www.25kare.net/cizgi-filmlerde-subliminal-mesajlar.html http://www.samanyoluhaber.com/saglik/Cizgi-filmlerdeki-bu-tehlikeye-dikkat/738125/ http://www.authorstream.com/Presentation/aqses-66518-ocuk-ve-izgi-film-om-pdrgrup-slayt-sunu-education-ppt-powerpoint/ www.kalitelihayat.com

BİZİ DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİZ… 