6.Bölüm Endüstriyel Pazarlar ve Uluslararası Pazarlar

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İstanbul Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi
Advertisements

Strateji Tasarımı İlker acar.
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
PERAKENDECİLİK VE TOPTANCILIK
Fiyat nedir? Fiyat; Mal ve hizmetler için talep edilen (alınan) parasal bedel.
ÜRETİM FONKSİYONU (DEVAM)
REKLAMCILIK Hafta 5.
REKLAM KAMPANYALARI VE UYGULAMALARI
PAZARLAMA YÖNETİMİ: ÜNİTE 3
FİZİKSEL DAĞITIM KANALLARI VE PLANLAMA DAĞITIM İŞLEMLERİ VE SÜREÇLERİ
BÖLÜM X FİYATLANDIRMA.
Bölüm 3 Dış Çevre Analizi
XIV.BÖLÜM ÖRGÜTSEL SATINALMA DAVRANIŞI
COĞRAFYA İÇERİSİNDEKİ YERİ
Bölüm 10 İşlevsel Stratejiler (Fonksiyonel/Bölümsel Stratejiler)
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
+ + + ENDÜSTRİYEL ALICILAR MAL VE HİZMET ÜRETİCİLERİ
ENDÜSTRİYEL PAZARLAR ve ENDÜSTRİYEL SATIN ALMA DAVRANIŞI
3. HAFTA KONULARI TEST VE BİLGİ SORULARI. TEST SORULARI ##1 Ekonomik değeri olan atıl kaynaklara ne denir A)Satış B)Alacak C)Para D)Stok E)Işletme kaynağı.
Dağıtım Kanalları PAZARLAMA İLKELERİ
Beşinci Bölüm: Endüstriyel Pazarlar ve Uluslararası Pazarlar
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
Satış Saha Planlaması B.ÖZTÜRK 12.
ENDÜSTRİYEL PAZARLAR ve ENDÜSTRİYEL SATIN ALMA DAVRANIŞI
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
Dağıtım kanalları ve fiziksel dağıtım
Temel Ekonomi - Prof. Dr. Tümay ERTEK
İstanbul’da hizmetler sektörü
İŞLETME BİLİMİNE GİRİŞ
Tüketici Davranışları
Tüketici Davranışları
Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları
BİRAZ DÜŞÜNELİM! PAZARLAMA NE DEĞİLDİR? PAZARLAMA NEREDE BAŞLAR?
İŞLETMELERİN KURULUŞU
olarak ifade edilebilir.
BBY373 İnsan Kaynakları Yönetimi
2.BÖLÜM NİHAİ Tüketici, Örgütsel Tüketici, Tüketici Satınalma Karar Süreci ve Tüketici Davranışlarını Etkileyen Faktörler Nihai pazarlar ve Nihai tüketici.
Endüstriyel Pazarlar ve Uluslararası Pazarlar
İŞLETMELER ARASI ANLAŞMA VE BİRLEŞMELERİN TÜRLERİ
III- Dış Çevre Analizi: Fırsat ve Tehditler
Mobil Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatları
1 İşletmeye Giriş Konu 12: İşletmelerde Pazarlama Yönetimi - II Yrd.Doç.Dr. Yıldırım Osman Çetmeli Yaşar Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü.
Pazarlama İlkeleri.
Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL
Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları
Yrd. Doç. Dr. Şule AYDIN TURAN
Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK
Reklam ve Halkla İlişkiler
İşletmenin Kuruluş Çalışmaları
Hedef PAZAR!.
 Bölüm 8: Piyasa Koşulları ve Kârı Ençoklama Kaynak: Yönetim Ekonomisi – Prof. Dr. İ. Özer Ertuna.
İŞLETMENİN EKONOMİK YAPI İÇİNDEKİ YERİ VE İŞLETMENİN ÇEVRESİ
İŞLETME YÖNETİMİ-I Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO.
PAZARLAMANIN ÖNEMİ.
DAĞITIM KAVRAMI ve DAĞITIM KANALLARI
Konu 3 Kalite kontrolünün amaçları
Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL
Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatlarının İzlenmesi
İşletme Yönetimi.
Pazarlama İlkeleri.
PAZARLAMA KANALLARI VE FİZİKSEL DAĞITIM
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
Pazarlama nedir? bilim, akademik disiplin? sanat?  uygulama alanı?
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Pazarlama İletişimi
ENDÜSTRİYEL PAZARLAR ve ENDÜSTRİYEL SATIN ALMA DAVRANIŞI
Sunum transkripti:

6.Bölüm Endüstriyel Pazarlar ve Uluslararası Pazarlar Prof.Dr.Günal ÖNCE 09/11/2005

Endüstriyel (Örgütsel) Pazarlar Mal ve hizmet üreticileri, tekrar satmak üzere satın alanlar, hükümet birimleri, kar amacı gütmeyen kurum ve kuruluşlardan oluşmaktadır Bu pazarın diğer göstergesi de endüstrilerin çeşitliliğidir; İmalat sanayi, Ziraat, ormancılık ve balıkçılık Madencilik, İnşaat Ulaştırma, haberleşme ve kamunun sağladığı elektrik su vb. sektörler Toptan ve perakende ticaret, Finans, sigorta ve emlakçılık sektörleri Hizmet endüstrisi,..

Endüstriyel pazarlar Üretici pazarları, Satıcı işletme pazarları, Hükümet pazarları, Kurumsal (kar amacı gütmeyen pazarlar)

Endüstriyel Pazarın Yapısı ve Özellikleri Endüstriyel mal talebinin özellikleri Endüstriyel talep türetilmiş taleptir, Endüstriyel talep inelastiktir Endüstriyel talep fazla dalgalanır, Pazarın bilgi düzeyi yüksektir

Endüstriyel Pazarın Yapısı ve Özellikleri Endüstriyel alıcıların Alımda Önem verdikleri hususlar Nihai tüketicilerden çok daha rasyonel davranırlar ve duygusal güdülerle değil mantıksal hareket ederler. Daha fazla bilgilidirler ve bilgi toplamaya çalışırlar. Endüstriyel alıcılar mantıksal güdülerle hareket edip alım kararı verirken şu faktörlere dikkat ederler, Kalite Servis Fiyat

Endüstriyel pazarın diğer özellikleri Bölgesel toplanma görülür, Alıcıların sayısı azdır, Reklam yerine kişisel satış yaygındır, Satış masrafları azdır, Genellikle siparişler büyüktür ve seyrek olarak verilir Malın alım kararı ev alımında işletmede çok kişi söz sahibi olur, Satın alma işlemi uzun sürer, Direkt alış veriş yaygındır, Çeşitli kaynaklardan alım tercih edilir Alımlarda karşılıklılık ilkesi

Endüstriyel alıcıların satınalma metodları Muayene ile satın alma Örnek üzerine satın alma Tarif üzerine satınalma Pazarlık yoluyla satınalma

Endüstriyel alıcı davranışı Endüstriyel alımda rol oynayan kimseler Mamulün kullanıcıları Endüstriyel alımları etkileyen faktörler Çevresel faktörler; Örgütsel faktörler; Kişilerarası ilişkiler Bireysel faktörler

SATINALMA KARAR SÜRECİ ÇEVRESEL FAKTÖRLER Çevresel faktörler Yasa tüzük yönetmelik Ekonomik şartlar Rekabet durumu Teknolojik değişme Örgütsel faktörler Amaçlar Satınalma Politikası Kaynaklar Alım Kısmının yapısı Kişilerarası İşbirliği Anlaşmazlık Güç ilişkileri Bireysel faktörler Yaş Eğitim düzeyi Mesleki pozisyon Kişilik Gelir SATINALMA KARAR SÜRECİ Problemin tanımlanması Mamul spesifikasyonlarının belirlenmesi Malların ve satıcıların bulunması Malların spesifikasyona göre değerlendirilmesi En uygunun seçimi ve siparişin verilmesi Performansın değerlendirilmesi

Uluslararası Pazarlar Genel özellikleri Mal çeşitleri ve arz kaynakları fazladır, Rekabet çok şiddetlidir, İç Pazara göre fiyatlar daha düşüktür, Kalite, ambalajlama ve standartlaştırma önemlidir, Bilgi toplama, pazarlama araştırması yapmak oldukça masraflıdır, Dış pazarlarda politik ve kurumsal etkenler rol oynar, Genel olarak iş hayatına ilişkin çeşitli yasal düzenlemeler ile gümrük işlemleri ve prosedürler ülkeden ülkeye değişir,