9. SINIF KİŞİLERARASI İLİŞKİLER 20. ETKİNLİK

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Mütekaip Görüşme (Follow Up)
Advertisements

İLETİŞİM NEDİR? İletişim,nesnel kriterlere dayalı aktaranın ve algılayanın,algısından bağımsız olan bilginin ve kişilerin özelliklerinin ifadesi olan duygu.
Akran baskısı denince ne anlıyorsunuz?
KİŞİSEL İMAJ ve BEDEN DİLİ SITKI ASLANHAN
İletişim «ETkİlİ SÖZEL İLETİŞİM KURMAK» Yrd.Doç.Dr. Pınar Seden Meral.
TOPLUMDA HIZLA YAYILAN ŞİDDETE KARŞI ALINAN ÖNLEMLER
OTİZM (AUTISM).
Karabük Üniversitesi Sa ğ lık Yüksekokulu
Hafta 7 –SÖZSÜZ İLETİŞİM VE BEDEN DİLİ
KİŞİLER ARASI İLETİŞİM -1-
AKRAN BASKIS.
Çetin SARIYILDIZ Rehber Öğretmen
HAYIR DEMEYİ ÖĞRENELİM Erkan İLGÜN Rehber Öğretmen
HİZMET-İÇİ EĞİTİM MAYIS 2007
EĞİTİM SİSTEMİ VE ÖLÇMENİN SİSTEMDEKİ YERİ
Kazanım: Akran baskısıyla baş eder. 9. Sınıf 36 nolu kazanım etkinliği
AKRAN İLETİŞİMİ KIRIKKALE RAM ARALIK-2011.
AKRAN BASKISI.
AKRAN BASKISI Özel Eğitim Rehberlik ve Danışma Hizmetleri Genel Müdürlüğü.
AKRAN BASKISI.
Öğretmen Davranışları
AKRAN BASKISI Çocukluktan yetişkinliğe geçiş sürecinde, ergenlik döneminde gençler akranlarıyla daha fazla vakit geçirmeye başlar ve akranlarının kendilerini.
AKRAN BASKISI ve HAYIR DİYEBİLME
ZİHİNSEL HAZIRLIK Çevrenizdeki insanların sizinle nezaket kurallarına uygun konuşmaları hoşunuza gidiyor mu? Niçin?
Mustafa bilge 2/d sınıf öğrt.
ANNE BABA TUTUMLARI Karatay Rehberlik ve Araştırma Merkezi.
İNKATEM TEMİZLİK HİZMETLERİ
Kendimizi Koruma Yolları ve Güvenli Yaşam
KONUŞMA HALKASI.
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ VE YAZILIM
ETKİLİ İLETİŞİM.
İLETİŞİM BECERİLERİ.
Sakarya İl Milli Eğitim Müdürlüğü
OKULDA ŞİDDET VE AKRAN ZORBALIĞI İlk-Ortaokul Öğrenci Semineri
KONUŞMA ÖĞRENME ALANI.
AKRAN BASKISI ve ÇATIŞMA ÇÖZME
BEDEN DİLİ.
YAŞAM BECERİLERİ -Öfke kontrolü -“Hayır” diyebilme -Israrlara karşı koyabilme -Kendini ortaya koyma -İletişim becerileri -Sorun çözme -Stresle başa.
SORUNLARIM VE ÇÖZÜMLERİM
ERGENLİK ve PROBLEMLERİ
AKRAN BASKISI.
AKRAN BASKISI ve ZARARLI ALIŞKANLILAR
İLETİŞİM.
İLETİŞİMDE MEKAN KULLANIMI.
AİLE OLMAK DEĞERLER EĞİTİMİ.
KİŞİLERARASI İLETİŞİM
YETİŞKİN EĞİTİMİ VE İLETİŞİM BECERİLERİ
Kişisel Rehberlik.
KİŞİLERARASI İLETİŞİM
OLUMLU DİSİPLİN YÖNTEMLERİ
DUYGULARIMI İFADE EDİYORUM
MERAK ÖZENTİ ARKADAŞ BASKISI FARKLI GÖZÜKMEK SORUNLARINA ÇÖZÜM ARAMAK BEĞENİ TOPLAMAK İLGİ, SEVGİ VE ŞEFKAT YOKSUNLUĞU.
ETKİLİ İLETİŞİM SEMİNERİ
ÖFKE VE ÖFKE KONTROLU.
VÜCUDUN SENİNDİR ONU KORU
OKULDA ŞİDDET VE AKRAN ZORBALIĞI Ortaokul Öğrenci Semineri
Gökçe Erinç Büyükşengür
Sağlık İletişimi – 2 Nida KAHRAMAN/Okan Üniversitesi/2010.
ZORBALIK –AKRAN ZORBALIĞI VE BAŞ EDEBİLME YÖNTEMLERİ
AKRAN BASKISI.
AKRAN BASKISI ve HAYIR DİYEBİLME
AKRAN BASKISI Hazırlayan Uzm. Psk. Şükran KILIÇ
OKULDA ŞİDDET VE AKRAN ZORBALIĞI İlk-Ortaokul Öğrenci Semineri.
HAYIR DEMEYİ ÖĞRENELİM. BEN UYUYORUM Bir gün Nasreddin Hoca şehire gelip, bir arkadaşıyla birlikte handa kalmış. Gece yarısı arkadaşı sormuş : -Hocam,
Haklarımı Biliyorum Vücudumu Koruyorum
KİŞİSEL SINIRLARIMIZ.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
  Kendi ihtiyaç ve isteklerimizle çelişen durumlarda ya da reddetmek istediğimiz bir isteğe bir öneriye çekinmeden hayır demeliyiz. NEDEN HAYIR DEMELİYİZ?
Sunum transkripti:

9. SINIF KİŞİLERARASI İLİŞKİLER 20. ETKİNLİK ARKADAŞ MI , DEĞİL Mİ ? 9. SINIF KİŞİLERARASI İLİŞKİLER 20. ETKİNLİK

AKRAN BASKISI İLE NASIL BAŞ EDEBİLİRİM? Sözel olan ve sözel olmayan kendini ortaya koyma becerilerini öğrenmeniz akran baskısıyla baş edebilmenizde yardımcı olacaktır.

Sözel Olarak Kendini Ortaya Koyma Becerileri Sözel olarak kendini ortaya koyma becerileri; “hayır” demek”, ricada bulunmak ve hakkını aramaktır

1. Reddetme Becerileri Reddetme becerilerinde amaç bireyin yapmak istemediği bir durum ile ilgili olarak bir isteği ve bir ricayı nasıl kabul etmeyeceğini öğretmektir.

“Hayır” demek: I. Basamak: Konumunuzun belirlemesidir. Yapılan bir ricaya karşı cevabınızı belirlemeniz önemlidir. II. Basamak: Niçin hayır dediğinizin nedenini belirtmeniz önemlidir.

Hayır” Deme Yöntemleri Hayır………………………………”Hayır”, “hayır olmaz” Mazeret bildirme……….“Hayır benim başka bir yerde işim var” Atlatma…………………”Hayır belki daha sonra” Konuyu değiştirmek…….”Hayır teşekkürler. Mehmet’i bugün bir yerlerde gördün mü?” Hayır tekrarı…………….”Hayır. Hayır pek ilgilenmiyorum”. “Hayır “teşekkürler”. Yürüyüp gitmek…………”Hayır” de ve yürüyüp git” Ortamdan sakınmak……”Hayır de ve ortamı terk et

2.Ricada Bulunmak Ve Hakkını Aramak:” I. basamak: Değişmesi gereken durumu veya sorunu belirleyerek konu ile ilgili düşüncenizi belirtin. II. basamak: Sorunu düzeltmek veya değiştirmek için ricada bulunun.

Sözel Olmayan Kendini Ortaya Koyma Becerileri Sözel iletişimin yanı sıra uygun davranış biçimlerinin de önemli olduğu ve çeşitli davranış kalıplarıyla bireyin kendisini daha güçlü bir şekilde ortaya koyabilmeniz önemlidir.

Sözel Olmayan Kendini Ortaya Koyma Becerileri Ses Tonu: Kişinin sesi ne alçak ne de yüksek bir ses tonuyla olmalıdır. Orta şiddet bir ses tonu ile kibar ve otoriter bir şeklide konuşun. Konuşmanın Hızı Ve Akışı: Düzgün, açık ve diğer kişilerin rahat olarak anlayacağı bir şekilde konuşun.

Sözel Olmayan Kendini Ortaya Koyma Becerileri Göz kontağı: Konuştuğunuz kişinin doğrudan gözlerinin içine bakarak konuşun. Yüz ifadesi: Konuştuğunuz konuya önem veren ciddi bir yüz ifadesi yanında diğer kişilere güven veren kibarlığınızı ve sakinliğinizi koruyun.

Sözel Olmayan Kendini Ortaya Koyma Becerileri Vücut pozisyonu: Konuştuğunuz kişiye doğru yüz yüze bakacak şekilde dönün ve vücudunuzun dik olmasına özen gösterin. Uzaklık: Kişilerle konuşurken uygun bir uzaklıkta durunuz. 1 metrelik uzaklık uygun bir uzaklık sayılabilir.

DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM JÜLİDE BAĞLAN PSİKOLOJİK DANIŞMAN