Tuğçe ÖZTOP İlköğretim Matematik Öğretmenliği 2. sınıf

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
8. SINIF 3. ÜNİTE BİLGİ YARIŞMASI
Advertisements

Matematik Öğretmeni RAGIP ŞAHİN
el ma 1Erdoğan ÖZTÜRK ma ma 2 Em re 3 E ren 4.
GİRİŞ BÖLÜM:1-2 VERİ ANALİZİ YL.
Yrd. Doç. Dr. Mustafa Akkol
ALİ YALKIN İLKÖĞRETİM OKULU 2/A SINIFI ÇALIŞMA SAYFASI
ORAN ORANTI.
NOKTA, DOĞRU, DOĞRU PARÇASI, IŞIN, DÜZLEMDEKİ DOĞRULAR
İL GENEL MECLİSİ İLKÖĞRETİM OKULU 1D SINIFI ÇANKAYA
Saydığımızda 15 tane sayı olduğunu görürüz.
T.C. İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ Arapgir Meslek YÜKSEKOKULU
Eğitim Programı Kurulum Aşamaları E. Savaş Başcı ASO 1. ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİ AVRUPA BİLGİSAYAR YERKİNLİĞİ SERTİFİKASI EĞİTİM PROJESİ (OBİYEP)
MATEMATİKTEN KORKMUYORUM!
Babamın ayakkabı imalathanesi var
Atlayarak Sayalım Birer sayalım
Diferansiyel Denklemler
Zamanı Ölçme Yıl Ay Hafta Gün
ÖRNEKLEME DAĞILIŞLARI VE TAHMİNLEYİCİLERİN ÖZELLİKLERİ
1/27 GEOMETRİ (Kare) Aşağıdaki şekillerden hangisi karedir? AB C D.
Nicel / Nitel Verilerde Konum ve Değişim Ölçüleri
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
Verimli Ders Çalışma Teknikleri.
Sıvı Ölçüleri Değerlendirme.
HİSTOGRAM OLUŞTURMA VE YORUMLAMA
Prof. Dr. Leyla Küçükahmet
1/20 PROBLEMLER A B C D Bir fabrikada kadın ve çocuk toplam 122 işçi çalışmaktadır. Bu fabrikada kadın işçilerin sayısı, çocuk işçilerin sayısının 4 katından.
TOPLAMA İŞLEMİNDE VERİLMEYEN TOPLANANI BULMA
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
1/25 Dört İşlem Problemleri A B C D Sınıfımızda toplam 49 öğrenci okuyor. Erkek öğrencilerin sayısı, kız öğrencilerin sayısından 3 kişi azdır.
ÇIKARMA İŞLEMİ.
EBOB EKOK.
ARALARINDA ASAL SAYILAR
BİRİNCİ DERECEDEN BİR BİLİNMEYENLİ DENKLEMLER
TÜRKİYE KAMU HASTANELERİ KURUMU
GRAFİKLER.
KONU KESİRLER BASİT KESİR GJFX BİLEŞİK KESİR.
Çizgiler hayatımızda önemli bir yere sahip
Problem Çözme Ve Problem Çözme Stratejileri Ödevi Cihan GÖÇ
Matematik 2 Örüntü Alıştırmaları.
MATRİSLER ve DETERMİNANTLAR
Merkezi Eğilim (Yığılma) Ölçüleri
KÜMELERDE İŞLEMLER KÜMELERDE BİRLEŞİM İŞLEMİ KÜMELERDE KESİŞİM İŞLEMİ
İSTATİSTİK VE MATEMATİK
Tam sayılarda bölme ve çarpma işlemi
1/20 GRAFİKLER Yandaki grafik, hangi çeşit grafiktir? Şekil Sütun Çizgi Daire KIZ ERKEK   Her resim 4 öğrenciyi gösteriyor A B C D.
ORAN ve ORANTI DOĞRU ORANTI c a x b c . b = a . x.
HABTEKUS' HABTEKUS'08 3.
Chapter 6: Using Arrays.
Yard. Doç. Dr. Mustafa Akkol
STANDART SAPMA.
Test : 2 Konu: Çarpanlar ve Katlar
6, 7 ve 8 BASAMAKLI DOĞAL SAYILAR
VERİ İŞLEME VERİ İŞLEME-4.
Mitat Zorlu 1 Adı ve Soyadı: ……….……………………………. 25 Eylül 2009 Cuma Matematik Aynı türden 10 nesnenin sayısına ………… denir. Aynı türden …. nesnenin sayısına.
İSTATİSTİK VE GRAFİKLER Belirli amaçlar için planlı ve sistemli olarak gözlem ve araştırma yoluyla elde edilen bilgilerin sayılarla ifade edilmesine istatistik.
1 (2009 OCAK-ARALIK) TAHAKKUK ARTIŞ ORANLARI. 2 VERGİ GELİRLERİ TOPLAMIDA TAHAKKUK ARTIŞ ORANLARI ( OCAK-ARLIK/2009 )
Çocuklar,sayılar arasındaki İlişkiyi fark ettiniz mi?
Toplama Yapalım Hikmet Sırma 1-A sınıfı.
RASYONEL SAYILARLA TOPLAMA ve ÇIKARMA İŞLEMLERİ
ÇOK DEĞİŞKENLİ FONKSİYONLARDA
1/22 GEOMETRİ (Dikdörtgen) Aşağıdaki şekillerden hangisi dikdörtgendir? AB C D.
1.HAFTA 26 Ağustos 2009 ÇARŞAMBA 2.HAFTA 01 EYLÜL 2009 SALI 3.HAFTA 09 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 4.HAFTA 15 EYLÜL 2009 SALI 5.HAFTA 23 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 6.HAFTA.
1.HAFTA 26 Ağustos 2009 ÇARŞAMBA 2.HAFTA 01 EYLÜL 2009 SALI 3.HAFTA 09 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 4.HAFTA 15 EYLÜL 2009 SALI 5.HAFTA 23 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 6.HAFTA.
ÖĞR. GRV. Ş.ENGIN ŞAHİN BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİSİ.
Diferansiyel Denklemler
Fatih TAŞ Matematik Öğretmeni HİSTOGRAM.
SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ BİLGİSAYAR 2 NOT Sum (Topla) Fonksiyonu Belirtilen hücreler arasındaki sayıların toplamını alır. =SUM (E2;E11) E2 hücresinden.
İSTATİSTİK BİLGİLER Aritmetik Ortalama
STANDART SAPMA.
Sunum transkripti:

Tuğçe ÖZTOP 20120907034 İlköğretim Matematik Öğretmenliği 2. sınıf VERİ ANALİZİ Tuğçe ÖZTOP 20120907034 İlköğretim Matematik Öğretmenliği 2. sınıf

Bu Derste Öğreneceğimiz Kavramlar; Aritmetik ortalama Açıklık (Aralık)

Aritmetik Ortalama Nedir? Bir sayı dizisindeki elemanların toplamının eleman sayısına bölümüne aritmetik ortalama denir. Kısaca;

Aritmetik Ortalama Örneğin sayılar 20, 25 ve 33 olsun. Bu sayıların aritmetik ortalamasını bulmak için önce dizideki sayıları toplarız; 20+25+33=78 buluruz. Sonra da eleman sayısına bölerek ortalamayı hesaplamış oluruz; 78/3=26

Aritmetik Ortalama Örneğin bir manavda elmanın kilosu 2 lira diğer manav da ise 4 lira olsun. Elmaların fiyatının ortalamasını bulmak için: dizideki sayıları toplar; 2+4=6 sonra da dizinin eleman sayısına böleriz; 6/2=3 buluruz.

Aritmetik Ortalama Günlük Hayatta Nerelerde kullanılır? Öğrencilerin karne notları hesaplanırken, Bir ülkede kişi başına düşen yıllık gelir hesaplanırken, Örneğin Karadeniz bölgesindeki yıllık yağış miktarı hesaplanırken, SBS sonuçlarına göre matematik sorularına verilen doğru yanıtların ortalaması hesaplanırken, ve daha birçok yerde kullanılır.

Açıklık (Aralık) Nedir? Verilen sayı dizisinin en büyük ve en küçük değeri arasındaki farka açıklık veya aralık denir. Kısaca; Açıklık = En büyük sayı - En küçük sayı

Açıklık Örneğin dizideki sayılar; 63, 19, 47 ve 32 olsun. Bu sayıların açıklığını bulmak için önce dizideki en büyük ve en küçük sayı tespit edilir. En büyük sayı = 63 En küçük sayı = 19 Açıklık = En büyük sayı – En küçük sayı olduğundan bu dizinin açıklığı; 63 – 19 = 44 olur.

Açıklık Örneğin bir gruptaki 7 kişinin yaşları 16, 21,17, 15, 22, 18, 18’dir. Bu grubun yaş açıklığını bulalım; Dizide ki en büyük sayı; 22, en küçük sayı; 15’dir. Bu durumda Açıklık = 22 – 15 = 7 olur.

Aritmetik ortalama, bir merkezi eğilim ölçüsüdür Aritmetik ortalama, bir merkezi eğilim ölçüsüdür. Çoğunluğun hangi sayıda birleşebileceği hakkında bir fikir verir. Açıklık ise bir merkezi yayılma ölçüsüdür. Sayılar arasında en fazla kaç sayılık bir fark olduğu hakkında fikir verir.

Aritmetik Ortalama ve Açıklık ile İlgili Alıştırmalar

1) Yukarıdaki grafikte Pelin’in haftanın 5 gününde ne kadar fındık yediği gösterilmiştir. Grafiğe göre Pelin ortalama kaç fındık yemiştir?

Çözüm: Pelin; Pazartesi = 5 , Salı = 10 , Çarşamba = 3 , Perşembe = 12 , Cuma = 5 fındık yemiştir. A.O.=5+10+3+12+5 / 5 = 35 / 5 = 7 bulunur.

2) Üç kasa portakalın ağırlıkları ortalaması 35 kg’dır. 1 2) Üç kasa portakalın ağırlıkları ortalaması 35 kg’dır. 1. kasa 33 kg, 2. kasa 27 kg olduğuna göre 3. kasa kaç kg’dır?

Çözüm: 1. kasanın ağırlığı = 33 kg, 2. kasanın ağırlığı = 27 kg’dır. 3. kasanın ağırlığı = x olsun. 3 kasanın aritmetik ortalaması 35 kg olduğundan; A.O. = 33+27+X/3 = 35 olur. Buradan X=45 gelir.

3) Yukarıdaki tabloda 6. sınıfı bitiren öğrenci sayıları verilmiştir. Şube3 Öğrenci Sayısı 6A 34 6B 40 6C 35 6D 31 6E 25 3) Yukarıdaki tabloda 6. sınıfı bitiren öğrenci sayıları verilmiştir. Tabloya göre sınıflar arası farkı yani açıklık değerini bulunuz. Müdür, 7. sınıflar için eş sayıda sınıf mevcudu oluşturmak istiyor. Bunun için en uygun sayıyı yani aritmetik ortalamayı bulunuz.

Çözüm: a) en büyük sayı = 40 en küçük sayı = 25 olduğundan; Açıklık = 40 – 25 = 15 b) A.O. =34+35+31+25+40 / 5 = 33

4) Yukarıdaki çizgi grafiği Mehmet’in haftanın bazı günlerinde çözdüğü soru sayılarını göstermektedir. Grafiğe göre Mehmet bu günlerde ortalama kaç soru çözmüştür? Mehmet’in çözdüğü soruların açıklığını kaçtır?

Çözüm: a) A.O. = 30+20+50+40+10 / 5 = 30 b) Açıklık = 50 – 10 = 40