2014-2015 Eğitim Öğretim Yılı II. Dönem I. Ortak Sınav Programı.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KELİME TÜRLERİ ZARFLAR.
Advertisements

FİİLLERDE KİP Fiillerde Kip : Fiillerin bir hareketi, durumu,oluşu ortaya koyuşu farklı şekillerde olur. Bazen bunlar bir başkasına haber verme şeklinde.
BAĞIL DEĞERLENDİRME SİSTEMİ KAÜ İÇİN BELİRLENEN NOT ARALIKLARI
ZARFLAR (BELİRTEÇLER)
ANLATIM BOZUKLUKLARI Ali Burak YOLAŞAN.
ABDULLAH KÜÇÜK TÜRKÇE ÖĞRETMENİ.
DİLBİLGİSİ DERS SENARYOSU (PLANI) NASIL OLMALIDIR?
ЕKLER VE EK TÜRLERİ.
‘’De’’nin Yazımı.
Köylü ulusun efendisidir.
FİİLLERDE ÇATI.
Hazırlayan: Zeynep Adsoy Türkçe Öğretmenliği/2 No:
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME TÜRKÇENİN SESLERİ VE ÖZELLİKLERİ
CÜMLENİN ÖĞELERİ Bu slayda şirket ambleminizi eklemek için
Bu slayda şirket ambleminizi eklemek için
MODALVERBLİ ALMANCA CÜMLE ÇEKİMLERİ.
Alfabemizde 29 harf vardır.Her harfin büyüğü ve küçüğü vardır.
Düzenli Fiiller beginnen fliegen reiten bleiben gehen rennen bringen
CÜMLENİN ÖĞELERİ.
CÜMLENİN ÖGELERİ.
ZARF (BELİRTEÇ).
1)Aşağıdaki cümlelerin hangisinde, söylenenin duygusu söz konusudur?
FİİLLERDE KİP Fiillerde Kip : Fiillerin bir hareketi, durumu,oluşu ortaya koyuşu farklı şekillerde olur. Bazen bunlar bir başkasına haber verme şeklinde.
FİİLDE ÇATI Fiillerin özne ve nesne ile olan ilişkisine çatı denir.
TÜRKÇE / FİİLLER ( EYLEMLER )
YAPI BİLGİSİ.
MEHMET EMİN YURDAKUL ORTAOKULU
SORU EKİNİN YAZILIŞI ?.
CÜMLENİN ÖĞELERİ Evlerin bölümleri odalardır; cümlenin bölümleri de öğelerdir. Cümle öğeleri, cümlenin parçaları demektir. Evin bölümleri odalar, salon,
4.Sınıf Türkçe Dersi Hazırlayan: Ayşe Adıgüzel
CÜMLE ÇEŞİTLERİ YÜKLEMİNİN TÜRÜNE GÖRE 2) ÖĞELERİNİN DİZİLİŞİNE GÖRE
Şimdiki Zamanın hikayesi “-yordu”
Hazırlayan Aysun BİLGİÇ Türkçe Öğretmeni
KELİME TÜRLERİ 1. İSİM ( AD ) 7. ÜNLEM 2. SIFAT 8. FİİL
‘’de’’nin Yazımı.
Fiillerde Anlam (Zaman) Kayması
Fiillerde Kişi Fiillerde Zaman
=>CÜMLEDE ANLAM<=
‘’De’’nin Yazımı Türkçe Dersi Ödevi
TÜRKÇE / HABER KİPLERİ HABER KİPLERİ.
FİİL ÇATISI KONU ANLATIMI Eylem cümlelerinin nesne alıp alamama durumunu ve öznenin yapılan eylemi geçekleştirme biçimini inceler. Eylem cümlesi olmayan.
Kelime Türleri İsim soylu sözcükler de yediye ayrılır:
Sözcük ( Kelime ) Tek başına anlamı olan ve cümle kurmaya yarayan sözlere , sözcük ( kelime ) denir.
ÜNİTE TANITIM SUNUSU HAZIRLAYAN SEDEN HACISÜLEYMAN.
Düzenli Fiiller beginnen fliegen lernen bleiben gehen trinken bringen
CÜMLENİN ÖĞELERİ 1. YÜKLEM Türkçe bir cümlede, yüklem mutlaka olmalıdır. Yüklemi olmayan bir cümle olmaz. Yüklem, tümcede iş, oluş, hareket, davranış,
ÖĞRETİM MATERYAL TEKNİK VE TASARIMI DERSİ
Sınava hazırlanırken …. 2. Sınav Müfredatı: Toplam 5 Üniteden sorumluyuz. 1. ÜNİTE: KAZA VE KADER ÜNİTE: ZEKÂT, HAC VE KURBAN İBADETİ ÜNİTE:
MODALVERBEN.
PERSONALPRONOMEN (KİŞİ ZAMİRLERİ)
CÜMLENİN ÖGELERİ TEMEL ÖGELER YARDIMCI ÖGELER NESNE YER TAMLAYICISI
YALIN YÖNETİM YALIN SAĞLIK.
Beyza KARTALCI tarfından hzaırlanmıştır.
Netzwerk A1 Kurs- und Arbeitsbuch
9.SINIF MANTIK ÖZEL ÇAKABEY OKULLARI
Netzwerk A1 Kurs- und Arbeitsbuch
FİİLLERDE KİP Fiillerde Kip : Fiillerin bir hareketi, durumu,oluşu ortaya koyuşu farklı şekillerde olur. Bazen bunlar bir başkasına haber verme şeklinde.
ARAŞTIRMA METOTLARI ÖDEV:
ÇANAKKALE REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ
Zarflar (belirteçler)
Cümlenin Öğeleri Sözcüklerin cümle içerisindeki görev adlarına “cümlenin öğeleri”denir. Cümle öğelerini, temel öğeler ve yardımcı öğeler olmak üzere iki.
ALICAN OZTURK Konu: İsim(Ad).
Passiv (Edilgen Çatı) Etken : Er schreibt den Brief.
YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARI SINAVI
Zamanlar 1. Bildirme kipi 1. Präsens : Şimdiki zaman/Geniş zaman
Passiv (Edilgen Çatı) Etken : Er schreibt den Brief.
Netzwerk A1 Kurs- und Arbeitsbuch
FİİLER Abdulcelil KAHVECI
ALMANCA FİİL ÇEKİMLERİ
Bu slayda şirket ambleminizi eklemek için
Sunum transkripti:

Eğitim Öğretim Yılı II. Dönem I. Ortak Sınav Programı

Sınavda yapılması muhtemel hatalar

Modalverblerin özneye çekimleri sırasında u-ü ı-i o-ö yanlış yazılması Fiil mutlaka doğru çekimlenmeli

Sınavda Yazdığınız her şeyin Türkçesini bilmek zorundasın.

Zamanlardan sadece şimdiki zaman öğrenildiği için Türkçe çevirmesinde –yor kullanmalısınız. Zamanlardan sadece şimdiki zaman öğrenildiği için Türkçe çevirmesinde –yor kullanmalısınız.

Modalverbli bir cümlede hangi tür fiil olursa olsun her zaman cümlenin en sonuna Yalın halde gider. Modalverbli bir cümlede hangi tür fiil olursa olsun her zaman cümlenin en sonuna Yalın halde gider.

Verilen cümlelerin Türkçe anlamalarını bularken tercüme stratejini oluşturun. Verilen cümlelerin Türkçe anlamalarını bularken tercüme stratejini oluşturun.

Cümlenin Dilbilgisi ve anlamı uyumlu olmalıdır.

ModalverblerinTercümesinde mutlaka ModalverblerinTercümesinde mutlaka müssen zorun olmak müssen zorun olmak können -edebilmek, -yapabilmek können -edebilmek, -yapabilmek wollen istemek wollen istemek kelime geçmelidir.

Wer soru zamirinin özelliğine DİKKAT etmelisiniz. Wer soru zamirinin özelliğine DİKKAT etmelisiniz. Was machst du ? Was machst du ? Wer macht? Wer macht?

Sie ‘lerin birbirine karıştırılması sie (Ayşe) kommt / kann sie (onlar) kommen / können S ie (Siz,Saygı ifadesi) kommen / können

Yazılı Şeklimiz 4 Grup Soru tarzımız mevcuttur.

1.Grup Aşağıda verilen Türkçe cümlelerin Almancalarını yazınız.

2.Grup Aşağıda verilen T ü rk ç e c ü mleleri belirtilen Modalverbli Almanca c ü mleye ç eviriniz.

Öğleden önce uyuyor. (zorunlu olmak) …………………………………

3.Grup Farklı soru zamirleri Farklı zaman kavramları Farklı öznelerden oluşan sorulara yanıt verilmesi

4.Grup Aşağıda verilen cümleleri Modalverbsiz Soru cümlesi haline getirerek Türkçe Anlamlarını yazınız.

Er arbeitet jetzt nicht.

Değerlendirme (40 x 2,5 = 100 Puan)