KULA (Kentiçi Ulaşım Aracı) Şehiriçi Bireysel Ulaşımı Kolaylaştırmak Üzere Tasarlanmış Bir Proje
KULA İçerik KULA Nedir? KULA Projesi’nin Amacı Kullanım Alanı KULA Projesi’nin Genel Hatları Teknik Kağıt Şasi Kabuk Prototip Üretimi ve Geliştirme Aşamaları Mali Döküm
KULA KULA NEDİR ? Bireysel taşımacılık için tasarlanmış 3 tekerlekli Tek kişilik Benzin motorlu Çok ucuz Minimalist bir şehir aracı
KULA KULA PROJESİ’NİN AMACI Şehiriçindeki trafiği azaltmak Yakıt tasarrufu sağlamak Park sorununu azaltmak Ulaşım serbestliği sağlamak Otomotiv sektörüne alternatif bir yoldan girmek
KULA KULA PROJESİ’NİN AMACI Kullanım Alanı Şehir hayatının yaşandığı her yer Turizm bölgeleri Fabrika yerleşkeleri Eğlence sektörü
KULA MOTOR KULA PROJESİ’NİN GENEL HATLARI Teknik Kağıt MOTOR TİPİ: 4 zamanlı, üstten valfli, tek silindirli, yatay şaftlı ÇAP X STROK: 88 x 64 HACİM: 393 cm^3 SIKIŞTIRMA ORANI: 8.0 : 1 MAKSİMUM ÇIKIŞ GÜCÜ: 13 hp / 3300 rpm MAKSİMUM TORK: 2,7 kgm @ 2500 rpm ATEŞLEME SİSTEMİ: Elektronik ateşleme ÇALIŞTIRMA SİSTEMİ: Marş Motorlu HAVA FİLTRESİ: Çift Elemanlı YAKIT DEPO KAPASİTESİ: 6.5 lt. YAKIT CİNSİ: Kurşunsuz benzin ÖZGÜR YAKIT TÜKETİMİ: 230 gr / hp.h SOĞUTMA SİSTEMİ: Hava Soğutmalı BOYUTLARI: 405x450x443 mm BOŞ AĞIRLIĞI: 35 kg.
KULA KULA PROJESİ’NİN GENEL HATLARI SÜSPANSİYONLAR Teknik Kağıt ÖN SÜSPANSİYON: Tam bağımsız, Çift A kollu ARKA SÜSPANSİYON: Tam bağımsız salıncak sistemi Çift amörtisör kolu
KULA KULA PROJESİ’NİN GENEL HATLARI DİĞER Teknik Kağıt FREN SİSTEMİ: Hidrolik disk fren DİREKSİYON SİSTEMİ: Rack-and-Pinion Sistemi TEKERLEKLER: Ön Tekerler; 155/65 R14 4.5Jx14 Arka Teker; 175/55 R15 5.5Jx15
KULA KULA PROJESİ’NİN GENEL HATLARI ŞASİ 40mmx20mmx3mm'lik çelik kutu profil 25mmx2.5mm ve 38mmx3mm çelik boru profil Boyutlar ve Ağırlık: Uzunluk: 2782 mm Yükseklik: 1375 mm Genişlik: 1473 mm Yerden Yüksekliği: 155 mm Lastik İz Genişliği: 1322 mm (Ön) Dingil Mesafesi: 1886 mm Ağırlık: Dış Kaplamasız; 243 kg Dönme Çapı: 6651 mm
KULA KULA PROJESİ’NİN GENEL HATLARI KABUK Esin Kaynağı: Koç Malzeme: Fiberglas Tasarım Ayrıntıları: Görüş açısını arttırmak için büyük ön cam Hava soğutmalı motor için yan rüzgar kanalları 3 tekerlekli araç dinamiğine uygun damla formu Üretim maliyetini düşürmek için köşeli tasarım Kararsız havanın vakum etkisini azaltmak için tasarlanmış bagaj kısmı
KULA KULA PROJESİ’NİN GENEL HATLARI PROTOTİP ÜRETİMİ VE GELİŞTİRME AŞAMASI Kabuksuz üretim: Şasi Üretimi Parçaların Montajı Kabuksuz üretimin ardından: Süspansiyon, Motor, Fren ve Lastik Testleri Lastik yüzeylerindeki aşınmaların kontrol edilmesi
KULA KULA PROJESİ’NİN GENEL HATLARI PROTOTİP ÜRETİMİ VE GELİŞTİRME AŞAMASI Geliştirme Aşaması: Süspansiyon geometrisinin yeniden oluşturulması Şasi ağırlığının optimize edilmesi Kabuğun kalıplarının hazırlanması ve üretimi
KULA KULA PROJESİ’NİN GENEL HATLARI MALİ DÖKÜM
KULA KULA PROJESİ’NİN GENEL HATLARI MALİ DÖKÜM
TEŞEKKÜRLER