KULA (Kentiçi Ulaşım Aracı)

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
MOTOR DERSİNE HEPİNİZ HOŞ GELDİNİZ!!! 
Advertisements

DEZENFEKSİYON.
ALTERNATİF ENERJİLİ ARAÇ YARIŞLARI 2014
RENAULT TRAFIC MULTIX GRAND CONFORT 6M3 2
ULV Makineleri Uçkun Mücadelesinde Kullanılan Sırt ve Araç Üstü ULV Makineleri Tanıtımı ULV(Ultra Low Volume) Son derece ince püskürtme tekniğiyle oluşturulan.
MAKİNE MÜHENDİSLİĞİ 1 Genel İsim: İlyas Toktaş
Elektrikli Hidrolik Sistem
MOTORLU TAŞIT SÜRÜCÜ KURSLARI
ARAÇ BİLGİSİ VE EKONOMİK ARAÇ KULLANMA
ROTOR Öğr.Gör. Ferhat HALAT.
1 Ürün tanıtımı : Termal İletken boşluk doldurucular 1.
Atık madde olarak neler toplanabilir?. Ambalaj atıkları.
Bilim ve Teknoloji Politikaları Malzeme ve Makina Paneli
Bütünleşik Dökümhane Çözümü
Her Sulamada Uygulanacak Sulama Suyu Miktarı ve Sulama Aralığı
RÜZGAR ENERJİSİ ve RÜZGAR TÜRBİNLERİ
MOTORLU TAŞIT SÜRÜCÜ KURSLARI
Duyuru Teşhir Üniteleri
Alıştırma Eğitim Dokümanları
İlk hareket ve kontrol sistemleri
Aşınma Uygulamalarına Yönelik SiAlON Esaslı Seramik Malzemeler
İLKÖĞRETİM FEN BİLGİSİ 8.SINIF İLKAY UMUR
BETON ve BETON BİLEŞENLERİ SEMİNERİ
ENERJİDE VERİMLİLİK AHMET SEFEROĞLU KAYSERİ OSB ELEKTRİK DANIŞMANI
MOTORLU TAŞIT SÜRÜCÜ KURSLARI
EGEMEN ZENGİN PROBLEMİN VEYA UYGULAMANIN ANLASILMASI VE TANIMLANMASI Yol düzgünsüzlerinden meydana gelen kamyon kabini titreşimlerinin şoförlerde.
ELEKTRİKLİ OTOMOBİLLER Burak Turcan Bedirhan Erken
Yıldız Teknik Üniversitesi Makina Müh. Bölümü
KÜÇÜK TASARRUFLAR BÜYÜK KAZANÇLAR
Yıldız Teknik Üniversitesi Makina Müh. Bölümü
VTEC (Variable-valve timing and electronic-lift control) Değişken Zamanlı Subap Kontrol Sistemi Gökhan TAŞTAN Cenk SÖKMEN Hakan AVCU.
ENERJİ VERİMLİLİĞİNİ NASIL SAĞLAYABİLİRİZ?
Sıralı Gaz Enjeksiyon Sistemiyle Gaz Yakıt Kullanımına Dönüştürülmüş
SEDAT KAYA ÖN KAPUT YAN BAĞLANTI PARÇASI PROF.DR.KERİM ÇETİNKAYA.
Ders: ZYS 426 SULAMA SİSTEMLERİNİN TASARIMI Konu: 3
Yıldız Teknik Üniversitesi Makina Müh. Bölümü
Hava Dünyamızda ki hava karışımı; % 78 Azot % 21 Oksijen
Yıldız Teknik Üniversitesi Makina Müh. Bölümü
Ders: ZYS 426 SULAMA SİSTEMLERİNİN TASARIMI Konu: 3
PNÖMATİK KAS (FLUIDIC MUSCLE).
Fren Sistemi Fren Sisteminin Görevi Aracın hızını düşürmek,
Titreşim Deney Düzeneği
Ulaşım; Deniz yolu, hava yolu, demir yolu ve kara yolu ile sağlanmaktadır. Ulaşım türleri arasında en yoğun kullanılan kara yolu ulaşımıdır. Kara yollarında.
KÜRESEL YÜZEYLİ SARKAÇ TİPLİ ÇELİK YALITIM CİHAZLARI
BS Aktivite Merkezi Müzikli Oball Bounca Bebeğiniz için etkileyici eğlence sunan etkileşimli Oball ™ oyuncakları ve hoplatma minderi! ÜRÜN ÖZELLİKLERİ.
PLANET DİŞLİ SİSTEMLERİ HAZIRLAYAN : SEYFİ POLAT GAZİ ÜNİVERSİTESİ TEKNİK EĞİTİM FAKÜLTESİ OTOMOTİV ANABİLİM DALI KASIM 2006 ANKARA.
BÖLÜM 3 SU ALMA YAPILARI. BÖLÜM 3 SU ALMA YAPILARI.
ONDALIK KESİRLERİ KULLANAN SPOR DALLARI
BÖLÜM 6 DİFERANSİYEL VE AKSLAR. BÖLÜM 6 DİFERANSİYEL VE AKSLAR.
BÖLÜM 2 MOTOR KARAKTERİSTİKLERİ. BÖLÜM 2 MOTOR KARAKTERİSTİKLERİ.
BÖLÜM 3 KAVRAMALAR. BÖLÜM 3 KAVRAMALAR 3.1 TRANSMİSYON SİSTEMİ Tasarımcıların çözmek istedikleri önemli bir problem de, motor hızını artırmadan yol.
Sürtünme Kuvvetinin Hayatımızdaki Yeri
BÖLÜM 2 ARAÇ SINIFLANDIRMA
Duşlarda en güzel Seçenek HL50 in | line Düz zeminli Duşlara kolay Çözüm.
GÖKHÖYÜK TARIM MESLEK LİSESİ
AZAMİ UZUNLUKLAR -Otobüs dışındaki motorlu araçlarda: 12.00m -Römorklarda : m. -İki dingilli otobüslerde : m.
MOTOR BİLGİSİ Kemal Nurkan NUR
Disiplinler Arası Bitirme Projesi
Dış lambalar 3 farklı far tipini tanıtın: - Halojen - BiXenon
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ
3- Yağlama Sistemi.
HIZLI TREN İŞLETMECİLİĞİ VE BAKIMI
MOBİL KAZIK ÇAKMA MAKİNESİ
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.B.2. Bilgisayar Destekli Tasarım.
REGÜLATÖR SU ALMA YAPISI KAPAĞI TASARIMI
KEŞİF İŞLEMİ.
1. Yakıt tasarrufu 2. Sürtünme 3. Aerodinamik 4. Konfor 5. Ergonomi maliyeti.
Sunum transkripti:

KULA (Kentiçi Ulaşım Aracı) Şehiriçi Bireysel Ulaşımı Kolaylaştırmak Üzere Tasarlanmış Bir Proje

KULA İçerik KULA Nedir? KULA Projesi’nin Amacı Kullanım Alanı KULA Projesi’nin Genel Hatları Teknik Kağıt Şasi Kabuk Prototip Üretimi ve Geliştirme Aşamaları Mali Döküm

KULA KULA NEDİR ? Bireysel taşımacılık için tasarlanmış 3 tekerlekli Tek kişilik Benzin motorlu Çok ucuz Minimalist bir şehir aracı

KULA KULA PROJESİ’NİN AMACI Şehiriçindeki trafiği azaltmak Yakıt tasarrufu sağlamak Park sorununu azaltmak Ulaşım serbestliği sağlamak Otomotiv sektörüne alternatif bir yoldan girmek

KULA KULA PROJESİ’NİN AMACI Kullanım Alanı Şehir hayatının yaşandığı her yer Turizm bölgeleri Fabrika yerleşkeleri Eğlence sektörü

KULA MOTOR KULA PROJESİ’NİN GENEL HATLARI Teknik Kağıt MOTOR TİPİ: 4 zamanlı, üstten valfli, tek silindirli, yatay şaftlı ÇAP X STROK: 88 x 64 HACİM: 393 cm^3 SIKIŞTIRMA ORANI: 8.0 : 1 MAKSİMUM ÇIKIŞ GÜCÜ: 13 hp / 3300 rpm MAKSİMUM TORK: 2,7 kgm @ 2500 rpm ATEŞLEME SİSTEMİ: Elektronik ateşleme ÇALIŞTIRMA SİSTEMİ: Marş Motorlu HAVA FİLTRESİ: Çift Elemanlı YAKIT DEPO KAPASİTESİ: 6.5 lt. YAKIT CİNSİ: Kurşunsuz benzin ÖZGÜR YAKIT TÜKETİMİ: 230 gr / hp.h SOĞUTMA SİSTEMİ: Hava Soğutmalı BOYUTLARI: 405x450x443 mm BOŞ AĞIRLIĞI: 35 kg.

KULA KULA PROJESİ’NİN GENEL HATLARI SÜSPANSİYONLAR Teknik Kağıt ÖN SÜSPANSİYON: Tam bağımsız, Çift A kollu ARKA SÜSPANSİYON: Tam bağımsız salıncak sistemi Çift amörtisör kolu

KULA KULA PROJESİ’NİN GENEL HATLARI DİĞER Teknik Kağıt FREN SİSTEMİ: Hidrolik disk fren DİREKSİYON SİSTEMİ: Rack-and-Pinion Sistemi TEKERLEKLER: Ön Tekerler; 155/65 R14 4.5Jx14 Arka Teker; 175/55 R15 5.5Jx15

KULA KULA PROJESİ’NİN GENEL HATLARI ŞASİ 40mmx20mmx3mm'lik çelik kutu profil 25mmx2.5mm ve 38mmx3mm çelik boru profil Boyutlar ve Ağırlık: Uzunluk: 2782 mm Yükseklik: 1375 mm Genişlik: 1473 mm Yerden Yüksekliği: 155 mm Lastik İz Genişliği: 1322 mm (Ön) Dingil Mesafesi: 1886 mm Ağırlık: Dış Kaplamasız; 243 kg Dönme Çapı: 6651 mm

KULA KULA PROJESİ’NİN GENEL HATLARI KABUK Esin Kaynağı: Koç Malzeme: Fiberglas Tasarım Ayrıntıları: Görüş açısını arttırmak için büyük ön cam Hava soğutmalı motor için yan rüzgar kanalları 3 tekerlekli araç dinamiğine uygun damla formu Üretim maliyetini düşürmek için köşeli tasarım Kararsız havanın vakum etkisini azaltmak için tasarlanmış bagaj kısmı

KULA KULA PROJESİ’NİN GENEL HATLARI PROTOTİP ÜRETİMİ VE GELİŞTİRME AŞAMASI Kabuksuz üretim: Şasi Üretimi Parçaların Montajı Kabuksuz üretimin ardından: Süspansiyon, Motor, Fren ve Lastik Testleri Lastik yüzeylerindeki aşınmaların kontrol edilmesi

KULA KULA PROJESİ’NİN GENEL HATLARI PROTOTİP ÜRETİMİ VE GELİŞTİRME AŞAMASI Geliştirme Aşaması: Süspansiyon geometrisinin yeniden oluşturulması Şasi ağırlığının optimize edilmesi Kabuğun kalıplarının hazırlanması ve üretimi

KULA KULA PROJESİ’NİN GENEL HATLARI MALİ DÖKÜM

KULA KULA PROJESİ’NİN GENEL HATLARI MALİ DÖKÜM

TEŞEKKÜRLER