MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
MBA-502 Stratejik Yönetim Yard. Doç. Dr. Erlan Bakiev
Advertisements

Lojistik Yönetimi Ders – V
Strateji Tasarımı İlker acar.
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI: TUTUNDURMA
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
PAZARLAMA YÖNETİMİ: ÜNİTE 3
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
MÜŞTERİ DEĞERİ Bir değişim işleminde “müşterinin elde ettiği yararların ,katlandığı veya ödediği bedele oranıdır.Şu halde müşteri değeri yaratmak ,”müşterinin.
Tüketici Davranışının Pazarlamadaki Önemi
Yeni Pazarlama Teknikleri
KALİTE YÖNETİMİ (EĞİTİMDE).
RESEARCHMODEL RESEARCH LAYOUT ARASTIRMAMODELI LOYALTY.
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ Yrd.Doç.Dr. Pınar Seden Meral Hafta II.
KURUMSAL İTİBAR YÖNETİMİ ve SOSYAL SORUMLULUK
Bölüm 10 İşlevsel Stratejiler (Fonksiyonel/Bölümsel Stratejiler)
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
PROMOSYON  Kökeni Latince promotio kelimesinden gelen promosyonun anlamı fikir,öne çıkarmak olarak tercüme edilir.  Bir firmanın ya da bir arzın tanıtılması.
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 1-2 MART 2003 ANTALYA.
BÖLÜM 7 MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
PAZARLAMANIN TANIMI VE PAZARLAMA ANLAYIŞI
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Pazarlama İletişimi Tezsiz Yüksek Lisans Programı
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ İİBF TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ DERS NOTLARI
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
Yeni Pazarlama Teknikleri
Yeni Pazarlama Teknikleri
Yeni Pazarlama Teknikleri
Müşteri İlişkileri Yönetimi Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Kalite Nedir? Furkan LEVENTOĞLU.
CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT
Yrd. Doç Dr. Ozan BÜYÜKYILMAZ
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
YÖNT 102 – İŞLETMEYE GİRİŞ II
Bolum 4- 2.
Etik Pazarlama Eğitiminin Neresinde
Yrd. Doç. Dr. Murat ÖZ Öğr. Gör. Seval MUCUK
SATIŞTA VE PAZARLAMADA
Kalite Yönetimi Genel Tanımlar.
BBY373 İnsan Kaynakları Yönetimi
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
MÜŞTERİ İÇİN DEĞER YARATMA
YENİKENT AHMET ÇİÇEK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 2010 ANKARA Nihat BÜLBÜL.
Strategic Business Planning for Commercial Producers
MERVE AKTA Ş B NESL İ HAN Ş AH İ NB BETÜL H İ TAYB Ş ÜHEDA GENÇB
Elektronik pazarlama: – internetin kar yaratmak amacıyla kullanılması – birçok aşamayı ortadan kaldırmakta – daha hızlı ve daha düşük maliyetli –
“Satış ve pazarlamada her şeyi doğru yapmış
MÜŞTERİ İÇİN DEĞER YARATMA. “Müşteri değeri olgusu, müşteri tatmini unsurlarına ek olarak, ürünün rakipler arasından nasıl seçildiğini, seçim kriterlerinin.
ÖRGÜTLERDE BİLGİ YÖNETİMİ, KARAR VERME VE BİLİŞİM SİSTEMLERİNDEKİ HİYERARŞİK YAPININ MİMARİSİ Kısım 2.
CRM İÇIN STRATEJIK BIR YAKLAŞıM Hafta 5 – Adrian Payne Chapter 1 Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI
Tutundurma, iletişime dayanır ve ikna edici yanı vardır. Doğrudan satışları kolaylaştırma amacına yönelik olduğu kadar, tutum ve davranışlara da yöneliktir.
PAZARLAMA İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR VE PAZARLAMA ANLAYIŞLARI
ÜRETİM ÖĞR.GÖR.TAYLAN VURGUN.
BÖLÜM: 1 PAZARLAMA VE SATIŞ.
YÖNT 102 – İŞLETMEYE GİRİŞ II
Süreç Yönetimi.
SPOR PAZARLAMASI Nuran KANDAZ GELEN.
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
TURİZM PAZARLAMASINDA GÜNCEL YALAŞIMLAR
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
Tedarik Zincirinde Karar Aşamaları
Tedarik Zincirinde Karar Aşamaları
Bölüm 2 ÖRGÜTLERDE BİLGİ YÖNETİMİ, KARAR VERME VE BİLİŞİM SİSTEMLERİNDEKİ HİYERARŞİK YAPININ MİMARİSİ Kısım 2.
PROJE PLAN VE YÖNETİMİ ELİF ŞEKER SEHER EBRU DENİZER
PAZARLAMA SİSTEMİNE GİRİŞ Büşra YARADILMIŞ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
HEDEF PAZAR.
Sunum transkripti:

MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ Yrd.Doç.Dr. Pınar Seden Meral Hafta III

Müşteri İlişkileri ve İlişkisel Pazarlama

İlişkisel Pazarlama 1980’li yıllardan itibaren Müşteri gruplarının küçülmesi ve her grubun yaşam tarzına, satın alma alışkanlıklarına, istek ve ihtiyaçlarına göre yeni pazarlama planları ve buna paralel olarak da iletişim planları yapılması

İlişkisel Pazarlama Müşterileri işletmeye çekmek, ilişkileri sürdürmek ve çoklu hizmet işletmelerinde- müşteri ilişkilerini artırmaktır. Leonard L. Berry, 1983

İlişkisel Pazarlama İlişkisel pazarlamada önemli olan, yeni müşterilerin kazanılmasından çok mevcut müşterileri koruyarak, onları işletmeye sadık birer müşteri haline getirmektir.

İlişkisel pazarlamanın esas amacı uzun dönemli müşteri ilişkileri sonucu, müşteri bağlılığı yaratmaktır. Bu nedenle, müşterilerin satın alma sıklığını ve miktarını artırmaya yönelik, teşvik edici ödül programlarından zaman zaman yararlanılır. Bu programlarda tüketicilerin alışveriş için harcadığı her miktar karşılığında belli oranda bir puan oluşmakta, puan birikimiyle tüketiciler çeşitli ödüller, indirimler elde etme olanağına kavuşmaktadır

İlişkisel Pazarlama Müşteriyi elde tutma, sürekli kılma üzerine odaklanma. Sürekli müşteri ilişkisi Uzun dönemli bakış açısı Müşteri beklentilerini karşılamak için yüksek vaatte bulunma Tüm çalışanların kaliteyle ilgilenmesi

İlişkisel Pazarlamanın Avantajları Neler Olabilir?

Müşteri Tatmininde Gelişmeler Müşterilerle Yakın İlişki Müşteri Tatmininde Gelişmeler Finansal Yararlar

Müşterilerle Yakın İlişki Şirket müşterilerle daha sıkı bağlar geliştirir. Bu bağlar, teknoloji, bilgi ya da sosyal açılardan olabilir. Bu şirkete çok geniş rekabet avantajı sunar. Şirket, müşterilerin bireysel zevkleri hakkında daha fazla bilgi sahibi oldukça, müşteriler de diğer tedarikçilerle tekrar eden süreçlerini devam ettirmede isteksiz hale gelerek şirkete bağlanırlar.

Müşteri Tatmininde Gelişmeler Şirket müşteri ile ilişkiye geçtikçe, isteklerini nasıl tatmin edeceği konusunda daha fazla bilgi sahibi olur ve bu tatmini takip edebilir. Müşteri ile kurulan her diyalog, şirkete müşterileri için yeni ürün/hizmet bulma olanağı sağlar. Şirket, müşteri ihtiyaçlarını başkalarından önce sezer ve karşılar.

Finansal Yararlar Uzun dönemli ilişkiler, ilişki maliyetinin azalmasına olanak sağlar. Sadık müşteriler daha karlıdır. Sadık müşteri, olası müşteri için referanstır. Müşterinin elde tutulması, çalışanın da elde tutulması anlamına gelir.