AKRAN BASKISI.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BAŞARI ZAMANI İYİ KULLANABİLME VE
Advertisements

Akran baskısı denince ne anlıyorsunuz?
GENÇLERDE ÖZGÜVEN GELİŞİMİ.
Şİddet Muhammet GÜLER.
Okullarda Suç ve Şiddeti Önleme
TELEVİZYON VE İNTERNETİN ÇOCUKLAR ÜZERİNDEKİ OLUMSUZ ETKİLERİ
BAŞARI ZAMANI İYİ KULLANABİLME REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ VE
ÇOCUK EĞİTİMİNİN ANAHTARI: ÖZGÜVEN
Ş İ D D E T ŞEHİTKAMİL ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ
Başiskele Anadolu Öğretmen Lisesi Rehberlik Servisi
ERGENLİK DÖNEMİ GELİŞİM ÖZELLİKLERİ ve AİLE İÇİ İLİŞKİLER
AKRAN BASKIS.
Yorumla-Yansıt İfadeleri (YYİ)
Ergenlik Sorunları Hazırlayanlar Mehmet BAYRAM Mehmet ERDİN
Çetin SARIYILDIZ Rehber Öğretmen
ZARARLI ALIŞKANLIKLAR VE MADDE BAĞIMLILIĞI
1. Alkol, madde kullanan 2.OKULDAN KAÇAN 3.Suç işleyen ya da işleme eğilimi olan.
Okullarda Suç ve Şiddeti Önleme
SINIRLARIMIZ Kazanım: *Fiziksel, sözel ve duygusal tacizle karşılaştığında nereden yardım alabileceğini belirtir. 10 sınıf 40 nolu kazanım etkinliği.
HAYIR DEMEYİ ÖĞRENELİM Erkan İLGÜN Rehber Öğretmen
Hak Sorumluluk Nedir? Nedir?
Hazırlayan Psk.Dan.Nazan MUTLU Uzm.Psk.Dan. Sinem TARHAN
Kazanım: Akran baskısıyla baş eder. 9. Sınıf 36 nolu kazanım etkinliği
DEZAVANTAJLI VE RİSK ALTINDAKİ ÇOCUKLAR KİMLERDİR?NASIL TESPİT EDİLİR?
AKRAN İLETİŞİMİ KIRIKKALE RAM ARALIK-2011.
AKRAN BASKISI Özel Eğitim Rehberlik ve Danışma Hizmetleri Genel Müdürlüğü.
AKRAN BASKISI.
9. SINIF KİŞİLERARASI İLİŞKİLER 20. ETKİNLİK
AKRAN BASKISI Çocukluktan yetişkinliğe geçiş sürecinde, ergenlik döneminde gençler akranlarıyla daha fazla vakit geçirmeye başlar ve akranlarının kendilerini.
AKRAN BASKISI ve HAYIR DİYEBİLME
RİSKLİ DAVRANIŞLAR NEDİR?
Ş ÜKRAN ÖZTÜRK PS İ KOLOJ İ K DANI Ş MAN ET İ HOLD İ NG İ LKÖ Ğ RET İ M OKULU PDR SERV İ S İ
PSİKOLOJİK DANIŞMAN VE REHBER ÖĞRT.
AKRAN ZORBALIĞI.
Kendimizi Koruma Yolları ve Güvenli Yaşam
MUSTAFA AY Rehber Öğretmen Ergenle iletişim kurmak neden bu kadar zor?Acaba ergenlerin bize mesajlarını iletmekte zorlanması da aynı nedenlerden kaynaklanıyor.
Rehberlik Servisi Veli Bilgilendirme Semineri
Bu sunuda TBM için hazırlanmış olan «Alkolsüz Bir Hayat İçin» adlı (Metin: Uğur Evcin, 2014, İstanbul: Yeşilay Yayını) broşürden yararlanılmıştır. Sunudaki.
OKULDA ŞİDDET VE AKRAN ZORBALIĞI İlk-Ortaokul Öğrenci Semineri
ÇATIŞMA ÇÖZME ve AKRAN BASKISI
ÇATIŞMA ÇÖZME ve AKRAN BASKISI
AKRAN BASKISI ve ÇATIŞMA ÇÖZME
İLKÖĞRETİM ÇAĞI ÇOCUKLARINDA OKUL İÇİ ŞİDDETİN İRDELENMESİ: BİR ANKET ÇALIŞMASI Sözen S 1, Baysal SU 2, Ekizoğlu O 1, Tüzün B 1, Tüzün Ü 3 1 İstanbul Üniversitesi.
BEDEN DİLİ.
ERGENLİK DÖNEMİNDE RİSKLER ve SORUNLAR
ERGENLİK ve PROBLEMLERİ
AKRAN BASKISI.
AKRAN BASKISI ve ZARARLI ALIŞKANLILAR
ERGENLİK ve ERGENLİKTE İLETİŞİM
ÇOCUĞUM OKULA BAŞLIYOR
Okullarda Şiddet ve Ailelere Düşen Görevler
ŞİDDET NEDİR???.
RİSKİ YÖNETMEK.
ERGENLERDE MADDE KULLANIMI VE Ş İ DDET. Madde kullanımı Gençler çok farklı nedenlerle madde kullanırlar. Ergenli ğ in hedefi güçlü bir kimlik oluşturmaktır.
AİLE OLMAK DEĞERLER EĞİTİMİ.
KİŞİLERARASI İLETİŞİM
ŞİDDET eğilimi olan ve SUÇA itilen çocuk ve gençler
Sunum Akışı Kuraldışı/Problemli davranış nedir?
ZOR GENÇLER ile BAŞA ÇIKMA
Yrd. Doç. DR. Tülay KUZLU AYYILDIZ ERGENLİK DÖNEMİ SAĞLIK SORUNLARI
OKULDA ŞİDDET VE AKRAN ZORBALIĞI Ortaokul Öğrenci Semineri
AKÇAĞLAYAN ORTAOKULU HOŞGELDİNİZ.
Okullarda Suç ve Şiddeti Önleme REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ ADIYAMAN
AKRAN BASKISI.
AKRAN BASKISI ve HAYIR DİYEBİLME
AKRAN BASKISI Hazırlayan Uzm. Psk. Şükran KILIÇ
OKULDA ŞİDDET VE AKRAN ZORBALIĞI İlk-Ortaokul Öğrenci Semineri.
Şiddetin Birey Üzerindeki Etkileri AD ve SOYAD: Yunus Emre Ataman Sınıf:9/E No:640 Ders: Sağlık Bilgisi ve Trafik Kültürü.
KİŞİSEL SINIRLARIMIZ.
ZORBA MISIN?.
Sunum transkripti:

AKRAN BASKISI

Akranlarının kendilerini daha iyi anladığını düşünürler NASIL? Ergenlik döneminde gençler akranları ile daha fazla vakit geçirmeye başlar Akranlarının kendilerini daha iyi anladığını düşünürler Kendilerini akran gruplarının doğal bir parçası olarak görür ve gruptakilere benzemeye çalışırlar Bu yaşlardaki kabul görme ihtiyacı gencin grubun kontrolüne girmesine yol açar Akran grubunun kontrolüne girmek peşinden akran baskısını da beraberinde getirir

AKRAN BASKISI NEDİR? Beraber bulunulan ortamlarda gencin bir şey yapması için arkadaşları tarafından zorlanması veya cesaretlendirilmesidir Gençler istekli veya isteksiz olarak ikna edildiklerinde ortaya çıkar Akran baskısına boyun eğme ve uyma gencin yaşamını olumsuz etkiler

Gençler çoğu zaman grubun içinde olduğundan ve grupta bir yer ve kimlik kazanmak istediğinden akran baskısına direnç göstermekte zorlanabilir. Bunun sonucunda öğretmene baş kaldırma ,grubun kendi kurallarına uyma,okulu asma gibi davranışlar daha sık yaşanır Dolaylı yaşanan baskı sonucunda riskli ve suç kabul edilen davranışları gösterme eğilimi artar

Akran baskısı arttıkça risk alma davranışı yükselir RİSKLİ BİR DURUM Akran baskısı arttıkça risk alma davranışı yükselir RİSK ALMA DAVRANIŞLARI Trafik ile ilgili risk alma davranışları Cinsellik ile ilgili risk alma davranışları Tehlikeli işler yapma ile ilgili risk alma davranışları Kesici ve delici aletler taşıma ile ilgili risk alma davranışları Kavgaya karışma ve saldırganlık ile ilgili risk alma davranışları

DİĞER DAVRANIŞLAR Sigara içme Alkol ve madde kullanma Okuldan kaçma ve devamsızlık Okulda başarısızlık Hırsızlık Çetelere katılma

NASIL BAŞA ÇIKABİLİRİM? Sözel ve sözel olmayan becerileri öğrenmek ve geliştirmek gerekir

SÖZEL BECERİLER REDDETME BECERİLERİ Bireyin yapmak istemediği bir durum ile ilgili olarak bir isteği ve bir ricayı nasıl kabul etmeyeceğini bilmesi gerekir.Bunun için; “HAYIR” DEMEK Basamak:Yapılan ricaya karşı cevabı bilmek önemlidir Basamak:Hayır demenin nedenini açıklamak önemlidir

HAYIR DEME YÖNTEMLERİ Hayır……………………..Hayır olmaz Mazeret bildirme………..Hayır benim başka bir yerde işim var Atlatma…………………..Hayır belki daha sonra Konuyu değiştirmek……Hayır teşekkürler. Mehmet’i bugün gördün mü? Yürüyüp gitmek…………Hayır deyip ortamdan uzaklaşmak Hayır tekrarı…………….Hayır beni ilgilendirmiyor,hayır istemiyorum

SÖZEL OLMAYAN BECERİLER Sözel iletişimin yanında çeşitli davranış kalıpları ile birey kendisini daha güçlü bir şekilde ortaya koyabilir Ses tonu: Orta şiddete bir ses tonu ile nazik fakat otoriter bir şekilde konuşun Göz Kontağı:Konuştuğunuz kişinin doğrudan gözlerinin içine bakarak konuşun Yüz İfadesi: Konuştuğunuz konuya önem veren ciddi bir yüz ifadesi ile soğukkanlılığınızı koruyarak konuşun Vücut Pozisyonu:Yüz yüze bakacak şekilde durun,vücudunuzun dik durmasına dikkat edin Uzaklık: Konuşurken karşınızdaki ile uygun bir uzaklıkta durun(1m)

SON ÇARE Akran baskısı ile karşılaşıldığında ve baş etme yöntemleri yetersiz kaldığında mutlaka öğretmen ,anne baba veya güvendiğiniz diğer yetişkinlerden yardım isteyin Akran baskısına uğrama düzeyi yüksek olan gençlerin kendine saygı düzeyleri de düşük olmaktadır