Performans değerlendirme

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İNSAN KAYNAKLARI Ayşegül Akdeniz.
Advertisements

ERK İSG&İK –
KİŞİSEL SATIŞ Müşteri istek ve ihtiyaçları doğrultusunda gösterim ve ikna etmeye dayalı tutundurma çabalarına kişisel satış denir.
İŞ DEĞERLEME Raqif QASIMOV.
21 Hekim Performans Yönetimi
ÜNİVERSİTELERDE İŞ MÜKEMMELLİĞİ MODELİ 2 MART 2003.
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
Eğitim İhtiyaçları Değerlendirmesi (TNA)
Araştırma Yöntemleri.
ÜCRET YÖNETİMİ VE ÜCRET SİSTEMLERİ
Performans Değerlendirme Prof. Dr. Hüner Şencan
HİZMET İÇİ EĞİTİM. Hizmet İçi Eğitimin Amaçları Verimliliği yükseltme Performans artırma yoluyla – Motivasyonu sağlama Örgüt içinden eleman sağlama fırsatı.
İNSAN KAYNAKLARI VE PERFORMANS YÖNETİMİ
PERFORMANS DEĞERLEMESİ
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ
PERFORMANS DEĞERLENDİRME
PERFORMANS DEĞERLENDİRME EĞİTİMİ
örgütlenmesi ve performansı
Performans Yönetimi.
PERFORMANS DEĞERLEME ve 360 DERECE GERİ BİLDİRİM
Yetkinlikler Yetkinlikler belirli bir görevi başarıyla yerine getirebilmek için beklenen ortak kurumsal davranış ve tutumları tanımlanmaktadırlar.
1 Yönetimin temelleri
MUTLAK DEĞERLENDİRME Elif Tuba BEYDİLLİ.
İGEP Performans Yönetimi
İnsan Kaynakları Yönetiminin
PERFORMANS DEĞERLEMESİ
Performans Değerlendirme
PERFORMANS DEĞERLENDİRMESİ
E ğ itimde Kalite nedir? *Kalite, ko ş ullara uygunluktur. *Kalite, ko ş ullara uygunluktur. *Kalite, ögrencilerin ihtiyaçlarıdır. *Kalite, amaçlara uygunluktur.
BBY373 İnsan Kaynakları Yönetimi
Performans Değerlendirme
BBY373 İnsan Kaynakları Yönetimi
PERFORMANS DEĞERLENDİRME
PERFORMANS DEĞERLENDİRME
BÖLÜM 9 Olumlu İşgören Tutumları ve Davranışları.
Performans değerlendirme
Performans Değerlendirme Yöntemleri
ÇAĞDAŞ DEĞERLENDİRME YAKLAŞIMLARI
HAZIRLAYAN:AYŞE KERETLİOĞLU YUNUS EMRE TAŞTI
İnsan Kaynakları Yönetimi
İŞLETMELERDE İLETİŞİM
BÖLÜM 6 İşgören Performansını Değerlendirme. BÖLÜM 6 İşgören Performansını Değerlendirme.
Kariyer Yönetimi ile ilişkili Kavramsal Çerçeve
Prof. Dr. Rana ÖZEN KUTANİS
TAKIMA DAYALI PERFORMANS DEĞERLENDİRME

Performans de ğ erlendirme. Performans kavramı Performans, herhangi bir görevin gere ğ i olarak önceden belirlenen standartlara uygun davranışların gösterilmesi.
KARİYER GELİŞTİRME.
Sunum Planı Performans değerlendirmesinin önemini İş performansının önemli değişkenleri Performans değerlendirme süreçlerini Performans değerlendirmesinde.
PERFORMANS DEĞERLENDİRME 2016-KOCAELİ Erdoğan TALİ
Performans Değerlendirme Hataları
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ
Performans Değerlendirme
Performans değerlendirme
HİZMET İÇİ EĞİTİM.
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
Dereceleme Ölçekleri, Kontrol Listeleri ve Envanterler
örgütlenmesi ve performansı
İnsan Kaynakları Yönetiminin
Performans ve Ücret Yönetimi Yrd. Doç. Dr. Özlem BALABAN
MODERN PERFORMANS DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ
İnsan Kaynakları Yönetimi
Performans Değerlemesi
İnsan Kaynakları Yönetiminin
PERFORMANS DEĞERLENDİRME SÜRECİNİN İŞVEREN VE İŞ GÖRENLER ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ.
EĞİTİMDE ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

Performans değerlendirme

konular Başarı ve başarı değerlendirmesi tanımı, Başarı değerlendirme amaçları Başarı değerlendirmede hata kaynakları Başarı değerlendirme yöntemleri.

Performans kavramı Performans, herhangi bir görevin gereği olarak önceden belirlenen standartlara uygun davranışların gösterilmesi ve beklenen amaçlara yaklaşma derecesi olarak tanımlanabilir. Performans değerlendirme ise, çalışanın performansının incelendiği, değerlendirildiği, sonucun kaydedildiği ve çalışana bildirildiği süreçtir.

Performans ve yeterlilik Performans ile yeterlilik (competency) terimleri genellikle karıştırılmaktadır. Yeterlilik, bir iş veya uğraşı alanı ile ilgili teknik bilgi ve becerilerin varlığını, performans ise bilgi ve becerilerin üretime dönük yönünü ifade etmektedir. Başka bir anlatımla performans verilen görevlerin yapılmasıyla (başarılmasıyla) ilişkilidir.

Performans Yönetimi Performans Yönetimi kurum hedefleri ile kişinin bireysel hedefleri arasında eşgüdüm sağlayarak her iki tarafın da hedeflerine ulaşmasını koordine eden devamlı bir süreçtir.

Performans değerlendirme süreci

amaçlar Geliştirme Sınıflama Başarı Değ. Ödüllendirme Başarısızlığın önlenmesi Başarının pekiştirilmesi Geliştirme Personelin başarı düzeylerine göre gruplanması Başarı Değ. Sınıflama Personelin başarı düzeyinin ölçülmesi, yorumlanması Ödüllendirme Bireysel performansın karşılığını vermek

Performans değerlendirme sonuçlarının kullanım alanları Hizmet içi eğitim, Personel planlaması, Kariyer planlaması, Yönetsel beklentileri anlama, Eksikliklerini görme, Geliştirme Maddi ve manevi ödüller Yükseltme (terfi) Tanınma Ücret artışı Tenzil i rütbe Disiplin soruşturması Cezalandırma Ödüllendirme

Performans Değerlendirmede Hata Kaynakları (yapılmaması gerekenler) Aşırı hoşgörü ve esneklik (leniency) Katılık (strickness) Hale Etkisi (halo effect) Merkezi Eğilim (central tendency) Yakın Zaman Etkisi (recency effect) İşler Arasındaki Bağımlılığın Dikkate Alınmaması

Aşırı hoşgörü Hoşgörü yada ‘değerlendirme enflasyonu’ bir yöneticinin, bir çalışanın performansını olduğundan daha yüksek değerlendirmesidir. Yöneticiler bazen, iş görenleri suçlamak için bir neden olmadığını düşünerek onları belli ölçütlere göre olduklarından daha yüksek değerlendirirler. Çözüm: Yönetici eğitimi, başarı değerlendirmesini nesnel kriterlere dayandırmak.

Katılık Katılık, aşırı hoşgörünün tersidir; çalışanları hak ettiklerinden daha düşük düzeyde değerleme eğilimidir. Değerlendirici, daha çok çalışanların hatalarına, zayıflıklarına ve eksikliklerine dikkat eder. Değerlendirmenin bu şekilde kullanılması üretkenliği azaltır, çalışanları küçük düşürür ve gelişme heveslerini kırar.

Hale etkisi Hale etkisi, bir yöneticinin bir elemanı belli bir iş alanındaki mükemmelliğine bakarak, diğer alanlarda da olduğundan daha yüksek değerlendirmesidir. Hale etkisi ters yönde de işleyebilir. Bir eleman işin bütün yönlerinde başarılı olduğu halde bir tek yönde pek başarılı değilse, bu başarılı olmadığı yön üzerinde odaklaşılması ‘boynuz etkisi’diye bilinen durumu ortaya çıkarır. Çözüm: Performans değerlendirmesi kapsamlı olmalı, işin tüm yönlerini dikkate almalıdır.

Merkezi eğilim Personel hakkında çok iyi veya kötü demek cesaret isteyen bir iştir. Yönetici iki uçtan birine göre değerleme yaparsa bu yargının baş ağrıtacağını düşünerek çoğu kez değerleme merkezinin ortasında kalan değerleri (orta veya vasat gibi) işaretleme yoluna giderler. Çözüm: Zorunlu dağıtım yöntemi gibi teknikleri kullanmak.

Yakın zaman etkisi Personelin son zamanlardaki çalışmalarına / performansına odaklaşarak değerlendirme yapmaktır. Futbol takımlarımızın teknik direktörlerini düşününüz Çözüm: Yöneticiler performans değerlendirmesinde kullanmak amacıyla personelin performansı ile ilgili sürekli notlar tutmalıdır. Performans değerlendirmesi, yılda bir kez yapılan yönetsel etkinlik değildir.

Performans değerlendirme Yöntemleri Karşılaştırmalı Standartlar Yaklaşımı Doğrudan sıralama yöntemi Sıraya Koyarak Değerlendirme Yöntemi İkili karşılaştırma yöntemi Zorunlu Dağıtım Yöntemi Kesin Standartlar Yaklaşımı Kompozisyon yöntemi Kritik olay yöntemi Ağırlıklandırılmış denetim Listesi yöntemi Grafik derecelendirme Ölçekleri Davranışa Dayalı Değerlendirme Ölçeği Amaç-Sonuç Yönelimli Yaklaşımlar AGY Sorumluluk Merkezi İş Standartları yöntemi Değerleme Merkezi Tekniği 360 Derece başarı değerlendirmesi

Karşılaştırma Standartlar Yaklaşımı Bu yaklaşım, bir personelin, diğer personel ile karşılaştırılması düşüncesine dayanır. Doğrudan sıralama yöntemi Sıraya Koyarak Değerlendirme Yöntemi İkili karşılaştırma yöntemi Zorunlu Dağıtım Yöntemi

İkili karşılaştırma yöntemi Şahin Meriç Cenk Fikriye Simten Top 1 2 7 3

Zorunlu dağıtım yöntemi

Kesin (mutlak) standantlar yöntemi Kesin standartlar yaklaşımında -karşılaştırmalı yaklaşımın tersine- değerleyiciler personeli, diğer personelden bağımsız olarak, işle ilgili çeşitli boyutlara göre değerlendirebilmektedir. Kompozisyon yöntemi Kritik olay yöntemi Ağırlıklı denetim listesi yöntemi Grafik derecelendirme ölçekleri Davranışa dayalı Değenlendirme Ölçeği

Grafik Derecelendirme Ölçeği

Amaç-Sonuç yönelimli yaklaşım AGY Sorumluluk merkezleri İş Standartları yaklaşımı Değerleme Merkezi Tekniği

360 derece geri bildirim Ebe Hekimler Hemşire Hastalar Hekim Hasta yakınları Yöneticiler Hastalar Hekimler Ebe

360 Derece Geribildirimi