ILET 322 KİŞİLERARASI İLETİŞİM BECERİLERİ ALGI (Perception)

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
8. SINIF 3. ÜNİTE BİLGİ YARIŞMASI
Advertisements

el ma 1Erdoğan ÖZTÜRK ma ma 2 Em re 3 E ren 4.
Fen Bilimleri Merkezi.
ALİ YALKIN İLKÖĞRETİM OKULU 2/A SINIFI ÇALIŞMA SAYFASI
NOKTA, DOĞRU, DOĞRU PARÇASI, IŞIN, DÜZLEMDEKİ DOĞRULAR
Birlikler ve onluklar Aşağıdaki tabloyu inceleyerek, sonuçları üzerinde konuşalım.
Saydığımızda 15 tane sayı olduğunu görürüz.
Kale ve Filin Özellikleri
ÜNİTE DEĞERLENDİRMESİ 1.Sınıf Türkçe
OLUMSUZ DAVRANIŞ VE SORUN ÇÖZME
1/27 GEOMETRİ (Kare) Aşağıdaki şekillerden hangisi karedir? AB C D.
İLETİŞİMİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER:
Türkçe Öğretmenliği 2. Sınıf (Gündüz)
Veri Toplama, Verilerin Özetlenmesi ve Düzenlenmesi
B A K I Ş A Ç I S I.
Verimli Ders Çalışma Teknikleri.
Prof. Dr. Leyla Küçükahmet
SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER…
1 2 BİR YOKMUŞ BİR YOKMUŞ BİR VARMIŞ 3 Kızı, hayatında çok sıkıntı yaşadığını ve bunlarla nasıl baş edeceğini bilemediğini söylemiş babasına. Bir baba.
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
ARALARINDA ASAL SAYILAR
Gün Kitabın Adı ve Yazarı Okuduğu sayfa sayısı
FİİLİMSİLER (EYLEMSİLER)
GÖRSEL MATERYAL TASARIMI
Problem Çözme Ve Problem Çözme Stratejileri Ödevi Cihan GÖÇ
Matematik 2 Örüntü Alıştırmaları.
Tam sayılarda bölme ve çarpma işlemi
GELİŞİM VE ÖĞRENME Algı (Perception, İdrak) Prof.Dr. Mustafa Ergün.
ALGI NEDİR ? Duyusal uyarımların anlamlı deneyimlere çevrilme süreci. Bu deneyim, yani algı, uyarım ile sürecin ortak ürünüdür.
Öğretim Materyallerinin Tasarlanması, Hazırlanması ve Seçimi
KİŞİLERARASI İLETİŞİM BECERİLERİ
ALGILAMA YÖNETİMİ BÖLÜM 7.
HABTEKUS' HABTEKUS'08 3.
© Copyright Sistem Mühendisliği Uygulama Hizmetleri®, Herkes İçin Bir Anahtar Kavram: “ Yaşam Alanı”
Ek-2 Örnekler.
BASMAKALIP ve ÖNYARGI ( STEREOTYPE & PREJUDICE )
3.Ünite Öğrenme,Bellek,Düşünme DÜŞÜNMENİN YAPITAŞLARI
Diferansiyel Denklemler
Üçüncü Grup Birinci Harf U sesi sunumu MÜRŞİT BEKTAŞ.
1. 2 İşletmelerin genel amaçları 3 Değer Arttırma: İş letme piyasa de ğ erini hissedarları açısından maksimum yapmalıdır 4.
ÇOCUGUNUZU YAŞ GRUPLARINA GÖRE TANIYOR MUSUNUZ?
BİLGİNİN TEMELİ: DUYULAR VE ALGI Prof.Dr.Mustafa Ergün
Bankacılık sektörü 2010 yılının ilk yarısındaki gelişmeler “Temmuz 2010”
SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ TEKNOLOJİ FAKÜLTESİ
BASMAKALIP ve ÖNYARGI ( STEREOTYPE & PREJUDICE )
ALGI, BASMAKALIP ve ÖNYARGI
1 (2009 OCAK-ARALIK) TAHAKKUK ARTIŞ ORANLARI. 2 VERGİ GELİRLERİ TOPLAMIDA TAHAKKUK ARTIŞ ORANLARI ( OCAK-ARLIK/2009 )
Çocuklar,sayılar arasındaki İlişkiyi fark ettiniz mi?
İSMİN HALLERİ.
Toplama Yapalım Hikmet Sırma 1-A sınıfı.
RASYONEL SAYILARLA TOPLAMA ve ÇIKARMA İŞLEMLERİ
1/22 GEOMETRİ (Dikdörtgen) Aşağıdaki şekillerden hangisi dikdörtgendir? AB C D.
1.HAFTA 26 Ağustos 2009 ÇARŞAMBA 2.HAFTA 01 EYLÜL 2009 SALI 3.HAFTA 09 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 4.HAFTA 15 EYLÜL 2009 SALI 5.HAFTA 23 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 6.HAFTA.
OLUMSUZ DAVRANIŞ VE SORUN ÇÖZME. PROBLEM ÇÖZMEDE İLETİŞİM 1. OLUMSUZ DAVRANIŞ NEDİR ? BAŞKALARININ HAKLARINI VE GÜVENLİĞİNİ ENGELLEYEN, TEHDİTEDEN, ZORLAYICI.
-İLETİŞİM- SUNUSU.
DEĞERLER EĞİTİMİ DÜRÜSTLÜK.
CEBİRSEL İFADELERİ ÇARPANLARINA AYIRMA
ÖĞR. GRV. Ş.ENGIN ŞAHİN BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİSİ.
Rehber Öğretmen Kaan KARAKAYA
HcI GESTALT PRENSİPLERİ
B A K I Ş A Ç I S I.
GÖRSEL TASARIM İLKELERİ “Bir resim bin kelimeye bedeldir”
ŞEHİT ALBAY İBRAHİM KARAOĞLANOĞLU ORTAOKULU
Prof. Dr. RANA ÖZEN KUTANİS
Öğretim Görevlisi, öğrencilerine yaşlanmanın psikolojik belirtilerini öğretirken onlara yatağa mahkum bir hastasının şu olayını daha önce yayınlanan dergiden.
Problem (Sorun) Çözme Karar Alma Teknikleri
Öğretim Görevlisi, öğrencilerine yaşlanmanın psikolojik belirtilerini öğretirken onlara yatağa mahkum bir hastasının şu olayını daha önce yayınlanan dergiden.
BAŞARIDA VERİMLİ ÇALIŞMA YOLLARI
OLUMSUZ DAVRANIŞ VE SORUN ÇÖZME
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN TASARLANMASI – HAZIRLANMASI - SEÇİLMESİ.
Sunum transkripti:

iLET 322 KİŞİLERARASI İLETİŞİM BECERİLERİ ALGI (Perception)

BU NEDİR? 2

HANGİ SANDALYE... 3

4

5

OLAY: O NE KONUŞUYOR, NE SÖYLENENLERİ ANLIYOR. BAZEN SAATLERCE ANLAŞILMAZ ŞEYLER GEVELİYOR. ZAMAN, YER VEYA KİŞİ KAVRAMI YOK. SADECE KENDİ ADI SÖYLENDİĞİNDE TEPKİ VERİYOR. SON ALTI AYDIR ONUN YANINDAYIM, NE GÖRÜNÜŞÜ İÇİN BİR ÇABA SARF EDİYOR, NE DE BAKIM YAPILIRKEN YARDIMCI OLUYOR. ONU HEP BAŞKALARI BESLİYOR, YIKIYOR VE GİYDİRİYOR.

DİŞLERİ YOK, YİYECEKLERİN PÜRE HALİNDE VERİLMESİ GEREKİYOR. GÖMLEĞİ SALYALARINDAN DOLAYI SÜREKLİ LEKE İÇİNDE, YÜRÜYEMİYOR VE UYKUSU DÜZENSİZ. GECE YARISI UYANIP ÇIĞLIKLARIYLA HERKESİ UYANDIRIYOR. ÇOĞU ZAMAN MUTLU VE SEVECEN, FAKAT BAZEN ORTADA BİRSEBEP YOKKEN SİNİRLENİYOR. BİRİ GELİP ONU YATIŞTIRANA KADAR DA FERYAT FİGAN BAĞIRIYOR.

İLETİŞİM ÇATIŞMALARI - ALGI . . . 9

Bilgilerimiz algılarımıza, algılarımız bilgilerimize bağlıdır.

ALGI, UYARANLARIN SEÇİMİ, DÜZENLENMESİ VE YORUMU AŞAMALARINI KAPSAR.

ALGI, DUYUMLARIN BEYİNDE ZİHİNSEL İŞLEMLERE TABİ TUTULMASIYLA ORTAYA ÇIKAR. GÖZ BAKAR, BEYİN GÖRÜR.

ALGI, DUYUMLARIN BİZİM MOTİVASYONUMUZA, BEKLENTİLERİMİZE VE GEÇMİŞ DENEYİMLERİMİZE GÖRE, ZİHNİMİZDE YENİDEN CANLANDIRILMASIDIR.

ALGI, DUYUMLAR VE HAFIZANIN ORTAK ÇALIŞMASI SONUCU OLUŞUR. DUYUMSAL GİRDİLERİ ANLAMLANDIRARAK, ALGI BİLGİLERİ HAFIZADA DEPOLANACAK ŞEKİLDE HAZIRLAR.

BİZİM ALGILADIĞIMIZ, GERÇEKTE ORADA OLANDAN FARKLIDIR. Varlıklar göründüğü gibi değildir. BİZİM ALGILADIĞIMIZ, GERÇEKTE ORADA OLANDAN FARKLIDIR.

ALGIDA SEÇİCİLİK: DİKKAT ETME ÇEVREDEN GELEN UYARANLARI SEÇİMİMİZİ ETKİLEYEN BİR ÇOK FAKTÖR VARDIR. ALGIDA SEÇİCİLİK: DİKKAT ETME

ALGIDA SEÇİCİLİĞİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER İKİ ÇEŞİTTİR: UYARAN FAKTÖRLERİ VE KİŞİSEL FAKTÖRLER. EN ÇOK KARŞILAŞILAN VE EN ÖNEMLİ UYARAN FAKTÖRÜ ZITLIKTIR. YANİ UYARANIN ÇEVRESİNDEN VE DİĞER UYARANLARDAN AŞIRI FARKLI OLUŞU.

TEKRAR (TV REKLAMLARI) YOĞUNLUK BOYUT HAREKET TEKRAR (TV REKLAMLARI) YENİLİK-AŞİNALIK (44) BOLD, İTALİK

ALGIDA SEÇİCİLİKTE KİŞİSEL FAKTÖRLER TELEVİZYONDA FENERBAHÇE-GALATASARAY MAÇI SEYREDEN FENERBAHÇELİ VE GALATASARAYLI İKİ ARKADAŞIN KRİTİK DURUMLARI YORUMLAYIŞLARI FARKLIDIR.

İnsan, görmek istediğini görmeye eğilimlidir. Algıda seçicilik algılayıcının kişisel özelliklerine bağlıdır. İnsan, görmek istediğini görmeye eğilimlidir.

Genellikle bir şeyi istediğimiz veya beklediğimiz şekilde algılarız. Psikolojik olarak bir şeyi algılamaya hazırlandığımız zaman, zihnimizi onu algılamaya hazırlarız (önhazırlık, beklenti).

Burada ne görüyorsunuz? Algı düzeni Burada ne görüyorsunuz? Figür – zemin ilişkisi

YANDAKI ŞEKLIN ORTASINDAKI ÖGEYE DIKKATLICE BAKALIM. YUKARIDAN AŞAĞIYA DOĞRU BAKILDIĞINDA (13) SOLDAN SAĞA DOĞRU BAKILDIĞINDA (B) OLABILECEĞINI FARK EDEBILIRIZ. MUTLAK DOĞRU HANGISIDIR? BUNA VERILEBILECEK TEK CEVAP, BAKILAN AÇIYA GÖRE DEĞIŞTIĞI OLACAKTIR. 24

Bir ignliiz üvnseritsinede ypalaın arşaıtramya gröe, kleimleirn hrfalreiinn hnagi srıdaa yzalıdkılraı ömneli dğeliimş. Öenlmi oaln brincii ve snonucnu hrfain yrenide omlsaımyş. Ardakai hfraliren srısaı krıaşk oslada ouknyuorumş. Çnükü kleimlrei hraf hraf dğeil bri btün oalark oykuorumuşz. Bakın nasıl da düzgün okudunuz..!

Biz tek tek sesleri duymayız; onları kelimeler ve cümleler haline getirerek algılarız. Gözümüz de retinaya düşen görüntüleri tanıyabileceğimiz eşyalar ve olaylar haline getirerek tanır. Elinizi tutan sıcak bir eli, derimizdeki binlerce algılayıcı bir bütün olarak algılar.

ALGILARIMIZIN FARKINA VARIP, YORUMLAMALARIMIZI DEĞİŞTİREREK, DUYGULARIMIZI VE DAVRANIŞLARIMIZI KONTROL EDEBİLİRİZ !!!

(Actions you would take) AFFECT (Feelings) DUYGU (Önyargı) BEHAVIOR (Actions you would take) DAVRANIŞ (Ayrımcılık) DÜŞÜNCE (Kalıpyargı)

DÜŞÜNCEN KONUŞMANA, KONUŞMAN HAREKETİNE, HAREKETİN KADERİNE YANSIR.. GÜZEL DÜŞÜN, GÜZEL YAŞA...      ** MEVLANA ** Kenan BAŞARAN 30

KATILDIĞINIZ İÇİN TEŞEKKÜRLER 31 31