ÜSTÜN YETENEKLİ BİREYLER

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Özellikleri – Eğitimleri – Uygulamalar
Advertisements

Öğretim Etkinlikleri Modeli
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
ÜSTÜN ZEKALI ÇOCUKLAR Bir öğretmen, görev süresi içinde üstün zekalı çocuklarla ya hiç karşılaşmaz, veya bir kez karşılaşabilir…Bu özel durumdan dolayı.
ÖZEL EĞİTİM NEDİR ? Genel eğitimden farklı bir eğitim
BİLİM VE SANAT MERKEZİ ÖĞRENCİ TANILAMA SÜRECİ
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
ÖZEL YETENEKLİ BİREYLER
MUŞ BİLİM VE SANAT MERKEZİ 2009 HOŞGELDİNİZ. ÖZEL EĞİTİM SINIFLAMA TABLOSU.
MUSTAFA ABAK ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMENİ
GÖLCÜK REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ MODELİ
ERGENLİK DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ VE SORUNLARI
HOŞGELDİNİZ BİLİM SANAT MERKEZLERİNE
DİYARBAKIR BİLİM SANAT MERKEZİ REHBERLİK HİZMETLERİ BİRİMİ
ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLER VE BİLİM VE SANAT MERKEZLERİNE (BİLSEM)
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
YENİŞEHİR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ MERSİN BİLİM VE SANAT MERKEZİNE (BİLSEM) ÖĞRENCİ YÖNLENDİRME SÜRECİ VE YAPILACAK ÇALIŞMALAR.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı.
SAMSUN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ
İBRAHİM KURŞUNGÖZ REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ BÖLÜMÜ ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLARIN TANILAMA TAKVİMİ VE SINIF.
BİLİM Sanat Merkezine Öğrenci Seçimi
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı.
HOŞGELDİNİZ ÜMRANİYE REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı.
ŞAHİNBEY VE ŞEHİTKAMİL
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı.
ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLER ve ÖZELLİKLERİ
BURDUR REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLER VE BİLİM VE SANAT MERKEZLERİNE (BİLSEM) ÖĞRENCİ YÖNLENDİRİRKEN DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER.
ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLER ve BİLSEM
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLER VE BİLİM VE SANAT MERKEZLERİNE.
Özel Yetenekli Birey Zeka, yaratıcılık, sanat, liderlik kapasitesi veya özel akademik alanlarda, yaşıtlarına göre yüksek düzeyde motivasyon, performans.
ŞEREFLİKOÇHİSAR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLER.
MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı.
REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI GÜZ DÖNEMİ UYUM DÖNEMİ VELİ TOPLANTISI.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı.
ŞAHİNBEY VE ŞEHİTKAMİL ŞAHİNBEY VE ŞEHİTKAMİL REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZLERİ ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN TESPİTİ VE BİLİM VE SANAT MERKEZLERİNE (BİLSEM)
 AKŞEMSEDDİN BİLİM VE SANAT MERKEZİ.  YAŞAMINIZIN HER ALANINDA VE HER YAŞ GRUBUNDA ÖZEL YETENEKLİ BİREYLERLE KARŞILAŞMA OLASILIĞINIZ DÜNYA SAĞLIK ÖRGÜTÜ.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı.
Manavgat RAM Yetenek : Bir duruma uyma konusunda organizmada bulunan ve doğuştan gelen güç, kapasite Yaratıcılık : Bir şeyi herkesten farklı yollarla.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı.
DOÇ. DR. HATİCE BAKKALOĞLU
ÜSTÜN ZEKALI VE DAHİ ÇOCUKLAR
ELAZIĞ BİLİM VE SANAT MERKEZİ
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
BURDUR REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ
BİLİM VE SANAT MERKEZLERİ (BİLSEM) BİLGİLENDİRME TOPLANTISI EKİM 2016
BİLİM VE SANAT MERKEZİ BİLGİLENDİRME EĞİTİMİ
KARAMAN BİLİM VE SANAT MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ
BİLİM SANAT MERKEZLERİ BİLGİLENDİRME EĞİTİMİ
HOŞGELDİNİZ.
Sunum Başlıkları: BİLSEM Nedir? Ne Değildir? Bilsem program Basamakları Özel Yetenekli Bireylerin Özellikleri Tanılama Süreci.
REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
BAFRA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ
2018 – 2019 EĞİTİM VE ÖĞRETİM YILI
İSTANBUL İL MİLLİ EĞİTİM MDÜRÜLÜĞÜ
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Sunum transkripti:

ÜSTÜN YETENEKLİ BİREYLER ERDEMLİ REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ

TANIM Üstün zekâ ve yetenek ile ilgili çalışmalar ve tanımlar Eflatunla birlikte görülmektedir. Eflatun toplumda bireyleri bakır, tunç, gümüş ve altına benzeterek sınıflamış ve tanımlamıştır. Sonraki yıllarda 19. yy.’da Sir Francis Galton zekâ ile ilgili çalışmalar yapmıştır. Galton tarafından zekâ, bilgileri yapısallaştırma ve kullanma olarak belirtilmiştir. Üstün yetenekli çocuklar üzerindeki çalışmaların öncüsü sayılan Lewis Terman zekâ ile ilgili geniş çalışmalar yapmış zeka bölümü (IQ) 140 veya üstü olan çocukları dahi çocuklar olarak tanımlamıştır.

TANIM 20. yy.’da ise Binet ve Simon zekâ ile ilgili üç temel özellik ileri sürmüşler; “1.Verilen bir yönergeyi anlama ve zihinde tutabilme, 2.bir duruma başarı ile uyum sağlayabilme ya da beklenen davranışı sergileme yeteneği,3. bireyin kendini değerlendirerek, yaptığı davranışın doğruluğunu denetleyebilme yeteneği olarak tanımlamışlardır. Piaget’e göre ise zekâ, zihnin değişme, kendini yenileme gücü olup, bireyin çevreye uyum sağlamasıdır. Zekânın, zihinsel işlemler sistemi olarak zihinsel yapı ile çevre arasındaki dinamik denge kurduğunu öne sürer. Gardner’e göre zekâ, bir problemi çözme ya da farklı kültürel ortamlarda bir ürüne şekil verme yeteneğidir. Gardner, çoklu zekâ kuramını öne sürmüştür. Zekâyı oluşturan yetenek alanlarını dil, matematik, mekan, beden, müzik, sosyal, doğa ve kişisel olmak üzere sekiz grupta açıklamıştır.

Bebeklik döneminden itibaren bilişsel gelişim dışında gelişimin bir veya birden çok alanında yaşıtlarından ileri düzeyde olma Beş duyuyla ilgili tüm uyaranlara karşı aşırı duyarlılık Aynı anda (aynı zaman dilimi içerisinde) birkaç uyaran veya uyarıcı durumu (görme, işitme, dokunma, tatma ve koklama) algılama yeteneği, yüksek duyarlılık ve/veya tepki verme Detaylı ve dikkatli gözlem yeteneği Hızlı ve doğru kavrama, anlama, algılayabilme çabuk ve kolay öğrenme yeteneği Gelişim Özellikleri Genetik Sosyal Öğrenme

Gelişim Özellikleri Çok yönlü olarak hızlı düşünme Yaşıtlarından erken dönemde soyut düşünme yeteneği Kavramsallaştırma; sentezleme, tümevarıma dayalı öğrenmeye ve sorun çözmeye ilgi Sebep- sonuç ilişkilerinde bağlantıları hızlı görme yeteneği Çok güçlü, mükemmel bellek (Ne, nerede, ne zaman, nasıl sorularını doğru hatırlayabilme) Sorgulayıcı tutum, Yaşından beklenmeyen konularda meraklı olma Gelişim Özellikleri Genetik Sosyal Öğrenme

Gelişim Özellikleri Her alanda ileri düzeyde araştırmacılık Yüksek düzeyde ve farklı yaratıcılık Yeni ve orijinal ürünler ortaya çıkarma, keşfetmekten ve buluş yapmaktan hoşlanma İlgi duyduğu alanda başkalarına göre uzun süreli dikkati yoğunlaştırma; çok uzun dikkat süresi; çalışma ve araştırma Tutarlı ve amaca yönelik davranış Olağanüstü hayal gücü Çok sayıda ilgi ve yetenek alanına sahip olma Sanatın bir veya birden fazla alanında yetenekli olma Gelişim Özellikleri Genetik Sosyal Öğrenme

Çok seçenekli, problem çözücü ve başkalarından farklı olan düşünme yeteneği Bilgiyi gerekli olan zaman ve koşulda en iyi şekilde kullanabilme (transfer) yeteneği Farklı öğrenme ve öğretme yöntemleri kullanma yeteneği Muhakeme, analiz, sentez, genelleme yeteneğinin yaşıtlarından ileri ve farklı olması Yüksek dinleme becerisi (Anlamak için çok dikkatli olma) Gelişim Özellikleri Genetik Sosyal Öğrenme

Gelişim Özellikleri Farklı düşünme becerilerine sahip olma Ayrıntılara dikkat etme, başkalarının fark etmediği detayları hızlı fark etme Birbirini takip eden konular, olaylar dizisi karşısında sonraki adımı tahmin edebilme Neden sonuç ilişkilerini ve benzerliklerini yaşıtlarından daha çabuk ayırt edebilme İletişim ve Dil Gelişimi Alanı (Baykoç Dönmez, N., 2009) Erken ve doğru ifadelerle konuşma, bebeksi ifadeler kullanmama. Konuşmaya başladığı andan itibaren yetişkin benzeri konuşma İleri düzeyde (ortalama üstü) sözcük dağarcığı Sözel yeterlilik; geniş kelime bilgisi; ifadede kolaylık (Kaynak:Prf.Dr.Necate DÖNMEZ 2009 Ankara ) Gelişim Özellikleri Genetik Sosyal Öğrenme

ÜSTÜN YETENEKLİ BİREYLERİN ÖZELLİKLERİ Parlak Çocuk İlgilidir. Sorulara cevap verir. Yanıtları bilir. Grubun üst dilimindedir. Anlamı kavrar. Uyanıktır. Verilen işi tamamlar. Üstün Zekâlı Çocuk. Oldukça fazla meraklıdır. Sorunun ayrıntılarını tartışır. Sorular sorar. Grubun çok ötesindedir. Anlam çıkarır. Keskin gözlem yapar. Projeler oluşturur.

ÜSTÜN YETENEKLİ BİREYLERİN ÖZELLİKLERİ Parlak Çocuk İyi fikirleri vardır. Okuldan hoşlanır. Güçlü belleği vardır. Öğrenirken mutlu olur. Üstün Zekâlı Çocuk. Alışılmamış tuhaf fikirleri vardır. Öğrenmeden hoşlanır. İsabetli tahminlerde bulunur. Öğrenirken eleştireldir.

ÜSTÜN YETENEKLİ BİREYLERİN ÖZELLİKLERİ Parlak Çocuk Verilenleri kolaylıkla alır. Kolaylıkla öğrenir. Belli bir sırayla öğrenmekten hoşlanır. Akranlarıyla olmaktan hoşlanır. Bilgiyi özümser Üstün Zekâlı Çocuk. Verilenleri alırken coşkulu ve gergindir. Verilenleri zaten bilmektedir. Karmaşık ve giriftlik onu coşkulandırır. Büyük yaştakileri ve yetişkinleri seçer. Bilgiyi değiştirip uygular. (Kaynak:Prf.Dr.Ayşegül ATAMAN)

TÜM EĞİTİM KURUMLARI İÇİNTANILAMA MODELİ Okul Öncesi İlkokul Orta Okul Lise RAM KAYNAŞTIRMA DESTEK EĞİTİM Destek Eğitim Odası Sınıf Atlatma Üstten Ders Aldırma

TANILAMA MODELİ (BİLSEM) Sınıf öğretmeni Rehber Öğretmen Gönderi Formu İLKOKUL 4.SINIF Zihinsel Resim Müzik Grup Testi Tüm Gruplar Zihinsel (Zeka Testleri Bireysel İnceleme (RAM)

EĞİTİM MODELLERİ TEMEL KAVRAMLAR Ürün Seçki Dosyaları Kaynaştırma,Bütünleştirme Eğitimi Bireyselleştirilmiş Eğitim Programları Okul içi zenginleştirilmiş destek eğitim programları Okul dışı zenginleştirilmiş eğitim programları Destek eğitim odaları Uzaktan eğitim Hızlandırma (Okula erken başlatma,ve/veya sınıf yükseltme) BİLSEM Eğitim bölgeleri yetenek grupları Mentörlük İleri düzey eğitim.

Okul Öncesi Ürün Seçki Dosyaları Kaynaştırma,Bütünleştirme Eğitimi Bireyselleştirilmiş Eğitim Programları Okul içi zenginleştirilmiş destek eğitim programları Okul dışı zenginleştirilmiş eğitim programları Destek eğitim odaları Uzaktan eğitim Okul Öncesi Aile eğitimleri RAM Tanılama Erken Çocukluk özellikleri

İlk Okul Ürün Seçki Dosyaları Kaynaştırma,Bütünleştirme Eğitimi Bireyselleştirilmiş Eğitim Programları Okul içi zenginleştirilmiş destek eğitim programları Okul dışı zenginleştirilmiş eğitim programları Destek eğitim odaları Uzaktan eğitim Hızlandırma (Okula erken başlatma,ve/veya sınıf yükseltme) İlk Okul Sınıf öğretmeni gözlemleri Rehber öğretmen Gözlemleri Gönderi Formu Grup Tarama RAM Bireysel inceleme

Orta Okul Ürün Seçki Dosyaları Kaynaştırma,Bütünleştirme Eğitimi Bireyselleştirilmiş Eğitim Programları Okul içi zenginleştirilmiş destek eğitim programları Okul dışı zenginleştirilmiş eğitim programları Destek eğitim odaları Uzaktan eğitim Yetenek Atölyesi BİLSEM Eğitim Bölgeleri Yetenek grupları Orta Okul Branş Öğretmenleri gözlemleri Rehber Öğretmen gözlemleri RAM Bireysel inceleme

Lise Ürün Seçki Dosyaları Kaynaştırma,Bütünleştirme Eğitimi Bireyselleştirilmiş Eğitim Programları Okul içi zenginleştirilmiş destek eğitim programları Okul dışı zenginleştirilmiş eğitim programları Destek eğitim odaları Uzaktan eğitim Hızlandırma (Okula erken başlatma,ve/veya sınıf yükseltme) BİLSEM Eğitim bölgeleri yetenek grupları (Yetenek Atölyeleri) Mentörlük İleri düzey eğitim. Lise Branş Öğretmenleri gözlemleri Rehber Öğretmen gözlemleri RAM Bireysel inceleme

Öğretmenlere Öneriler Kapsamlı bir meslek tecrübesine ve yapılan hataları kabul edebilme yeteneğine sahip olma. Her şeyi bildiğini sanan ve kendisini bütün bilgilerin kaynağı olduğunu iddia eden bir sınıf öğretmeni bu çocuklarla başarısızlığa uğrar. Öğretmenin " bilmiyorum" diyebilmesi gerekir. Çocuğu uygun kaynaklara yönlendirebilmelidir. Geniş bir tecrübeye sahip olması Demokratik, işbirlikçi, yenilikçi, deneyimlerden hoşlanan bireylerdir. İmgelem gücünü ve üretkenliği destekleyen, saygı duyan ve espri yapmaktan hoşlanan bireylerdir. Öğretmenlere Öneriler Yunus Emre;İlim ilim bilmektir İlim kendin bilmektir

Öğretmenlere Öneriler Benlik duyguları güçlü, iradeleri yüksek olmalıdır. Kendilerine değer verir ve güvenirler, Diğer kişilere ve özellikle öğrencilerine değer verir, önemser ve saygı duyar. Ortalama üstü zekaya sahiptirler. Esnek, yeni fikirlere açık, entelektüel, edebi, sanat konularına ilgili, bilgisini geliştirmeye hevesli. Baskı ve zorlama yerine, yol gösterici, rehber kişilerdir. Öğretmenlere Öneriler Pestallozzi;Temelinde sevgi olan hiçbir eğitim başarısızlığa uğramaz