KİŞİLİK VE KİŞİSEL FARKINDALIK ANALİZİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EĞİTİMDE ÖLÇME & DEĞERLENDİRME -12-
Advertisements

KİŞİLİK VE KİŞİSEL FARKLILIKLARIN ANALİZİ BÖLÜM-4
Üçgenleri açı ölçülerine göre sınıflandırır
Gün Öncesi Piyasası Müdürlüğü
ÇEMBERDE AÇILAR.
TİCARİ İŞLEMLER VE VARLIK KAYNAK YAPISINA ETKİLERİ
TÜKETİCİ DAVRANIŞI NEDİR?
MESLEKİ REHBERLİK PDR SERVİSİ «Büyüyünce Ne Olacaksın»
VOLEYBOL İNDEKS (OYUNCULARIN FİZİK YETENEKLERİNİN ÖLÇÜMÜ)
YYyY. ayeyıyiyoy uyyayeyıyi yoyukotime ayıyeriyioyayay yılyakyityutyat yetuyuyıktayyan.
Üçgenleri açı ölçülerine göre sınıflandırır
SBS 2013 YENİ SEVİYE BELİRLEME SINAVI BİLGİLENDİRME SUNUMU.
Bu slayt ‘ten indirilmiştir.
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
Çok Modelli Hatlar.
1 ’den 20 ’ye kadar birer birer sayalım.
ÇEMBERDE AÇILAR SİTELER ÖĞRENCİ YURDU KÜTAHYA EĞİTİM KOMİSYONU.
Özel Üçgenler Dik Üçgen.
LİDERLİK’inEN YALIN HALİ
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
TOKİ ŞEHİT MUSTAFA DOLUMAY ANAOKULU
1. Sınıf Ritmik Saymalar Sunusu
Güçlü Kişilik Özellikleri Üstün Yönetsel Beceriler
DÜZGÜN DOĞRUSAL HAREKET
1/20 ÖLÇÜLER (Sıvı) 7 litrede kaç tane yarım litre vardır? A B C D.
1/20 ÖLÇÜLER (Uzunluk) 4 metre kaç santimetredir? A B C D.
KİŞİLİK ESRA Bireye özgü duygu, düşünce ve davranışların
Zihinden Toplama ve Çıkarma İşlemi
TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI
1/20 GRAFİKLER Yandaki grafik, hangi çeşit grafiktir? Şekil Sütun Çizgi Daire KIZ ERKEK   Her resim 4 öğrenciyi gösteriyor A B C D.
Uzunluk ölçüleri Uzunluğu ölçtüğümüz araç metredir.
KİŞİLİK VE KİŞİSEL FARKLILIKLARIN ANALİZİ BÖLÜM-4
Öğrenme Nasıl Gerçekleşir?
SEBZELERİN GENEL EKİM – DİKİM BİLGİLERİ
HERKES İÇİN FUTBOL-GRASSROOTS
1/20 ÖLÇÜLER (Zaman) A B C D Bir saat kaç dakikadır?
OKULÖNCESİ EĞİTİM NEDİR?
MURAT ŞEN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ Üçgenler.
ANA BABA TUTUMU ENVANTERİ
Farklılıklara Saygı.
VERİ İŞLEME VERİ İŞLEME-4.
Beklenen Getirinin ve Riskin Ölçülmesi
ZEKA ZEKA: Problem çözme, öğrenme ve soyut düşünme yeteneği.
Study Turkish Sayılar... Study Turkish
Çocuklar,sayılar arasındaki İlişkiyi fark ettiniz mi?
SAYILAR NUMBERS. SAYILAR 77 55 66 99 11 33 88.
ETKİLİ İLETİŞİM ve EMPATİ Hazırlayan: Psk. Sezgi Gümüş
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
Kalemimizin ucu ile defterimize dokunalım
ÜÇGENDE AÇILAR 7.sınıf.
HUKUK: kişilerin birbirleriyle ve toplumla olan ilişkilerini düzenleyen ve devlet gücüyle uyulması zorunlu hale getirilmiş kurallardır . Kanunların esas.
PSİKOLOJİ İLE DİĞER BİLİM DALLARI ARASINDAKİ İLİŞKİ
Temel Kavramlar ve İlkeler
MOTİVASYON.
Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve ÖZEL EĞİTİM
Öğretmenlik Mesleği.
BÖLÜM 7 AHLAKİ GELİŞİM, DEĞERLER ve DİN. BÖLÜM 7 AHLAKİ GELİŞİM, DEĞERLER ve DİN.
ÖĞRENMEYİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER
Öğrenciyi Tanıma Yrd. Doç. Dr. İhsan Sarı.
İNSAN & TOPLUM Hazırlayan= Beyza ER FİDAN
DOÇ. DR. HATİCE BAKKALOĞLU
GENEL OLARAK ETİK ve AHLAK KAVRAMLARI
Sosyal Hizmet Etiği Dersine Giriş Etik Nedir Ne Değildir?
AİLE, ÇOCUK, ÖĞRETMEN İLETİŞİMİNİN ÇOCUK ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
KÖY MANTALİTESİ = KÖY DÜŞÜNÜ
ÖĞRENME.
Güdülenme ve Bireysel Farklılıklar
İKNA SÜRECİ.
Sunum transkripti:

KİŞİLİK VE KİŞİSEL FARKINDALIK ANALİZİ Yrd. Doç. Dr. Fahrettin ELDEMİR

I – KİŞİLİK Kişilik, bireyin kendi açısından, fizyolojik zihinsel ve ruhsal özellikleri hakkında bilgisidir. İnsanın başkaları açısından kişiliği, onun toplum içinde belirli özelliklere ve rollere (göreve) sahip olmasıdır.

Kişiliği Belirleyen Etkenler Bir kimseyi diğerlerinden fiziksel olarak ayıran dış görünüm. Bireyin faaliyet alanı ile ilgili olarak rolü veya görevi. Bireyin zeka, enerji, arzu, ahlak v.b. Gibi potansiyel yetenekleri. Kişinin içinde yaşadığı toplumsal özellikler.

Kişiliğin Başlıca Özellikleri A) Kişilik doğuştan var olan ve sonradan edinilen eğilimlerin bütününden meydana gelmiştir. B) Kişilik kazanılan bu eğilimlerin düzenlenmesidir. C) Her insanın kişisel özelliğini diğerlerinden ayıran bir takım farklılıklar mevcuttur. D) Kişilik bireylerin eğilimlerini çevreye uydurur. E) Her kişiliğin doğuştan kazanılmış bir tek karakteri vardır ve karakter kişiliğin vazgeçilmez unsurudur.

Kişilik Kuramları A) Sigmund Freud’un Kişilik Kuramı B) Eric Berne’nin Kişilik Kuramı C) Cark Jung ve Alfredd Adler’in Kişilik Kuramı D) Karen Horney’in Kişilik Kuramı

Kişilik Sınıfları Üç değişlen faktörden oluşan kişilik göstergesi saptanmıştır. 1) Heyecanlılık durumu 2) Faallik durumu 3) Etkilerin sürekliliği durumu Kişilik tipi Göstergeler kombinezonu Kişiliğin Hakim Özelliği 1 Heyecanlı, gayri faal, birincil Sinirli 2 Heyecanlı, gayri faal, ikincil Duygulu 3 Heyecanlı, faal, birincil Hiddetli 4 Heyecanlı, faal, ikincil Tutkulu 5 Heyecansız, faal, birincil Sıcakkanlı 6 Heyecansız, faal, ikincil Soğukkanlı 7 Heyecansız, gayri faal, birincil Silik 8 Heyecansız, gayri faal, ikincil Duygusuz

II. KİŞİSEL FARKLILIKLAR Her kişi, hayat görüşü bakımından, diğerlerinden ayrılabilir. İnsanları harekete geçiren güdüler çeşitlilik ve şiddet bakımından farklılık gösterebilir. Aynı amaçlara sahip olan kişiler de kendilerini amaçlara ulaştıracak yolların seçiminde farklı şekillerde hareket edebilirler. Kişileri güdülemek için kullanılan özendirme (teşvik) araçlarına gösteriln tepki insandan nsana farklılıklar gösterebilir. Toplumsal Gelenekler ve Kişisel Farklılıklar

Kişisel Farklılıkları Doğuran Nedenler A) Olayların gerçeğe dayanma ( Nesnellik = Objektivite) Burada davranışlar, kişinin normal davranmasını gerektirecek yerde, içinde bulunduğu durumun gereklerinden doğmaktadır. B) Girişim Ruhu C) Hırslı Olma D)Toplumculuk (Sociabilite) Toplumculuk kişinin ilişkili olduğu kimselerin tutum ve arzularına karşı olan duyarlılığını ifade eder.

Kişisel Farklılıkların Uygulamadaki Önemi Herkese yeteneğine uygun düşe ölçüde davranıldığı zaman üretim hissedilir ölçüde artmaktadır. Yönetici en yetenekli kimseleri seçip onların üstünlüklerinden yararlanırsa daha etkili iş görülmüş olacaktır. Diğer yandan, Kalifiye elemanlar onların bilgi ve yetenek seviyeleri altındaki işlerde çalıştırıldıkları ve özendirilmedikleri ölçüde bu özelliklerini kaybedeceklerdir.

Kişisel Farklılık Alanları Her insan, öğrenme, unutma, hatırlama düşünme, fizyolojik özellikler, yetenekler,, bilgiler, çatışma, heyecan, duygu, dikkat, görme, işitme, idrak etme vb. gibi benzeri faaliyet duygu ve süreçler bakımından diğer insanlardan farklılık göstermektedir.

Kişisel Farklılıkların İstatistiksel Analizi Zekâ Puanı Grupları Her gruba isabet eden insan sayısı (frekanslar) Frekansların Yüzde Dağılımları 50-60 dan az 10 Kişi % 5 60-70 “ “ 15 “ % 7.5 70-80 “ “ 20 “ % 10 80-90 “ “ 30 “ % 15 90-100 “ “ 35 “ % 17.5 100-110“ “ 25 “ % 12.5 110-120” “ 120-130“ “ 18 “ % 9 130-140“ “ 16 “ % 8 140-150“ “ 11 “ % 5.5 Toplam 200 Kişi