GRAFİKLER.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Matematik Öğretmeni RAGIP ŞAHİN
Advertisements

EĞİTİMDE ÖLÇME & DEĞERLENDİRME -12-
MERKEZİ YIĞILMA (EĞİLİM) ÖLÇÜLERİ
MODÜLER ARİTMETİK.
Nicel / Nitel Verilerde Konum ve Değişim Ölçüleri
Tanımlayıcı İstatistikler
Nicel / Nitel Verilerde Konum ve Değişim Ölçüleri
Tanımlayıcı İstatistikler
Hafta 03: Verinin Numerik Analizi (Yrd.Doç.Dr. Levent AKSOY)
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ
Uygulama I. Cinsiyet: 1: Kadın 2: Erkek Grup: 0: Kontrol 1: Hasta.
GRAFİKLER.
Merkezi Eğilim (Yığılma) Ölçüleri
İSTATİSTİK VE MATEMATİK
İstatistikte Bazı Temel Kavramlar
Tablo & Grafik Yapım Yöntemleri.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar 12.Görsel Araçlar: Grafikler.
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Yaygınlık Ölçüleri Bir dağılımdaki değerlerin ortalamaya olan uzaklıkları farklılıklar gösterir. Bu farklılıkların derecesi dağılımın yaygınlığı kavramını.
Matematik Bütün Konular Slayt.
1/20 ÖLÇÜLER (Zaman) A B C D Bir saat kaç dakikadır?
TABLO VE GRAFİK.
Ölçme sonuçları üzerinde yapılan istatiksel işlemler
BİYOİSTATİSTİK KONUM VE YAYGINLIK ÖLÇÜLERİ: MERKEZ ÖLÇÜLER & ÇEYREK VE YÜZDELİKLER Prof.Dr.İ.Safa GÜRCAN.
TANIMLAYICI İSTATİSTİKLER
STANDART SAPMA.
 Merkezi eğilim ölçüleri: Ortalama Ortanca Mod  Ortalama: İki veya ikiden fazla sayının toplamının toplanan sayıların adedine bölünmesiyle elde edilen.
Merkezi Eğilim (Yer) Ölçüleri
VERİ İŞLEME VERİ İŞLEME-4.
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
İSTATİSTİK VE GRAFİKLER Belirli amaçlar için planlı ve sistemli olarak gözlem ve araştırma yoluyla elde edilen bilgilerin sayılarla ifade edilmesine istatistik.
Tuğçe ÖZTOP İlköğretim Matematik Öğretmenliği 2. sınıf
Merkezi Eğilim Ölçüleri
Merkezi Eğilim (Yer) Ölçüleri
Ölçme Sonuçları Üzerinde İstatiksel İşlemler
Fatih TAŞ Matematik Öğretmeni HİSTOGRAM.
21 - ÖLÇME SONUÇLARI ÜZERİNE İSTATİSTİKSEL İŞLEMLER
VERİ İŞLEME VERİ İŞLEME.
Sıklık Tabloları ve Tek Değişkenli Grafikler
KISIM II Matematiksel Kavram ve Prosedürlerin Gelişimi BÖLÜM 21 Veri Analizi Kavramlarının Gelişimi.
Tanımlayıcı İstatistikler
GRAFİK NEDİR?   İstatistik bilim dalında çeşitli yöntemlerle elde edilen sonuçların çizgi ve şekillerle ifade edilmesine grafik denir.
Uygulama 3.
Bölüm 03 Sayısal Tanımlama Teknikleri
Merkezi Eğilim (Yığılma) Ölçüleri
Tanımlayıcı Ölçütler Üzerinde durulan bir çalışmada amaç; elde edilen veri setini bir ya da birkaç ölçü ile özetlemektir. Kullanılan her ölçü dağılımın.
ÜNİTE:VERİ KONU: MERKEZİ EĞİLİM VE YAYILIM ÖLÇÜLERİ
Sıklık Tabloları ve Sıklık Tablolarından Elde Edilen Tanımlayıcı İstatistikler.
Kütahya Siteler Yurdu Talebeleri Sınıf Aşağı yön tuşu ile ilerleyiniz.
Konum ve Dağılım Ölçüleri BBY252 Araştırma Yöntemleri Güleda Doğan.
Istatistik.
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ
Ölçme ve Değerlendirme
TEMEL BETİMLEYİCİ İSTATİSTİKLER
Ölçme Sonuçları Üzerinde İstatistiksel İşlemler
Merkezi Eğilim Ölçüleri
MERKEZİ EĞİLİM(YIĞILMA) ÖLÇÜLERİ
Merkeze Yayılma Ölçüleri
DEĞİŞKENLİK ÖLÇÜLERİ.
B- Yaygınlık Ölçüleri Standart Sapma ve Varyans Değişim Katsayısı
Uygulama I.
Tıp Fakültesi UYGULAMA 2
ÖLÇME-DEĞERLENDİRME 8. SINIF
Ölçme Sonuçları Üzerinde İstatistiksel İşlemler
ÖLÇME SONUÇLARI ÜZERİNE İSTATİSTİKSEL İŞLEMLER
TEST İSTATİSTİKLERİ.
TARIM EKONOMİSİ İSTATİSTİĞİ
STANDART SAPMA.
Sunum transkripti:

GRAFİKLER

Verileri görsel olarak ifade edip yorumlamak amacıyla grafikler kullanılır. Grafik verilere uygun noktaların düzlem üzerinde ele alınmasıyla ifade edilir. Çizgi, sütun, daire gibi grafikler en sık kullanılanlarıdır. ÇİZGİ GRAFİĞİ SÜTUN GRAFİĞİ DAİRE GRAFİĞİ Bir verinin değişimini yorumlamada çizgi grafiği, Verileri karşılaştırmada sütun grafiği, Bir bütüne ait payları ifade etmede daire grafiği kullanılması daha uygun olur.

Örnek: Yıl Ürün(TON) Yağış(m3) 2000 120 500 2001 140 700 2002 200 900 2003 150 750 2004 180 800 Yandaki tabloda bir köyde 2000 yılından 2004 yılına kadar elde edilen ürün miktarı ve yine aynı yıllarda köyün aldığı yağış miktarı verilmiştir. Bu köyün yıllara göre ürün miktarını karşılaştırmak ve yıllara göre yağıştaki değişimi yorumlamak için gerekli grafikleri çizelim. Örnek: Ders adı Kişi sayısı Fen ve Teknoloji 6 Matematik 9 Sosyal Bilgiler 3 Yabancı Dil 12 Bu verilere göre proje gruplarının sınıf geneline göre dağılımını veren yüzdeleri hesaplayalım ve ilgili daire grafiğini çizelim.

MERKEZİ EĞİLİM VE DAĞILIM ÖLÇÜLERİ MEDYAN: Bir veri grubu küçükten büyüğe doğru sıralandığında ortada bulunan veri medyan (ortanca değer) olarak isimlendirilir. Medyan bir merkezi eğilim ölçüsüdür. (LÜTFEN TIKLAYINIZ) Örnek: 8 10 13 15 19 20 23 şeklindeki bir veri grubunda medyan 15 tir. Örnek: 7 9 13 17 şeklindeki bir veri grubunda ise terim sayısı çift olduğundan ortadaki iki sayının aritmetik ortalaması alınır. Yani burada medyan: olur. MOD: Bir veri grubu en çok tekrar eden sayı mod (tepe değer) olarak isimlendirilir. Örnek: 5 8 8 10 12 12 12 13 şeklindeki bir veri grubunda mod 12 dir. Bir veri grubunda birden çok mod bulunabilir. Hiç bulunmayabilir de. Mod bir merkezi eğilim ölçüsüdür.

Son 1 yıldır kemik hastalıkları için hastanemize başvuran 22300 kişinin 4500’ü 27 yaşında, 2000’i 30 yaşında 700’ü 38 yaşında, 5000’i 42 yaşında, 1100’ü 53 yaşında, 9000’i 60 yaşındadır. Kemik hastalıklarına eğilim hangi yaştadır?

AÇIKLIK Hatırlatma için tıklayınız… ÇEYREKLER AÇIKLIĞI: Bir veri grubu küçükten büyüğe doğru sıralandığında medyanın alt yarısının ortanca değerine alt çeyrek, üst yarısının ortanca değerine üst çeyrek denir. Üst çeyrek ile alt çeyrek arasındaki farka da çeyrekler açıklığı adı verilir. Çeyrekler açıklığı, uçlarda bulunan verilerden daha az etkilendiğinden verilerin yayılması hakkında açıklıktan daha iyi bilgi verir. Örnek: 5 8 8 10 12 12 12 14 14 Şeklindeki bir veri grubunda çeyrekler açıklığını hesaplayalım. 5 8 8 10 12 12 12 14 14 Alt Çeyrek: 8 Üst Çeyrek: 13 Çeyrekler Açıklığı: 13-8=5 olur