Eğitim Psikolojisi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ERGANİ DEVLET HASTANESİ EĞİTİM BİRİMİ
Advertisements

SINIF ORTAMININ FİZİKSEL ÖZELLİKLERİ Fiziksel ortamın önemi nedir?
İLETİŞİM ve DOĞRU ANLAŞILMA
Günlük Plan Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
DİNLEME KONUŞMA VE ELEŞTRİ ADABI
REHBERLİK SERVİSİ SUNAR
SORUN ÇÖZME ve DİNLEME BECERİLERİ.
Sınıf İçi Etkileşim ve İletişim
İLETİŞİM.
DİNLEME.
İLETİŞİM & HASTA MEMNUNİYETİ
İletişim Kaynak Mesaj Kanal Alıcı Kim Ne Söyledi Hangi Yolla Kime
KİŞİLER ARASI İLETİŞİM -1-
Liderin Kendini İfade Etme Becerisi. Grup Lideri; Kabul edici olmalı Kendi ihtiyaç ve duygularının farkında olmalı ve diğerlerinin ihtiyaçlarından ayırt.
İLETİŞİM SORUNLARI.
Hasta Memnuniyeti-İletişim
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Eğitim ve Eğitim Psikolojisi
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
KİŞİLER ARASI İLETİŞİM -2-
Eğitim Psikolojisi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
ÖZGÜVEN GELİŞTİRME EĞİTİMİ
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
4.ÜNİTE C.ETKİLİ İLETİŞİM.
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık Öğretim İlke ve Yöntemleri
ÖZGÜVEN GELİŞTİRME EĞİTİMİ
Durumlu Öğrenme (Situated Learning)
-İLETİŞİM- SUNUSU.
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük İLETİŞİM VE İNSANİ İLİŞKİLER
Devinişsel Hedeflere Ulaşma Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
İLETİŞİM BECERİLERİ KARATAY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ.
AİLE İÇİ İLETİŞİM VE AİLE YAKLAŞIMLARI
KONUŞMA HALKASI.
İLETİŞİM ENGELLERİ VE ETKİLİ İLETİŞİM
ÖZGÜVEN GELİŞTİRME EĞİTİMİ
İLETİŞİM BECERİLERİ.
Şenay ERTÜRK Psikolojik Danışman ve Rehber Öğretmen.
16 - ÖĞRENCİ DEĞERLENDİRMELERİNİN ÖLÇME DEĞERLENDİRME SÜRECİNE KATILMASI
Ölçme ve Değerlendirme Semineri
Öğretim Materyallerinin Değerlendirilmesi
Kişilerarası iletişim çatışmaları
Sosyal Bilgiler İletişim
İkili Kodlama Kuramı Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyı.
SINIFTA İLETİŞİM Öğretmenin sınıfta yargılayıcı değil, betimleyici dil kullanması etkili iletişim için önemlidir.
Öğrenme ve Bazı Duyuşsal Değişkenler Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Öğretim Teknolojisinin Tarihsel Gelişimi
HASTA-SAĞLIK ÇALIŞANI İLETİŞİMİ
Kişisel Rehberlik Uygulamaları
ARCS Modeli.
KİŞİLERARASI İLETİŞİM
ETKİN DİNLEME BEN DİLİ VE SEN DİLİ
Kavram Karikatürleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
YETERLİK VE MODÜL TABLOSU
Sağlıklı İletişimin Vazgeçilmez Öğeleri
KİŞİLERARASI İLETİŞİM
ÖRNEK REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK YÜRÜTME KURULU TOPLANTISI
BBY 489 TİYATRO Beden Dili.
Etkili İletişim Becerileri Hazırlayan =Büşra Kocaman
ÖĞR.GÖR. ALİ OSMAN GÖKCAN
Diksiyon ve Güzel Konuşma 1. Hafta
Gökçe Erinç Büyükşengür
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
İLETİŞİM İLETİŞİM NEDİR İletişim, gönderici ve alıcı konumundaki iki insan ya da insan grubu arasında gerçekleşen duygu, düşünce, davranış ve bilgi alışverişidir.
Yetişkin Eğitimi Ortamında Etkili İletişim
İLETİŞİMİN TEMEL BECERİLERİ
Bölüm 5 İLETİŞİM VE EĞİTİM
YETİŞKİN EĞİTİMİ ORTAMLARINDA YETİŞKİNLERLE ETKİLİ İLETİŞİM YETİŞKİNLERLE ETKİLİ İLETİŞİM Dr. Serap KARABACAK Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü İzleme.
EMPATİK İLETİŞİM.
İletişim nedir Temel İletişim. Bir aklın, başka bir aklı etkileme sanatıdır. İletişim.
Sunum transkripti:

Eğitim Psikolojisi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık Sınıf içi İletişim Eğitim Psikolojisi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık

İletişim, bilgi, duygu ve düşüncelerin paylaşılmasıdır.

Öğrenme öğretme ortamında etkin bir iletişimin kurulabilmesi hem mesajların doğru olarak iletilebilmesi hem de güdülenme, öz yeterlik algısı gibi öğrenmeyi etkileyen duyuşsal özelliklerin olumlu yönde gelişmesi açısından gereklidir.

Sınıf içinde etkili bir iletişim ortamının olması ortaya çıkabilecek disiplin sorunlarını azaltma ve çıkan sorunların kısa zamanda çözülmesine yardımcı olmaktadır.

İletişimde sözel mesajların yanı sıra sözel olmayan mesajlar da etkilidir. Bireyler söyledikleriyle olduğu gibi beden dilleri ve mimikleri ile birçok mesaj verebilmektedir.

Sözel mesajların etkili biçimde iletilip alınabilmesinde açıklık, etkin dinleme, ben dilini kullanma gibi ilkelere dikkat edilmelidir.

Açıklık, karşı tarafın anlayabileceği mesajlar vermektir Açıklık, karşı tarafın anlayabileceği mesajlar vermektir. Öğretmenin çok hızlı konuşması, öğrencilerinin bilmediği terimler kullanması gibi durumlar açıklık ilkesini ihlal eden durumlardır.

Etkin dinleme, savunucu, tuzak kurucu ya da görünüşte dinleme olmayan dinlemedir. Etkin dinleme öğrencilerin kendilerini daha rahat ifade edebilmelerini, kendilerini daha özgür hissetmelerini sağlayarak öğrenmeyi kolaylaştırmaktadır.

Ben dili, verilmek istenen mesajın vericinin duygu ve düşüncelerini içermesi ancak alıcıyı suçlayıcı ögeler içermemesidir. Örneğin öğretmen ders anlatırken konuşan bir öğrenciye “yeter artık kapa çeneni” yerine “ben ders anlatırken konuşulup dersin bölünmesinden rahatsız oluyorum” demektir. İletişimde ben dilinin kullanılması duygu ve düşüncelerin daha doğru iletilmesine katkı sağlamaktadır. Ben dil yerine sen dili kullanıldığında ise alıcıda “benim kötü biri olduğumu düşünüyor” düşüncesi oluşabilmektedir.

Sınıf içi iletişimi olumlu yönde etkileyen faktörlerden biri de saygıdır. Bazı öğretim tasarımı modellerine göre öğrenenlerin öğretmene saygı duymaları ondan gelen mesajları daha rahat kabul etmelerini sağlamakta yani öğrenmeyi kolaylaştırmaktadır.

Sınıf içinde etkili bir iletişim ortamı oluşturmada en önemli rol öğretmene düşmektedir. Bu kapsamda öğretmenin duruşu, yüz ifadesi, sınıf içi dolaşması, göz teması kurması, mizahı kullanması, öz güven sahibi olması, öğrencilerin ihtiyaçlarını dikkate alması, empati kurması, olumlu kararlılık göstermesi gibi özellikleri etkili olmaktadır.

Öğretmenin duruşu dersine ve öğrencilerine yönelik mesajlar içerebilmektedir. Örneğin dik durarak, rahat hareketler sergileyerek dersini işleyen bir öğretmen kendine güvendiği mesajını verirken ellerini önünde kavuşturarak ders işleyen bir öğretmen güvensizlik mesajı verebilmektedir.

Gergin bir yüz ifadesine sahip öğretmen öğrencilerde kaygı ve korku hislerinin oluşmasını sağlayabilir. Diğer taraftan güler yüzlü ders işleyen bir öğretmen ise öğrencilerde güven duygusunun oluşmasına katkı sağlayabilir.

Olumlu bir sınıf ortamının oluşabilmesinde öğretmenin sınıf içinde dolaşması, göz teması kurması ise iletişime açığım ve size değer veriyorum mesajlarını vererek öğrencilerin kendilerini güvende hissetmeleri açısından önemlidir.

Öğretmenin bazı durumlarda aşağılama ve dalga geçme ögeleri içermeyen mizaha başvurması öğrencileri rahatlatmakta, onları mutlu etmekte, dersin daha verimli geçmesini sağlamaktadır.

Sınıf içi iletişimin etkili kılınmasında öğretmenin öğrenci ihtiyaçlarını dikkate alması da etkili olmaktadır. İhtiyaçları dikkate alınan öğrenciler önemsendiklerinin fakına varmaktadır.

Empati kurma, kendini başkasının yerine koyabilmektir Empati kurma, kendini başkasının yerine koyabilmektir. Empati kurabilen bir öğretmen öğrencisinin içinde bulunduğu durumu daha iyi anlayarak ona göre davranabilir.

Olumlu kararlılık, bir görüşü sonuna kadar ödün vermeden istikrarlı bir şekilde savunmaktır. Öğretmenlerin gerekli olan durumlarda bir ilkeyi, kuralı vs. istikrarlı biçimde uygulamaları ve savunmaları iletişimi etkili duruma getirmektedir.

Uygulama Sınıf içinde etkili bir iletişim ortamı oluşturmada aşağıdaki faktörlerin rolünü örneklerle açıklayınız: Saygı Ben dilini kullanma Etkin dinleme Göz teması kurma Güler yüzlü olma Sınıf içinde dolaşma Mizahı kullanma Öğrenci ihtiyaçlarını dikkate alma Empati kurma Olumlu kararlılık sergileme