Bilişsel Hedeflere Göre Davranış Yazma

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Derslerin AKTS Formlarında Ölçme ve Değerlendirme Dr. Burcu ATAR
Advertisements

KISA CEVAPLI TESTLER ve DOĞRU-YANLIŞ TESTLERİ
Eğitimde Hedefler Hedef Alanları
Yrd. Doç. Dr. Mustafa Akdağ
Beyin Temelli ve Basamaklı Öğrenme S
Derslerin AKTS Formlarında Ölçme ve Değerlendirme Prof. Dr
BİLİŞSEL HEDEFLERE GÖRE DAVRANIŞ YAZMA (ANALİZ–SENTEZ-DEĞERLENDİRME)
ÖĞRETİM ANALİZİ Amaçların Sınıflandırılması Bilişsel Öğrenmeler
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
Eğitimde Program Geliştirme Hedef
Eğitim ve Öğretim Kavramları
Yard.Doç.Dr. Sertel Altun
Üst Düzey Düşünme Becerilerine Odaklanma
Bilişşsel Hedeflerin Ölçülmesi
=>SÖZCÜKTE ANLAM<=
MODELLERDEN ÖĞRENME Enver CANER
Gagné’in Öğrenme Koşulları Modeli
BİLİŞSEL HEDEFLERE GÖRE DAVRANIŞ YAZMA (KAVRAMA-UYGULAMA) ÖĞRETİM ÜYESİ: PROF.DR.MUSTAFA ERGÜN HAZIRLAYAN: GÜLDEN SONGUN AFYONKARAHİSAR 2008.
BİLİŞSEL DAVRANIŞLAR.
ÖĞRETİMİ TASARLAMA: SIRALAMA
=>SES BİLGİSİ
BLOOM VE BİLİŞSEL TAKSONOMİ
BİLEŞENLERİN GÖSTERİM KURAMI (Components Display Theory)
( Analiz- Sentez- Değerlendirme )
Prof. Dr. Kurtman ERSANLI
BECERİ VE KAVRAM ÖĞRETİMİ
KAVRAM HARİTALARI Doç. Dr. Ömer Faruk KESER.
BİLİMSELLİK GÜNCELLİK FAYDALILIK Öğretimde Planlama ve Değerlendirme Dersi Danışman: Prof.Dr.Mustafa ERGÜN Hazırlayan: Özlem K.GENELİOĞLU.
Eğitimde Hedefler Hedeflerin İşlevleri ve Analizi
Danışman: Prof. Dr. Mustafa ERGÜN Hazırlayan: Melike ELMEZ
FENBİLGİSİ DERSİNİN ÖNEMİ
=>SÖZCÜK TÜRLERİ<=
EĞİTİMDE HEDEFLERİN BELİRLENMESİ
PROGRAM TASARISININ TEMEL ELEMANLARI: İÇERİK
GELİŞİM VE ÖĞRENME GELİŞİM PSİKOLOJİSİ Ders 4
ÜNİTE 7: PROGRAM TASARISI HAZIRLAMA
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
EĞİTİMDE HEDEFLERİN BELİRLENMESİ
=> SÖZCÜKTE ANLAM <=
PROGRAM GELİŞTİRME VE ÖĞRETİM
Bloom’un (bilişsel) Taksonomisi
DİL BİLGİSİNİN, DİLDEKİ SÖZCÜKLERİN YAPISINI İNCELEYEN BÖLÜMÜ
Dayandığı felsefe ya da dünya görüşüne göre çeşitli değişiklikler göstermekle birlikte, eğitimin en yaygın kullanılan tanımlarından biri bireyin davranışlarında.
HEDEF TAKSONOMİLERİ AHMET TEVFİK KARAASLAN. İnsan Eğitim TOPLUM İstendik özellikli İstendik Toplum insanlar.
Temel Kavramlar ve İlkeler
OKUMA ÖĞRENME ALANI KAZANIMLARI VE BİLİŞSEL SINIFLANDIRMA
ÖĞRETİM STRATEJİSİ, YÖNTEM ve TEKNİKLER
Yapılandırmacı kuramın özelliklerini tanıyabilme, Hayat bilgisi dersinde öğretme-öğrenme sürecinin özelliklerini kavrayabilme, Yapılandırmacı kuramın.
EĞİTİM PROGRAMININ TEMEL ÖZELLİKLERİ
Ö.T.M.T Temel Kavramlar Öğr. Gör. Özlem BAĞCI
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
Ö.T.M.T Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.
Bir kavramın uygulama düzeyinde kazandırılması ile ilgili kuralın “eğitim” kavramına uygulanması İçerik Türü: Kavram İçerik Türü: Kavram Davranış Düzeyi:
Öğr.Gör.Abdullah ALTUNSARAY
Eğitimde Hedefler Hedef Alanları
İÇERİĞİN ÖĞRETİM İÇİN DÜZENLENMESİ
Bir İŞLEM Öğretilecekse, Öğretmenin Sunuda Kullanacağı içerik Öğeleri Öğrencinin Alıştırma + Değerlendirme Etkinliklerinde Kullanacağı İçerik Öğeleri Genelleme.
EĞİTİM PROGRAMININ ÖĞELERİ
OLGU VE GÖRÜ Ş HAZIRLAYAN Kübra bardak.
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
Arş. Gör. Dr. Zeynep Bahap Kudret
SORU CEVAP YÖNTEMI MEHMET TAŞ SORU TÜRLERI Nitelikli Açısından Amaçların Düzeyine Göre Cevaplama Şekline Göre Öğretim Yöntemine Göre Yöneltme.
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
Bloom ve Bilişsel Taksonomi
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Doç. Dr. Yalçın KIRDAR Maltepe Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü Öğretim Üyesi.
Eğitimde Hedefler Hedef Alanları
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
Sunum transkripti:

Bilişsel Hedeflere Göre Davranış Yazma Öğretim Üyesi Prof. Dr. Mustafa ERGÜN Hazırlayan Arş. Grv. Ruhi TÜRKMEN AFYONKARAHİSAR-2007

BİLİŞSEL HEDEFLER KARMAŞIK SENTEZ ANALİZ BASİT BİLGİ DEĞERLEN-DİRME UYGULAMA KAVRAMA BİLGİ

BİLGİ Bu basamakta herhangi bir nesne ve olguyla ilgili bazı özellikleri kişinin görünce tanıması, sorunca ezberden aynen tekrar etmesi davranışlarını kapsar.

Bu basamak kendi içerisinde üç alt basamağa ayrılır. Belirgenler Bilgisi Belirgenlerle Uğraşma Araçları ve Yolları Bilgisi Bir Alandaki Evrenseller ve Soyutlamalar Bilgisi

Belirgenler Bilgisi 1. Kavramlar Bilgisi: Kavram bir konu alanında özel anlam taşıyan sözcüklerdir. 2. Olgular Bilgisi: Olgu olayların genellenmiş örüntüsü olarak tanımlanabilir. 3. Araç ve Gereçler Bilgisi

Belirgenlerle Uğraşma Araçları ve Yolları Bilgisi 1. Alışılar Bilgisi 2. Yönelimler ve Aşamalı Diziler Bilgisi 3. Sınıflamalar ve Kategoriler Bilgisi 4. Ölçütler Bilgisi 5. Yöntem Bilgisi

Bir Alandaki Evrenseller ve Soyutlamalar Bilgisi 1. İlke ve Genellemeler Bilgisi 2. Kuram ve Yapılar Bilgisi

Teşekkürler