R E H B E R L İ K S E R V İ S İ MESLEK SEÇİMİ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KENDİNİ TANIMAK NEDİR ACABA?
Advertisements

ÇAĞDAŞ İNSANIN EN ÖNEMLİ KARARI
Özellikleri – Eğitimleri – Uygulamalar
MESLEKİ REHBERLİK PDR SERVİSİ «Büyüyünce Ne Olacaksın»
4-5 YAŞ ÇOCUĞUNUN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
MESLEĞE YÖNELTME SEMİNERİ
KİŞİSEL GELİŞİM MERKEZİ
Zihinsel Yönden Yetersiz Çocukların Özellikleri
BİLİMSEL BİLGİNİN ÖZELLİKLERİ VE FEN - TEKNOLOJİ OKURYAZARLIĞI
Mesleki Rehberlik.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
4-6 YAŞ ÇOCUĞUNUN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
Kaynaştırma Eğitimi Alan Öğrencilerin Genel Özellikleri
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
ÖZEL EĞİTİM NEDİR ? Genel eğitimden farklı bir eğitim
ABKO ve KDE ile ilgili genel bilgiler
OKULÖNCESİNDE BİR GÜNLÜK EĞİTİM PROĞRAMI UYGULAMALARI
BİLİM VE SANAT MERKEZİ ÖĞRENCİ TANILAMA SÜRECİ
HANGİ AYDA DOĞDUNUZ.
ÖZEL YETENEKLİ BİREYLER
HACI LÜTFİYE REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ
MUSTAFA ABAK ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMENİ
Erken Eğitim Şeyda Altuntaş
ANNE BABA TUTUMLARI Karatay Rehberlik ve Araştırma Merkezi.
John L. Holland ve Kişilik Tipleri
DERS SEÇİMİ NASIL YAPILIR?
MESLEK SEÇİMİNİ ETKİLEYEN ETMENLER
ÇOCUĞUN OKULA UYUM BAŞARISINI ARTTIRMAK İÇİN VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
ALKOL ve MADDE KULLANAN ÇOCUĞA YAKLAŞIM
MESLEĞE YÖNELTME SEMİNERİ
HANGİ ALAN-HANGİ MESLEK?
MESLEĞE YÖNELTME SEMİNERİ. MESLEK SEÇİMİ NEDEN HAYATINIZIN DÖNÜM NOKTALARINDAN BİRİDİR?
“İSTEDİĞİNİZİ ELDE ETMENİN TEK YOLU NE İSTEDİĞİNİZİ BİLMEKTİR”
MESLEK SEÇİMİNİN ÖNEMİ
ERGENLİK DÖNEMİ VE ÖZELLİKLERİ
 Meslek seçimi neden hayatınızın dönüm noktalarından biridir?  Mesleğin insan yaşamındaki yeri  Mesleğe yönelme  Meslek seçme döneminde gençleri etkileyen.
Araklı Anadolu Öğretmen Lisesi Rehberlik Servisi.
ULUSAL MESLEKİ BİLGİ SİSTEMİ
Mesleki Rehberlik.
İBRAHİM KURŞUNGÖZ REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ BÖLÜMÜ ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLARIN TANILAMA TAKVİMİ VE SINIF.
MESLEK SEÇİMİ SÜRECİ VE AİLENİN ROLÜ
ALAN SEÇİMİ TM TS MF DİL TAŞOVA ANADOLU LİSESİ Gökhan GÜNAY.
AKADEMİK BENLİK KAVRAMI ÖLÇEĞİ
Öğr. Grv. MEHMET ALİ ZENGİN
Çayeli Hizmetiçi Eğitim Enstitüsü
BRUNER’İN BİLİŞSEL GELİŞİM DÖNEMLERİ
ORTAK DERSLER, zorunlu alınması gereken derslerdir, 33 saat ortak zorunlu alınması gereken ders vardır.  SEÇMELİ DERSLER, Genel kültür derslerini kapsar.
Birinci Sınıf Çocuklarının Gelişim Özellikleri Fiziksel Özellikleri En az iki kaynaktan edindiği bilgileri kullanarak yeniden anlam kurmaktır. Fiziksel.
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ
MESLEK SEÇİMİ ve MESLEKLERİ TANITMA
 AKŞEMSEDDİN BİLİM VE SANAT MERKEZİ.  YAŞAMINIZIN HER ALANINDA VE HER YAŞ GRUBUNDA ÖZEL YETENEKLİ BİREYLERLE KARŞILAŞMA OLASILIĞINIZ DÜNYA SAĞLIK ÖRGÜTÜ.
İŞ VE MESLEK DANIŞMANLIĞI HİZMETLERİ. Meslek Nedir? Meslek, kişilerin belli bir eğitimle edindikleri ve hayatlarını kazanmak için sürdürdükleri düzenli.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı.
YETENEK VE İLGİ ALANLARI.
 Meslek seçimi konusunda gerçekçi ve doğru karara ulaşabilmek için öncelikle kendinizi tanımalısınız.
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE GELİŞİM
ULUSAL MESLEKİ BİLGİ SİSTEMİ Hayat Boyu Rehberlik
ALAN – DERS SEÇİMİ.
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
DERS ÇALIŞMA VE BAŞARI.
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
MESLEK SEÇİMİ PSİKOLOJİK DANIŞMAN HASAN HÜSEYİN BAKIR.
Hazırlayan ve Sunan: Gökçe PINAR JENERASYON TEORİSİ.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
R E H B E R L İ K S E R V İ S İ MESLEK SEÇİMİ.
Çoklu Zeka Kuramı.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
21. YY BECERİLERİ.
Sunum transkripti:

R E H B E R L İ K S E R V İ S İ MESLEK SEÇİMİ

HOLLAND’IN TEMEL VARSAYIMLARI Bir çok insan,benzerleri dikkate alındığında altı kişilik tipinden birine yerleştirilebilir.Bunlar ; Gerçekçi, Araştırıcı,Artistik,Sosyal Girişimci ve Gelenekçi tiplerdir. 2. Bu tiplerin karşılığı altı tür çevresel model vardır. 3. İnsanlar sahip oldukları beceri,yetenek, tutum ve değerleri kullanmalarına olanak sağlayan çevreleri ararlar. 4. İnsan davranışını kişilik türü ve çevrenin özellikleri arasındaki etkileşimin sonucu belirler.

MESLEK SEÇİMİ KİŞİLİĞİN İFADESİDİR. Belirli meslekleri yürüten insanlar,belirli özelliklere sahiptirler ve meslek üyeleri bu özelliklerine göre sıralandırılabilirler. Farklı tipler farklı ilgilere ve becerilere sahip insanlardan oluşur. Aynı tipteki insanlar problemlere çözüm yolları ararken aynı özelliklere,ilgilere ve becerilere sahip insanlar bir arada bulunurlar. Bu sınıflandırma sonucu şu kişilik tipleri oluşturulmuştur.

KİŞİLİK TİPLERİ Gerçekçi Tip Aydın Tip Artistik Tip Sosyal Tip Girişimci Tip Gelenekçi Tip

GERÇEKÇİ TİP-ÇEVRE Topluluk içinde kendini sıkılgan olarak tanımlar. Dobra dobra konuşur,nezaket kurallarından sıkılır. Yaşamı araç-gereçlerle ‘haşır-neşir’ şekilde geçer. Somut şeyleri onarmaktan hoşlanır. Oturaklı ve durağan bir yapıya sahiptir. Parasını dikkatli harcar,insanlarla çok derin ilişki kurmaz ya da insanlarla ilgili etkinliklere çok yakın değildir.

GERÇEKÇİ TİP-ÇEVRE Gerçekçi tip-çevre en çok Aydın tip-çevre ile uyuşumludur. Bunlar elektrikle,mekanikle ilgili şeyleri tamir etmekten,teknik resim ile ilgili ders almaktan ve açık havada çalışmaktan zevk alırlar. Matematik yeteneği en belirgin yeteneğidir. Nesnelerin boşlukta dondurulduğu zaman alabilecekleri şekilleri zihinde canlandırabilirler. Matematik ,geometri ve fen bilimleri dersleri ilgilerini çeker ve bu derslerde başarılıdırlar.

AYDIN TİP-ÇEVRE Herşeyi ayrıntılı biçimde incelemeye alışmıştır. İhtiyatlı bir insandır. Zor karar verir;düşünce yapısı eleştirel,sorgulayıcı ve bağımsızdır. Öğrenme meraklısıdır. İçedönüktür. İç dünyasını incelemeye önem verir. Her işini sistemli yapmak ister;herşeyi ince eleyip sık dokur. En küçük ayrıntılara bile çok dikkat eder. Duygu ve düşüncelerini diğer insanlara açmaktan çok hoşlanmaz.

AYDIN TİP-ÇEVRE Aydın tip-çevre ; özellikle fizik,kimya,biyoloji ve matematik gibi bilimlere ilgi duyarlar,bilimsel dergiler okurlar. Sayısal yetenekte başarılıdırlar. Aydın tipler doktorluk,eczacılık,biyologluk gibi mesleklere yönelirler.

ARTİSTİK TİP-ÇEVRE Artistik tip-çevre en çok sosyal tip-çevreye yakındır. İnsanların daha zengin duygular yaşamaları için, daha özgür olmalarını arzu ederler. Müzik,tiyatro,edebiyat,dil ilgili ve yetenekli oldukları alanlardır. Edebiyatçılar,çevirmenler bu kişilik özelliklerine sahiptir.

ARTİSTİK TİP-ÇEVRE Düzensizdir ve düzensizliği ile insanları şaşırtır. Çok duygusaldır,nazik ve ince ruhludur. İdealisttir. İçinden kendisini dizginlemeden davranır; özgürlüğüne düşkündür ve geleneksel davranmayı sevmez. İç dünyasını anlamaya büyük önem verir. Sürekli orijinal olmaya çalışır.

SOSYAL TİP-ÇEVRE Toplum içinde sözü geçer; işbirliğine açıktır; nazik ve ince düşüncelidir. Arkadaş canlısıdır; paylaşımcı,yardımseverdir. İnsanların duygularına,onların mutluluklarına karşı duyarlıdır. İkna edebilir; toplum yaşamında sorumluluğa önem verir,insanlarla olmaktan hoşlanır. İnsanları kırmadan onlara sorumluluklarını hatırlatma becerisi gösterir.

SOSYAL TİP-ÇEVRE Sosyal tip-çevre en çok Girişimci tip-çevreye yakındır. Toplumla insanlarla ilgilenmekten,onları eğitmekten zevk alırlar. Sosyal bilimle ilgilenirler. Sözel yeteneğe sahiptirler. İnsanlara yardımcı olmak için çeşitli yerlerde gönüllü olarak çalışırlar. Bu tip insanlar öğretmen,hukukçu,politikacı, psikologluk gibi meslekleri seçebilmelidirler. Sosyal bilgiler,tarih,coğrafya gibi dersler ilgilerini çeker.

GİRİŞİMCİ TİP-ÇEVRE Paraya düşkün,gözüpek; hırslı, gözü yükseklerdedir. İnsanlarla tartışıp onları belirli bir konuya sevk etmekten hoşlanır. İnsanlarla birlikte olmaktan hoşlanır;ortamda egemen olmayı sever;enerjiktir. İlgi ve dikkat çekici olmaktan hoşlanır;içinden geldiği gibi davranır. Kendinden emindir ve konuşmayı sever.

GİRİŞİMCİ TİP-ÇEVRE Girişimci tip-çevre en çok Gelenekçi tip-çevreye yakındır. İnsanlarla birlikte olmak isterler ve onların daha iyi koşullarda yaşamaları için çeşitli olanaklar sunmak isterler. Liderlik özelliğine sahiptirler. İnsanlarla etkileyici biçimde konuşabilirler. Avukatlar,satıcılar,yöneticiler,işletmeciler,radyo televizyon sunuculara bu tiplere uygun özellikleri sergilerler. Ticaret ve ikna ilgileri yüksektir. Matematikten de hoşlanırlar. Düzenli olmayı severler.

GELENEKÇİ TİP-ÇEVRE Toplumda alışagelmiş davranış biçimlerine uygun yaşamayı severler. Kurallara çok düşkündürler; boşa zaman harcamak istemez,esnek değildir. Gerçek duygularını anlatmaz ya da istediğini tam olarak söylemekten çekinir. Eşyaları düzenli tutmayı sever;ısrarlı ve sebatkardır. Sakin durgun bir yaratılışı vardır. Hayal gücü dardır.

GELENEKÇİ TİP-ÇEVRE Gelenekçi tip-çevre en çok Girişimci tip-çevreye benzer. Gelenekçi tipler; büro işlerinden ve son derece düzenli olmaktan hoşlanırlar. Bu kişiler dört işleme dayalı hesaplamalarda başarılıdırlar. Gelenekçi tipler; muhasebecilik,maliyecilik ve sekreterlik gibi mesleklerden hoşlanırlar.