İletişim Sanatı 1
Tofaş Akademi Vizyonumuz Kurumsal değerlerimiz ve stratejilerimiz doğrultusunda, dünya standartlarında öğrenme ve gelişim olanakları sağlayan özgün bir akademi olmaktır. - Tüm değer zincirimizde öğrenen ve paylaşan organizasyon kültürü yaratmak, - Bireysel farklılıklara duyarlı, yaşam boyu öğrenme olanakları sunmak, - Kurum kültürümüzün sahiplenilmesini, yaygınlaştırılmasını ve geliştirilmesini sağlamaktır. Misyonumuz
GELİŞİM MODELİMİZ Rol Bazlı Fonksiyon Bazlı Kurumsal BİREYSEL GELİŞİM Bireylerin teknik ve davranışsal gelişim ihtiyacı MESLEKİ GELİŞİM Fonksiyon Bazlı Birim stratejisi, uzmanlık gelişim ihtiyacı KURUMSAL GELİŞİM Kurumsal Şirket stratejisi, kurum kültürünü kazandırma, pekiştirme Nasıl sağlıyoruz dediğimizde; modelimiz. Tofaşa ilk adımını attığı andan itibaren Tofaş kültürünü kazandırmak, güçlendirme amaçlı programlara katılır. Tofaşlı olduğu için aldığı eğitimlerdir. KURUMSAL GELİŞİM Kurum kültürü kazandırma ve yaygınlaştırma amaçlı değil Tofaşlılık ruhunu pekiştirmiyor MESLEKİ GELİŞİM Fonksiyon bazlı gelişim programlarımız yok. BİREYSEL GELİŞİM Ağırlıklı olarak Reaktif Talebe dayalı Standart yok Uzun dönemli değil Geleceğe hazırlamada kısıtlı
Tüm Değer Zinciri İçin Tofaş Akademi TOFAŞ ÇALIŞANLARI SEKTÖREL İŞBİRLİKLERİ BAYİLER ÜNİVERSİTELER YAN SANAYİLER ÇALIŞAN AİLELERİ
Tofaş Akademi Sosyal Mecrada…
Peki bugün neleri konuşacağız? İLETİŞİM SANATI
İletişim Anatomisi Mesaj VERİCİ ALICI ALICI VERİCİ Mesaj
Vericiden Kaynaklanan Hatalar Ses kullanımı Yüksek yada çok düşük ses tonu ile konuşma Vurgulamanın yetersiz olması Hızlı konuşarak dinleyicinin dikkatini dağıtma Vücut dili Beden dilini yanlış, yetersiz ya da abartılı kullanma Dinleyiciyi küçümseyici tavır takınma, saygı duymama İfade şekli Açık, net ve yalın bir ifadenin kullanılmaması
Alıcıdan Kaynaklanan Hatalar Yorumlamalar Ön yargılar Seçicilik özelliği Etkin dinlememe Soru sormama Şartlanmalar
Farklı Bakış Açısına Sahip Olmak Tek hareketle 6 yap
resimde bir bebek gizli...
Sözsüz İletişim Vücut hareketleri: Ses tonu: ? Vücut hareketleri: Ses tonu: ? Sözcükler (konuşma-içerik) ? Toplam:......................................100 Not: Bu veriler, araştırma ve testler sonucunda elde edilmiştir.
Müşteri ile ilk karşılaştığınızda “ İlk 5 saniye ” En önemli andır. Müşteri ile ilk karşılaştığınızda Eğer olumlu bir ilk 5 saniye geçirdiyseniz Olumlu sonuca ulaşma olasılığı artıracaktır. Müşteri ilk 5 saniyede şunlara bakar Dış görünüş (Kişi ve Firma) Tavır ve Davranışlar (Sözsüz İletişim) Konuşma, dinleme tarzı ve etkinliği
Göz Teması
Tebessüm
İşitmek için kulak vermek... 4 KİŞİ ÇIKAR BİR SENARYO YAZDIR. DİNLEMEK DUYMAK DEĞİL! İşitmek için kulak vermek...
Konuşmayı bırakınız. Dinleme isteğinizi belli ediniz Önyargılı yaklaşmayınız Hemen sonuç almaktan kaçınınız Zamanında sorular sorunuz Gerekli zamanlarda not alınız.
günü özetlersek To view this presentation, first, turn up your volume and second, launch the self-running slide show.
Farklı bakış açılarına sahip ol Göz teması unutma Gerçekten Dinle İlk saniyeler dikkat Farklı bakış açılarına sahip ol …and you will undoubtedly find favor with the king.
Teşekkür Ederiz… 21