SINAVA İLİŞKİN DUYGULAR

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
SINAV KAYGISININ NEDENLERİ
Advertisements

Bu sözleri hiç duydunuz mu?
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
ÇOCUĞUNUZUN OKUL BAŞARISINDA ÖNEMLİSİNİZ!!!
SINAV KAYGISI VE BAŞETME YOLLARI
Köylü ulusun efendisidir.
tüm öğrencilere başarılar dileriz.
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI
BAŞARILI OLMAK İÇİN NELER YAPILMALI?
SINAV STRESİ ÇÖZÜM AKADEMİ. Başarının asansörü yoktur. Oraya merdivenle çıkılır Hafızanın en iyi dostu dikkattir. Dikkatini yoğunlaştırırken yorulursun,
YARATICI DÜŞÜNME VE YARATICILIK
HALKALI GÜNEŞ ORTA OKULU
PSİKOLOJİK DANIŞMA İLE İLGİLİ ÖNYARGILAR
DE Ğ ERLER İ M İ Z Kazanım: De ğ erlerini fark eder. 9. Sınıf 21 nolu kazanım etkinli ğ i.
ÇOCUKLARIMIZIN EVDEKİ ÇELIŞMALARINA NASIL YARDIMCI OLABİLİRİZ ?
12. Sınıf 100 nolu kazanım etkinliği
SINAV KAYGISI VE BAŞETME YOLLARI
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
NE İŞ OLSA YAPAR MIYIM? Kazanım: Ortaöğretim sonrasında kendisine uygun olacak iş imkânlarını belirler. 12. Sınıf 104 nolu kazanım etkinliği.
Matematik Dersine Nasıl Çalışmalıyız??
Sınav kaygısı. Sınav kaygısı nedir * öğrenilen bilginin sınavda hatırlanamaması, kullanılamaması bunun olacağına dair kişide oluşan olumsuz senaryolardır.
SINAV KAYGISI.
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
Sınav Kaygısı ve Önleme Yolları.
Ailelerin Çocukları İle İlgili Dikkat Etmesi Gereken Noktalar
SINAV KAYGISIYLA BAŞETME YOLLARI
SINAV KAYGISI.
KAYGI VE TEST EDİLME KAYGISI
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
DEĞİŞEN AİLE Kazanım: Aile yaşamında değişen kadın erkek rollerini fark eder. 12. Sınıf 61 nolu kazanım etkinliği.
SINAV KAYGISI VE AİLE.
SINAVIM VE KAYGIM Kazanım: Sınav kaygısının akademik başarıya etkisini açıklar. 9. Sınıf 7 nolu kazanım etkinliği Bu şablon bir grup ayarında eğitim malzemesi.
Kaygı Nedir? Nedeni belirsiz korkuya kaygı denir. Kaygıda korkudan farklı olarak fiziksel açıdan tehdit eden bir uyaran söz konusu değildir. Kaygı.
ANNE BABALAR EV ÖDEVLERİNE NASIL YARDIMCI OLABİLİRLER?
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
MODELİN AMAÇLARI ÖĞRENCİ ÖĞRETMEN VE OKUL İLİŞKİSİNİ GÜÇLENDİRMEK.
ÇOCUKLARINIZ DİYOR Kİ;
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
KAYGI NEDİR. Büyük felaketler büyük insanların yetiştiği okuldur
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
Bunu okumak sizi herhangi bir borç yükü altına sokmayacaktır.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Sınav Kaygınızı Azaltın
DUYGULARI İFADE EDEBİLME
TEOG SINAVI VELİ BİLGİLENDİRME SEMİNERİ
ÇOCUĞUMUN OKUL BAŞARISININ ARTMASI İÇİN NELER YAPMALIYIM?
VURUR YÜZE İFADESİ TEOG ZAMANI GELMİŞ BİTANESİ
ÇOCUKLARIMIZ Çocuklar sizin çocuklarınız değil,
SINAV KAYGISININ NEDENLERİ Zamanı iyi kullanamama Kötü çalışma alışkanlıkları Beklenti düzeyi Görev ve sorumlulukları erteleme Başarısız olma ve değerlendirilme.
MUSTAFA KEMAL İLKÖĞRETİM OKULU
EĞİTİM BAŞARISINI ARTIRMADA AİLENİN ROLÜ
Ailenin Çocuğun Başarısındaki Rolü ,Sağlıklı İletişim ve Aile Sağlığı
Zülal şenlik DUYGULARıMı KONTROL EDIYORUM.  BUGÜN ANNEM BANA YENİ BİR ÇANTA ALDI ÇOK MUTLU OLDUM AĞZIM KULAKLARIMA VARDI.
SEMINER 1 : MERHABA SıNAV ÇALIŞMAYI SEVMEK. TEOG sistemini dikkate alarak çalışmalarımızı nasıl yapılandırmalıyız, verimli ders çalışma tekniklerini nasıl.
SINAV KAYGISI VE BAŞETME YOLLARI
AZDAVAY ANADOLU İMAM-HATİP LİSESİ
SINAV KAYGISI DUMLUPINAR İLKÖĞRETİM OKULU REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK SERVİSİ.
UZMANLAR YUVA AİLE EĞİTİMİ 2 ÇOCUKLA İLETİŞİM 1.
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
AİLEM VE DİN.
Okul Psikolojik Danışmanı ve Rehber Öğretmen
MALAZGİRT MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ Gülçin UYSAL Psikolojik Danışman.
SINAV ÖNCESİ ÖNERİLER LGS YKS Sınav Kaygı Motivasyon Zaman
Sunum transkripti:

SINAVA İLİŞKİN DUYGULAR kazanım: *Sınava ilişkin duygularını sınav performansına etkileri açısından değerlendirir. 12. Sınıf 19 nolu kazanım etkinliği

SINAVA İLİŞKİN DUYGULAR Durum: Ali, Ceyda, Burak, Filiz ve Bülent aynı sınıfta okuyan 5 öğrencidir. Bir hafta sonra çok önemli bir sınavları vardır. Ders arasında bu konuda konuşurlar ve sınava ilişkin duygularını birbirleriyle paylaşırlar…

Sınav yaklaştıkça kaygım da artıyor Sınav yaklaştıkça kaygım da artıyor. Gece gündüz aralıksız ders çalışıyorum. Uykuma beslenmeme dikkat edemiyor, aile bireyleriyle ve arkadaşlarımla vakit geçiremiyorum. O kadar çok çalışıyorum ki artık her şeyi birbirine karıştırmaya başladığımı düşünüyorum. Sürekli anne babamın, öğretmenlerimin, arkadaşlarımın düşük not aldığımda ne diyeceğini düşünüyorum. Sürekli “Sınavda kötü not alırsam mahvolurum” diyor ve bu sınavdan düşük not alırsam dünyanın sonu gelecekmiş gibi geliyor. ALİ

Bu dersten ilk sınavda yüksek not aldım ve sınava hiç çalışmam gerekmediğini düşünüyorum. Hiç çalışmadım bol bol gezip eğlendim. Nasıl olsa yüksek bir notum var o not beni kurtarır diye düşünüyorum. Bazı arkadaşlarım ve ailem çalışmam yönünde uyarınca da “Ben bu konuları çok iyi biliyorum ihtiyacım yok, en yüksek notu ben alacağım görün” diyorum. CEYDA

İlk sınav puanım düşüktü ve yine düşük not alacağımdan çok korkuyorum İlk sınav puanım düşüktü ve yine düşük not alacağımdan çok korkuyorum. Ailemin, öğretmenimin ve arkadaşlarımın gözünde küçük düşeceğimi düşünüyorum. Kendi kendime “Panik olmamalıyım sakin ve mantıklı olmalıyım” diye telkinde bulunuyorum. Bir önceki sınavda neden düşük not aldığımı düşündüm ve nerelerde hata yaptığımı, hangi konularda eksik bilgilerimin olduğunu belirledim. Anlamadığım bir konu ile ilgili önce bu konuda başarılı olan bir arkadaşımdan, daha sonra da ders öğretmeninden bilgi aldım. Sınav gününe kadar bir planlama yaptım. Tüm konuları tekrarladım, eksik konuların üzerinde daha da dikkatle durdum, bol bol soru çözmeye çalıştım. Bir yandan da hayatımdaki diğer etkinliklere zaman ayırmaya çalıştım. Arkadaşlarımla ile gezmeye, antrenmanlarıma ve aileme vakit ayırdım. Bu hafta içinde sınava kadar bu şekilde düzenli çalıştım. BURAK

Bu dersten sınıftaki en yüksek notu almıştım Bu dersten sınıftaki en yüksek notu almıştım. Ailem ve öğretmenlerim bana güveniyor ve başarılarımla övünüyorlar. Yine de sınav aklıma gelince heyecanlanıyorum. Son bir iki haftadır istediğim gibi ders tekrarı yapmadığımı fark ettim. Konuları günlere bölüp, sınavdan önce her gün yarım saat tekrar yapıyorum. Bir yandan da arkadaşlarımla sinemaya gittim, okuldaki etkinliklere katıldım, ailemle birlikte oldum. FİLİZ

Önceki tüm sınavlarından düşük notlar aldım Önceki tüm sınavlarından düşük notlar aldım. Ama bunları düzeltmek için herhangi bir çaba göstermiyorum. Dersleri dinlemiyor, dersle ilgili kitap defter vb. malzemeleri getirmiyor, verilen ödevleri yapmıyor ve anlamadığım konuları kavramak için herhangi bir çaba göstermiyorum. Sınavlar yaklaşırken de aynı şekilde hiç umursamıyor, hiç korkmuyorum. Çalışmasını söyleyenlere de “Benim kafam almıyor, ne yapayım” diyorum. BÜLENT

SINAVA İLİŞKİN DUYGULAR Şimdi sınav öncesinde kendi yaşadıklarınızı düşünün. Sınava ilgili duygularınız sınav performanslarınızı nasıl etkiliyor? Birlikte tartışalım, sınıfla paylaşalım.

SINAVA İLİŞKİN DUYGULAR Sınavla ilgili duygu ve düşüncelerimiz sınav performansımızı ve dolayısıyla sınav başarımızı etkiler. Sınav başarımızın istediğimiz gibi olması için sınavla ilgili duygu ve düşüncelerimizin farkında olup, bunları yönetebilmeliyiz.

Başarılar…