SINAVA İLİŞKİN DUYGULAR kazanım: *Sınava ilişkin duygularını sınav performansına etkileri açısından değerlendirir. 12. Sınıf 19 nolu kazanım etkinliği
SINAVA İLİŞKİN DUYGULAR Durum: Ali, Ceyda, Burak, Filiz ve Bülent aynı sınıfta okuyan 5 öğrencidir. Bir hafta sonra çok önemli bir sınavları vardır. Ders arasında bu konuda konuşurlar ve sınava ilişkin duygularını birbirleriyle paylaşırlar…
Sınav yaklaştıkça kaygım da artıyor Sınav yaklaştıkça kaygım da artıyor. Gece gündüz aralıksız ders çalışıyorum. Uykuma beslenmeme dikkat edemiyor, aile bireyleriyle ve arkadaşlarımla vakit geçiremiyorum. O kadar çok çalışıyorum ki artık her şeyi birbirine karıştırmaya başladığımı düşünüyorum. Sürekli anne babamın, öğretmenlerimin, arkadaşlarımın düşük not aldığımda ne diyeceğini düşünüyorum. Sürekli “Sınavda kötü not alırsam mahvolurum” diyor ve bu sınavdan düşük not alırsam dünyanın sonu gelecekmiş gibi geliyor. ALİ
Bu dersten ilk sınavda yüksek not aldım ve sınava hiç çalışmam gerekmediğini düşünüyorum. Hiç çalışmadım bol bol gezip eğlendim. Nasıl olsa yüksek bir notum var o not beni kurtarır diye düşünüyorum. Bazı arkadaşlarım ve ailem çalışmam yönünde uyarınca da “Ben bu konuları çok iyi biliyorum ihtiyacım yok, en yüksek notu ben alacağım görün” diyorum. CEYDA
İlk sınav puanım düşüktü ve yine düşük not alacağımdan çok korkuyorum İlk sınav puanım düşüktü ve yine düşük not alacağımdan çok korkuyorum. Ailemin, öğretmenimin ve arkadaşlarımın gözünde küçük düşeceğimi düşünüyorum. Kendi kendime “Panik olmamalıyım sakin ve mantıklı olmalıyım” diye telkinde bulunuyorum. Bir önceki sınavda neden düşük not aldığımı düşündüm ve nerelerde hata yaptığımı, hangi konularda eksik bilgilerimin olduğunu belirledim. Anlamadığım bir konu ile ilgili önce bu konuda başarılı olan bir arkadaşımdan, daha sonra da ders öğretmeninden bilgi aldım. Sınav gününe kadar bir planlama yaptım. Tüm konuları tekrarladım, eksik konuların üzerinde daha da dikkatle durdum, bol bol soru çözmeye çalıştım. Bir yandan da hayatımdaki diğer etkinliklere zaman ayırmaya çalıştım. Arkadaşlarımla ile gezmeye, antrenmanlarıma ve aileme vakit ayırdım. Bu hafta içinde sınava kadar bu şekilde düzenli çalıştım. BURAK
Bu dersten sınıftaki en yüksek notu almıştım Bu dersten sınıftaki en yüksek notu almıştım. Ailem ve öğretmenlerim bana güveniyor ve başarılarımla övünüyorlar. Yine de sınav aklıma gelince heyecanlanıyorum. Son bir iki haftadır istediğim gibi ders tekrarı yapmadığımı fark ettim. Konuları günlere bölüp, sınavdan önce her gün yarım saat tekrar yapıyorum. Bir yandan da arkadaşlarımla sinemaya gittim, okuldaki etkinliklere katıldım, ailemle birlikte oldum. FİLİZ
Önceki tüm sınavlarından düşük notlar aldım Önceki tüm sınavlarından düşük notlar aldım. Ama bunları düzeltmek için herhangi bir çaba göstermiyorum. Dersleri dinlemiyor, dersle ilgili kitap defter vb. malzemeleri getirmiyor, verilen ödevleri yapmıyor ve anlamadığım konuları kavramak için herhangi bir çaba göstermiyorum. Sınavlar yaklaşırken de aynı şekilde hiç umursamıyor, hiç korkmuyorum. Çalışmasını söyleyenlere de “Benim kafam almıyor, ne yapayım” diyorum. BÜLENT
SINAVA İLİŞKİN DUYGULAR Şimdi sınav öncesinde kendi yaşadıklarınızı düşünün. Sınava ilgili duygularınız sınav performanslarınızı nasıl etkiliyor? Birlikte tartışalım, sınıfla paylaşalım.
SINAVA İLİŞKİN DUYGULAR Sınavla ilgili duygu ve düşüncelerimiz sınav performansımızı ve dolayısıyla sınav başarımızı etkiler. Sınav başarımızın istediğimiz gibi olması için sınavla ilgili duygu ve düşüncelerimizin farkında olup, bunları yönetebilmeliyiz.
Başarılar…