- 1 Doğan Karabulut TBMM Kütüphanesi Mesleki Bir Tartışma Listesi Olarak KUTUP-L’nin İçerik Analizi Yaşar Tonta H.Ü. Bilgi ve Belge.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
8. SINIF 3. ÜNİTE BİLGİ YARIŞMASI
Advertisements

Cinsel Dokunulmazlığa Karşı Olaylarda Mağdurların Ruh Sağlığı Boyutu
OBEZİTE İSTATİSTİKLERİ
FAİZ HESAPLARI ÖMER ASKERDEN PİRİ MEHMET PAŞA ORTAOKULU
BİLİMSEL ARAŞTIRMA PROJELERİ BİRİMİNİN YIL SONU FAALİYET RAPORU
1 Ocak 1989 – 31 Aralık 2004 Güneş Tutulmaları (3)
Saydığımızda 15 tane sayı olduğunu görürüz.
Orta Doğu Teknik Üniversitesi
T.C. İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ Arapgir Meslek YÜKSEKOKULU
Eğitim Programı Kurulum Aşamaları E. Savaş Başcı ASO 1. ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİ AVRUPA BİLGİSAYAR YERKİNLİĞİ SERTİFİKASI EĞİTİM PROJESİ (OBİYEP)
TİE Platformu Yürütme Kurulu Başkanı
Kobi Tanımı 150 kişiden daha az çalışanı olan kurumlar
FAKÜLTE/BÖLÜM/ YÜKSEKOKUL ADI STRATEJİK PLANLAMA SUNUMU Not:Süreçler değişebilir…
-Demografik- Nüfus Analizi
Atlayarak Sayalım Birer sayalım
Diferansiyel Denklemler
Zamanı Ölçme Yıl Ay Hafta Gün
ÖRNEKLEME DAĞILIŞLARI VE TAHMİNLEYİCİLERİN ÖZELLİKLERİ
VOLEYBOL İNDEKS (OYUNCULARIN FİZİK YETENEKLERİNİN ÖLÇÜMÜ)
KÜTÜPHANELERDE HALKLA İLİŞKİLER ve PAZARLAMA ANKARA ÜNİVERSİTESİ KÜTÜPHANESİ ÖRNEĞİ Tuna CAN & E.Erdal AYDIN
Uygulamalı Örneklem Seçimi
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
6-7 June 20033rd International ANKOS Meeting1 ANKOS Anadolu Üniversite Kütüphaneleri Konsorsiyumu Bülent KARASÖZEN Orta Doğu Teknik Üniversitesi.
HAKKIMIZDA. İstatistiki Veriler Özgeçmiş Sayısı: Kurumsal Üye Sayısı: Günlük Tekil Ziyaretçi Sayısı: Aylık Tekil Ziyaretçi Sayısı:
Türkiye’de yıllara göre tıp fakülteleri sayıları.
CAN Özel Güvenlik Eğt. Hizmetleri canozelguvenlik.com.tr.
“Dünyada ve Türkiye’de Pamuk Piyasaları ile İlgili Gelişmeler”
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
ORHAN EREN İLKOKULU 1-A.
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ
Mobil Uygulamalar ve Bilgi Hizmetleri Orçun Madran
ÖRNEKLEM VE ÖRNEKLEME Dr.A.Tevfik SÜNTER.
BESLENME ANEMİLERİ VE KORUNMA
MERSİN ÜNİVERSİTESİ DENİZCİLİK MESLEK YÜKSEKOKULU AKADEMİK DEĞERLENDİRME ve KALİTE GELİŞTİRME TOPLANTISI NİSAN 2010.
Gün Kitabın Adı ve Yazarı Okuduğu sayfa sayısı
 Demet Cengiz, “Bilişim Teknolojilerinin Öğrenciler Tarafından Kullanılmasını Sağlayacak Unsurların Belirlenmesi,” TBD Bilişim Kurultayı, Ankara, Eylül.
İmalat Yöntemleri Teyfik Demir
Matematik 2 Örüntü Alıştırmaları.
FİNANS SEKTÖRÜNDE YABANCI SERMAYE ARALIK TSPAKB 2 İSTİKRAR  Siyasi istikrar Uluslararası yatırımcıların güvenini sağlayan tek parti hükümeti 
Uygulamalı Örneklem Seçimi
İKİ BASAMAKLI DOĞAL SAYILARIN
PÇAĞEXER / SAYILAR Ali İhsan TARI İnş. Yük. Müh. F5 tuşu slaytları çalıştırmaktadır.
KÜTÜPHANE VE DOKÜMANTASYON DAİRESİ BAŞKANLIĞI
1/20 GRAFİKLER Yandaki grafik, hangi çeşit grafiktir? Şekil Sütun Çizgi Daire KIZ ERKEK   Her resim 4 öğrenciyi gösteriyor A B C D.
HABTEKUS' HABTEKUS'08 3.
Tüketici Trend Araştırması Aralık 2009 Sosyal Telefon.
“Akademik Bilişim ’02” 6-8 Şubat 2002, Konya Y.T. Türkçe Arama Motorlarında Performans Değerlendirme Yaşar Tonta Hacettepe Üniversitesi
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Hoşgeldiniz ODTÜ Kuzey Kıbrıs Kampusu Kütüphanesi.
4 X x X X X
yunus.hacettepe.edu.tr/~tonta/courses/spring2008/bby208/
1/20 ÖLÇÜLER (Zaman) A B C D Bir saat kaç dakikadır?
KOÇ ÜNİVERSİTESİ SUNA KIRAÇ KÜTÜPHANESİ
MEMNUNİYET ANKETİ ANALİZİ
FAİZ PROBLEMLERİ FAİZ YÜZDESİ FAİZ FAİZ YÜZDESİ ANA PARA ANA PARA
ANA BABA TUTUMU ENVANTERİ
VERİ İŞLEME VERİ İŞLEME-4.
Study Turkish Sayılar... Study Turkish
Katsayılar Göstergeler
Çocuklar,sayılar arasındaki İlişkiyi fark ettiniz mi?
Toplama Yapalım Hikmet Sırma 1-A sınıfı.
SAYILAR NUMBERS. SAYILAR 77 55 66 99 11 33 88.
1/22 GEOMETRİ (Dikdörtgen) Aşağıdaki şekillerden hangisi dikdörtgendir? AB C D.
(Kütüphanelerarası Kaynak Paylaşım Sistemi)
SLIDE 1BBY208 – Bahar 2005 Betimleme Yöntemi Yaşar Tonta H.Ü. BBY yunus.hacettepe.edu.tr/~tonta/courses/spring2005/bby208/
1.HAFTA 26 Ağustos 2009 ÇARŞAMBA 2.HAFTA 01 EYLÜL 2009 SALI 3.HAFTA 09 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 4.HAFTA 15 EYLÜL 2009 SALI 5.HAFTA 23 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 6.HAFTA.
SLAYT 1BBY220 OCLC WorldCat Yaşar Tonta Hacettepe Üniversitesi yunus.hacettepe.edu.tr/~tonta/ BBY220 Bilgi Erişim İlkeleri.
“Sosyal Bilimler ve Internet” 18 Nisan 2000, Hacettepe Üniversitesi, Beytepe Y.T. Sosyal Bilim Araştırmalarında Elektronik Yayınların Kullanımı Yaşar Tonta.
PÇAĞEXER / SAYILAR Ali İhsan TARI İnş. Yük. Müh. F5 tuşu slaytları çalıştırmaktadır.
Diferansiyel Denklemler
Sunum transkripti:

- 1 Doğan Karabulut TBMM Kütüphanesi Mesleki Bir Tartışma Listesi Olarak KUTUP-L’nin İçerik Analizi Yaşar Tonta H.Ü. Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü BY2010, Eylül 2010, Ankara

- 2 Plan Kuramsal Çerçeve Yöntem Bulgular ve Yorum Sonuç BY2010, Eylül 2010, Ankara

- 3 Kuramsal çerçeve Bilgisayara dayalı iletişim Elektronik posta Tartışma listeleri Günlükler (blog’lar) BY2010, Eylül 2010, Ankara

- 4 Veriler ve Yöntem - I Tanımlayıcı istatistikler –KUTUP-L’ye gönderilen mesaj ( ) –Mesajların bibliyometrik özellikleri (örneğin, mesajların dağılımı, yazar verimliliği vb. gibi) Pareto Yasası: Üyelerin %20’si mesajların %80’ini gönderir Price Yasası: Mesajların yarısı toplam üye sayısının karekökü kadar üye tarafından gönderilir. Lotka Yasası: Üyelerin %60’ı sadece 1, %15’i 2, %6,6’sı 3, %3,75’i 4 mesaj gönderir. BY2010, Eylül 2010, Ankara

- 5 Veriler ve Yöntem - II Mesajların içerik analizi –Yaklaşık 1000 mesaj tabakalı örneklem tekniğiyle seçildi. –Niyet analizi: İnisiyatifli-dönüşlü mesajlar (Bellack, 1966) Bilgi isteyen, bilgi veren ya da bir konuyu tartışan mesajlar (Berman, 1996) –Konu analizi Her mesajın konusu/konuları belirlendi Her mesaj konuya göre sınıflandırıldı (Jarvelin ve Vakkari, 1990, 1993) BY2010, Eylül 2010, Ankara

- 6 Bulgular BY2010, Eylül 2010, Ankara

- 7 KUTUP-L’ye gönderilen aylık ortalama mesaj sayısı ( ) BY2010, Eylül 2010, Ankara

- 8 Mesajların aylara göre dağılımı BY2010, Eylül 2010, Ankara

- 9 Cinsiyete göre yazar verimliliği YazarMesaj Yazar başına düşen ortalama mesaj sayısı CinsiyetN%N% Erkek Kadın Toplam BY2010, Eylül 2010, Ankara

- 10 Mesajların dağılımı ve güç yasaları Bibliometrik Yasa Yazar sayısı Mesaj sayısı Parametre (Yazar) Beklenen %Gözlenen % Pareto %20 (246) %80 %83,5 Price (35) %50 %49,1 Dağılımlar Pareto ve Price yasalarına uygun. KUTUP-L’in çok sayıda izleyen ama mesaj göndermeyen üyesi var. BY2010, Eylül 2010, Ankara

- 11 Lotka Yasası Mesaj sayısı X mesaj gönderen gözlenen yazar sayısı Lotka Yasasına göre X mesaj gönderen gözlenen yazar sayısı Gözlenen yazar yüzdesi (%) Lotka Yasasına göre beklenen yazar yüzdesi (%) ,0 60, ,4 15, ,2 6, ,5 3, ,7 2, ,3 1, ,1 1,2 1, 2, 3,... mesaj gönderen yazar sayısı Lotka Yasasına uymamaktadır. BY2010, Eylül 2010, Ankara

- 12 Mesajların gönderim amacı: Niyet analizi – I (N=977) Mesaj türü N % N % N % Toplam N N % İnisiyatifli Dönüşlü Toplam Mesajların çoğunluğu (%76) inisiyatifli. Geribildirim alan mesaj oranı (yani dönüşlü mesajlar) düşük. BY2010, Eylül 2010, Ankara

- 13 Mesajların gönderim amacı: Niyet analizi – II (N=977) Mesaj türü N % N % N % Toplam N N % Bilgi isteme Tartışma Bilgi aktarma Toplam Mesajların üçte ikisi bilgi aktarma, yaklaşık dörtte biri ise tartışma amaçlı. BY2010, Eylül 2010, Ankara

- 14 Mesajların konu analizi (N=650) KonularKonu 1Konu 2ToplamYüzde 1100 Diğer bilgi yönetimi içeriği Diğer bilimsel-mesleki iletişim Kütüphanelerarası işbirliği Derme Mesleki sorunlar Dernek çalışmaları Yayıncılık Kütüphane otomasyonu Kataloglama Diğer bilgi yönetimi etkinlikleri Mesleki eğitim Kütüphane binaları ve donanım Veri tabanları Kütüphane yönetimi ve planlaması Bilimsel ve mesleki yayıncılık Bilgi erişim Bilgi dağıtımı Bibliyografik veri tabanları Sınıflama veya İndeksleme Bilgi yönetimi Bilgi ve danışma hizmetleri Bilgi kullanımı Mesleğin bilimsel analizi Kullanıcı eğitimi 1010 Toplam BY2010, Eylül 2010, Ankara

- 15 Konu dışı KUTUP-L mesajları (N=393) Mesaj türü % % Toplam% İlgisiz mesajlar 4722,57837, ,2 Çeşitli atama duyuruları, kutlamalar vs. 69,51828, ,9 Ölüm duyuruları 00,0924, ,7 İş ilanları 12,91544, ,9 Deneme mesajları 321,4642,951435,7 Sosyal etkinlik mesajları 321,4642,951435,7 KUTUP-L 541,7650,01128,3 Virüs uyarıları 220,0770,011010,0 Toplam BY2010, Eylül 2010, Ankara

- 16 Mesajların kurumlara göre analizi Kurum % % %Toplam% Bilkent Ü.4365,21421,2913,66613,8 Sakarya Ü.23,33151,72745,06012,5 DPT2748,21017,91933,95611,7 Hacettepe Ü.1655,2931,0413,8296,1 Ankara Ü.518,5622,21659,3275,6 TED Koleji00,0940,91359,1224,6 Koç Ü.29,5838,11152,4214,4 British Council525,01575,000,0204,2 Milli Kütüphane15,31263,2631,6194,0 Sütçü İmam422,21477,800,0183,8 ODTÜ1266,7316,73 183,8 BY2010, Eylül 2010, Ankara

- 17 Adres uzantılarının analizi (N=219).edu13631,515435,614232,943244,5.com23 7,210633,119159,732033,0.gov3532,13633,03834,910911,2.org1121,23363,5815,452 5,4.net1446,7826, ,1.k120 0,01139,31760,728 2,9 Toplam21922,634835,840441, ,0 Alan adı türü N % N % N % Toplam N N % BY2010, Eylül 2010, Ankara

- 18 Sonuç KUTUP-L etkin bir iletişim aracı Mesaj konuları yıllara göre değişiyor Kütüphane ve bilgibilim eğitimi ve bilimsel/mesleki konular, kütüphanelerarası ödünç verme ve dermeler en sık tartışılan konular Profesyonel konuları tartışan mesajlar daha çok geribildirim alıyor. İlgisiz ve konu dışı mesaj yüzdesi oldukça yüksek (%40) Mesaj dağılımları Pareto ve Price yasalarına uyuyor ama Lotka Yasasına uymuyor. BY2010, Eylül 2010, Ankara

- 19 BY2010, Eylül 2010, Ankara Doğan Karabulut TBMM Kütüphanesi Mesleki Bir Tartışma Listesi Olarak KUTUP-L’nin İçerik Analizi Yaşar Tonta H.Ü. Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü