VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
VERiMLi ÇALIŞMANIN iLKELERi
Advertisements

BAŞARI İÇİN ETKİN ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
ÇOCUĞUMUN VERİMLİ DERS ÇALIŞMASINA NASIL YARDIMCI OLABİLİRİM?
NİZİP HÜSEYİN YALÇIN ÇAPAN ANADOLU LİSESİ
Verimli Ders Çalışma F.N.Ç.A.L. REHBERLİK SERVİSİ
SINAV KAYGISI VE BAŞETME YOLLARI
BAŞARILI OLMAK İÇİN NELER YAPILMALI?
ÜNAL GÜLMEZ REHBERLİK SERVİSİ
Verimli Ders Çalışma Yöntemleri
Verimli Ders Çalışma Teknikleri 1.
‘VERİMLİ ÇALIŞMA’.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI
DERSLERİNİZDE NASIL BAŞARILI OLABİLİRSİNİZ ?
Güce Çok Programlı Lisesi Onur ÖZDEMİR Okul Psikolojik Danışmanı
Büyük adamların hedefleri, diğerlerinin ise istekleri vardır.
EĞİTİMDE KALİTE VE BAŞARI
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI
BUGÜN NELERDEN BAHSEDECEĞİZ?
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
SINAV KAYGISI VE BAŞETME YOLLARI
Verimli Ders Çalışma Seminerine Hoş Geldiniz
Verimli Ders Çalışma Semineri
Psi.Danışman Uğur DENİZ
UĞUR DERSHANELERİ REHBERLİK BİRİMİ EYLÜL 2004
VERİMLİ DERS ÇALIŞMAK NEDİR?
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
Verimli Ders Çalışma Seminerine Hoş Geldiniz
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEM ve TEKNİKLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ HOŞGELDİNİZ.
PLANLI ÇALIŞMANIN GEREĞİ
Verimlilik: Doğru olan işleri, doğru bir biçimde ve ekonomik bir çalışma ile gerçekleştirmeyi amaçlayan akılcı bir yaşam biçimidir.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
Rehber Öğretmen Kaan KARAKAYA
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA.
OKUL BAŞARISINI ARTIRMADA VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
DERSLERE NASIL ÇALIŞMALIYIZ
ATATÜRK İLKOKULU Rehberlik Servisi
AYAZMA İLKOKULU Rehberlik Servisi
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
SEMİNERİNE HOŞ GELDİNİZ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ. Gelecekte iyi bir meslek sahibi olmanın yolunun daha verimli çalışmaktan geçtiği bir gerçektir. Çok çalışmak değil, Etkili.
BAŞARININ SIRLARI.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ  Psikolojik ve sosyal yönden uygun bir ortamda daha önceden hazırlanmış bir plan dahilinde psiko-fizik enerjiyi yoğunlaşarak.
KENDİMİ GERÇEKLEŞTİRİYORUM
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
HANGİ DERSE NASIL ÇALIŞMALIYIM?
Okul Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri 1 VERİMLİ ÇALIŞMA TEKNİKLERİ Hazırlayan ve sunan : Uzm.Psk.Dan. Yusuf URHAN.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA.
VER İ ML İ DERS ÇALI Ş MA. BUNLAR SİZE UYAR MI???
ETKİLİ ÖĞRENME VE VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ ÇALIŞMA YOLLARI
SINAV KAYGISI VE BAŞETME YOLLARI
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA VERİMLİ DERS ÇALIŞMA SEMİNER BÖLÜMLERİ VERİMLİ ÇALIŞMA VE ÖNEMİ HEDEF VE AMAÇ BELİRLEME ETKİLİ ÖĞRENME DERS ÇALIŞMA DAVRANIŞINI.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ GAP Anadolu Lisesi Rehberlik Servisi
SINAV KAYGISI VE BAŞETME YOLLARI
VERİMLİ VE ETKİLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ CUMHURİYET İLKOKULU REHBERLİK SERVİSİ.
MATEMATİK DERSİNİ NASIL ÖĞRENMELİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Okul Psikolojik Danışmanı ve Rehber Öğretmen
Sunum transkripti:

VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ

YANLIŞ ÇALIŞMA ALIŞKANLIKLARI Amaçsız çalışma, Plansız ve programsız çalışma, Evin değişik yerlerinde çalışma, Kaynaklardan yararlanmama, Derslerden korkma, anlayamadığı dersi bırakma, Derslerle ilgili önyargılar.

Amaç doğrultusunda, zamanı, planlı ve programlı kullanmaktır. VERİMLİ DERS ÇALIŞMAK Sadece ders çalışmak için zaman ayırarak diğer etkinlikleri göz ardı etmek değildir. Amaç doğrultusunda, zamanı, planlı ve programlı kullanmaktır.

VERİMİ AZALTICI ETKENLERİ ORTADAN KALDIRIN Yorgunluk Uykusuzluk Ağrı Sızı Üzüntü Korku Öfke Aşırı kaygı Fazla heyecan Endişe Açlık Aşırı tokluk Aile dertleri Araç-gereç noksanlığı Normalin altındaki ve üstündeki fiziki şartlar (çok sıcak çok soğuk gibi) Acelecilik Telaş

VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ NELERDİR? AMAÇLARINIZI BELİRLEYİN Her çalışma bir amaca yönelik olmalıdır. Amaçlarını iyi bilerek çalışmaya başlayan kişiler yakın amaçlarına ulaşa ulaşa daha uzak ve büyük hedeflerine de ulaşabilirler. Sınıfı Geçmek – Okulunu Bitirmek – Sınavı Kazanmak

VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ NELERDİR? PLANLI ÇALIŞINIZ Plan; “NASIL”, “NE ZAMAN” ve “NEREDE” çalışacağınıza karar vermek demektir.

BİR DERS ÇALIŞMA PLANI NASIL HAZIRLANIR? GÜNLÜK TEKRAR ÖDEVLERİN YAPILMASI GELECEK GÜNE HAZIRLIK KİTAP OKUMA

VERİMLİ DERS ÇALIŞMA İÇİN PLAN YAPILIRKEN NELERE DİKKAT EDİLMELİDİR? Hangi derslere, haftanın hangi günleri çalışılacağı, Geçmiş konuların tekrarlanmasına ne zaman yer verileceği, Sınav tarihleri, Hazırlayacakları ödevlerin neler olduğu ve zamanı, Planlarına aldıkları, ancak çeşitli nedenlerden dolayı zamanında yapamadıkları çalışmaları ne zaman tamamlayacakları, Dinlenme, müzik dinleme, televizyon izleme, spor yapma, sinema ve tiyatroya gitme gibi ders dışı etkinliklere ne zaman yer verileceği gösterilmelidir.

ÇABUK UNUTULAN-ZOR HATIRLANANLAR *Tam anlaşılmamış konular, *Bilinçsizce, rastgele öğrendiklerimiz, *Aralıksız, uzun süre çalışma ile öğrenilenler, *Tekrarlanmayan bilgiler, *Mutsuz anlarda öğrendiklerimiz, *İstenmeden, zorunluluk hissiyle öğrenilenler, *Düşünülmeden ezberlenenler, *Soyut ilişkilendirmenin zor olduğu bilgiler,

ÇABUK UNUTULAN-ZOR HATIRLANANLAR *Uykusuzken öğrendiklerimiz, *Başarısızlığı çağrıştıran bilgiler, *İlgi ve bilgi alanımıza girmeyen bilgiler, *Bir işe yaramayacağına inanılan bilgiler, *Stresli bir durumda öğrenilenler, *Çağrışım ilişkileri zayıf bilgiler, *Önemsiz olduğu düşünülen bilgiler, *Pasif dinleme ile öğrenilen bilgiler, çabuk unutulur-zor hatırlanırlar.

KOLAY HATIRLANAN-AZ UNUTULANLAR *Kişiye anlamlı gelen, tam anlaşılmış bilgiler, *Rakamlar ve isimler, *Bilinçli olarak hafızaya kaydedilenler, *Çok tekrarlanan bilgiler, *Mutlu, neşeliyken öğrenilenler, *İsteyerek, yüksek motivasyonla öğrenilenler, *Üzerinde düşünülerek öğrenilenler, *Düşüncelerimizi onaylayan bilgiler, *Hep aynı zaman ve yerde öğrenilenler,

KOLAY HATIRLANAN-AZ UNUTULANLAR *Olumlu, çarpıcı ve ilginç bilgiler, *Somut bağlantılar kurulabilecek, görsel bilgiler, *Uykudan önce öğrenilip, sonra tekrar edilenler, *Kişiye başarıyı çağrıştıran bilgiler, *İlgi ve bilgi alanımıza giren bilgiler, *Nerede, ne zaman, nasıl kullanılacağı bilinen bilgiler, *Stressiz bir ortamda öğrenilenler, *Öğrenilmiş bilgiler ile çok çağrışım yapan bilgiler, *Önemli olduğu düşünülen bilgiler, *Aktif dinleme ile öğrenilen bilgiler, kolay hatırlanır-az unutulurlar.

MATEMATİK DERSİNDE BAŞARILI OLMAK İÇİN Ders dikkatle dinlenmeli ve derse ilgi gösterilmeli, Derse aktif bir katılım sağlanmalı, Konular sistemli olarak tekrar edilmeli, Sınıfta çözülen örnekler evde bir kez daha çözülmeli, Sorularla ilgili soru kökleri iyi anlaşılmalı, çözümler kağıt üzerinde yapılmalı, Konular bir bütün halinde öğrenilmeli, Çözülemeyen veya çözümünde güçlük çekilen sorular öğretmene sorulmalı, Konularla ilgili mümkün olduğunca çok soru çözülmeli, Geçmiş yıllara ait sorular incelenmeli.

FEN BİLGİSİ DERSİNDE BAŞARILI OLMAK İÇİN Konu sınıfta dikkatle dinlenilmeli, Anlaşılamayan temel kavram, tanım ve alt başlıklar açıklayıcı notlar tutulmalı, Örnekler dikkatle dinlenerek not edilmeli, Ders notlarından sistemli olarak tekrar yapılmalı, Konu ders notlarından tekrar edildikten sonra yapılmış örnekler ve sorular da tekrar edilmeli, Kullanılan formül veya denklemler ezberlenmemeli, öğrenilmeli, Konularla ilgili bol soru çözülmeli, çözümler kağıt üzerinde yapılmalı, Çözümünde güçlük çekilen sorular belirlenerek öğretmene sorulmalı, Geçmiş yıllara ait sorular incelenmeli,

TÜRKÇE DERSİNDE BAŞARILI OLMAK İÇİN Derse ön hazırlık yaparak gelmeli, güçlük çekilen bölümler saptanmalı, Derste anlaşılamayan yerler öğretmene sorulmalı, Konu ile ilgili not tutulmalı, Okuyarak öğrenmeye çalışılmalı ve okuma hızı artırılmalı, Konular ile ilgili çeşitli kaynaklara, yazım kılavuzlarına ve sözcüklere başvurulmalı, Konular sistemli olarak tekrar edilmeli, ilgili sorular çözülmeli, çözülmesinde güçlük çekilen sorular saptanmalı, Sorular ile ilgili soru kökleri iyi okunmalı. Konular ile ilgili mümkün olduğu kadar çok soru çözülmeli, Geçmiş yıllara ait sorular incelenmeli,

SOSYAL BİLGİLER DERSİNDE BAŞARILI OLMAK İÇİN Derse ön hazırlık yaparak gelinmeli, Ezberlemeye değil yorum yapmaya ve düşünmeye yönelmeli, Konular öğrenilirken neden ve sonuçları iyi kavranılmalı, Ders sırasında not tutulmalı, Konular dersten sonra tekrar edilmeli, ilgili sorular çözülmeli, Konular ile ilgili çeşitli kaynak kitaplar okunmalı, Her seçeneğin yeni bir soru olabileceği düşünülerek soru açıklamaları dikkatle dinlenilmeli, Konular bir bütün halinde öğrenilmeli, anlaşılamayan yerler öğretmene sorulmalı, Geçmiş yıllara ait sorular incelenmeli.