Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
E-posta Forum Sohbet Sesli Görüntülü Konferans
Advertisements

Etüt ve Proje Müdürlüğü
İŞİTMEYE YARDIMCI SİSTEMLER
Güvenli İnternet Kullanımı
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN SEÇİMİ ve GELİŞTİRİLMESİ
EBA nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
İNTERNET.
BİLGİSAYAR VE İNTERNET GÜVENLİĞİ
Güvenli İnternet Kullanımı
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
ELEKTRONİK ORTAMLARDA PAZARLAMA
UZAKTAN EĞİTİME GİRİŞ VE KAVRAMSAL ÇERÇEVE
Alaşehir Eğitim Gönüllüleri Derneği
KIRKLARELİ ÜNİVERSİTESİ BABAESKİ MESLEK YÜKSEKOKULU DERS:E-TİCARET KONU:ELEKTRONİK TİCARETİN GELİŞİMİ VE GELENEKSEL TİCARET İLE KARŞILAŞTIRILMASI HAZIRLAYAN:DİLEK.
Bilişim DERSİ PROJE ÖDEVİM
Bilgi? Öğrenme, araştırma veya gözlem yolu ile elde edilen gerçek,
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ
Bilişim Teknolojileri Okuryazarlığı
Sosyal Ağların Eğitim Amaçlı Kullanımı
COMENIUS REGIO PROJESİ “Güvenli İnternet Ortamları için iyi Uygulamaların Oluşturulması ve Yaygınlaştırılması”
İNTERNET NEDİR Bilgisayarınızın, dünya üzerindeki birbiriyle bağlantılı milyonlarca bilgisayardan herhangi birisiyle veri, ileti ve dosya alış verişi yapmanıza.
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALANI
T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Büro Yönetimi Öğretmeni Fatma GEZ BALIKESİR / BANDIRMA – İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ Büro Yönetimi ve Resmi Yazışma Kuralları.
Sunum Akışı EBA Tanıtımı Modüller ve Yenilikler Mobil Uygulamalar
GÜVENLİ İNTERNET KULLANIMI
İnternetin Güvenli Kullanımı ve Sosyal Ağlar
ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE YENİ TEKNOLOJİLER
TV – BİLGİSAYAR – CEP TELEFONU – İNTERNET VE ÇOCUK EĞİTİMİ
BİT’in Günlük Yaşamdaki Önemi
Güvenli İnternet Kullanımı
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ VE YAZILIM
Güvenli İnternet Kullanımı
BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİ KULLANIMI VE ETİK
BİLGİ VE GÜVENLİK Hakan TÜZER B.T. Öğretmeni.
GÜVENLİ İNTERNET KULLANIMI
Fatih İlkokulu Rehberlik Servisi
BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİSİ
Güvenli İnternet kullanımı ve İnternet ortamında Cinsel İstismar
TV – BİLGİSAYAR – CEP TELEFONU – İNTERNET VE ÇOCUK EĞİTİMİ
Çocukların Güvenli İnternet Kullanımı ile ilgili Ebeveynlere öneriler
İNTERNET ÇOK GENİŞ BİR ALAN
Mehmet ŞAHİN Toprak Sanayi İ.Ö.O./ÇORUM
İnternet Okur Yazarlığı
ISL429-Yönetim Bilişim Sistemleri İletişim ve Ağ Sistemleri.
GÜVENLİ İNTERNET KULLANIMI İÇİN TAVSİYELER.
BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİ KULLANIMI VE ETİK
Bilgi ve İletişim Teknolojileri
BİT’İN TEMEL KAVRAMLARI
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
Bilgi Sistemleri Hafta4
Bilgi ve İletişim Teknolojileri
Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Eğitim Alanında Teknolojik Gelişmeler
Bilgi? Öğrenme, araştırma veya gözlem yolu ile elde edilen gerçek,
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
Bilgi ve İletişim Teknolojileri
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
AİLEMİZDEKİ AFACAN : İNTERNET
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ VE YAZILIM
İNTERNETİN BİLİNÇLİ VE GÜVENLİ KULLANIMI
Bilgi? Öğrenme, araştırma veya gözlem yolu ile elde edilen gerçek,
BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİ KULLANIMI VE ETİK
ETİK VE GÜVENLİK İnternette ne kadar güvendesin? 1.
Neden Bilişim
Bilgisayarın Kullanım Alanları
GÜVENLİ İNTERNET KULLANIMI
GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLAR.
Sunum transkripti:

Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi Bilişim Okur-yazarlığı 1.1 BİT’in Günlük Yaşamdaki Önemi 1.1.1 BİT’in Önemi 1.1.2. BİT’in Kullanıldığı Alanlar 1.1.3. BİT Kullanırken Nelere Dikkat Etmeliyiz? 1.1.4. BİT Kullanımı ve Sağlık 1.1.5. Ergonomi Hazırlayan: Emrah CEYLAN Bilişim Tekn. Öğrt. Temel I Düzey: Bilişim teknolojilerini kavrama • Bilgi ve iletişim teknolojisi araçlarını listeler. • Bilişim teknolojilerinin günlük hayatımızdaki kullanım amaçlarını açıklar. • Bilişim teknolojilerinin günlük hayatımızdaki önemini açıklar.

Bilgi ve İletişim Teknolojileri Bilgi ve iletişim teknolojileri, bilgiye ulaşılmasını ve bilginin oluşturulmasını sağlayan her türlü görsel, işitsel basılı ve yazılı araçlardır. Bilginin toplanmasını, işlemesini, depolanmasını, ağlar aracılığı ile bir yerden bir yere iletilmesini sağlayan iletişim ve bilgisayar teknolojilerini de kapsayan bütün teknolojiler "bilgi teknolojisi" olarak adlandırılmaktadır.

Bilişim teknolojilerini sadece bilgisayarlarla sınırlamak mümkün değildir. Çok daha geniş bir yelpazeyi kapsayan başlıca bilişim teknolojilerini şöyle sıralayabiliriz: • Firma ve bürolarda kullanılan bilgi işlem ve hesap makineleri • İzole edilmiş metal ve kablo mamulleri • Elektronik supap ve tüp mamuller ile diğer elektronik parçalar • Televizyon ve radyo vericileri ile ilgili ürünler, telefon ve telgraf hat cihazları • Televizyon ve radyo alıcıları mamulleri, ses ve video kayıt cihazları, teksir cihazları ve yardımcı ürünler.

• Endüstriyel süreç araçları dışında, ölçme, kontrol, test, rota saptama vb. amaçlarla kullanılan araç ve cihazların mamulleri • Endüstriyel süreç kontrol araçlarıyla ilgili mamuller, bilişim teknolojileriyle ilgili hizmetler • Makine ve ekipmanların toptan satışı ve tedariki • Bilgisayar dâhil, işyeri makine ve bilgi işlem ekipmanlarının kiralanması • Telekomünikasyon • Bilgisayar ve ilgili hizmetler.

İletişim Teknolojileri İletişim teknolojileri, telgraf, telefon, faks, teleks, radyo, televizyon, uydu, interaktif televizyon, kablolu televizyon, uzaktan kumanda, çağrı cihazı, GSM, telsiz, bilgisayar, modem, video çalar, video kamera, video projektör, amplifikatör, CD-ROM, VCD, DVD, matbaa, yazıcı, fotokopi gibi teknolojileri içerir.

İletişim teknolojilerinin yazılı iletişime sağladığı avantajlar şunlardır: Maliyetleri azaltır ve verimliliği artırırlar. Tekrarı azaltır, veri girişini kolaylaştırır ve zaman tüketimini azaltırlar. Kâğıt kullanımının gerektirdiği fiziksel alan kullanımını daraltırlar. Doküman yönetiminde etkinlik sağlarlar. Ofislerde görülen işlerin maliyetlerini önemli ölçüde azaltırlar.

Bilgi ve İletişim Teknolojilerinin Eğitimde Yarar ve Amaçları Toplum, okul, öğretmenler ve öğrenciler arasındaki işbirliğini, bilgi teknolojileri araçlarını kullanarak geliştirmek. Öğrenme ortamlarını, eğitimsel yazılımlar, elektronik referanslar, uygulama yazılımları ve eğitsel oyunlarla desteklemek; böylece eğitimin kalitesini arttırmak. Bilgi teknolojisi araçlarını her kademedeki öğrenme ortamlarına entegre etmek.

Her öğrenciye eğitim hayatı boyunca her türlü gelişmiş bilgi teknolojisi araçlarına ulaşma imkânı sağlamak. Doğru zamanda ve doğru yerde, doğru bilgi teknolojisi aracı kullanım yeteneğini bütün öğrencilere kazandırmak. Bilgi teknolojisi araçları ile bilgiye ulaşma, problem çözme, bilginin işlenmesi ve sunulması becerilerini bütün öğrencilere kazandırmak ve onlara günlük hayatta bilgi teknolojisi araçlarını nasıl kullanabileceklerini öğretmek.

Öğrenciyi pasif öğrenme ortamlarından kurtararak kendi kendine aktif bir şekilde öğrenme yeteneği kazanmasını sağlamak. Öğrencilerin, interneti, çizim programlarını, kelime işlemcileri, elektronik tablolama ve sunum yazılımları gibi araçlar kullanmalarını sağlamak. Bilgisayarı öğretmenlerin, ders planlarını hazırlama, derslerini uygulama, ölçme-değerlendirme araçlarını geliştirme, not verme, eğitsel materyallerini hazırlama ve kendilerini geliştirme amaçlı olarak kullanmalarını sağlamak.

Okul yöntemlerinin veri tabanları, kelime işlemci, sunum yazılımları vb. bilgi teknolojilerini kullanarak idari işlerin kolaylaştırılmasını ve daha etkin hale getirilmesini sağlamak. İl ve ilçe Milli Eğitim Müdürlüklerinin işlevlerinin bilgi teknolojisi desteğiyle yürütülmesi için bir yönetim bilgi sistemi kurmak gibi amaçlar doğrultusunda kullanmak.

ŞİRKETLERE NELER SAĞLAR Yöneticilerin karar verme süreçlerine yardımcı olur: Veritabanı sistemleri, çalışma tablosu programları ve daha birçok yazılım sistemi, kurumsal verilerin değerlendirilmesinde ve yöneticilere anlamlı bilgiler şeklinde sunulmasında önemli rol oynarlar. Maliyetleri azaltır: Bilişim teknolojisi araçları, ürün geliştirme, üretim, dağıtım ve müşteri ilişkileri yönetimi bakımından maliyetleri büyük ölçüde azaltır ve zaman tasarrufu sağlarlar. Ayrıca, Internet, Intranet, diğer network ve iletişim olanakları ofis içinde ve ofisler arasındaki iletişim maliyetlerini önemli ölçüde azaltır.

Bilginin akmasını sağlar: Bilginin şirket içinde akması sağlanır Bilginin akmasını sağlar: Bilginin şirket içinde akması sağlanır. Her düzeyde gereken bilgi gereken noktaya hızlı biçimde akar ve şirket çalışanlarının takım halinde (verimli) çalışması sağlanır. Bu işlemler bir bütün olarak iş akışını oluşturur. İş akışı sayesinde dökümanların yönlendirilmesi onaylanması ve ilgili kişilere çok kısa sürede ulaştırılması sağlanır. Bu da şirketlerin hızlı karar vermesini ve birçok sürecinde kaliteyi arttırmasını sağlar. Çeviklik: Çeviklik kavramı da bilişim teknolojilerinin şirketlere kattığı önemli bir değerdir. Pazar ve yasalar değiştiğinde şirketin hemen adapte olması gerekir. Bunun yanı sıra ürünlerin yaşam süreleri de gün geçtikçe kısalmaktadır. Bilgisayar sistemleri üzerinde geliştirilen doküman yönetimi ve iş akışı sistemleri yeni prosedürlerin hızla hayata geçmesini sağlar.

ÖNEMİ ARTTI İş stratejileri: Zamanı ve uzaklıkları azaltır. Elektronik ticareti olanaklı kılar. Şirket kültürü: Bilginin kolayca akmasını sağlar. Şeffaflık ve katılımcı yönetim sağlar. Organizasyon yapısı: Birbirine bağlı sanal ve elektronik şirket yapısını oluşturur. Yönetim süreci: Karmaşık karar alma süreçlerinde yardımcı olur. Çalışma alanı: Evde ya da yolda (her yerde) iş yapılmasını sağlar.

Güvenli İnternet Kullanımı Arkadaşlar, Zamanı siz yönetin! Zaman sizin en değerli varlığınızdır. İnternet ve bilgisayar başında kalacağınız zamanı ayarlayın. İnternetin zamanınızı çalmasına izin vermeyin. Dışarıda oyun oynamak, sevdiğiniz sporları yapmak, ailenizle beraber vakit geçirmek, Derslerinize çalışmak ve kitap okumak için kendinize zaman ayırın.

Bilgisayar Başında Vucut Sağlığınızı Koruyun! Bilgisayar karşısında dik konumda olun ve sırtınızı destekleyecek bir sandalyeye oturun. Bilgisayarınızı aydınlık ortamlarda kullanın. Bilgisayarın önünde uzun süreli hareketsiz kalmayın. Bilgisayarın gözlerinize, boynunuza ve belinize zarar vermesine izin vermeyin. Aksi halde bazı fiziksel problemlerle karşılaşabilirsiniz. Bu problemlerin başında; göz rahatsızlıkları, radyasyonun olumsuz etkileri ve iskelet yapısında bozukluklar gelmektedir.

Arkadaşınızı Siz Belirleyin! Internet ortamında sadece tanıdığınız kişilerle sohbet edin ve iletişim kurun. Kendinizin ve ailenizin tercihlerine önem verin. Evde ve ailenizle birlikte oturduğunuz odada internette gezinmeyi tercih edin. Anne ve babanıza karşı açık, şeffaf ve dürüst olun. İnternette yapacağınız maceralı yolculuklarınızda onları da yanınıza almaktan çekinmeyin. Bilgisayarınızı virüslerden korumak istiyorsanız; güvenli olmayan ve bilmediğiniz sitelere girmeyin, buralardan dosya indirmeyin.

GÜVENLİ İNTERNET: Kimliğiniz ve Kişiliğinizi Koruyun! T.C. kimlik numaranız, adresiniz, telefon numaranız, kredi kartı bilgileriniz, okulunuzun adı, anne ve babanızın iş adresleri ve iş telefon numaralarını yabancılarla paylaşmayın. İnternet üzerinden kendi fotoğraflarınızı, ailenizin fotoğraflarını ve video görüntülerinizi yabancılara göndermeyin. “HAYIR” Deme Hakkınızı ve Özgürlüğünüzü Kullanın! İnternette iken sizi rahatsız eden görüntü, ses ve yazılara rastladığınızda hemen internetten çıkın, Rahatsız edildiğinizde karşılık vermeyin. Hemen ve hiç çekinmeden ailenize haber verin. Zararlı ve rahatsız edici siteler www.ihbarweb.org.tr adresine ya da 0312 582 82 82 numaralı telefona hemen şikâyet edin.

İyi ve Nazik Bir Kullanıcı Olun! İnternette güzel Türkçemiz nazik bir şekilde kullanın. İnternet özgürlüğünüzü kullanırken başkalarını rahatsız etmeyin. Size yapılmasını istemediğinizi siz de başkasına yapmayın! Hatalıysanız özür dilemekten çekinmeyin. İyi ve nazik olmaktan hiçbir zarar görmezsiniz.

Cep Telefonu Kullanımı Sevgili Gençler, Yaşam kalitemizi artıran, günlük hayatımızı kolaylaştıran ve bizi sevdiklerimizle anında konuşma ve hatta görüşme imkanı sunan cep telefonundan daha sağlıklı ve güvenli olarak faydalanmak ister misiniz? Sağlık Bakanlığı, cep telefonun yanlış kullanılması sonucu meydana gelen fiziksel problemlere dikkat çekmek için bir rapor hazırladı. Raporda, şu tespitlere yer veriliyor;

Kulaklık Kullanın! Kablolu kulaklık kullanılmasının, cep telefonlarının zararlı etkilerini azalttığı, Kulaklığın olmadığı durumlarda 'hoparlör' le konuşulması gerektiği, Arama yapıldığında bağlantı kurulduktan sonra cep telefonunun kulağa tutulması gerektiği, Unutmayın! Hamilelerin ve çocukların cep telefonu kullanmaması, bebek odaları, yatak odaları ve çocukların yakınında cep telefonu bulundurulmaması, Özellikle büyümesi ve gelişmesi devam eden çocuklarda cep telefonu kullanım yaşının geciktirilmesi gerektiği belirtiliyor.

Çantada Taşıyın! Cep telefonunun üzerinizde değil mümkünse çantada taşınması, Telefon görüşmesi yerine mesajın tercih edilmesi, Telefonların kalp, beyin, böbrek gibi organlardan uzakta tutulması, Üzerinizde taşıyacaksanız tuş takımının bulunduğu taraf dışarı bakmalı. Böylece dalgaları vücudunuza değil dışarı doğru yayılmasının sağlanması, Uyurken cep telefonlarının kapatılması veya kapatılmayacaksa başucundan en az 1m uzağa konulması gerekir.

Kısa Konuşun! Acil durumlar dışında cep telefonu kullanılmaması, mümkünse cep telefonu yerine kablolu sabit telefonların tercih edilmesi ve görüşmelerin mümkün olduğunca kısa tutulmasına dikkat edilmesi, Araç içinde metal çeperlerden içeri yansıyan elektromanyetik alanın şiddetinin, açık havadakinden daha fazla elektromanyetik dalgaya yol açması nedeniyle cep telefonlarının hareketli araçlar içerisinde kullanılmaması tavsiye edilmektedir. Çocuklar telefonu açık bırakıp yastık altında saklıyor. Çocukların %85’ telefonlarını pantolon cebinde taşırken, %68’ gece telefonunu kapatmıyor, yastık altında açık olarak saklıyor.

Televizyon ve Çocuk Biliyorsunuz çağımızın harika teknolojilerinden biri olan televizyon, hayatımızın olmazsa olmazları arasına girdi. Televizyonsuz günümüzü maalesef düşünemiyoruz. Adeta televizyon bağımlısı olduk. Çünkü televizyonda çizgi film seyretmek, maç izlemek çok zevkli, heyecanlı ve eğlenceli oluyor.

Ülkemizde yapılan bir araştırmaya göre, okul çağındaki çocukların ders çalışmalarının dışındaki zamanın %77’sini televizyon izlemeye ayırdıkları belirlenmiştir. Oyun oynamaya ayırdıkları zaman ise %11 dolayındadır. 12-17 yaş arası çocukların %99’u ve okul öncesi dönemde olan 3-6 yas grubundaki çocukların %100’ü televizyon izlemektedir. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesince yapılan “Televizyon ve Çocuk” konulu araştırma, çocukların genellikle akşam saatlerinde olmak üzere günde 3-5 saat televizyon izlediklerini ortaya koymuştur. Yine İstanbul Üniversitesi Tıp Fakültesince yapılan bir araştırma sonucunda, günde 2 saatten fazla televizyon seyreden çocukların %50’sinin, 2 saatten az izleyenlerin de %31’inin dil gelişiminde gecikme olduğu saptanmıştır.

Televizyon seyretmek üretkenliği azaltır Televizyon seyretmek üretkenliği azaltır. Televizyonun açık olduğu ortamlarda oynanan oyunların süresinin azaldığı görülmüştür. Yapılan bir araştırmaya göre, günde on dakika bebeklerine yüksek sesle kitap okuyan ailelerin bebeklerinin 20 aylık olduğunda, kitap okunmayan bebeklere göre daha çabuk konuştukları tespit edilmiştir.

O halde arkadaşlar, ne yapmamız gerekiyor? Televizyon seyredeceğiniz zamanı mümkün olduğu kadar sınırlayın. Alternatif faaliyetler düşünün.(gezmek, oyun oynamak, kitap okumak, müzik dinlemek ve spor yapmak gibi.) Ailenizle televizyon seyredin. Yemek zamanı televizyonu kapalı tutun. Sizin için en önemli olan şeyle zamanınızı değerlendirin.

BU ÜNİTEDEN NASIL SORU GELİR? 1 – Bilgi ve İletişim Teknolojileri hangi anlama gelmektedir? Tanımlayınız ve örnek veriniz. 2- İletişim teknolojilerinin yazılı iletişime sağladığı avantajlar nelerdir? 3- Bilgisayar karşısında vücut sağlığımızı nasıl korumalıyız? 4- Bilgi ve İletişim Teknolojilerinin Eğitimde Yarar ve Amaçları nelerdir? 5- Bilişim Teknolojilerinin Kullanıldığı yerlere örnek veriniz. 6 – Güvenli İnternet Kullanımını Örneklendiriniz.

KAYNAKLAR: http://www.teknolojide.com/bilisim- teknolojileri-nedir_3254.aspx http://www.msxlabs.org/forum/iletisim- bilimleri/79046-bilgi-ve-iletisim- teknolojileri.html#ixzz27KgXzJbP http://gurpinarimkbeml.k12.tr/index.php?op tion=com_content&view=article&id=11:biliim -teknolojileri-alan&catid=4:biliim- teknolojileri&Itemid=11 http://www.mutlucocuklar.org/