KASIM AYINDA DOĞAN ÖĞRENCİLERİMİZ BÜLTENİMİZDE NELER VAR? KASIM AYINDA NELER YAPTIK? ETKİNLİKLERİMİZ KASIM AYI KAVRAMLARIMIZ KASIM AYI MEYVEMİZ KASIM AYI GEZİMİZ KASIM AYINDA DOĞAN ÖĞRENCİLERİMİZ ARALIK AYINDA NELER YAPACAĞIZ? ARALIK AYI MİNİ BÜLTENİ ARALIK AYI AİLE KATILIMI
KASIM AYINDA NELER YAPTIK? TÜRKÇE : “FİLLER VE FİL YAVRULARI” -Filler ne yerler? -Fillerin derileri nasıldır? -Filler hortumlarıyla ne yaparlar? -Fil dişlerinin özellikleri nelerdir? “10 KASIM ATATÜRK’Ü ANMA VE ATATÜRKÇÜLÜK” -Atatürk’ün hayatı -Atatürk’ün kişisel özellikleri “ÖĞRETMENLER GÜNÜ” -Öğretmenlerimizin yaşamımızdaki yeri ve önemi “AĞAÇEVLER” -Ağaçların bölümleri -Sonbahar mevsiminin özellikleri
HİKAYE: “Atatürk Olmak”, “Kaplan İle Fil”, “Obur Jojo”, “Paylaşma”, “Küçük Fil” isimli hikayeler okundu. MÜZİK: “Fil ve Arı”, “Öğretmenim”, “Tohumlar Fidana”, “Ağaca Övgü” isimli şarkılar öğrenildi. SANAT: Pastel boya ile “Son Fil” resmi. Artık malzemelerle “Atatürk Çerçevesi”. Pastel boya ile “Fil ve Arı şarkısının resmi ” Artık malzemeler ile “Fil” konulu grup çalışması. Gezi sonraları gördüklerimizin resmi yapıldı. Renkli kağıtlardan bayram kartı OYUN-DRAMA: “Saklambaç Oynayan Fil”, “Kimin Sesi”, isimli oyunlar, “Fil kulakları” dramalar uygulandı. OKUMA YAZMAYA HAZIRLIK: Çizgi Çalışmaları, Matematik Çalışmaları isimli kitaplardan Kasım ayında alınan kavram ve konular doğrultusunda çalışmalar yapıldı. “Çizgi ve Ses çalışmaları” kitabına devam edildi.
10 KASIM ATATÜRK'Ü ANMA TÖRENİNDEN...
DEPREM TATBİKATI YAPTIK...
PAFİN GEZİCİ KÜTÜPHANE OKULUMUZDA
TİYATRO ETKİNLİĞİMİZ ÇİZGİ TİYATRO
KASIM AYI KAVRAMLARIMIZ ÜÇGEN ELİPS OVAL İÇİNDE-DIŞINDA AZ-ÇOK KOKULU-KOKUSUZ TURUNCU-YEŞİL RENKLERİN TANIMI SARI- TURUNCU- YEŞİL SIRALAMA 1-20 ARASI SAYILARLA RİTMİK SAYMA 3-5 ARASI RAKAMLARI TANIMA VE YAZMA ÜÇGEN ŞEKLİNİ TANIMA VE NESNELERLE EŞLEŞTİRME ÜÇGEN ŞEKLİNİ GRUPLAMA ÜÇGENİ ÇİZME SICAK- SOĞUK- ILIK TEMİZ- KİRLİ UZUN- KISA YUKARIDA-AŞAĞIDA ALTINDA- ÜSTÜNDE İÇİNDE-DIŞINDA SERT- YUMUŞAK ACI-TATLI-EKŞİ-TUZLU AĞIR-HAFİF ISLAK-KURU YARIM-TAM BÜYÜK-KÜÇÜK-ORTA CANLI-CANSIZ PÜTÜRLÜ-KAYGAN SICAK-SOĞUK GECE-GÜNDÜZ DAİRE
KASIM AYI MEYVEMİZ ELMANIN YARARLARINI ÖĞRENEREK, TADINA BAKTIK, NELER YAPILABİLECEĞİNİ KONUŞTUK. DAHA SONRA DA ELMA İLE BÜTÜN-YARIM KAVRAMINI ÖĞRENDİK.
KASIM AYI GEZİMİZ... ŞENLİKKÖY POSTANESİ
KASIM AYINDA DOĞAN ÖĞRENCİLERİMİZ
ARALIK AYINDA NELER YAPACAĞIZ?
ARALIK AYI MİNİ PROGRAMI 31 Geçtiğimiz hafta öğrencilerin devamsızlığı nedeniyle uygulanamayan konular, uygulanarak programa devam edilecektir. 1 “Ağaç Evler” konusu ile ilgili öğrenilenleri tekrar ediyoruz. Evden gelirken hayvan oyuncaklarını getirebilirsin. Artık kağıtlarımızı biriktirmeye devam ediyoruz. 2 Atatürk Ormanı’na gidiyoruz. Topladığımız malzemelerle (dallar, yapraklar, vb.) sınıflama, gruplama ve ağaç ev modeli yapıyoruz. 3 Konferans salonunda “Orman Çetesi” adlı çizgi sinemayı izliyoruz. Evden gelen oyuncak hayvanlarımızla matematik çalışması yapıyoruz. 4 Oyuncak hayvanlarımızı ağaç evimize yerleştiriyoruz. Spor odasında tırmanma oyunları oynuyoruz. NOT: Pazartesi günü evinizin herhangi bir bölümündeki istediğin bir eşyayı okula getirebilirsin. 7 Sabah- Öğle- Akşam kavramlarını öğreniyoruz. Evden gelen eşyaları gruplayarak evimizin bölümlerini öğreniyoruz. 8 Termometrelerle sınıfımızdaki ve dışarıdaki havanın sıcaklığını ölçerek karşılaştırıyoruz. Havaya uygun nasıl giyinilir? öğreniyoruz. NOT: Annenin ve babanın kullanmadığı giysileri yarın okula getirebilirsin. 9 Evden getirdiğimiz giysilerle müzik eşliğinde giyinme oyununu oynuyoruz. “Bediloy” ahşap okul gereçleri fabrikasına geziye gidiyoruz. 10 Sıcak-soğuk-ılık kavramlarını öğreniyoruz. Sıcak-soğuk-ılık çeşitli içecekler hazırlıyoruz. Tema’nın “Ağaçlar” filmini izliyoruz. Ağaçların yararlarını öğreniyoruz. 11 “Ağaçları Koruyalım” kampanyası için okulumuzun bahçesinde yürüyüş yapıyoruz. Evden gelen ve sınıfımızda biriktirdiğimiz kağıtları Çevko konteynırına bırakıyoruz. YARIN YAPILACAK OLAN RANDEVULU VELİ TOPLANTISINA RANDEVU SAATİNİZDE KATILMAYI UNUTMAYINIZ!
14 “Ayşegül Çiftlikte” isimli drama ile “YUMURTALAR” konusuna başlıyoruz. “Çiftlikte Bir Gün” isimli belgeseli izliyoruz. 15 Haşlanmış yumurtalarımızı boyuyoruz. Bir hafta boyunca kırmadan çantamızda taşımaya başlıyoruz. Yumurtalarımızı nasıl taşıyacağımıza kendimiz karar veriyoruz. 16 Omlet yapabilmek için TANSAŞ’ a alışverişe gidiyoruz. Paraları tanıyoruz. Okula gelirken 5 kuruş, 10 kuruş, 25 kuruş, 50 kuruş, 1lira bozuk paralardan oluşan, toplam 2 lira getirmeyi unutma! 17 Yaşayan Değerler Konumuz: “TUTUMLU OLMAK” Tutum Yatırım ve Türk Malları Haftasını kutluyoruz. Evden gelirken ülkemize özgü yiyecek ve eşya getirmeyi unutma! 18 Çiftliğe giderek yumurtaları ve yumurtadan çıkan hayvanları yakından gözlemliyoruz. 21 Konferans salonunda “Tavuklar Firarda” isimli çizgi sinemayı izliyoruz. Filmde geçen duygu durumlarını canlandırıyoruz. 22 Bugün hayvanlar ile ilgili bir sürprizimiz var! Renk tonlarını keşfediyoruz. Bu renklerle resim çalışması yapıyoruz. 23 “Yumurta” isimli şarkıyı öğreniyoruz. “Yumurtamı Bul” oyununu oynuyoruz. Yumurtadan çıkan hayvanları ayak sayılarına göre gruplayarak ikişerli sayma çalışmaları yapıyoruz. 24 Yumurta ve değişik şekillerdeki nesnelerle yuvarlama çalışmaları yaparak hareketi öğreniyoruz. NOT: İçinde yumurta bulunan bir yiyeceği çocuğunuzla birlikte hazırlayarak yarın okula gönderebilirsiniz. 25 Aralık ayında doğan öğrencilerimiz için DOĞUM GÜNÜ PARTİSİ yapıyoruz. Okulumuza getirdiğimiz yiyecekleri satarak kardeş okulumuza yardım ediyoruz. 28 Yeni yıl beklentilerimizle ilgili konuşuyoruz. Dileklerimizi yazarak ağacımıza asıyoruz. Okulumuzun revirine giderek BOY-KİLO ölçümü yapıyoruz. 29 Bu ayki sebzemiz: “BROKOLİ” Brokoli nasıl bir sebzedir? Yararları nelerdir? Öğreniyoruz ve brokolili salata yapıyoruz. Yeni yıl kartı hazırlıyoruz. 30 Yeni yıl partimizi “SÜPER SHOW” gösterileriyle kutluyoruz. NOT: Okula sevdiğin bir kıyafetle gelmeyi unutma! 31 Yeni yıl nedeniyle okulumuz 16:00’da sona erecektir. Nöbetçi sınıf uygulamamız olmayacaktır. MUTLU YILLAR! YENİ YILINIZ KUTLU OLSUN
ARALIK AYI AİLE KATILIMI 01 Çocuğunuzla birlikte evinizde atık kağıtları biriktirmeye devam ediniz. Çocuğunuzdan oyuncaklarını incelemesini ve bu oyuncaklar içinden hayvan oyuncaklarını ayırmasını isteyiniz. Çocuğunuzun ayırdığı hayvan oyuncakları yarın okula gönderiniz. 02 Çocuğunuzla gezi yerindeki gözlemleri hakkında sohbet edin ve çocuğunuzdan gezi yerinin resmini yapmasını isteyin. 03 Çocuğunuzla birlikte onun oyuncaklarını sayarak, benzer olanları gruplayarak, nesneleri küçükten-büyüğe, büyükten küçüğe sıralayarak matematik çalışmaları yapınız. 04 Çocuğunuzdan ağaçta yaşayan hayvanların resmini yapmasını isteyin. 07 Çocuğunuzla birlikte evinizin bölümlerini gezin ve bu bölümlerde bulunan nesneleri inceleyin. Daha sonra çocuğunuzdan kendi odasının resmini yapmasını isteyin. 08 Çocuğunuzla birlikte onun giysi dolabını düzenleyerek kış mevsiminde giyinebileceği giysileri ayırın. 09 Çocuğunuzla gezi yerindeki gözlemleri hakkında sohbet edin 10 Çocuğunuzla birlikte akşam yemeği sonrasında içebilmeniz için sıcak bir içecek hazırlayın. Not: Evinizde biriktirdiğiniz atık kağıtları yarın okula gönderiniz. 11 Çocuğunuzla “ağaçları nasıl koruyabiliriz” konusu hakkında sohbet edin.
Çocuğunuzla yeni yıl partisindeki gözlemleri hakkında sohbet edin. 14 Çocuğunuzla birlikte buzdolabınızda bulunan yumurtaları sayarak toplam kaç tane yumurta olduğunu bulun. 15 Çocuğunuzla birlikte yemek kaşığı içine birer tane yumurta koyun ve bu kaşığı elinizle tutarak yumurtayı düşürmeden yürüyün. 16 Çocuğunuzla birlikte 5 kuruş, 10 kuruş, 25 kuruş, 50 kuruş ve 1 lira madeni paralarını inceleyerek paraları tanımasını sağlayın. 17 Çocuğunuzla birlikte ”Tutumlu Olmanın “ yararları hakkında sohbet edin. Satın aldığınız bir kumbara içinde fazla paralarınızı biriktirin. 18 Çocuğunuzdan gezi yerinde gördüğü yumurta ve yumurtadan çıkan hayvanların resimlerini yapmasını isteyin. 21 Çocuğunuza bugün içinde bulunduğunuz duygu durumunu anlatın çocuğunuzdan da size anlatmasını isteyin. 22 Çocuğunuzla birlikte renkli boya kalemlerini inceleyerek açık ve koyu renklerdeki boyalarını göstermesini isteyin. 23 Çocuğunuzla birlikte 1’den 10’a kadar olan sayılarla 2’şerli sayma çalışması yapın. 24 Çocuğunuzdan oyuncaklarını masa üzerinde elleriyle iterek yuvarlamasını ve yuvarlanan oyuncaklarının hangileri olduğunu bulmasını isteyin. 25 Çocuğunuzla birlikte yumurtadan yapılan yiyecekler ve yumurtanın yararları hakkında sohbet edin. 28 Çocuğunuzla birlikte renkli kartonlardan yeni yıl kartı hazırlayın ve bu kartı pullarla ve simlerle süsleyin. Daha sonra yeni yıl kartını çocuğunuzun istediği bir yakınınıza gönderin. 29 Çocuğunuzla brokolinin yararları hakkında sohbet edin ve birlikte brokoliden bir yiyecek hazırlayın. 30 Çocuğunuzla yeni yıl partisindeki gözlemleri hakkında sohbet edin. 31 Çocuğunuzla birlikte yeni yıl için evinizde hazırlık yapın. Yeni yılla ilgili beklentileriniz hakkında sohbet edin. MUTLU YILLAR