Matematiği Neden sevelim?.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ASIL EKSİKLİK Asıl eksiklik, eksik olduğumuzu düşünmekti. Asıl eksiklik, çareyi başkasında aramaktı.
Advertisements

DOĞAL SAYILAR.
Saydığımızda 15 tane sayı olduğunu görürüz.
REHBERLİK SERVİSİ PANOSU
T.C. İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ Arapgir Meslek YÜKSEKOKULU
KARMA Ş IK SAYILAR Derse giriş için tıklayın... A. Tanım A. Tanım B. i nin Kuvvetleri B. i nin Kuvvetleri C. İki Karmaşık Sayının Eşitliği C. İki Karmaşık.
Atlayarak Sayalım Birer sayalım
Kale ve Filin Özellikleri
BEIER CÜMLE TAMAMLAMA TESTİ
Diferansiyel Denklemler
MATEMATİK.
BUGÜN BİRAZ MATEMATİK SEVELİM İSTEDİM
Sayın kaymakamım. Sayın İlçe Milli Eğitim müdürüm ve Şube Müdürlerim
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
Soruya geri dön
doğal sayısındaki rakamların sayı değerleri toplamı kaçtır?
CAN Özel Güvenlik Eğt. Hizmetleri canozelguvenlik.com.tr.
SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER…
1/20 PROBLEMLER A B C D Bir fabrikada kadın ve çocuk toplam 122 işçi çalışmaktadır. Bu fabrikada kadın işçilerin sayısı, çocuk işçilerin sayısının 4 katından.
YAS 5 Anne ve babamın birbirlerine bağırmalarının beni ne kadar korkuttuğunu öğrendim. YAS 7 Meşrubat içerken gülersem içtiğimin burnumdan geleceğini.
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
1/25 Dört İşlem Problemleri A B C D Sınıfımızda toplam 49 öğrenci okuyor. Erkek öğrencilerin sayısı, kız öğrencilerin sayısından 3 kişi azdır.
Hayatın Ortağı Olmak... Erdal ATABEK Remziye Örselli/11 Şubat 2009.
“ Hayatın Ortağı Olmak …” ''günümüz ergenleri” ile erişkinler arasındaki uzaklık daha da artacaktır. Günümüzün ''ergen dünyası'' nı, bu dünyada geçerli.
BUGÜN SİYASET, ŞİİR, RESİM YOK.. YALNIZCA MATEMATİKLE UĞRAŞALIM BUGÜN..
BUGÜN BİRAZ MATEMATİK SEVELİM İSTEDİM CRoM Matematikle ve onun öğrendiğimiz basit işlemleri ile nasıl sonuca gidebileceğimize bir örnek vereyim istedim..
ARALARINDA ASAL SAYILAR
ÖZER İLKÖĞRETİM OKULU 2.D SINIFI
Sayı Doğrusunda Toplama İşlemi Yapalım
NLP ALGISAL DAVRANIŞ KONTROLÜ
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
Tam sayılarda bölme ve çarpma işlemi
Evet çocuklar eğlenceli problemler çözmeye ne dersiniz?
İKİ BASAMAKLI DOĞAL SAYILARIN
PÇAĞEXER / SAYILAR Ali İhsan TARI İnş. Yük. Müh. F5 tuşu slaytları çalıştırmaktadır.
Sınıf: 5 Ders: Matematik Öğrenme Alanı: Sayılar ve İşlemler
DOĞUŞ ÜNİVERSİTESİ VI. LİSELERARASI MATEMATİK YARIŞMASI
DOĞUM VE SAĞLIK: DOĞUM SAYISI SAĞLIK DURUMUNU ETKİLİYOR MU ? Amaç Annelik kadının varoluşunda ona bahşedilen bir duygudur. Anneliğin birçok getirisi olduğu.
FELSEFENİN ÇEŞİTLİ ALANLARLA
ANASINIFI YAZ TATİLİ ÖDEVİ
Doğanın muazzam kitabının dili matematiktir.
4 X x X X X
FATİH SULTAN MEHMET İLKÖĞRETİM OKULU
ANNELER BABALAR/ÇOCUĞUNUZ SINAVA GİRİYOR …. Çocuklarımızı çok severken kişisel isteklerimizin, beklentilerimizin onlar için belki de aşırı bir yük olacağını.
Çiğdem ÖZTÜRK Semra SEVİNÇ Esra SEVİNDİK
ANA BABA TUTUMU ENVANTERİ
BÖLÜNEBİLME KURALLARI
Test : 2 Konu: Çarpanlar ve Katlar
DOĞAL SAYILAR VE TAM SAYILAR
Sadece 1’e ve kendisine bölünen sayılardır.
SAYI ÖRÜNTÜLERİ ANAHTAR KAVRAMLAR MODELLEME ÖRÜNTÜ SAYI ÖRÜNTÜSÜ ÜS
RASYONEL SAYILARLA TOPLAMA ve ÇIKARMA İŞLEMLERİ
ETKİLİ İLETİŞİM ve EMPATİ Hazırlayan: Psk. Sezgi Gümüş
ÖLÜMCÜL HASTALIK... Doğan Cüceloğlu'nun eğitimindeki katılımcılarla bir konuşmasından: Doğan Cüceloğlu: - Arkadaşlar, aranızda ölümcül hastalığı olan var.
“ Ortağı Olmak … ''günümüz ergenleri” ile erişkinler arasındaki uzaklık daha da artacaktır. Günümüzün ''ergen dünyası'' nı, bu dünyada geçerli.
“Hayatın Ortağı Olmak…”
İLETİŞİM.
PÇAĞEXER / SAYILAR Ali İhsan TARI İnş. Yük. Müh. F5 tuşu slaytları çalıştırmaktadır.
EĞLENCELİ HAYAT BİLGİSİ
Diferansiyel Denklemler
ANNELER BABALAR/ÇOCUĞUNUZ SINAVA GİRİYOR …
BUGÜN.. BİRAZ DA MATEMATİKLE UĞRAŞALIM BUGÜN..
Matematikten Neden Korkarız?
ASIL EKSİKLİK.
DİL-DÜŞÜNCE-DUYGU İLİŞKİSİ
OLUMLU DÜŞÜNCE NEDİR? Hayatın her alanında, bizi her konuda etkileyen aslında bizim olaylara nasıl baktığımızdır. Şunu unutmamak gerekir ki; meydana.
KASTAMONU ÜNİVERSİTESİ
Matematikle ve onun öğrendiğimiz basit işlemleri ile, nasıl sonuca gidebileceğimize bir örnek verelim.
BUGÜN SİYASET, ŞİİR, RESİM YOK.. YALNIZCA MATEMATİK VAR BUGÜN..
Sunum transkripti:

Matematiği Neden sevelim?

Matematik herkesin en azından zorunlu temel eğitime başlandığında karşılaştığı, sevdiği ya da nefret ettiği, belki de korktuğu bir ders, bir bilim dalıdır. Toplum içinde yaygın olarak tanınan matematiğin ne olduğunu gerçekten de biliyor muyuz? Oysa matematiği sevmek, anlamak ve öğrenmek her şeyden önce onu doğru tanımakla başlar. Eğer matematik yaşamımızı kolaylaştıran, bize günlük yaşamımızda her an karşımıza çıkan problemlerle baş edebilmek için mantıklı, akılcı düşünmenin yollarını açan, olayları daha tutarlı, daha yansız değerlendirebilmemizi sağlayan, yaşamımızı renkli, eğlenceli kılan bir destekse onu anlamaya çalışmak tercihten öte, sorumluluk halini almaktadır. Bu çalışmada, son yıllarda yayınlanan popüler bilim kitaplarının da katkısıyla daha çok tartışılmaya başlanan "matematik nedir?" sorusuna yanıt aranmaktadır.

Bir filozofumuz, “Türkiye’nin geri kalmışlığının nedeni yeterince iyi matematikçilerin olmayışındandır.” diyor… Çünkü matematik rasyonel düşünmeyi öğretir. Rasyonel düşünce: Akla dayanan,ölçülü, ussal,hesaplı düşünmedir…

Fatih Sultan Mehmet’ ten sonra 305 yıl pozitif bilimlerin,dolayısıyla matematiğin müfredat programlarından çıkartılması Osmanlı imparatorluğunun çöküşünü hazırlayan bir neden olduğu gibi, Türkiye’nin kalkınmasını da yavaşlatan bir neden olmuştur..

Gençlerin yetişmesine önem veriniz Gençlerin yetişmesine önem veriniz. Çünkü bu yoldaki en küçük ihmal, memleketin yapısını ve geleceğini mahveder.                   ARİSTO

Nasıl sevelim? İnsanların şiire,müziğe,resme ve dansa duydukları estetik zevk,matematikçilerin matematiğe karşı duydukları heyecan ve estetik duygularına çok benzerdir. Çoğu matematikçi diğer estetik deneyimlere açıktır ancak matematikçinin estetik zevkleri diğer insanlara açık değildir.Açık olmama nedeni,bu estetiğin insanların kavrama yetileri dışında olması değil,matematiğe doğru bakış açısının onlardan gizlenmiş olmasındandır.

Matematik bir sanattır,güzellikler içerir… Matematikçiler,matematiğin şiir de olduğu kadar kesinlikle belirlenmiş bir estetik değeri olduğunu bilirler.

1748’de eiΘ =cos Θ+i sin Θ eşitliğini Euler bulmuştur 1748’de eiΘ =cos Θ+i sin Θ eşitliğini Euler bulmuştur.Bu eşitlikte Θ=π alındığında elde edilen eiπ +1=0 eşitliği eşitlikler arasında düzenlenen bir güzellik yarışmasında 1. olduğunu biliyor muydunuz? Matematiksel doğrular üzerinde düşünmek Tanrılara yaraşır bir şeydir… PLATON Doğanın büyük kitabı yalnızca onun yazıldığı dili bilenler tarafından okunabilir. Bu dil matematiktir… GALİLEO

Matematik Teorilerinin her biri faydacıl bir nedenle geliştirilmemişti,her biri birer pür matematik örneği idi.Şimdi ise her biri gerçek dünyayı anlatmak için pratik birer alet haline gelmiş bulunmaktadır.Sözü edilen şey, güzelliğin yaratıcılığıdır.

Matematik korkunç değildir… Matematiğin güler yüzünü göstermek,güler yüzlü matematik öğretmeniyle olur. Matematik öğretmeni sempatik ve empatik olmalıdır. Matematiği sevdirebilmek için matematiği oyunlarla öğretmeli,satranç gibi matematik oyunları öğreterek matematiği sevimli kılmaya çalışmalıyız…

Küçük bir matematik oyunu… Zihninizden bir sayı tutun, 2 katını alın 4 ekleyin.Elde ettiğiniz sayıyı 2’ye bölün, 1’i çıkarın.Şimdi sonucu söyleyin.Biz size zihninizden tuttuğunuz sayıyı söyleyelim. Neden? X sayısını tuttuğunuzu düşünelim. 2x+4 _ 1 = y  2x+2 = y 2 2  x = 2y-2 2 ( Sonuç olan y=4 ise x=3 bulunur) Küçük bir matematik oyunu…

Sonuç Bulmak:         Yine bir arkadaşınıza 'üç' basamaklı ve rakamları birbirinden farklı bir sayı yazmasını isteyin. Sonra bu sayının tersini (yani sayı 'abc' ise 'cba') yazmasını söyleyin. Büyük olandan küçük olanı çıkarmasını da isteyin. Size sadece sonucun birler basamağını söylesin. Siz de sonucu bilin! Çünkü : Ortadaki rakam her zaman '9' dur. Birler basamağı kaç ise, yüzler basamağı da dokuza tamamlayan sayıdır. Bir örnek verelim: Arkadaşımız 437 sayısını yazmış olsun. Tersi: 734. Büyük olandan küçüğü çıkaralım. 734-437=297  Arkadaşımız bize sadece '7' yi söyledi ve biz de yüzler basamağının '2' olduğunu anladık. (2+7=9)

Her çocuk akıllıdır… Eğitimci “HER ÇOCUK AKILLIDIR” fikrinden hareketle konuyu karşısındaki her bireye kavratabilmesi gerektiğini düşünmelidir… Sınav bir otorite aracı olarak sınıfta kullanılırsa pek çok öğrenci okulu,öğretmeni ve okumayı sevmemeye başlar.Bu insanın sahip olduğu potansiyelin iyiye kullanımına vurulmuş en büyük darbedir…

Muhakeme yapabilen her insan matematik öğrenebilir.. İnsanların çoğu matematiği sevmemiş olsalar da,karmaşık matematik problemlerini çözemeseler de,bu insanların hepsinde matematik kafası vardır. Düşünmesini bilen herkes bunu başarabilir. Matematik ;olayları ölçme,karşılaştırma ve sonuç çıkarmaktır yani analiz yapabilmektir..

Meşhur olup asırlar boyu yaşamak istiyorsanız; Matematikçi olunuz… Psikolojik sorunu,düşünme tembelliği olmayan her inatçı insan matematiği öğrenebilir… Prof. Dr. Ali Nesin Meşhur olup asırlar boyu yaşamak istiyorsanız; Matematikçi olunuz…

Matematik, bilimlerin kraliçesidir…

Matematik doğanın dilidir…

Çevremize dikkatle baktığımız zaman, matematiğin her yerde ve her bilim dalında olduğunu görürüz. Kalp 2x2+y2+z2-1=0,1.x2.z2+y2.z2

Kadeh… x2+y2=ln(z+3,2)2

Göz yaşı… x2 –x3+y2+z2=0

Sayıların balesi…

13+53+33=153 33+73+13=371 5832=(5+8+3+2)3 17576=(1+7+5+7+6)3 19683=(1+9+6+8+3)3

7 x 9 = 63 77 x 99 = 7623 777 x 999 = 776223 7777 x 9999 = 77762223 6 x 9 = 54 66 x 99 = 6534 666 x 999 = 665334 6666 x 9999 = 66653334

(0 x 9) + 8 = 8  (9 x 9) + 7 = 88 (98 x 9) + 6 = 888 (987 x 9) + 5 = 8888 (9876 x 9) + 4 = 88888 (98765 x 9) + 3 = 888888 (987654 x 9) + 2 = 8888888 (9876543 x 9) + 1 = 88888888 (98765432 x 9) + 0 = 888888888 (987654321 x 9) - 1 = 8888888888

(0 x 9)+1=1 (1 x 9)+2=11 (12 x 9)+3=111 (123 x 9)+4=1111 (1234 x 9)+5=11111 (12345 x 9)+6=111111 (123456 x 9)+7=1111111

(1 x 7) x 15873 = 111111 (2 x 7) x 15873 = 222222 (3 x 7) x 15873 = 333333 (4 x 7) x 15873 = 444444 (5 x 7) x 15873 = 555555 (6 x 7) x 15873 = 666666

12 x 42 = 21 x 24 23 x 96 = 32 x 69 24 x 84 = 42 x 48 13 x 62 = 31 x 26 46 x 96 = 64 x 69 5²=25 1 + 3 + 5 + 7 + 9 = 25 11² = 121 1 + 3 + 5 + 7 + 9 + 11 + 13 + 15 + 17 + 19 + 21 = 121 1+3+5+…+(2n-1)=n2

1 x 8 + 1 = 9 12 x 8 + 2 = 98 123 x 8 + 3 = 987 1234 x 8 + 4 = 9876 12345 x 8 + 5 = 98765 123456 x 8 + 6 = 987654 1234567 x 8 + 7 = 9876543 12345678 x 8 + 8 = 98765432 123456789 x 8 + 9 = 987654321

( 1 x 9 ) x 123456789 = 111111111 ( 2 x 9 ) x 123456789 = 222222222 ( 3 x 9 ) x 123456789 = 333333333 ( 4 x 9 ) x 123456789 = 444444444 ( 5 x 9 ) x 123456789 = 555555555 ( 6 x 9 ) x 123456789 = 666666666 ( 7 x 9 ) x 123456789 = 777777777

92= 81 992 = 9801 9992 = 998001 99992 = 99980001 999992 = 9999800001

12 = 1 112 = 121 1112 = 12321 11112 = 1234321 111112 = 123454321

Matematik gözlerimize inanamamaktır… Ve… Matematik gözlerimize inanamamaktır…

Matematik; biraz da görebilmektir…

"Hayat sadece iki şey için güzel;matematiği keşfetme ve öğretme" SİMEON POİSSON 

Hiçbir matematikçi şunu aklından çıkarmamalıdır Hiçbir matematikçi şunu aklından çıkarmamalıdır.Matematik diğer bütün sanat ve bilim dallarında olduğundan daha çok bir gençlik oyunudur… G.H.Hardy

Matematik dilinin Fizik yasalarının ifade edilmesinde elverişli olması mucizesi, anlayamadığımız ve hak etmediğimiz harikulade bir lütuftur… Wigner

Matematik bizim yaşam biçimimiz oldu… HAKAN DEMİRTAŞ SERDAL DALGIÇ ve… Matematik bizim yaşam biçimimiz oldu… HAKAN DEMİRTAŞ SERDAL DALGIÇ