TÜRK KOZMETİK ÜRÜN TÜKETİCİ PROFİLİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BDP 2014 YEREL SEÇİM PERFORMANSI. GENEL VERİLER - 1 ● TOPLAM KAZANILAN BELEDİYE SAYISI 101 (2009'da 78) ● KAZANILAN İL SAYISI BŞB / 8 İL ● KAZANILAN.
Advertisements

DOĞAL SAYILAR.
T.C. İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ Arapgir Meslek YÜKSEKOKULU
TİE Platformu Yürütme Kurulu Başkanı
Kobi Tanımı 150 kişiden daha az çalışanı olan kurumlar
-Demografik- Nüfus Analizi
1. DEVRE DEĞERLENDİRMESİ
Atlayarak Sayalım Birer sayalım
EKONOMİK GÖSTERGELER Gayri Safi Milli Hasıla(2007): 658 Milyar ABD Doları İthalat(2008) : 201,8 Milyar ABD Doları İhracat(2008) : 132 Milyar ABD Doları.
ÇÖZÜM SÜRECİNE TOPLUMSAL BAKIŞ
TURKEY Black Sea Mediterranean Sea Use the BUCKET in the
Diferansiyel Denklemler
AB TÜRKİYE ODA FORUMU TOBB ODA/BORSA AKREDİTASYONU Dr. Mustafa LALE Sanayi Dairesi Başkanı 16 Kasım 2009, İSTANBUL.
ÖRNEKLEME DAĞILIŞLARI VE TAHMİNLEYİCİLERİN ÖZELLİKLERİ
VOLEYBOL İNDEKS (OYUNCULARIN FİZİK YETENEKLERİNİN ÖLÇÜMÜ)
BÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK UYGULAMA VE ARAŞTIRMA MERKEZİ HEMŞİRELİK HİZMETLERİ MÜDÜRLÜĞÜ BAKIM TALİMATLARI B.E.Ü
ALIŞVERİŞ ALIŞKANLIKLARI ARAŞTIRMASI ÖZET SONUÇLARI Haziran 2001.
Orta Öğretimden Üniversiteye Gelen Öğrencilerin Temel Bilgisayar Bilgilerinin İl ve Bölge Bazında İncelenmesi: Karadeniz Teknik Üniversitesi Uygulaması.
Hakem İşleri Organizasyon Şeması
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
HOŞGELDİNİZ 2005 Yılı Gelir Vergisi Vergi Rekortmenleri
HİSTOGRAM OLUŞTURMA VE YORUMLAMA
Soruya geri dön
Hastane Çalışanlarında Tüberküloz Bilgi Düzeyi ve Risk Algılanması
CAN Özel Güvenlik Eğt. Hizmetleri canozelguvenlik.com.tr.
GÖK-AY Özel Güvenlik Eğt. Hizmetleri
“Dünyada ve Türkiye’de Pamuk Piyasaları ile İlgili Gelişmeler”
1/20 PROBLEMLER A B C D Bir fabrikada kadın ve çocuk toplam 122 işçi çalışmaktadır. Bu fabrikada kadın işçilerin sayısı, çocuk işçilerin sayısının 4 katından.
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
1/25 Dört İşlem Problemleri A B C D Sınıfımızda toplam 49 öğrenci okuyor. Erkek öğrencilerin sayısı, kız öğrencilerin sayısından 3 kişi azdır.
Dördüncü Grup İkinci Harf B sesi sunumu Mürşit BEKTAŞ.
USLE R FAKTÖRÜ DR. GÜNAY ERPUL.
BESLENME ANEMİLERİ VE KORUNMA
1/20 BÖLME İŞLEMİ A B C D : 4 işleminde, bölüm kaçtır?
TÜRKİYE KAMU HASTANELERİ KURUMU
1 YASED BAROMETRE 18 MART 2008 İSTANBUL.
İmalat Yöntemleri Teyfik Demir
YURDUMUZUN COĞRAFİ BÖLGELERİ
ORGAN BAĞIŞI ile İlgili Duyarlılığın Arttırılması
Fırat Nehri Şanlıurfa Platosu Dicle Nehri Gaziantep Platosu
PÇAĞEXER / SAYILAR Ali İhsan TARI İnş. Yük. Müh. F5 tuşu slaytları çalıştırmaktadır.
19 Ekim 2006 GfK TürkiyeCustom ResearchGrowth from Knowledge 1 TUHID - İDA İletişim Hizmetleri Algılama Araştırması Eylül 2006.
DOĞUM VE SAĞLIK: DOĞUM SAYISI SAĞLIK DURUMUNU ETKİLİYOR MU ? Amaç Annelik kadının varoluşunda ona bahşedilen bir duygudur. Anneliğin birçok getirisi olduğu.
Tüketici Trend Araştırması Aralık 2009 Sosyal Telefon.
4 X x X X X
MEMNUNİYET ANKETİ ANALİZİ
ZEYTİN ÇEŞİTLERİ.
ANA BABA TUTUMU ENVANTERİ
Test : 2 Konu: Çarpanlar ve Katlar
SİGORTA ARACILARI Doç. Dr. Mustafa ÇEKER Çukurova Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Ticaret Hukuku Anabilim Dalı Öğretim Üyesi Tel: 0533.
VERİ İŞLEME VERİ İŞLEME-4.
ÇEVRE YÖNETİMİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖLÇÜM VE DENETİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI
Katsayılar Göstergeler
ÜÇGENDE AÇILAR 7.sınıf.
PÇAĞEXER / SAYILAR Ali İhsan TARI İnş. Yük. Müh. F5 tuşu slaytları çalıştırmaktadır.
Diferansiyel Denklemler
MESLEKİ VE TEKNİK ORTAÖĞRETİM OKUL VE KURUMLARINDAKİ ÖĞRENCİLERİN EĞİTİM ÖĞRETİM YILI BAŞARI DURUMLARI AÇIKLAMALAR 1. Bu çalışma, Meslekî ve.
Sabancı Gönüllüleri Programı nedir? Tüm Sabancı Topluluğu’nu kapsayan bir sosyal sorumluluk programı İki ana platform 1.Online eğitim 2. Gönüllülük Projeleri.
KUTLU OLSUN TUTUM ve YATIRIM HAFTASI TÜRK MALLARI.
T.C. Sağlık Bakanlığı Özel Sektör Tetra Pak Ltd. Şti. Hacettepe Üniversitesi Beslenme ve Diyetetik Bölümü Tıp Fakültesi Osteoporozdan Korunma ve Osteoporozlular.
Türkiye’de Diş Macunu Kullanım Miktarı Türkiye’de kişi başına yılda 1 tüp (90 gram) diş macunu düşüyor... Bu oran Rusya’da 293 gr, Çin’de 180 gr, Filipinler’de.
(with Istanbul, Ankara, and Izmir divided for electoral purposes)
SAĞLIK TURİZMİ DAİRE BAŞKANLIĞI
EĞİTİM KOORDİNATÖRLÜĞÜ
ÖZET GİRİŞ MATERYAL VE METOT BULGULAR TARTIŞMA VE SONUÇ KAYNAKLAR
Türkiye Ekonomi Politikaları Araştırma Vakfı
Deprem öncesi yapılması gerekenler Deprem çantası hazırlanmalı Raflar duvarlara sabitlenmeli Ağır cisimler raflarda altlara yerleştirilmeli Duvardaki lamba,
TÜİK MAYIS İHRACAT RAKAMLARI
TÜİK NİSAN İHRACAT RAKAMLARI
Türkei mit Koch International
Sunum transkripti:

TÜRK KOZMETİK ÜRÜN TÜKETİCİ PROFİLİ Sheyda EMAMİ

TÜRK KADINI KİMDİR? Efes Pilsen Türkiye Kadın Profilini 2000 ve 2004 yılında araştırmıştır. Bu araştırma 18 ilde 1.598 örneklem üzerinde yapılmıştır. Bu araştırmada Türk kadınının fiziksel özellikleri ortaya konulmuştur.

Göz Rengi Kadın 2000 (%) Kadın 2004 (%) Kahverengi/ siyah 70 70,6 Ela/bal 17,5 16,5 Yeşil 8,7 Mavi 3,8 3,6 Ten Rengi Kadın 2000 (%) Kadın 2004 (%) Buğday/ Kumral 51,6 54,3 Beyaz 28,8 27,5 Esmar/Koyu 19,6 18,2

Saç Şekli Kadın 2000 (%) Kadın 2004 (%) Düz 58,0 54,6 Dalgalı 34,9 38,0 Kıvırcık 7,1 7,4 Gerçek saç Rengi ( boyasız, kınasız, beyazlaşma/aklanmadan önceki hali) Kadın 2000 (%) Kadın 2004 (%) Kahverengi 51,5 54,1 siyah 39,5 37,3 Sarı 6,7 6,9 Kızıl 2,3 1,7

Kilo Kadın 2000 (%) Kadın 2004 (%) 0-44 kg. 1,1 1,4 45-49 kg. 6,7 5,5 50-54 kg. 13,3 10,8 55-59kg. 12,2 13,8 60-64 kg. 13,0 14,5 65-69 kg. 9,8 10,5 70-74 kg. 11,1 10,0 75-79 kg. 7,6 8,3 80-84 kg. 5,1 85-89 kg. 2,5 3,5 90+ kg 3,9 6,0 Bilmiyor 13,7 10,2 ortalama 64,7 kg. 66,0 kg.

Boy Kadın 2000 (%) Kadın 2004 (%) 0-144 cm 0,1 0,3 145-149 cm 1,6 1,1 150-154 cm 6,0 5,4 155-159 cm 13,8 14,3 160-164 cm 21,4 23,3 165-169 cm 15,1 16,3 170-174 cm 5,8 175-179 cm 1,3 180+cm 0,2 Bilmiyor 35,0 32,1 ortalama 162,0cm 162,2cm Ayak Numarası Kadın 2000 (%) Kadın 2004 (%) 34 ve altı 0,9 0,4 35 4,1 2,7 36 16,4 15,9 37 32,5 32,4 38 27,3 29,6 39 ve üstü 16,2 17,8 Bilmiyor 2,6 1,2 Ortalama 37,3 numara 37,4 numara

Türk Kadınının Kozmetik Ürün Kullanım Profili Bu araştırma 2005 yılında Gazi Üniversitesi Mesleki Eğitim Fakültesi Kuaförlük ve Güzellik Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalında Lisans tez çalışması olarak yapılmıştır. Yöntem Bu araştırma Türkiyenin 7 coğrafik bölgesinde 48 şehirde anket uygulaması ile yapılmıştır.

Kapsam ve Sınırlılıkları 1. Bu araştırma, Türkiye sınırları içerisinde 2005yılında, 18 ve üstü yaşlarındaki kadınların kozmetik ürün kullanım sıklığını kapsamaktadır. 2. Türkiye’nin 48 ilinde yaşayan 18 ve üstü yaş arasındaki 2150 kadının görüşleri ile sınırlıdır. Varsayımlar 1. Bu araştırmaya katılan 2150 kadın, Türk kadınını temsil etmektedir. 2. 2150 kadının ankete verdikleri cevaplar doğru olarak değerlendirilmiştir.

1- Katılımcıların Kişisel Özelliği

Katılımcıların Oturdukları Şehir Seçenekler F % Adana 8 0.4 Adıyaman 1 Afyon 4 0.2 Ağrı Amasya 2 0.1 Ankara 952 44.3 Antalya 110 5.1 Aydın Balıkesir 52 2.4 Bingöl Bitlis 13 0.6 Bolu Bursa 6 0.3

Çanakkale 1 Çankırı 22 1.0 Çorum 5 0.2 Denizli Diyarbakır 2 0.1 Elazığ 27 1.3 Erzurum Eskişehir 3 Gaziantep 100 4.7 Giresun Hatay Isparta İçel 10 0.5 İstanbul 157 7.3 İzmir 231 10.7

Kars 46 2.1 Kayseri 26 1.2 Kocaeli 21 1.0 Konya 58 2.7 Kütahya 35 1.6 Manisa 54 2.5 Muğla 4 0.2 Nevşehir 2 0.1 Ordu Samsun 5

Sinop 11 0.5 Sivas 2 0.1 Tekirdağ 20 0.9 Trabzon 1 Tünceli Şanlıurfa Van 43 2.0 Yozgat 3 Zonguldak Karaman 44 Yalova 17 0.8 Toplam 2150 100.0

2- Katılımcıların Kozmetik Ürün Kullanma Sıklığı

Deodorant Kullanma Sıklığı Kadın 2000 (%) Kadın 2004 (%) Düzenli 24,9 25,8 Ara sıra 22,0 22,3 Nadiren 6,5 8,4 Hiç 46,6 43,5

Parfüm /Koku Kullanma Sıklığı Kadın 2000 (%) Kadın 2004 (%) Düzenli 24,9 18,7 Arasıra 22,0 Nadiren 6,5 13,1 Hiç 46,6 43,3

Diş Fırçalama Sıklığı Kadın 2000 (%) Kadın 2004 (%) Günde 3+kez 1,8 Günde 3 kez 2,8 6,7 Günde 2 kez 14,1 26,7 Günde 1 kez 29,8 30,3 Günaşırı 9,9 9,2 Haftada birkaç kez 19,9 9,4 Haftada 1 kez 5,6 5,3 Ayda 1-2 kez 3,3 2,4 Daha seyrek 1,9 2,5 Hiç 10,9 5,7

Göz Makyaj Ürünleri Kullanma Sıklığı Kadın 2004 (%) Düzenli Ara sıra Nadiren Hiç Göz Farı 10,8 15,0 7,1 67,1 Göz Kalemi 13,6 15,8 7,0 63,6 Kaş Kalemi 2,9 4,4 89,8 Rimel 22,6 13,5 5,6 69,3 Eye-Liner 2,2 3,9 3,1 90,8

Bu araştırma 21 kozmetik ürünün kullanım sıklığı ile katılımcıların kişisel özelliklerine ait (Yaş durumu, Medeni durumu, Oturduğu şehir, Eğitim durumu, Çalışma durumu, Eve giren aylık net gelir, Kişisel olarak aylık net gelir ve kozmetik ürün alış-verişine ayda ayrılan bütçe) Değişkenler ile ilgili çapraz tablolar ve değerlendirmeler de yapılmıştır.

Sonuç Kozmetik ürünlerinden Sabun, Türk bayanları tarafından sık kullanıldığı (%98,7), Yaş, medeni, eğitim, çalışma durumu, eve giren toplam aylık gelir, kişisel aylık gelir ve kozmetik ürünlere ayrılan aylık bütçe gibi faktörlerden etkilenmediği saptanmıştır.

Vücut Kokusu Gidericileri Katılımcıların %82’sinin kullandığı, 18- 44 yaş arasındaki bayanların , bekarların ve öğrencilerin daha sık kullandığı, Eğitim ve gelir düzeyinin bu ürünlerin kullanımında etkili olduğu belirlenmiştir.

Parfüm Katılımcıların %82’sinin kullandığı, Yaşlı bayanların, ev kadınlarının ve emeklilerin az kullandığı, Bekarların, sık kullandığı Eğitim ve gelir düzeyi ile doğru orantılı olduğu tespit edilmiştir.

Selülite Karşı Ürünler Genelde bayanların bu ürünleri az kullandığı (%28,7), Yaş ve gelir düzeyi arttıkça azda olsa taleplerin arttığı, Serbest, özel ve kamu sektöründe çalışan bayanların daha sık kullanıldığı, Eğitim düzeyi yükseldikçe bu ürünlerin kullanımında artış görülmektedir.

Geçici Tüy Gidericileri Araştırmaya katılan bayanların yaklaşık 1/3‘ünün (31,3)geçici tüy giderici hiç kullanmadığı dikkat çekmektedir. Gençlerin , evli bayanların, ev kadınlarının ve emeklilerin sık kullandığı, Eğitim düzeyi yükseldikçe bu ürünlerin kullanımı azaldığı tespit edilmiştir.

Diş Macunu Katılımcılar bu ürünü sık kullandığı, Yaş ilerledikçe kullanımının azaldığı, Eğitim , çalışma durumu ve gelir düzeyinden etkilenerek arttığı görülmektedir.

Ayak Bakım Ürünleri Bayanların genellikle bu ürünleri az kullandığı, %47.3’ünün hiç kullanmadığı, Eğitim ve gelir düzeyi yükseldikçe kullanımının arttığı görülmektedir.

El Kremi Katılımcıların bu ürünü sık (%97) kullandığı, Yaş, eğitim ve gelir düzeyi arttıkça bu ürünlerin kullanımının arttığı görülmektedir.

Tırnak Ürünleri Katılımcıların %75’inin kullandığı, Gençler, bekarlar, öğrenciler ve özel sektör ile kamu sektöründe çalışan bayanların daha sık kullandığı, Eğitim ve gelir düzeyi yükseldikçe bu ürünlerin kullanımınının da arttığı görülmektedir.

Güneş Ürünleri Katılımcıların % 30`unun hiç kullanmadığı, Ev kadınları ve yaşlı bayanların az kullandıkları, Eğitim ve gelir düzeyi yükseldikçe bu ürünlerin kullanımının da arttığı görülmektedir.

Göz Makyaj Ürünleri Katılımcıların % 88`inin kullandığı, Ev kadınları, emekliler ve yaşlı bayanların az kullandığı, Eğitim ve gelir düzeyi yükseldikçe bu ürünlere talep artmaktadır.

Dudak Renklendiricileri Katılımcıların %90`ının kullandığı, Genç (18- 44 yaş) ve bekar bayanların daha sık kullandığı, Ev kadınlarının daha az kullandığı, Eğitim ve gelir düzeyi yükseldikçe bu ürünün kullanımında artış saptanmıştır.

Yüz Renklendiricileri Katıllmcıların % 80’inin farklı sıklıklarla kullandığı, 25 -44 yaş arası ve bekar bayanların daha sık kullandığı, Ev kadınlarının ve emeklilerin az kullandığı, Eğitim ve gelir düzeyi yükseldikçe bu ürünün kullanımında artış saptanmıştır.

Şampuan Karılımcıların bu ürünü sık kullandığı saptanmıştır(%98,9).

Saç Kremi Katılımcıların % 85’inin farklı sıklıkla kullandığı, 45 yaş üstü, ev kadınları ve emeklilerin az kullandığı, Eğitim ve gelir düzeyi yükseldikçe bu ürünün kullanımının arttığı görülmektedir.

Saç Şekillendiriciler Katılımcıların %80’inin farklı sıklıkla kullandığı, Yaşlı bayanlar, ev kadınları ve emeklilerin az kullandığı, Eğitim ve gelir düzeyi yükseldikçe bu ürünlerin kullanımında artış saptanmıştır.

Saç Boyası Katılımcıların %70’inin kullandığı, 35-54 yaş ve evli bayanların sık kullandığı, Öğrencilerin daha az kullandığı, Eğitim ve gelir düzeyi yükseldikçe kullanım sıklığı artmaktadır.

Cilt Temizleyicileri Katılımcıların %80’inin kullandığı, Genç ve bekar bayanların sık kullandığı, Emekli ve ev kadınların daha az kullandığı, Eğitim ve gelir düzeyi yükseldikçe kullanım sıklığı artmaktadır.

Tonikler Katılımcıların %30’unun kullanmadığı, Yaşlılar, evli bayanlar, emekliler ve ev kadınları tarafından az kullanıldığı, Eğitim ve gelir düzeyi arttıkça kullanım sıklığı da artmaktadır.

Nemlendiriciler Katılımcıların %90’ının bu ürünleri farklı sıklıklarda kullandığı, Eğitim düzeyi yükseldikçe kullanımının arttığı görülmektedir.

Özel Bakım Ürünleri Katılımcıların yaklaşık %46’sının kullanmadığı, Yaşlılar, evli bayanlar, emekliler ve ev kadınlarının az kullandığı, Eğitim ve gelir düzeyi yükseldikçe kullanımının arttığı görülmektedir.

Kaynakça Türkiye Kadın Profili 2 , Efes Pilsen EMAMİ, SH; (2005) Türk Kadınlarının Kozmetik Ürün Kullanma sıklıkları ve Yaş, Medeni , Eğitim , Mesleki ve Gelir Durumu ve Kozmetik Ürüne Ayırdığı Bütçe Değişkenlere Göre Değerlendirilmesi, Ankara, Yayınlanmamış lisans Tezi

TEŞEKURLER