Kültür Öncesi Dil: Çocuk Dili ve Çocuk “Yanlışları”

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
LANGUAGE LEARNING Nazik Yıldız 8-A.
Advertisements

DİLEK KİPLERİ.
Do you know who I am? Kim olduğumu biliyor musun?.
Future tense(gelecek zaman)
When while as soon as after before until
SİMPLE PRESENT TENSE (GENİŞ ZAMAN)
SİMPLE PRESENT TENSE (GENİŞ ZAMAN)
DİLEK KİPLERİ.
ENGLISH TENSES PAST CONTINUOUS TENSE SÜREKLİ GEÇMİŞ ZAMAN.
Study Turkish © 2010 Study Turkish To want to do sth. -mek istemek Part II.
=>SÖZCÜKTE ANLAM<=
SIMPLE PRESENT TENSE (GENİŞ ZAMAN)
Everyday activities ● Time expressions
SIMPLE PRESENT TENSE.
THE SİMPLE PRESENT TESNSE
Past tense ● Time expressions
SIMPLE PRESENT TENSE SPELLING RULES
UNIT FIFTEEN Health and Sports
SÜMEYYE KARABOYUN İÖP-1
=>SÖZCÜK TÜRLERİ<=
SIMPLE PRESENT TENSE.
=> SÖZCÜKTE ANLAM <=
NOUN CLAUSES (İSİM CÜMLECİKLERİ).
Yaptıklarımız / yapmadıklarımız Pg
UNIT- 3 OUR NATURAL HERITAGE.
SORU CÜMLESİ (?) (QUESTIONS)
Do you know who I am? Kim olduğumu biliyor musun?.
EXPRESSING EMPATHY AND SYMPATHY
EĞİTİM ÖĞRETİM YILI BİGA ORTAOKULU 7. SINIFLAR BİLGİ YARIŞMASINA HOŞ GELDİNİZ….
İNGİLİZCE WANT, WOULD LIKE
FUTURE SIMPLE tense (wıll)
EXPRESSING AGREEMENT AND DISAGREEMENT
SIMPLE PAST TENSE - QUESTION FORM
SIMPLE PRESENT TENSE (GENİŞ ZAMAN)
PREPARED BY: M.SAĞLAM “RELATIVE CLAUSES” BİRAZDAN GELECEK OLAN SLAYTLARDA DOĞRU CEVABI TAHMİN ETTİKTEN SONRA SADECE 1 DEFA İLERİ OK.
PRESENT CONTINUOUS PRESENT SIMPLE
Adların Yerini Tutan Sözcükler
ENGLİSH LESSON MY DAİLY ROUTİNE.
KONU : BEN DE KATILMAK İSTİYORUM KAZANIM :
1. Aşağıdaki altı çizili fiillerden hangisi geniş zamanın olumsuzu ve 2.tekil kişi ile çekimlenmiştir? A) Eminim, bu filmi kaçırmazsın B) Umarım hata.
SINIF : 1 DERS : HAYAT BİLGİSİ ÜNİTE : OKUL HEYECANIM
KONU : YAPABİLDİKLERİM,
Expressing Daily Routines
Have to / has to ©2016 ingilizcebankasi.com.
TEOG SINAVINA BU KELİMELERİ BİLMEDEN GİRMEYİN UNIT 6.
SORU KELİMELERİ TEOG SINAVINDA HAYAT KURTARIR!
MODAL VERBS.  Modal’lar yardımcı fiilerdir ve İngilizce ‘de çok önemli bir rol oynarlar. Bu yardımcı fiilleri kullanarak birçok farklı durum için farklı.
Ben İstanbul'um I'm Istanbul Poem : Nilufer DURSUN Translated by : Can AKIN.
SIK kullanılan CÜMLELER
İngilizcede iki türlü ‘ saat kaç ? ‘ diye sorabiliriz;
Practice your writing skills
Türkçe İngilizce Mistik Şiirler Turkish English Mystical Poems Müzikli slâyt Slideshow with music İnsanlığın Amacı Goal of The Humanity Written By: Can.
Neil Armstrong
(YAPABİLİRİM/YAPAMAM)
Grade 8 Unit 7 Bilginbakterim.com.
Simple Present Tense (Geniş Zaman)
Can I walk there? Is it far?
Would you like a different color?
SIMPLE PRESENT TENSE.
I’m sorry Michael but I have to go now.My friends are waiting for me.
Excuse me. Afedersiniz. 1.
GELİŞİM VE ÖĞRENME Ders 4
PAST TENSE.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
WORDS.
UNIT 8: CHORES Günlük Ev İşleri.
HAVE TO - MUST.
İNGİLİZCE THE FUTURE TENSE ( BE GOING TO ). Be going to gelecek zamanda olan bazı olayları ifade etmek için kullandığımız bir yapıdır. İNGİLİZCE THE FUTURE.
WHAT İS THİS? Select the shape next to the correct word.
PASSİVE VOİCE Edilgen çatI.
Sunum transkripti:

Kültür Öncesi Dil: Çocuk Dili ve Çocuk “Yanlışları”

Niye çocukların yaptığı "yanlışlar" başka bir dilde "doğru" çıkıyor ? Niye çocukların yaptığı "yanlışlar" başka bir dilde "doğru" çıkıyor ? Niye çocuklar bazı "yanlışları" hiç yapmıyorlar ? Niye çocuklar bazı "yanlışları" hiç yapmıyorlar ?

Kaymon Kaymon Pimaja Pimaja Murtuna Murtuna

Patılcan (hangisi önce?) Patılcan (hangisi önce?) Kirbit Kirbit

İbranice hit+saper histaper (o saçını kestirdi) hit+saper histaper (o saçını kestirdi) *hitsaper *hitsaper hit+labeS hitlabeS hit+labeS hitlabeS *hiltabeS (o giyindi) *hiltabeS (o giyindi)

Ben anneme arkadaşımı koruttum Ben anneme arkadaşımı koruttum Japonca: mamosase “korut” Japonca: mamosase “korut” Geldir -> getir Geldir -> getir Gittir -> götür Gittir -> götür

İngilizce The baby holded the rabbit. The baby holded the rabbit. Daddy goed. Daddy goed. Dil ediniminde U eğrisi var Dil ediniminde U eğrisi var Çizim öğrenmek L eğrisi gösteriyor (erken yaşta iyi, sonra üzerinde çalışılmazsa sönüyor) Çizim öğrenmek L eğrisi gösteriyor (erken yaşta iyi, sonra üzerinde çalışılmazsa sönüyor)

Deneylere dikkat! Soru-cevap oyunu: Her çocuk bisiklete biniyor mu? Soru-cevap oyunu: Her çocuk bisiklete biniyor mu? Önce: Kimsenin binmediği bisiklet varsa çocuklar her/every vb. yetişkinlerden farklı algılıyor. Önce: Kimsenin binmediği bisiklet varsa çocuklar her/every vb. yetişkinlerden farklı algılıyor. Sonra: Çocuklar önce oyuncak trene binmek isteyip, sonra fikir değiştirdilerse yetişkinlerle aynı. Sonra: Çocuklar önce oyuncak trene binmek isteyip, sonra fikir değiştirdilerse yetişkinlerle aynı.

Niye hiçbir dilde Niye hiçbir dilde “kendi anneyi gördü” “kendi anneyi gördü” gibi bir ifade annenin kendisini gördüğü anlamına gelemiyor? gibi bir ifade annenin kendisini gördüğü anlamına gelemiyor? * sheself *heself * sheself *heself

I want to eat cookies. I wanna eat cookies. Who do you want to kiss you? Who do you want to kiss you? *Who do you wanna kiss you? *Who do you wanna kiss you? Who do you want to kiss? Who do you want to kiss? Who do you wanna kiss? Who do you wanna kiss?

Who does Arnold want to make breakfast? *Who does Arnold wanna make breakfast?

Hasta olan çocuk evdeymiş. Hasta olan çocuk mu evdeymiş? Hasta olan çocuk evde miymiş? *Hasta olan mı çocuk evdeymiş ?

Bazı ifadeleri yetişkinler kullanmasa da kullandıklarına göre, niye yetişkinlerden hiç duymadıkları bazı ifadeleri hiç kullanmıyorlar? Bazı ifadeleri yetişkinler kullanmasa da kullandıklarına göre, niye yetişkinlerden hiç duymadıkları bazı ifadeleri hiç kullanmıyorlar?

Dil bilgisi Sözcük bilgisi sesbiçimanlam Algılama-sesletim sistemi Kavram-niyet sistemi

Ne kadar insan varsa o kadar dil vardır (I- language) Ne kadar insan varsa o kadar dil vardır (I- language) Ortak dil, iletişim ihtiyacıyla insanların dillerini birbirlerine yakınsatmasıdır Ortak dil, iletişim ihtiyacıyla insanların dillerini birbirlerine yakınsatmasıdır İnsan dilleri bir süreklilik gösterir. Olası insan dilleri sadece Evrensel Dilbilgisi ile sınırlıdır. İnsan dilleri bir süreklilik gösterir. Olası insan dilleri sadece Evrensel Dilbilgisi ile sınırlıdır.

Süreklilik hipotezi Çocuk dilinde bazı “yanlışların” ortaya çıkmasının nedeni, çocukların dil edinirken bir arama problemi çözmesidir. Ararken bazen “başka dildeki” yapılara “rastlarlar.” Arama problemi, donanımlı olduğu (yoksa yazılımlı olduğu mu?) dil bilgisi ile sınırlanır ve yönlenir

İngilizce çocuk: What do you think what pigs eat? çocuk: What do you think what pigs eat? büyük: What do you think pigs eat? büyük: What do you think pigs eat? çocuk: Who did you say who is in the box? çocuk: Who did you say who is in the box? büyük: Who did you say is in the box? büyük: Who did you say is in the box?

Almanca Wer glaubst du wer nach Hause geht? Wer glaubst du wer nach Hause geht? “Who do you think who goes home?” “Who do you think who goes home?” *Who do you want who to win? *Who do you want who to win? Almancası da kötü Almancası da kötü