İŞ VE MESLEK DANIŞMANLIĞI UYGULAMALI DANIŞMANLIK EĞİTİMİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İLETİŞİM NEDİR? İletişim,nesnel kriterlere dayalı aktaranın ve algılayanın,algısından bağımsız olan bilginin ve kişilerin özelliklerinin ifadesi olan duygu.
Advertisements

Satışta İletişimin Rolü
Çocuğunun Koçu olarak Aile
ERGANİ DEVLET HASTANESİ EĞİTİM BİRİMİ
İLETİŞİM ve DOĞRU ANLAŞILMA
İ L E T İ Ş İ M ve E M P A T İ.
İNSAN KAYNAKLARI TEMİN VE SEÇİMİ
İ.Ü.İstanbul Tıp Fakültesi Psikiyatri Anabilim Dalı
Eğitim İhtiyaçları Değerlendirmesi (TNA)
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
DİNLEME VE ÖĞRENME BECERİLERİ
ÜNAL GÜLMEZ REHBERLİK SERVİSİ
‘VERİMLİ ÇALIŞMA’.
İLETİŞİM & HASTA MEMNUNİYETİ
HASTA EĞİTİMİ (SAĞLIK EĞİTİMİ)
PSİKİYATRİK GÖRÜŞME VE DEĞERLENDİRME
Üst Düzey Düşünme Becerilerine Odaklanma
Güce Çok Programlı Lisesi Onur ÖZDEMİR Okul Psikolojik Danışmanı
Beş Aşamalı Mesleki Rehberlik ve
Öğretim Durumlarını Planlama
Öğretim Teknolojileri ve İletişim Süreci
İletişim Sanatı 1.
İşçi Sağlığı ve Güvenliğinde Sosyal Diyalog Doç. Dr. Mücahit EĞRİ İnönü Ün. Tıp Fak. Halk Sağlığı Ana Bilim Dalı.
GÖRÜŞME AŞAMALARI.
İLETİŞİM BECERİLERİ MODÜLÜ
İLETİŞİM BECERİLERİ Dr. Fatma Nur Eneç Can.
Sağlık Ortamlarında İletişim
İletişim ve Empati.
UĞUR DERSHANELERİ REHBERLİK BİRİMİ EYLÜL 2004
İLETİŞİM - DİL VE KÜLTÜR İLİŞKİSİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMAK NEDİR?
İletişimin Temelleri.
ENGELLİLER AİLE VE ÇEVRE
Bloom’un (bilişsel) Taksonomisi
Beş Aşamalı Mesleki Rehberlik ve
ETKİLİ ÇATIŞMA ÇÖZME BASAMAKLARI
Hekim-Hasta İletişimi
ÇEVRE DOSTU POŞET TASARLAYALIM
Didim Akbük Sağlık Eğitim Merkezi
DİNLEME BECERİLERİ YAPILANDIRILMIŞ GRUP PROGRAMI
Müşterilere Karar Vermelerinde Yardımcı Olmada Pazarlama Araştırması Kullanma Bu bölüme araştırma sürecini ele alarak başlanmaktadır. Daha sonra.
YETİŞKİN EĞİTİMİ VE İLETİŞİM BECERİLERİ
Danışmanlık Modelleri Alan Uzmanlığı Modeli Hasta-Doktor Modeli Süreç Yönelimli Danışmanlık Modelleri * Sistem Danışmanlığı *
En uzak mesafe ne Afrika’dır
İletişim Katılanların bilgi/semboller üreterek birbirlerine ilettikleri ve bu iletileri anlayıp yorumladıkları süreçtir. Bilgi üretme, aktarma ve anlamlandırma.
EĞİTİMDE İLETİŞİM SÜRECİ
İLETİŞİM.
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
Etkili İletişim Beden Dili Yrd. Doç. Dr. Kenan TAŞTAN Atatürk Üniversitesi Tıp Fakültesi Aile hekimliği Ana Bilim Dalı.
Ders 14: Eğitsel ve Davranışsal Değerlendirme
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ (CRM)
Diksiyon ve Güzel Konuşma 1. Hafta
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Deney Bilimsel bir gerçeği kanıtlamak için yapılan deneyler, bilimsel olayların çocuklar tarafından somut bir şekilde yapılmasını sağlamakta ve çocukların.
ARABULUCULUK AŞAMALARINA TEMEL ARABULUCULUK EĞİTİMİ EĞİTİCİMCİ KİTABI DOĞRULTUSUNDA GENEL BAKIŞ A) HAZIRLIK AŞAMASI B) BAŞLANGIÇ AŞAMASI C) İNCELEME AŞAMASI.
Gökçe Erinç Büyükşengür
İLETİŞİM TEKNİKLERİ.
Gaziantep/ Nizip Cumhuriyet İlkokulu
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Kişilerarası İletişimin Öğeleri
İ L E T İ Ş İ M ve E M P A T İ.
Bilimsel bilgi Diğer bilgi türlerinden farklı
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
SATIŞTA İLETİŞİMİN ROLÜ.
YAPLANDIRMACILIK VE TÜRKÇE ÖĞRETİMİ
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Sunum transkripti:

İŞ VE MESLEK DANIŞMANLIĞI UYGULAMALI DANIŞMANLIK EĞİTİMİ

1 KURALLAR

GÖRÜŞME YAPISI Yapılandırmanın Önemi Görüşmenin 4 temel aşaması: Aşama 1 GİRİŞ Aşama 2 BİLGİ TOPLAMA Aşama 3 İHTİYAÇLARIN BELİRLENMESİ VE BUNLARIN KARŞILANMASINA YÖNELİK ÖNERİLER Aşama 4 BİRLEŞTİRME VE EYLEM PLANI GÖRÜŞME YAPISI

SORU TÜRLERİ Açık Uçlu Sorular Kapalı Uçlu Sorular Ayrıntılı Bilgi Almaya Yönelik Sorular Olguya Dayalı Sorular Yansıtıcı Sorular Birden Fazla Soru İçeren Sorular Yönlendirici Sorular Değer Yüklü Sorular

SÖZLÜ OLMAYAN İLETİŞİM

Duruş ve mesafe Gözler, bakışlar vb. Ses tonu Mimikler İçerik Görünüş SÖZSÜZ İLETİŞİM Duruş ve mesafe Gözler, bakışlar vb. Ses tonu Mimikler İçerik Görünüş Nefes

ETKİN DİNLEME İyi göz ilişkisi Açık beden duruşu Danışana doğru hafif eğilme Rahat bir pozisyonda olma Ses özelliklerini etkin kullanma Konuyu değiştirmeme ve konu dışına çıkmama

Uygun bir danışma ortamını sağlama Ortak bir zemin oluşturma GÖRÜŞMEYE GİRİŞ Buzları Kırma Uygun bir danışma ortamını sağlama Ortak bir zemin oluşturma Etkin bir iş ilişkisi geliştirmek Rollerin ve gündemin yapılandırılması

BİLGİ TOPLAMA Danışan fikirlerinin test edilmesi Çalışma geçmişi Alınan eğitimler İlgi alanları Engelleri Katıldığı eğitim programları Fırsatlar İşgücü piyasası ihtiyaçları Danışanla Birlikte Fikir Üretme BİLGİ TOPLAMA

BİLGİ TOPLAMA SÜRECİNDE KULLANILAN BECERİLER Soru Sorma Etkin Dinleme İçerik Yansıtması Duygu Yansıtması Özetleme Yüzleştirme Bilgilendirme

GEREKSİNİMLERİ KARŞILAMAYA YÖNELİK SEÇENEK SUNMA Toplanan Bilgilerin Analiz Edilmesi Seçeneklerin Belirlenmesi En İyi Seçeneğin Sunulması

İTİRAZLARLA BAŞA ÇIKMA İTİRAZ TÜRLERİ Gerçek ya da samimi Yanlış anlama Niyetini gizleme

İTİRAZLARA BAŞA ÇIKMADA KULLANILABİLECEK TEKNİKLER Etkin dinleyin İşsiz veya işverenin duygularını yakalamaya çalışın ve kabullenin Kendinizi haklı çıkarmaya çalışmayın Uygun sorular sorun Mutabakata vardığınız bir eylem planı oluşturun Eylem planının uygulanmasını izleyin

Daha önce konuşulanların özetlenmesi BİRLEŞTİRME Daha önce konuşulanların özetlenmesi Eylem planına geri dönme ve eylemler üzerinde anlaşmaya varma İtirazları ele alma Sonlandırma

MASLOW’UN İHTİYAÇLAR HİYERARŞİSİ Kendini gerçekleştirme Saygı Sosyal Güvenlik Fizyolojik