Türk-İslam Devletlerinde Eğitim Eskişehir Salih Zeki Anadolu Lisesi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Matematikçi,astronot , filozof ve şair olarak bilinen ÖMER HAYYAM Tarihçilerin verdiği bilgiye göre 1048 yılında Nişabur(İran) kentinde doğdu. (Doğum.
Advertisements

ÖMER HAYYAM RUBAİLER - 1.
Bunun sebepleri nelerdir?
1. KAZANIM: Türkiye Selçukları döneminde Türklerin siyasal mücadeleleri ve kültürel faaliyetlerinin, Anadolu’nun Türkleşme sürecine katkılarını değerlendirir.
4. SINIF 1. ÜNİTE 1.5. SELAMLAŞMA
OSMANLIDA DEVLET YÖNETİMİ
SELÇUKLULAR ( ) ANADOLU SELÇUKLULARI ( ) EĞİTİM.
ARAPÇA TEFSİRLER Taberi Tefsiri
AHMET YESEVİ ve DİVAN-I HİKMET
İLK MÜSLÜMAN TÜRK DEVLETLERİ
ANADOLU SELÇUKLU DEVLETİ VE BEYLİKLER DÖNEMİNDE KÜLTÜR VE UYGARLIK
İBN-İ SİNA İbn-i Sina ’nın Hayatı.
Yaratıcı Düşüncelerimizi Ortaya ÇIKARALIM
Karahanlılar’da Eğitim Kurumları Ve Özellikleri
Hz. Muhammed (s.a.v.) Bilgiye Önem Verirdi Bismillahirrahmanirrahim
OSMANLIDA EĞİTİM MEDRESELER
Zaman içinde bilim.
Orhun abideleri / göktürk yazıtları
OSMANLI’ DA EĞİTİM.
ANADOLU BİLGELERİNİN AHLAK ANLAYIŞI
‘’……eski dönemin hurafelerinden ve doğuştan var olan özelliklerimizle hiç de ilişkisi olmayan yabancı fikirlerden, doğudan ve batıdan gelebilen etkilerden.
ALAN DEĞİŞİKLİĞİ VE DERS SEÇİMİ
OSMANLIDA DEVLETİNDE BİLİM VE BİLİM ADAMLARI
ANADOLU SELÇUKLULARI VE BEYLİKLER DÖNEMİNDE KÜLTÜR VE MEDENİYET.
Sosyal Bilgiler ANADOLU’DA İLK TÜRK DEVLETİ ve BEYLİKLERİ
Türklerin İslam Medeniyetine Katkıları
KUR’AN’ IN ANA KONULARI
Türklerin Bilime Katkıları
İTİKADÎ MEZHEPLER İslam dininin ilk dönemlerinde Müslümanlar arasında itikadi konularda herhangi bir şüphe ve farklı düşünce bulunmuyordu.
MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ VE ÇUKUROVA İLİM VAKFI SUNUMU HAZIRLAYAN MEHMET AVCI.
FATİH SULTAN MEHMET Tarihte idari yönü yanında ilmî yönü
Hz. Muhammed (s.a.v.) Bilgiye Önem Verirdi
BÜYÜK SELÇUKLU DEVLETİ
Ebu Hanife. Ebû Hanîfe (M. 699/Hicrî /Hicrî 148)[1Ebû Hanîfetu'l-Nu’man), Tam adı:, Nu`mān ibn Thābit ibn Zūṭā ibn Merzubān);
Türklerde Eğitimin Kısa Tarihi. İ slamiyeti kabul etmeden önce Türk toplulukları göçebe ve yarı göçebe biçimde yaşamlarını sürdürmekteydi.
Hicri Dördüncü ve Beşinci Asırlar
Nakil Dönemi 6. Ders.
Tefsir İlmi ve Temel Kavramları
Kâdirîlik:  Abdülkadir Geylani'nin (öl. 1169) görüş ve düşüncelerine dayanan tasavvuf ekolüdür. Abdülkadir Geylani Peygamberimizin soyundan gelmekte.
SINIF GEÇME VE DERS SEÇİMİ
DİN ANLAYIŞINDAKİ FARKLILIKLAR NİÇİN ZENGİNLİKTİR
İSLAM DÜŞÜNCESİNDE YORUMLAR 11. SINIF
Uluğ Bey
TÜRK İSLÂM DEVLETLERİ Türklerin İslam'la Tanışma Süreçleri
EĞİTİM ALANINDAKİ İNKILAPLAR
İSLAM DÜŞÜNCESİNDE YORUMLAR 7. SINIF 4. ÜNİTE
ANADOLUNUN TÜRK YURDU OLMASI
ÜNİTE: TÜRK TARİHİNDE YOLCULUK KONU: OSMANLIDA BİR MERKEZ
Geçmişte yaşamış birçok ünlünün aksine Ömer Hayyam’ın doğum tarihi günü gününe bilinmektedir.Bunun sebebi ise Ömer Hayyam’ın birçok konuda olduğu gibi.
Geçmişte yaşamış birçok ünlünün aksine Ömer Hayyam’ın doğum tarihi günü gününe bilinmektedir.Bunun sebebi ise Ömer Hayyam’ın birçok konuda olduğu gibi.
FAKÜLTEMİZ HAKKINDA Fakültemiz tarihinde kabul edilen ve tarihinde Sayılı Resmi Gazetede yayınlanan Bakanlar Kurulu Kararı.
Sınav Takvimi 9.Sınıf TARİH FİZİK DERS SAATİ
KURŞUNLU ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ TANITIMI
Bilimsel Araştırmalarda Temel Kavramlar
Osmanlı Eğitim Sistemi
Türk-İslam Bilim Adamlarının Astronomiye Katkıları
GÖLCÜK ADNAN MENDERES ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ 2015
İSLAM HUKUKU- 1 İSLAM HUKUKUNUN NİTELİĞİ
FATİH VE SÜLEYMANİYE MEDRESELERİ
Anadolu’da kurulan ilk beylikler hangileridir?
9. Sınıftan Mezun Olunana Dek Görülecek Tüm Dersler
TÜRKLERİN BİLİME KATKILARI
T.C İnkılap Tarihi Ve Atatürkçülük
Türklerin Bilime Katkıları
Eğitim, toplumun tüm kesimleri için gereklidir. Çünkü eğitim olmazsa mutluluğa ve mükemmelliğe ulaşmak mümkün değildir. Bununla birlikte toplumu oluşturanlar.
ORTA ASYA’DAN ANADOLUYA
HAZIRLAYAN : EDANUR BİZAN. Ali Kuşçu'nun Hayatı Ali Kuşçu asıl adı Ali Bin Muhammed (d. 1403, Semerkant – ö. 16 Aralık 1474, İstanbul), Türk. gökbilimci,
2018/2019 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI YIL SONU SEMİNERLERİ
Sunum transkripti:

Türk-İslam Devletlerinde Eğitim Eskişehir Salih Zeki Anadolu Lisesi Nurdan Gül KÖKTEN

Farabi’ye göre eğitim Nurdan Gül Kökten Eğitim, toplumun tüm kesimleri için gereklidir. Çünkü eğitim olmazsa mutluluğa ve mükemmelliğe ulaşmak mümkün değildir. Bununla birlikte toplumu oluşturanlar arasındaki fark, eğitimde uygulanacak yöntemlerin de farklı olmasını zorunlu kılmaktadır. Bu yöntemler "ikna" ve "göstererek açıklama"dır. İkna daha çok emek gücüne dayanan işlerin öğretilmesinde kullanılan yöntemdir. Sıradan insanlar yeniliğe açık değildir ve ancak yenilikleri ikna oldukları zaman kabullenirler. Bu nedenle yaptıkları işi benimsemeleri ve kendilerine gösterilen şekilde yapmaları ancak ikna edilmelerine bağlıdır. Teorik bilgilerin öğretilmesinde göstererek açıklamaya (demostrasyon) dayanan yöntem kullanılmalıdır. Bu yöntemde gerçek bilgiyi (doğruyu) öğretmek ve onu çıkaracak şekilde anlatmak gerekmektedir. Farabi’ye göre eğitim Nurdan Gül Kökten

İbn-i Sina’ya göre eğitim Eğitim; bireyin fiziksel, zihinsel ve ahlaki gelişimlerini sağlamalıdır. Bireyin' içinde yaşadığı toplumda yeteneklerine uygun bir meslek seçmesini sağlayarak gelişiminin tüm aşamalarında ona yardımcı olmalıdır. Bu nedenle İbni Sina'nın eğitim görüşü, fiziksel gelişme ve gereksinimleri (bedensel hareketler, beslenme, uyku, temizlik vb.) ihmal etmemekte, onu üstü kapalı da olsa kapsamaktadır. Eğitimin bireysel gelişimi ve bilgi birikimini sağlama yanında motive edici tarafı da bulunmaktadır. İbni Sina'ya göre eğitim, bireyin kişiliğinin bir bütün olarak bedensel, zihinsel ve karakter bakımından gelişimine katkı sağlamasıdır. Bu eğitim anlayışında eğitim iyi bir vatandaş olmanın yanında toplumsal gelişmeye katkıda bulunacak şekilde hazırlanmalıdır. Türk-İslam devletlerinin eğitim anlayışı hakkında neler söyleyebilirsiniz İlk Türk devletlerinde eğitim ile Türk-İslam devletlerindeki eğitim anlayışı arasında ne gibi benzerlik ve farklılıklar vardır? Nurdan Gül Kökten

Öğrenci odaları Nurdan Gül Kökten

Numaralandırılmış Medrese bölümlerini sayar mısınız 1. Müderris odası 2. Medrese çalışanları odası 3. öğrenci odası 4. Mescit 5. Darül hadis bölümü 6. Ders odaları 7. Kütüphane 8. Abdesthane 9. Eyvan Numaralandırılmış Medrese bölümlerini sayar mısınız Nurdan Gül Kökten

Medreselerde hangi dersler okutulurdu MEDRESELERDE OKUTULAN DERSLER DİL, EDEBİYAT DERSLERİ FELSEFE DERSLERİ MÜSBET BİLİM DERSLERİ DİN VE HUKUK DERSLERİ Fıkıh Kelam Hadis Tefsir Kuran Okuma Arap Edebiyatı Farsça Nahiv(gramer) Sarf (fiil yapısı) Hitabet Şiir Cerh ve Tadil Tarih Edebiyat Felsefe Mantık Tıp Cerrahi Riyaziye Hesap Hendese (Geometri) Müsellesat (Trigonometri) Nücüm(Yıldız) Heyet Tabiyat Medreselerde hangi dersler okutulurdu Bu kurumların günümüz eğitim-öğretim kademelerinin hangisine denk olabileceğini tartışınız. Nurdan Gül Kökten

İlk Selçuklu Medresesi Kimin Zamanında Nerede açılmıştır İlk Selçuklu medresesi Tuğrul Bey tarafından Nişabur'da açıldı. Nizamülmülk tarafından ilki Bağdat'ta kurulan Nizamiye Medresesi Türk eğitim tarihinde bir dönüm noktası oldu. Medrese eğitimi kurumsallaştırıldı. İlk Selçuklu Medresesi Kimin Zamanında Nerede açılmıştır Medreseler Kimin Zamanında sistemli Hale getirildi Nurdan Gül Kökten

Nizamiye Medreselerinin Kuruluş Amaçları Nelerdir Din adamı ihtiyacını karşılamak ve Oğuzların İslam inançlarını pekiştirmek, Selçuklu topraklarında yıkıcı ve bölücü faaliyetleri önlemek için bilim insanı yetiştirerek fikre fikir ile karşılık vermek, •, • Bilim insanı yetiştirmek ve onların bilgilerinden devlet ve ülke yararına faydalanmaktır Genişleyen devletin yönetim kademeleri için memur yetiştirmek Nizamiye Medreselerinin Kuruluş Amaçları Nelerdir Nurdan Gül Kökten

Anadolu’da yapılan İlk Medrese Hangisidir Tokat Niksar'da Danişmentliler tarafından yaptırılan ve tıp eğitimi veren Yağıbasan Medresesi, Anadolu'nun ilk medresesi olarak bilinir. Anadolu’da yapılan İlk Medrese Hangisidir Nurdan Gül Kökten

Ahiler Hangi Aşamalardan Geçerek yetiştirilirdi 3. Yaygın Eğitim-Ahilik Yamaklık çıraklık kalfalık ustalık Yiğit başılık ahi babalık kethüdalık Ahiler Hangi Aşamalardan Geçerek yetiştirilirdi Nurdan Gül Kökten

4. Atabeylik Lala Atabeylik Nedir Büyük Selçuklu Devleti'nde şehzadelerin eğitimi ve yönetim tecrübesinin kazandırılması işi "atabeylere verilmişti. Hükümdar’ın zayıf olduğu anlarda Bulundukları yerlerde bağımsızlıklarını ilan diyorlardı Buda ülkenin parçalanmasına neden oluyordu Lala Salgurlular (1147-1284) İldenizoğulları (1146-1225) Beg-Teginoğulları (1146 -1232) Böriler (Şam Atabeyliği) (1128-1154) Zengîler (1127-1259) ) Atabeylik Nedir Böyle Kurulmuş Hangi Atabeylikleri Hatırlıyorsunuz Atabeylik Yararları ve Zararları Nelerdir Osmanlılarda Atabeyliğin yerini Kim almıştır Nurdan Gül Kökten

5. Türk-islam Devletlerinde Bilim İnsan doğuştan âlim doğmaz, sonradan öğrenir; dil doğuştan konuşmaz, zamanla konuşmaya başlar. Oku! Seni yaratan Rabbi'nin adıyla oku. (Ayet) Hiç bilenlerle bilmeyenler bir olur mu? (Ayet) İlim Çin'de de olsa alınız. (Hadis) Bana bir harf öğretenin 40 yıl kölesi olurum. (Hz. Ali) İnsan öğrenerek, âlim olur; bilgi sahibi olduktan sonra her işi yoluna girer. insan bilmezse öğrenir, bilir; bildikten sonra arzusuna kavuşur. Yukarıdaki sözlere göre Türk-İslam devletlerinin bilime verdiği önemi değerlendiriniz. Nurdan Gül Kökten

Türk-İslam Devletleri Döneminde Yaşamış Bilim Adamları Matematikçidir, cebirle ilgili çalışmaları ünlüdür. Cebirle ilgilenmiştir. İbn-iTürk Aristo’nun düşüncelerinin İslam dünyasına yayılmasını sağlamıştır.Muallim-i Sani ( ikinci öğretmen ) denilir.Avrupa’da Alfarabyus olarak tanınır. Serbest düşünceyi savunmuştur. Enlem-boylamı tespit etmiş, dünyanın güneş etrafındaki dönüşünün bir yılda gerçekleştiğini söylemiştir. Çalışmaları Verilen Bilim Adamlarının Kimler Olduğunu Tahmin Ediniz Avrupa’da Avicenna olarak tanınır.Farabi’nin etkisinde kalmıştır.El Kanun Fi’t – Tıp Avrupa’da ders kitabı olarak okutulmuştur. Nurdan Gül Kökten

Nizamiye medreselerinde çalışmıştır Nizamiye medreselerinde çalışmıştır.İhyaü’l – Ulumiddin ( Din ilimlerinin yeniden yapılanması ) en ünlü eserlerinden biridir. Sultan Melikşah zamanında çalışmalar yaptı.Takvim-i Melikşah veya Takvim-i Celali denilen bir takvim düzenledi. Nurdan Gül Kökten

Konuyla ilgili kavramları öğrenelim Bimaristan- Selçuklular döneminde hastaneye verilen ad. Heyet- Astronomi Sarf Arapça dilbilgisinin fiil bölümüdür. nahiv ise isim bölümünden bahseder. osmanlı medreselerinde önce sarf, sonra nahiv okutulması bir gelenekti. Müderris Medreselerde ders veren kişi Sarf İcazetname Eski dilde diploma dır... Softa Medrese öğrencisi Medreselerde oda sahibi olabilmiş öğrencilere verilen isim.. Danişment Matematik Riyaziye Hadis ilmidir. bu ilimde hususu bazi yontemlerle hadis rivayet eden kisilerin kusur ve meziyetleri incelenir. yani ravilerin dogruluk ve guvenirlik yonlerinden durumları ortaya konur. Hendese Geometri Cerh ve Tadil Müsellesat Trigonometri Nücüm Yıldızlar İslam hukuku Fıkıh Kur'an ve hadislere dayanarak Allah'ın varlığını, birliğini, niteliklerini.. akıl ve mantık yoluyla kanıtlamaya çalışan felsefedir. Kelam Hadis Hz. Peygamber'in sözü Tefsir Kur'an-ı kerim'i n açıklanması, yorumlanması Nahiv Gramer Nurdan Gül Kökten