NİSAN AYINDA NELER YAPTIK? ETKİNLİKLERİMİZ NİSAN AYI KAVRAMLARIMIZ NİSAN AYI MEYVEMİZ NİSAN AYI GEZİLERİMİZ NİSAN AYI ÖZEL GÜN KUTLAMALARIMIZ NİSAN AYI PARTİMİZ NİSAN AYINDA DOĞAN ÖĞRENCİLERİMİZ MAYIS AYINDA NELER YAPACAĞIZ? MAYIS AYI MİNİ BÜLTENİ MAYIS AYI AİLE KATILIMI
TÜRKÇE : “İLKBAHAR VE BİTKİLER” -İLKBAHARDA DOĞADAKİ DEĞİŞİKLİKLER -BİTKİLERİN BÖLÜMLERİ -BİTKİLERİN İHTİYAÇLARI -BİTKİLERİN ÜREMESİ -BİTKİLERİN SOLUNUMU -TOHUM ÇEŞİTLERİ “23 NİSAN ULUSAL EGEMENLİK VE ÇOCUK BAYRAMI” -ÇOCUKLAR NEDEN DEĞERLİDİR? -ATATÜRK’ÜN KİŞİSEL ÖZELLİKLERİ -23 NİSAN NEDEN ÇOCUK BAYRAMI OLARAK KUTLANIYOR? -ATATÜRK 23 NİSAN’ I NEDEN TÜRK VE DÜNYA ÇOCUKLARINA ARMAĞAN ETMİŞTİR? -DÜNYA ÜLKELERİNİN DEĞİŞİK KÜLTÜRLERİ NELERDİR? “KITALAR-ÜLKELER” -ASYA KITASININ ÖZELLİKLERİ -ÜLKEMİZİN VE DİĞER ÜLKELERİN KENDİNE ÖZGÜ ÖZELLİKLERİ -FARKLI ÜLKELERE AİT BAYRAKLAR -AVRUPA KITASININ ÖZELLİKLERİ -AMERİKA KITASININ ÖZELLİKLERİ -AFRİKA KITASININ ÖZELLİKLERİ -ANTARTİKA KITASININ ÖZELLİKLERİ
HİKAYE: “ATATÜRK OLMAK”, “PAPATYA İLE LALE”, “KARDEŞ PAYI”, “OYNAMAK NE GÜZEL”, “ÇOK YAŞA DAİRE”, “GUGUK KUŞU İLE KANARYA”, “ATATÜRK VE KÜÇÜK ÇOBAN”, “SİNCAP SİNİ’NİN KURABİYELERİ”, “ŞEKİLLERİN EĞLENCESİ”, “ALTIN UÇURTMA”, “İLKBAHARIN SESİ”, LAKLAK LEYLEK GELİYOR” isimli hikayeler okundu. “İLK BAHARDA BİR GÜN”, isimli CD izlendi. MÜZİK: “ELMA KURDU”, “ORMAN NE GÜZEL”, “23 NİSAN”, “DÜNYA KOCAMAN BİR KOVAN”, “İSTEK MARŞI” isimli şarkılar öğrenildi. Ülkelere özgü çeşitli müzikler dinlenerek dans edildi. SANAT: KALP İÇİNDE “BİZİM İÇİN DEĞERLİSİN” ÇALIŞMASI SINIFIMIZDAKİ AĞAÇEVİMİZE “İLKBAHAR MEVSİMİ” ÇALIŞMASI İSTEK VAKFININ KURULUŞ YILDÖNÜMÜ PARTİSİ İÇİN TİŞÖRT BOYAMA “BİTKİ GÜNLÜĞÜ” ÇALIŞMASI ARTIK MALZEMELERLE SAKSIDA KAKTÜS ÇALIŞMASI ARTIK MALZEMELERLE AYÇİÇEĞİ ÇALIŞMASI PASTEL BOYA İLE GEZİ SONRASI RESİM ÇALIŞMASI SINIF CAMLARI İÇİN 23 NİSAN KONULU ÇALIŞMALAR ATATÜRK ALBÜMÜ ATATÜRK FOTOĞRAFINI PASTEL BOYA İLE TAMAMLAMA ÇALIŞMASI OYUN: “LALE-SÜMBÜL”, “MANTARLAR” İSİMLİ MÜZİKLİ RONTLAR, “BAYRAK YARIŞI”, “KIZILDERİLİ DANSI” OYUNLARI OYNANDI. “BİTKİ BÜYÜYOR” DRAMASI UYGULANDI.
CANLI-CANSIZ ÖNÜNDE-ARKASINDA-YANINDA SAĞ-SOL ŞEKİL ÇİZME TAM-YARIM-ÇEYREK AYNI-FARKLI-BENZER BOŞ-DOLU KOLAY-ZOR 20’DEN GERİYE SAYMA 5’ERLİ RİTMİK SAYMA 10’ARLI RİTMİK SAYMA NEDEN-SONUÇ
KİVİNİNYARARLARINI ÖĞRENEREK, TADINA BAKTIK, NELER YAPILABİLECEĞİNİ KONUŞTUK. DAHA SONRA DA KİVİLİ PASTA YAPARAK AFİYETLE YEDİK.
SİZDEN GELEN YARDIMLARI MARDİN’DEKİ KARDEŞ OKULUMUZA ULAŞTIRDIK EMEĞİ GEÇEN HERKESE SONSUZ TEŞEKKÜRLER…
İZEM GÜÇLÜ ROZA BOLAÇ ZEYNEP İNANLOU YİĞİT EMRE AKÖMER YİĞİT TANRIKULU
03 Bu Hafta “ UĞURB Ö CEKLERİ ” GEMS Proje konumuza başlıyoruz. Kavanoz i ç inde bulunan ger ç ek uğurb ö ceğini üç boyutlu olarak inceliyoruz. Pastel boya ile ilk uğurb ö ceği resmimizi yapıyoruz. 04 Uğurb ö cekleri posterleri oluşturuyoruz. Bildiklerimizi, deneyimlerimizi ve ö ğrenmek istediklerimizi paylaşıyoruz. Uğurb ö ceği antenleri yaparak uğurb ö ceği gibi dokunup, kokluyoruz. 05 Uğurb ö ceklerinin v ü cut b ö l ü mlerini inceleyerek sayma ç alışmaları yapıyoruz. Uğurb ö ceği fig ü r ü n ü oluşturuyoruz. “ Uğurb ö ceği Ç ilos ’ un U ç uşları ” isimli hikayesini dinliyoruz. Anneler G ü n ü hediyelerimizi hazırlamaya başlıyoruz 06 Florya Atat ü rk Ormanı ’ na giderek “ Uğurb ö ceği Nerede? ” isimli oyun ile uğurb ö cekleri buluyoruz. “ Uğurb ö ceği Rol ü” dramasını canlandırıyoruz. Bulduğumuz uğurb ö ceklerini inceledikten sonra u ç uruyoruz, u ç arken kanatlarını inceliyoruz. 07 Uğurb ö ceklerinin simetrisini inceliyoruz. Ayna kullanarak “ Ben simetrik miyim? ” sorusunu cevaplıyoruz. Suluboya ile “ Ayna Baskısı ” yapıyoruz. “ Uğurb ö ceğinin Peşinde ” isimli hikayesini dinliyoruz. T Ü M ANNELERİMİZİN ANNELER G Ü N Ü KUTLU OLSUN 10 Uğurb ö ceklerinin savunma şekillerini ö ğrenerek “ Uğurb ö ceklerinin Savunması ” isimli dramayı canlandırıyoruz. Seramik hamuru kullanarak uğurb ö ceği fig ü r ü oluşturuyoruz. 11 Uğurb ö ceklerinin yaşam d ö ng ü s ü n ü ö ğreniyoruz. “Ö r ü mcek ” isimli şarkıyı ö ğreniyoruz. “ Bir B ö ceğin Yaşamı ” isimli sinema filmini seyrediyoruz. 12 Uğurb ö ceklerinin beslenmesi ile ilgili internetten araştırmalar yapıyoruz. “ Uğurb ö ceği Acıktı ” isimli dramayı canlandırıyoruz. Uğurb ö ceği konulu sınıf şarkısı oluşturuyoruz. 13 Artık malzemeler kullanarak Uğurb ö ceği fig ü r ü oluşturuyoruz. Uğurb ö ceğinin diğer canlılar i ç in yararlarını ö ğreniyoruz. “ Uğurb ö cekleri ” konulu barkovizyonu izliyoruz. 14 Uğurb ö cekleri ile ilgili ö ğrendiklerimizi tekrar ediyoruz. Son uğurb ö ceği resmimizi yaparak ilk uğurb ö ceği resmimiz ile karşılaştırıyoruz YILSONU G Ö STERİMİZE T Ü M VELİLERİMİZ DAVETLİDİR.
NOT: Mini programdaki etkinlikler o g ü n yapılacak birka ç etkinliği i ç ermektedir. 17 Bu hafta “ Otogar Taşıtlar ” proje konumuza başlıyoruz. G ü nl ü k hayatımızda karşılaştığımız taşıtlar ile ilgili yaşantılarımızı paylaşıyoruz “ Meyve Bah ç esi ” isimli tiyatroyu izliyoruz. 18 Ç EP Projesi kapsamında YEŞİL ve TURKUAZ sınıflar Halkalı Kağıt Fabrika ’ sına geziye gidiyor. Otob ü s posterini tamamlıyoruz. Sınıfımızı otob ü s garına d ö n ü şt ü r ü yoruz MAYIS ATAT Ü RK ’Ü ANMA GEN Ç LİK VE SPOR BAYRAMINIZ KUTLU OLSUN MAYIS ATAT Ü RK ’Ü ANMA GEN Ç LİK VE SPOR BAYRAMI NEDENİYLE RESMİ TATİL 21 Bilet hazırlayarak biletlerin kullanım alanlarını ö ğreniyoruz. “Ç ilek ” Meyvesini tanıyoruz. Evden gelirken ç ilek getirmeyi unutma! İkindi kahvaltısı i ç in “Ç ilek R ü yası ” isimli tatlımızı hazırlıyoruz. 24 Bah ç emize hazırladığımız parkurda ak ü l ü araba kullanarak Trafik işaretlerinin anlamlarını ö ğreniyoruz. “ Taşıtlar ” isimli şarkıyı ö ğreniyoruz. “ Yaramaz Trafik Lambası ” isimli hikayeyi dinliyoruz boyutlu taşıt ç alışmaları yapıyoruz. “ Otob ü sle Yolculuk ” isimli drama ç alışması yapıyoruz. Bug ü n “ MASKELİ BAHAR PARTİSİ ” yapıyoruz EVDEN GELİRKEN İLGİN Ç BİR MASKE GETİREBİLİRSİN! 26 Kağıt katlama ile u ç ak ç alışması yapıyoruz. Topluma hizmet ama ç lı kullanılan taşıtlar ile ilgili sohbet ediyoruz. Acil durumlarda aranacak telefon numaralarını ö ğreniyoruz. 27 Yaşayan Değerler Eğitimi Konumuz “ SAYGI ” ile ilgili sohbet ediyoruz. Saygı nedir? Konulu grup ç alışması yapıyoruz. “ D ö nd ü k ç e D ö n ” isimli deney ç alışması yapıyoruz. 28 YARIN Kİ PORTFOLYO TOPLANTISINA RANDEVU SAATİNİZDE KATILMAYI UNUTMAYINIZ. 30 MAYIS PAZAR G Ü N Ü BAH Ç EMİZDE BRUNCH D Ü ZENLENECEKTİR.
03 Ç ocuğunuzdan uğurb ö ceği resmi yapmasını ve her kanadının ü zerine 5 ’ er tane benek ç izmesini isteyin. 04 Ç ocuğunuzla uğurb ö ceklerinin antenleri ne işe yarar konusu hakkında sohbet edin. Ç ocuğunuzun g ö z ü n ü bağlayın ve ç eşitli meyveler koklatarak hangi meyve olduğunu bulmasını isteyin. 05 Ç ocuğunuzla evinizin ç eşitli b ö l ü mlerini uğurb ö ceği gibi u ç arak dolaşın. Daha sonra bir yere konarak, neler hissettiğiniz ile ilgili sohbet edin. 06 Ç ocuğunuzla Atat ü rk Ormanı ’ nda g ö rd ü ğ ü uğurb ö cekleri hakkında sohbet edin. (Ka ç tane g ö rd ü ğ ü, nerelerde g ö rd ü ğ ü v.b) 07 Ç ocuğunuzla y ü z ü n ü z ü n tam ortasından bir ayna tutarak y ü z ü n ü z ü n simetrisini aynaya yansıtın. Simetri nedir? Nelerin simetrisi vardır? Soruları ü zerine sohbet edin. 10 Çocuğunuzla uğurböceklerinin kendilerini nasıl savundukları hakkında sohbet edin. 11 Çocuğunuzla internetten uğurböceklerinin yaşam döngüsü hakkında araştırma yapın. NOT: Bulduğun resim ya da bilgileri yarın okula getirebilirsin. 12 Çocuğunuzla uğurböceklerinin beslenmesi hakkında sohbet edin ve çocuğunuzdan yaprak resmi yapmasını isteyin. 13 Çocuğunuzla birlikte renkli karton, yapıştırıcı, makas ve pastel boyaları kullanarak kesme- yapıştırma tekniği ile bir uğurböceği modeli oluşturun. 14 Çocuğunuzla yarın yapılacak olan yılsonu gösterisi için kostümlerini hazırlayın. 17 Ç ocuğunuzla birlikte ç evrenizde bir gezi yaparak g ö rd ü ğ ü n ü z taşıtlar ve bu taşıtların ö zellikleri hakkında sohbet edin. 18 Ç ocuğunuzdan bir otob ü s resmi yapmasını ve bu otob ü se sığabilecek kişi sayısı kadar dikey ç izgi ç izmesini isteyin. 19 Ç ocuğunuzla birlikte 19 Mayıs Atat ü rk ’ü Anma Gen ç lik ve Spor Bayramı ’ nın ö nemi hakkında sohbet ederek ç evrenizde d ü zenlenen 19 Mayıs kutlama t ö renlerine izleyici olarak katılın. 20 Ç ocuğunuzla birlikte onun yaşına uygun bir sinema filmi ya da tiyatro izleyerek eğlenceli zaman ge ç irin. 21 Ç ocuğunuzla birlikte ç ileğin yararları hakkında sohbet edin ve akşam yemeği sonrasında yemek i ç in ç ilekleri birlikte ayıklayarak yıkayın. 24 Ç ocuğunuzdan trafik lambası ç izmesini ve uygun renklerde boyamasını isteyin. Daha sonra ç ocuğunuzla trafik lambasında bulunan renkler ve bu renklerin neyi ifade ettiği hakkında sohbet edin. 25 Ç ocuğunuzla birlikte evinizde bulunan boş bir kutuyu renkli kağıtlarla kapladıktan sonra 4 tane şişe kapağı ile tekerleklerini kare şeklinde kağıtlar ile camlarını oluşturarak araba modeline d ö n ü şt ü r ü n. 26 Ç ocuğunuzla birlikte acil durumlarda aranacak olan telefon numaralarını tekrar edin ve hangi durumlarda aranması gerektiği ile ilgili sohbet edin. ( 112 ACİL DURUM, 110 ALO İTFAİYE, 155 POLİS İMDAT) 27 Ç ocuğunuzla birlikte saygı nedir? Neden ö nemlidir? Soruları doğrultusunda sohbet edin. 28 Ç ocuğunuzla birlikte bug ü n okulda sergi i ç in yaptığı hazırlıklar hakkında sohbet edin.